categorie

Depressie - antidepressiva MAO-remmers

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Depressie - antidepressiva MAO-remmers

23-08-2023 | Man | 35
ADHD
Sinds ik moclobemide gebruik kan ik eindelijk studeren heb geduld kan een boek lezen. Rust in mijn hoofd. Concentratie top! Kan heel erg goed focussen op 1 ding. Al mijn angsten zijn verdwenen.

11-08-2023 | Man | 71
Chronische depressie
Slik nu 4 weken moclobemine maar voel geen verbetering eerder slechter voel me radeloos stik van de angst en zenuwachtigheid heb inmiddeks al q5 verschillende antidepressivas gehad maar die werken maar een paar weken of helemaal niet weet nu niet meer wat ik moet doen

19-10-2022 | Vrouw | 55
Chronische depressie
Als geen andere helpt is dit de laatste nu. Vervelend zijn de bijwerkingen die bij langer gebruik erger worden. Ben benieuwd welke bijwerkingen andere mensen ervaren. Ook geheugenvermindering? Dat schreef iemand. Zelf heb ik ernaast ect wat dit geeft. Ook benieuwd naar welke doseringen bij anderen helpen.

19-10-2022 | Man | 45
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Nadat niets hielp, bij mijn berderline, ook ECT niet, ging ik voor de derde keer weer parnate probere. Uieraard kwam ik meteen 15kilo an en ging mijn korte termijn geheugen slecht werd. De stemming en angst namen af, alleen dit heb ik alleen bij hoge dosering en is meer te wijten aan de bijwerking van die troep.

12-10-2022 | Vrouw | 55
Chronische depressie
Hartkramp, benauwdheid op de borst!!!, bewegingsklachten, pijn in gewrichten. Bij minderen gingen bovenstaande klachten ook minderen.

06-10-2022 | Vrouw | 54
Chronische depressie
Ik gebruik dit middel nu 18 dagen ik ben erg depressief al jaren waarvan de laatste 3 jaar heel erg . Hiervoor heb ik vele Andere middelen geslikt waarvan het laatste jaar efexor en alprazolam die slik ik al ruim 30 jaar Ik had goede hoop met dit middel maar tot op heden geen verbetering eerder verslechtering Ik huil ontzettend veel en kan het ook niet stoppen Ik heb[lees meer...] 7 dagen de efexor niet mogen nemen voor ik hier mee begon Ik kreeg ontrekkings verschijnselen zo als stroomsenastie door mijn hoofd lichaam Ik wist dat dit kwam door het stoppen van de efexor hoopte dat dit zou overgaan als ik zou beginnen met de moclobimide maar het bleef Nu is het in de avond weg maar s,ochtends als ik de tablet weer neem begint het ruim na 3kwatier weer te komen Ik heb als bijwerking rood hoofd maar koud gevoel lichaam geprikkelde luchtwegen ben longpatient maar hoest nu veel erger dit had ik ook met de fkuoxitine en de efexor toen ik de week de efexor niet slikte was het hoesten duidelijk vele. Malen minder Pijn gemene pijn plekken links in hoofd prikkelingen gezicht Ik vind het jammer dat ik zo weinig over dit middel vinden kan Ik zie maar 16 reacties die veelal allemaal goed zijn Dat ik niet snap waarom het voor mij zo averechts werkt Zou het het merk zijn waardoor ik slecht reageer ? Ik ben wel erg gevoelig wat merk betreft Ik hoop dat ik reacties mag ontvangen

01-01-2022 | Vrouw | 58
Chronische depressie
Na alle anti- depressivia gebruikt te hebben, eindelijk aan de tracydal. Voor mij een wondermiddel! Sinds het begin van gebruik nooit meer in een depressie teruggevallen.

04-12-2021 | Vrouw | 53
tranylcypromine
Ivm een ernstige depressie tal van antidepressiva geslikt zonder enige verbetering. Ook ECT behandelingen geen positief effect. Het laatste redmiddel, het medicijn tracydal, heeft mij uit die vreselijke hel waar ik dag in dag uit inzat, getrokken. Na ongeveer 10 weken met opbouwen van het medicijn ging ik mij beter voelen. Kon weer een gesprek aangaan en soms weer lachen.[lees meer...] Tot actie komen duurde langer.

