Ervaringen met Mestinon

Ben moe en heb pijn

01-01-2022 | Vrouw | 56

30-12-2021 | Vrouw | 75
Myasthenia gravis
3 jaar geleden ging mijn oogleden zakken zag dubbel ,met wakker worden en brabbelde ,de arts dacht aan tia , heb toen oogoperatie gehad ,nieuwe lens kon weer zien ,kort daarna gingen mijn oogleden weer zakken , toen ooglid correctie gedaan plastische chirurgie,ging goed de ogen waren niet perfect , dit jaar een andere arts gekregen mijn rechter oog ging weer zakken ,uit de[lees meer...] skeletspier bloed geprikt kwam uit ,dat ik Myasthenia gravis heb , ct scan gedaan ,de zwezerikklier was goed er zat geen tumor ,gebruik nu Mestinon in de ochtend 2 tabletten en in de avond 3 en mijn levensstijl aangepast ik moest afvallen weeg nu 68 kg de arts is heel tevreden ,ik had ook hoge bloeddruk daarbij die is ook onder controle .heb daarbij om de 14vdgn therapie gaat perfect ,kan weer beter lopen …Had iedere dag diaree , daar heb ik van de neuroloog tabletjes voor ,neem ik af en toe in gaat prima .ze heten sanias. 2mg helpt prima en last van spierkrampen tijdens het slapen .

19-02-2019 | Vrouw | 33
Myasthenia gravis
Van de één op de andere dag ging één van mijn oogleden zakken. Men dacht aan zakkend ooglid doorintensief langdurig contactlenzengebruik. Uiteindelijk na bezoek en onderzoek oogziekenhuis verwezen naar neuroloog, omdat ik tot de doelgroep behoor waarbij MG voor kan komen. (vrouw, tussen de 30-40 en de trotse eigenaresse van al een andere auto-imuunziekte :)). Bloedtest op[lees meer...] AchR receptoren was negatief. De neostigminetest was positief. Op basis daarvan 3x3 10mg tabletten per dag. Ik merk nauwelijks verschil aan mijn ooglid ondanks de 9 tabletten per dag en heb vooral last van de bijwerkingen.

12-10-2017 | Vrouw | 24
Myasthenia gravis
Een jaar terug kreeg ik last van dubbelzien, meerdere malen bij de huisarts geweest, hij stuurde mij telkens weer naar huis en gaf aan dat het door vermoeidheid kwam. Het dubbelzien was na ongeveer 2 a 3 weken weer van zelf over. Na 5 maanden was ik zwanger, aan het einde van mijn zwangerschap kreeg ik last met slikken en praten (slissen). En gelijk na mijn bevalling krach[lees meer...]tverlies in mijn armen en nek. 2 weken na mijn bevalling ben ik opgenomen en hadden ze het vermoeden dat het myasthenia gravis was. Ik ben begonnen met de mestinon, eerst 4 x 30 mg en daarna opgebouwd naar 4x60 mg. Dit hielp niet, mijn bloeduitslagen waren nog niet binnen en ik was opgenomen weer voor verdere onderzoek. De bloeduitslag was negatief (schoon). Daarna hebben ze EMG scan, CT scan borst en een MRI van mijn hoofd gemaakt, alles was netjes en geen afwijkingen, daarna is er gekeken naar de MuSK antistoffen en die waren positief, daaruit bleek toch dat ik de spierziekte had, nu gebruik ik 6x60 mg en mijn kracht in mijn armen komt weer terug, het praten gaat beter, het zien, eten en slikken. Alleen heb ik nog wel last van een zwaar hoofd. Weining bijwerkingen van de mestinon alleen spiertrekkingen tot dat mijn lichaam er aan is gewend.

