Ervaringen met Dexamethason Injecties/ Tabletten

Dexamethason Injecties/ T...

Allergie (4 meningen)
Ziekte van Kahler (2 meningen)
Hersentumor (2 meningen)
MS (multiple sclerose) (1 mening)
COPD (1 mening)

11-04-2017 | Man | 77
Rugklachten
Evenals eerdere ervaring nu ook weer na 2 dagen vreselijke jeuk, beginnende in mijn benen. Ik ben er direct mee gestopt. Indicatie ivm rugklachten.

15-01-2022 | Man | 73
Tekort aan bloedplaatjes
Covid lichte vorm en tekort aan bloedplaatjes . Niet doodziek opgenomen in mumc. Na 1 dag dexamethason al veel zieker. 10 dagen later op 14 januari overleden . Verkeerd behandeld. Tekort aan bloedplaatjes en blauwe plekken veroorzaakt door veel pijnstilling, zoals ibubrufen en naproxen na herniaoperatie . Maar daar wilden de dokteren niks mee doen. Nu ws als coronadode [lees meer...]in statistieken. Maar medische blunders daar komt men goed mee weg.

08-10-2020 | Man | 70
dexamethason (10mg)
Dexamethason. Ik had maanden eerder heel erg mijn hoofd gestoten. Geen uitwendige verwondingen. Plotseling kreeg ik zware hoofdpijn. Een bezoek aan de neuroloog bracht aan het licht dat er een inwendige bloeding was ontstaan door het stoten van mijn hoofd. Hij schreef mij dexamethason voor. De bloedverdunners werden gestopt Het onderstaande heb ik (nu reeds heel lang g[lees meer...]eleden) tijden mijn `ziekte`genoteerd. Ik denk dat ik toen ca 70 jaar oud was. Mijn dosering was als volgt: - 6 weken 8 mg per dag - 2 weken 4 mg per dag, daarna op mijn verzoek gestopt. Mijn bijwerkingen waren: - Vanaf de eerste week (in het ziekenhuis) werd ik schor en kreeg lichte doofheid aan mijn rechteroor. - Dikke voet (is nu uitgebreid tot dikke stijve benen) - Gevoel van bolle ogen - Elke avond kramp in beide handen - Dunne huid, zelfs de ouderdomsvlekken verdwenen (zijn nu terug) - Pijnscheuten rondom de oogkassen - Slapeloosheid - Veel eten Tijdens het gebruik was ik heel erg moe en lag ik het grootste deel van de dag in bed. - Na stoppen werd de moeheid veel en veel erger. Dezelfde dag kreeg ik hoge koorts (39,8gr) - Via het onderzoek waar de koorts vandaan zou kunnen komen kwam ik bij de longarts terecht Vage indicatie van longontsteking. De volgende foto was sterk verbeterd. De daarop volgende foto nog minimaal. Volgende foto in december a.s. Ik had geen longklachten, zuurstof 100%, niet benauwd, geen pijn, niet hoesten. (oorzaak Dexamethason ?) De dikke voeten en stijve benen zijn gebleven.

10-07-2018 | Vrouw | 69
Reumatoïde artritis
slikte er eerst meer en toen afbouwen- helemaal zonder ging niet. best tevreden over dit medicijn.

24-10-2021 | Vrouw | 67
dexamethason (4mg)
Kreeg het voorgeschreven in LUMC om tijdelijk te gebruiken. Veranderd wegens verhuis naar andere arts ziekenhuis. Arts verhoogd het middel. Ik wil niet, zij wel. Bijwerkingen worden heviger. Ik ga stoppen. Weet niet goed hoe af te bouwen. Maar deze rotzooi hoef ik echt niet meer. Dan maar meer pijn of andere narigheid, het is me ook niet gezegd wat er erger zou moeten word[lees meer...]en.

10-02-2024 | Vrouw | 63
dexamethason (4mg/ml)
Astma
Daar ik veel bijwerkingen had van prednison overgegaan naar de dexamethason. Sinds oktober 3 x een kuur van een week gehad met Dexa 4 mg. Na uittesten medicatie in ziekenhuis nu sinds een aantal dagen 1.5mg per dag. Echter nog steeds benauwd, bloeddruk vliegt omhoog, restless leggs, hooguit 3-4 uurtjes slapen, sinds oktober 7 kilo afgevallen in de periode van gebruik dex[lees meer...]a, hartkloppingen. het is de bedoeling dat ik deze medicatie nog enkele weken blijf slikken. Echter ga ik maandag een bloedonderzoek aanvragen en stoppen met dexa als bloeddruk zo sky hoog blijft

26-07-2012 | Vrouw | 63
Duizeligheid
Ik gebruik dit middel tijdens chemo en bestraling. Bedoeling is om misselijkheid te voorkomen en het dient als ontstekeningsremmer. Aan deze beide doelen zal het zeker wel beantwoorden. Dit middel geeft bij mij onrustgevoelens, ik slaap, zelf met een slaapil nog maar 3 uur per nacht. Daarnaast last van duizeligheid en druk in het hoofd en achter mijn linker oog. Ik h[lees meer...]eb het vermoeden dat ik vooral door het slaaptekort en de onrust weinig baat heb gehad bij het gebruik van Dexamethason.