17-11-2021 | Vrouw | 57
Chronische depressie
veel ernstige bijwerkingen zoals meer sudicidaal ernstige geheugenverlies en zelfs een coma en nog steeds geheugenverlies tot zelfs dat ik niks meer weet

17-11-2021 | Vrouw | 57
Chronische depressie
na jaren verschillende antidepressiva gebruikt te hebben begon ik met parnate tot deze over ging naar tracidal en toen begon de ellende Ik ging ernstige geheugen verlies te krijgen en ik werd weer steeds depressiever Ik ben in een periode van geheugen verlies zelfs in coma geraakt en dat kon niet zeggen de artsen Maar van een arts heb ik gehoord dat het wel kan maar is nie[lees meer...]t vaak Na een paar jaar weer op gewone depressivia heb ik hier nog steeds last van en de ellende ik ben ook weer erg sudicidaal Eigenlijk kan ik hier niet meer tegen maar ik moet wel Ik ben hierdoor wel veel vrienden en familie kwijt geraakt

21-10-2021 | Man | 29
Bipolaire stoornis
Een jaar Parnate (origineel product) gebruikt, ingevoerd uit Canada, en geen effect ondanks dosisverhogingen. Als er iemand interesse heeft om de resterende hoeveelheid over te kopen, laat zeker iets weten. Want de kostprijs van het originele product is aanzienlijk... (Red: in de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedi[lees meer...]cijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.)

01-09-2021 | Man | 51
tranylcypromine
Sinds 4 weken geleden Pernate (tranycypromine 10mg) Milstein gaan gebruiken, dit werkt bij mij erg goed. Ik ervaar meer rust en minder extreme uitschieters in mijn stemmingen/buien.

23-08-2021 | Vrouw | 75
Chronische depressie
ben weer depressief en zit op de hoogste dosering van tracydal weet niet weer wat ik moet doen niemand kan me helpen ze hebben er zg. geen verstand van. parnate moet terug komen en snel voor er ongelukken gebeuren

23-07-2021 | Vrouw | 54
Chronische depressie
Door enzym afwijking werken andere antidepressiva niet. Vandaar mao remmer. Max 40 mg ivm lage bloeddruk daarom hiernaast ook ect nodig. Dat werkt goed alleen wel cognitieve bijwerkingen. Wanneer iets anders niet helpt is dit nog wat geprobeerd kan worden. Ect gaat onder narcose. Is niet eng.

27-05-2021 | Man | 63
Bipolaire stoornis
Al jarenlang lijd ik aan ernstige bipolaire stoornis . Veel verschillende medicijnen gebruikt. Allemaal met weinig succes. Met name de depressie periodes zijn lang en zwaar. Regelmatig afgewisseld met ernstige Manische periodes. Daarvoor 3 keer opgenomen geweest inclusief isoleercel . Vreselijk . Nu alweer bijna 1 jaar in een zware depressie . Mijn psychiater heeft [lees meer...]als laatste optie Parnate / tracydal voorgeschreven .Dit medicijn zou al na een paar weken verlichting moeten zo lees ik overal. Gebruik het nu al ruim 2 maanden zonder effect. Iemand ervaring daarmee? Ben ik te ongeduldig ? Verhoging van de dosering heeft volgens mijn psychiater niet veel zin. Maar wat dan wel? Naast tracydal gebruik ik ook valopraat als stemming stabilisator . H

20-05-2021 | Vrouw | 75
tranylcypromine
parnate was mijn medicijn maar werd helaas niet meer vergoed door de verzekering. Ik was heel goed opgeknapt door parnate maar helaas moesten we tracydal gaan slikken langzaam maar zeker zakte ik weer terug in een depressie maar dat intreseerd de psychiaters geen ene moer. Want die weten ook niet wat ze er mee aan moeten ik vind het gewoonweg schandalig dat er zo met mense[lees meer...]n gespeeld word zoek het maar uit wat kan ons het schelen.

14-04-2021 | Vrouw | 75
Chronische depressie
na ongeveer 6 jaar heb ik de indruk dat het uitgewerkt is want ik zit weer in een depressie.

16-03-2021 | Vrouw | 54
Chronische depressie
Andere medicatie helpt niet door verkeerde omzetting, polymorfisme. Dit is ook niet genoeg daarom aanvulling met ect! Dat werkt wel maar cognitief nare bijwerkingen. Depressie is erger. Dit voorkomt suïcide!

30-01-2021 | Vrouw | 55
Manisch-depressieve stoornis
de werking van de Parnate bleek erg goed, neer dan een jaar lang , toen wert het niet meer geleverd in Nederland en werd het tracydal. tracydal bleek al snel een averechts effect te hebben en mijn vrouw kreeg weer angsten en waan ideeën, ook kwam de drang tot zelf doodging erger terug dan dat zij voor het Gebruik van Parnate had, tracydal is gestopt maar zij kreeg niet de[lees meer...] Parnate terug en ook geen goede verdere Medicatie, door haar angsten verwarde zij mij steeds meer met waan beelden en personen uit haar slecht verleden, en verdraaide de dingen die zij zelf gedaan of gezegd had naar mij of anderen - Pernate STOPTE deze gevoelens en gedacht goed - tracydal heeft dit alleen maar weer meer verergerd - uit haar angsten is ZIJ van mij gescheiden, maar ik probeer haar nu nog steeds bij te staan soms hangt zij heel erg aan mij, maar de GGZ in Nederland laat dit feitelijk niet toe en drijft ons steeds meer uit elkaar en helpen haar zelf ook niet echt, - ik ben erg bang dat zij er binnen kort niet meer zal zijn....