08-01-2017 | Vrouw | 52
Myasthenia gravis
Sinds 2008 MG, gestart met steeds hogere dosering tot max. Hielp steeds kort ivm thymoom. Na thymectomie prednison hoog + mestinon en imuran. Mestinon zoveel mogelijk afgebouwd ivm bijwerkingen. Ik verdroeg de 60 mg pillen, lag mogelijk aan omhulsel. Bovendien hielp het niet bij de spierzwakte ogen. Sinds een jaar dosering verhoogd ivm verslechtering spierkracht benen. Daa[lees meer...]rmee moet ik helaas uitkijken omdat mestinon bij mij tegengesteld werkt op de ogen: dubbelzien wordt erger. Ik slik nog steeds azathioprine en krijg 1 x per maand imuunglobulines die wel positiever op de ogen werken. Het is een beetje schipperen, helaas nog geen balans.

06-02-2016 | Vrouw | 51
Myasthenia gravis
Ik heb sinds mijn 11e de spierziekte MG geopereerd aan mijn thymus(geen kanker) moet ondanks alles nog steeds letten op mijn rustmomenten/ontspanning. Bij MG moet je blijven communiceren met je lichaam/partner/familie/arts over je energie en het gebrek eraan.

01-02-2016 | Vrouw | 54
Myasthenia gravis
Sinds de medicatietest welke positief effect had, gestart met tabletten. Effect op zakkende bovenste oogleden is er wel, maar niet op dubbel zien. Bijwerkingen zijn bij verdubbeling van de medicatie ernstiger geworden, maar verder geen effect merkbaar.

01-01-2024 | Man | 60
pyridostigmine (6)
Myasthenia gravis
misgelopen plasmafore twee dagen intensieve zorgen daarna overgeplaatst ander ziekenhuis daarna andere kuur rituximab tot nu toe zes maanden later zonder resultaat

17-03-2023 | Man | 60
pyridostigmine (90mg)
5 x 90 mg

27-02-2023 | Man | 62
Myasthenia gravis
Man, 62 jr. Bij mij is MG in 2017 ontdekt tijdens stress periode (op werk en privé). Na 3 maanden onderzoek werd het in het bloed ontdekt. Had niet veel langer moeten duren want ik was er erg slecht aan toe. Kon bijna niet meer slikken en dus al 10kg afgevallen. 2x op ademhaling geslagen, maar dat ging met rust weer over. Opname in zkh voor inregelen medicatie: 5x60mg Mes[lees meer...]tinon, 1x Pantoprazol 40mg en 3x Azathioprine 50mg. (Na eerst 1 jaar Prednison geslikt te hebben + Mestinon) Ik ben nu weer met de medicatie aan het afbouwen en dit gaat goed. 30-60-30mg Mestinon en nog 3x25mg Azathioprine.

20-02-2023 | Man | 74
Myasthenia gravis
na jaar ontdekt myastenie gravis, begonnen met 3x 30 mg verhoogt naar 4x 30 mg nu 4x 40 mg helpt nog niet nu verhoogt naar 4x 50 mg als dit niet helpt dan 4x60 mg. Dus nog steeds zoekende wat beste is zie op de dag regelmatig nog dubbel en verslik mij in eigen speeksel. hoop dat het een keer aanslaat.

14-01-2023 | Man | 60
Werkt voor 70%

18-12-2022 | Man | 59
Myasthenia gravis
Sinds enkele dagen begonnen. Ben 59 jaar. Symptomen hangend ooglid last met kauwen. Weinig lipspanning (muzikant) na 15 minuten. Lijkt wel of medicijn de eerste 2 dagen beter werkte dan nu na 4 dagen?

02-07-2022 | Man | 74

21-06-2020 | Man | 70
Myasthenia gravis
Begonnen met 20 mg/dag, na een tweede aanval lange zoektocht naar optimale dosering - iedere verandering in dosering gaat gepaard met aanvallen van buikloop (8 per dag), maagkrampen en verhoogde hartslag. Het actieve bestanddeel bestaat ook in pillen met vertraagde afgifte maar wordt onder deze vorm niet in Belgie en blijkbaar ook niet in Nederland verdeeld. Er zou dringe[lees meer...]nd ook in onze landen een formulering met vertraagde afgifte op de markt moeten komen.