Beclometason / Mesalazine...

beclometason / mesalazine

Ziekte van Crohn (1 mening)
Darmproblemen - diarree (0 meningen)

05-10-2017

Colitis ulcerosa

Om de ontstekingen te onderdrukken kreeg ik deze medicatie. Het werkte meteen na de eerste keer al goed en na een aantal dagen waren mijn klachten weg. Eerst elke dag 1 klysma een aantal weken om vervolgens af te bouwen. Het medicijn werkt goed, niet heel fijn in gebruik en je moet even wennen. Helaas is het afbouwen te snel gegaan en kwamen de klachten weer terug. Vervolg[lees meer...]ens zeer langzaam afgebouwd en een maand klachten vrij geweest, daarna kwamen klachten terug en weer begonnen met de klysma's. Helaas werkte het de tweede keer minder goed en het afbouwen lukte niet meer. Erg jammer. Mijn tip is dus ook zeer langzaam afbouwen.
09-09-2015

Colitis ulcerosa

Aanvankelijk begonnen met Mesalazine; zetpil en na 2 weken orale pillen erbij, omdat de klachten sterk verergerden. De doseringen werden verder opgeschroefd op advies van de toenmalige specialist. Daarbij werden zetpillen vervangen door klysma's. De klachten verergerden, de symptomen wezen eveneens op Lactose intolerantie, wat bij later onderzoek niet aan de orde bleek. T[lees meer...]otdat na 2 maanden ik 's nachts 4 uur op het toilet moest doorbrengen vanwege de hevige diarree. Inmiddels naar een andere specialist die me direct liet stoppen met Mesalazine. 2 dagen later voelde ik me weer een beetje mens. Ik bleek allergisch voor mesalazine. Daarna overgegaan op Beclomethason klysma 3 mg. Wegens veel winden zaten die vaak maar 1 a 2 uur. Daarna overgegaan op zetpillen 3 en 6 mg afhankelijk van de klachten. Deze zomer geprobeerd geheel zonder, maar dat was foute boel. Nu knapt het weer op. Ik moet het dus wel regelmatig blijven gebruiken. Over Beclometason tevreden, over Messalazine zeer ontevreden.
09-06-2015

Colitis ulcerosa

Na maanden ernstige ontsteking en veel bloedverlies.......resultaat na 4 klysma's!
12-05-2012

Colitis ulcerosa

Ik ben begonnen met andere klysma's, maar mijn darmen bleven onrustig. Sinds ik deze klysma's 2x per week zet, gaat het erg goed. Bij spanning worden mijn darmen weer onrustiger en verhoog ik de dosis door de klysma's vaker te zetten. Dit heeft dan direct effect en worden mijn darmen onrustig. Inderdaad is de geur onaangenaam, maar bloed en slijm verlies ook. Het zetten va[lees meer...]n de klysma's is in het begin lastig, maar sat went snel.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (503) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (472) - Antibiotica - penicillines breedspectrum