categorie

Darmproblemen - diarree

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Darmproblemen - diarree

25-03-2019

Darmproblemen - diarree

Ik heb hier hele goede ervaringen mee. Ik heb heel gevoelige darmen. Eet ik iets dat (veel) vet bevat, ben ik de volgende dag aan de diarree. Helaas ben ik ook heel stress-gevoelig. Bij een stressvolle dag krijg ik ook klachten in mijn lichaam. Ik wordt heel moe en ook (af en toe) ben ik aan de diarree. Ik gebruik dit middel nu 2 maal daags 2 tabletten en mijn lichaam [lees meer...]borrelt wel nog maar, is wel tot rust gekomen. Mijn ontlasting is nu 'normaal' en daar ben ik heel blij mee. En Zonder dit middel zit ik soms wel 6 keer per dag op de WC.
28-05-2018

Darmproblemen - diarree

Ivm een verwijdering van de dikke darm en aanleg van een Pouch gebruik ik dit middel chronisch. T heeft veel problemen verholpen die daarmee gepaard gaan. Maar ik heb sinds het gebruik van Loperamide wel een chronische hoest wat lijkt op de rokershoest terwijl ik niet rook. Soms ook wat moeite met diep ademhalen. Ook valt de capsule soms uiteen in de maag en komt er dan [lees meer...]poeder van t medicijn naar boven. Veel bij drinken is belangrijk. verder vind ik Sandoz de betere ivm de E nummers. Ze hebben minder slechte kleurstoffen dan andere merken.
17-04-2018

Imodium (loperamide)

Buikloop op vakantie
05-10-2017

Colitis ulcerosa

Om de ontstekingen te onderdrukken kreeg ik deze medicatie. Het werkte meteen na de eerste keer al goed en na een aantal dagen waren mijn klachten weg. Eerst elke dag 1 klysma een aantal weken om vervolgens af te bouwen. Het medicijn werkt goed, niet heel fijn in gebruik en je moet even wennen. Helaas is het afbouwen te snel gegaan en kwamen de klachten weer terug. Vervolg[lees meer...]ens zeer langzaam afgebouwd en een maand klachten vrij geweest, daarna kwamen klachten terug en weer begonnen met de klysma's. Helaas werkte het de tweede keer minder goed en het afbouwen lukte niet meer. Erg jammer. Mijn tip is dus ook zeer langzaam afbouwen.
26-06-2016

Complicatie na operatie

Na een maagoperatie is een zenuw van de darm geraakt, volgens de chirurg. Dit middel help wel maar de kwaal blijft. Het is een hulpmiddel om de diarree onder controle te houden.Dit middel helpt mij zeker. Maar het probleem is chronisch geworden. Bij de Lidl koop ik dit midden voor 1,28 per 10 tabletten, 2 Mg. En dezelfde tabletten qua werkbare stof betaal je vele malen me[lees meer...]er. Ik zag het bij de Op is op shop voor ruim 6 euro. En bij een andere supermarkt voor ruim 3 euro. En als je een chronische gebruiker bent scheet dat erg veel.
09-09-2015

Colitis ulcerosa

Aanvankelijk begonnen met Mesalazine; zetpil en na 2 weken orale pillen erbij, omdat de klachten sterk verergerden. De doseringen werden verder opgeschroefd op advies van de toenmalige specialist. Daarbij werden zetpillen vervangen door klysma's. De klachten verergerden, de symptomen wezen eveneens op Lactose intolerantie, wat bij later onderzoek niet aan de orde bleek. T[lees meer...]otdat na 2 maanden ik 's nachts 4 uur op het toilet moest doorbrengen vanwege de hevige diarree. Inmiddels naar een andere specialist die me direct liet stoppen met Mesalazine. 2 dagen later voelde ik me weer een beetje mens. Ik bleek allergisch voor mesalazine. Daarna overgegaan op Beclomethason klysma 3 mg. Wegens veel winden zaten die vaak maar 1 a 2 uur. Daarna overgegaan op zetpillen 3 en 6 mg afhankelijk van de klachten. Deze zomer geprobeerd geheel zonder, maar dat was foute boel. Nu knapt het weer op. Ik moet het dus wel regelmatig blijven gebruiken. Over Beclometason tevreden, over Messalazine zeer ontevreden.
28-06-2015

Darmproblemen - diarree

Loperamide is voor mij een vaste gast in mijn tas. Ik ga de deur niet uit zonder. Helaas heb ik al jaren last van diarree vooral bij warm weer en stress waarvoor ik dan ook standaard er een per dag neem. Des ondanks vaak diarree en geborrel inmijn buik soms weken aan een stuk. Maar ja dan niet slikken betekent niet met vriendinnen weg durven of naar mijn werk durven en alt[lees meer...]ijd bezig zijn met waar het toilet is. Het sociale isolement wat anders dreigt is groter dan het probleem uit te stellen met een pilletje.
09-06-2015