08-05-2013 | Vrouw | 62
dexamethason
Half april 2013 viel in een paar uur tijd mijn gehoor grotendeels weg. Tien jaar geleden gebeurde datzelfde, en ik heb de gegevens over medicatie die ik toen nodig gehad had (en niet kreeg) altijd bewaard. Ik wist nu dus dat ik snel (binnen 24 uur) prednisolon of iets dergelijks in een flinke dosis nodig had. Huisartsenpost gaf me Dexamethason, en de volgende ochtend was m[lees meer...]ijn gehoor weer normaal. Een duidelijke bijwerking was: rood en warm en opgezet gezicht 36 uur na inname van de eerste 4mg. Dat duurde misschien 2 etmalen. Verder begon ik me na 36 uur ook emotioneel labiel te voelen, en doodmoe. Dat (labiel en doodmoe) heeft wel een week of twee voort geduurd. Mijn gehoor was wel gered.

31-07-2015 | Vrouw | 56
dexamethason (25mg)
Lage rugpijn
Na twee jaar rugklachten bij de rugpoli in Velp terecht gekomen. De arts stelde daar vast lumbale kanaal stenose = beklemming van zenuw L5 uitstralend naar rechter been. Eerst verdoofd met lidocaine en toen dexametason erin gespoten wat zeer pijnlijk was. Mijn been werd warm en na een half uurtje kon ik naar huis. Thuis kreeg ik lichte hoofdpijn, snelle hartslag en erg hyp[lees meer...]er en wat duizelig. Hele nacht wakker geweest. Wel minder pijn in mijn been. Na maand terugkomen en hetzelfde recept. Als het dan niet helpt volgt een operatie.

03-05-2020 | Vrouw | 53
Ademhalingsproblemen
Het medicijn doet absoluut wat het moet doen. Helaas krijg je enorm gezwollen voeten en voel je hartkloppingen dus opgejaagd gevoel.

11-03-2019 | Vrouw | 53
dexamethason (20mg/ml)
Hernia
Heel erg ziek ervan, nu 3 dagen bedrust

09-12-2021 | Vrouw | 51
dexamethason (10mg)
Injectie gehad tijdens een PRF behandeling, ik kreeg meteen hartkloppingen en zeer ernstige hoofdpijn. Ik kon totaal niet slapen en ben heel druk en ga zwaar over mijn grens. Inmiddels 2 weken verder, ik slaap nu max 3 uurtjes en wordt wakker met veel hoofdpijn. Mijn hartslag is iets rustiger door het verhogen van Ivabradine (hartmedicatie)

22-09-2012 | Man | 51
dexamethason
Na opreden van hevige pijnklachten na een atroscopie kreeg ik dit middel door de huisarts voorgeschreven als stootkuur. Het middel heeft ervoor gezorgd dat de pijn klachten zijn afgenomen maar ik was blij dat de vijfdaagse kuur voorbij was. Het middel zorgde bij mij voor een onrustig gevoel en slapeloosheid. Was na 4 uur slaap al weer klaar wakker. Heb de hele week geen au[lees meer...]to gereden omdat ik mezelf dat niet toe vertrouwde was net of ik van de wereld was door dit spul

03-12-2017 | Man | 50
dexamethason (8mg)
Had veel oedeem in hoofd. Om dat te verminderen is dit medicijn voorgeschreven. Kreeg 't eerst via infuus. Later via tabletten. 6 weken lang. Tussen 4 en 8 mg pd. Daarna in 2 weken afgebouwd naar 0. Lag in 't ziekenhuis. Iedere dag controle. Oa grootte pupillen, pols, suikerspiegel. Had dus wel de nodige bijwerkingen, maar heb die niet als hinderlijk ervaren. Bovendien ha[lees meer...]d 't merkbaar effect. Druk in hoofd nam af en daardoor ging ik fysiek flink vooruit. Meeste bijwerkingen had ik na de verwijdering van de tumor. Toen was de dosis maximaal. Toen had ik wel erg veel last van spierpijn. Tijdens de dexamethasonperiode kreeg ik ook 8 * 500 mg paracetamol pd en pillen die ervoor moesten zorgen dat mijn gemoedstoestand een beetje stabiel bleef. In 6 weken 5 kg aangekomen.

11-07-2016 | Vrouw | 50
Hersentumor
Eerst hoge dosis. Werd er erg onrustig van en hyper. Nu na maanden gebruik dosis kunnen verlagen, maar wel veel bijwerkingen. Veel vocht vast houden. Striemen gekregen. Vocht ophoping in de benen en voeten. 's Ochtends oppassen met strekken voeten. Krijg ik een pijn vergelijkbaar met zweepslag. Van kledingmaat 38-40 naar 44-46. Dit komt door vocht. Slaap slechter en veel m[lees meer...]eer vermoeid. Vlekken in het gezicht en nek. Bloeddruk te hoog. Teken dat hart het er moeilijk mee heeft.

18-06-2020 | Vrouw | 49
dexamethason (20mg/ml)
Artritis
Na de inspuiting van cortisone ziek de zelfde avond