Colitis ulcerosa

Na maanden ernstige ontsteking en veel bloedverlies.......resultaat na 4 klysma's!
26-05-2015

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Ik gebruik dit medicijn nu al 8 jaar, helaas moet ik er steeds meer van nemen om de werking te behouden. Het werkt perfect en ik merk dat ik me er veel beter door voel. Echter nu na 8 jaar ben ik ermee gestopt omdat ik van mijn MDL arts Questran A heb gekregen. Stoppen met loperamide na z'n periode is niet zonder bijwerkingen. Ik heb nu al zeker 2 weken last van opvlieger[lees meer...]s / nachtzweten / hartkloppingen / koude rillingen. Zelf voelde ik me totaal niet verslaafd eraan en kon ik ook makkelijk van de een op de andere dag stoppen, maar alleen mijn lichaam is het hier niet mee eens. Pas ermee op mensen want iemand die even iets verder zoekt op het internet ziet dat dit ook gebruikt wordt als afkickmiddel bij hard drugs verslaafden. Zo goed kan het dus niet zijn, ondanks dat zelfs mijn arts dit me heeft aanbevolen, zitten er wel degelijk risico's kanttekeningen aan. Ik ben het nu rustig aan het afbouwen in de hoop dat de klachten minder worden.
10-11-2014

Darmproblemen - diarree

Zonder dat ik dit had gevonden was ik allang dood geweest! Ik heb zware diarree sinds janu. 2010 en in september lag ik in coma. Toen moest al mijn bloed vervangen worden omdat er niets meer in zat. Toen ik thuis kwam keek ik meer TV dan anders en zag een reclame van Immodium. Daarmee begonnen en het werkte. Toen gehoord van loperamide, nog beter (en goedkoper). :) Ik n[lees meer...]eem het niet altijd, iedere dag en af en toe 2x per dag, afhankelijk van wat er in mijn darmen gebeurt. In feite neem ik het direct na een eerste diarree aanval, daarna gaat het meteen over en voel ik me weer goed. Bijwerkingen? Ik zou het niet weten. Ik heb altijd hoofdpijn, maar had dat jaren daarvoor ook al. Wat mij betreft - een life saver!
30-07-2013

Darmproblemen - diarree

Het medicijn deed niets. Was duidelijk niet geschikt, dus zelden gebruikt.
03-04-2013

Arestal (loperamide-oxide)
Darmproblemen - diarree

Ben zeer tevreden over dit medicijn, werkt prima, je moet alleen 2 tabletjes ipv 1 capsule loperamide innemen, dan is de hoeveelheid gelijk. wordt volledig vergoed door zorgverzekeraar.
27-01-2013

Ziekte van Crohn

Ik was halverwege een prednisonstootkuur van 30 mg. Tijdens het afbouwen kwamen klachten van diarree en bloedverlies weer terug. De klysma's hielpen vanaf dag 1. Na twee weken geprobeer af te bouwen en de klachten kwamen weer terug. Nu na twee maanden gebruik nog een poging en het lijkt nu goed te gaan. Het inbrengen vond ik gemakkelijk al zou een beetje zalf rond het tu[lees meer...]itmondje het nog makkelijker maken. 's Ochtends komt de witte emulsie er als eerste weer uit en verpreidt een vreselijk chemische geur. Tijdens het afbouwen heb ik vergelijkbare klachten als met het afbouwen van de prednison: misselijk, zwak gevoel, gewrichtsklachten. Alleen wel in veel mindere mate. De geur vind ik het lastigste om te verdragen. Als je dat op de koop toe neemt is het een zeer prettig en effectief medicijn.
25-10-2012

Darmproblemen - diarree

na ope aan dikkedarm ( laatste stuk) veel last van diaree en heel veel aandrang nu een keer per dag 2mg loperamide geen last word niet vergoed maar bij lidil 99cent bij trekpleister 3,60
12-05-2012

Colitis ulcerosa

Ik ben begonnen met andere klysma's, maar mijn darmen bleven onrustig. Sinds ik deze klysma's 2x per week zet, gaat het erg goed. Bij spanning worden mijn darmen weer onrustiger en verhoog ik de dosis door de klysma's vaker te zetten. Dit heeft dan direct effect en worden mijn darmen onrustig. Inderdaad is de geur onaangenaam, maar bloed en slijm verlies ook. Het zetten va[lees meer...]n de klysma's is in het begin lastig, maar sat went snel.
12-01-2012

Imodium (loperamide)

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4776)
Anticonceptie - overig (3503)
Cholesterol (2761)
Depressie - antidepressiva overig (2561)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2183)
Pijn - morfine-achtigen (2084)
Pijn (1888)
Verslavingsziekten (1797)
ADHD - psychostimulantia (1793)
Bloeddruk - betablokkers (1574)
Maagzuur - protonpompremmers (1493)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1427)
Anticonceptie - eenfase (1310)
Angststoornissen (1110)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1056)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1054)
Depressie - antidepressiva TCA (980)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (915)