26-09-2020 | Vrouw | 65
Depressiviteit
Ik gebruik het middel vanaf 2012. Na allerlei andere middelen is dit hetgeen dat helpt. Daar voor jaren citalopram gebruikt. Werkte niet meer. Ik gebruik 2 x daags 5 tabletten van 10 mg per tablet dus 2 x daags 50 mg. 8 weken geleden geprobeerd 1 tablet van 10 mg te minderen. Werkt niet. Sinds 4 weken u weer oude dosis, helaas blijf ik depressief.

13-09-2020 | Man | 63
tranylcypromine
Paar maanden neem ik ze in wel wat opgeknapt maar erg moe en geen emoties doe wel dingen maar echte zin ontbreekt nog

13-09-2020 | Man | 63

02-05-2020 | Vrouw | 48
Chronische depressie
Zo goed als geen bijwerking in begin duizelingen. En bloeddruk was zeer verschillend. 1 jr tracydal gebruikt. Niet het gewenste effect. Had elke week wel gedachten over zelfmoord en heb verschillende pogingen gedaan in een jr tijd. Sinds 11 mrt 2020 gestopt. Gedachten aan zelfmoord zo goed als verdwenen. Zit nu weer in een depressie, na 11 mrt. 4 mei 2020 weer naar psychi[lees meer...]ater

21-03-2020 | Vrouw | 48
Chronische depressie
Op zich ben ik heel tevreden. Want dit medicikn was mijn laatste redmiddel na een zeer ernstige depressie van 3 jaar waarvan 2 jaar opname. Het vervelende vind ik de bijwerking slapeloosheid. Ik wordt savonds niet moe. Ik gebruik quetipine om te kunnen slapen.

13-03-2020 | Man | 69
tranylcypromine
gebruik het nu 6 wekeken zit sinds deze week op 40mg ben ontzettend vermoeid en heb nergens geen zin in heb al 8 verschillende antidepressivas geprobeerd maar niets hielp toen heeft mijn psygyator me op tracydal gezet en moet het afwachten

Nardil

06-03-2020 | Man | 49
Chronische depressie
Na meerdere ect’s is mijn geheugen aangetast. Nu hebben ze voor Nardil gekozen in de hoop dat de laatste succesvolle ect behandelingen stabiel blijven. Dit is helaas niet het geval. Mijn eigen mening was onderhoud ect, maar door het geheugenverlies die ik nu heb opgelopen na 16 behandelingen geven ze deze liever niet.

12-02-2020 | Vrouw | 48
Depressiviteit
Ik gebruik tracydal nu 8 mnd. Ik merk bijna geen verschil Ze zeggen in begin zelfmoord gedachtes ,maar ik heb ze nog steeds en ook verschillende pogingen gedaan .tracydal is tot op heden geen wonder middel. In okt'19 dacht ik ben voor de helft mezelf weer. Maar ben weer afgegleden de put in en daar zit ik in februari '20 nog steeds. Dus voor mij geen tracydal. De psychiate[lees meer...]r is druk op zoek naar een oplossing wat te doen om mij te helpen. Afeachten nog even slik nog steeds 60 mg tracydal

Nardil

15-01-2020 | Vrouw | 52
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik werdt ruim 15 jaar geleden ingesteld op de nardil.klinisch opgenomen om in te stellen ivm bloeddruk problemen.omdat daar problemen mee verwacht kunnen worden.voedingsadvies wel opvolgen.ivm teramine verhoging(zit in ei marmite en yoghurt*(daarom geen over datum spullen eten)Iniet te veel chocolade of koffie.het helpt me wel.alleen acuut zonder de nardil gekomen omdat de[lees meer...] grondstoffen niet leverbaar zijn.eerste week ging goed 2de week niet.(terugval van klachten) nardil is een maoremmer deze kan wel een kans bieden op een hersenbloeding.dit staat niet in de bijsluiters.dat vind ik wel erg slecht vandaar dat bloeddruk ook van belang is.(wordt vaak voorgeschreven bij therapierestentie)

10-01-2020 | Vrouw | 40
moclobemide
Geen positief effect gemerkt. Half jaar mee gesukkeld. Bijwerking staat niet in de Nederlandse bijsluiter. Inmiddels wel gemeld. Vlgns voorschrijver was het niet mogelijk dat de klachten door monoclobemide kwamen maar ik was een keer s'avonds een dosis vergeten en meteen waren de blaasklachten weg. Toen de volgende dag uitgeprobeerd, de normale dosis monoclobemide genome[lees meer...]n en de klachten kwamen terug. Op eigen initiatief gestopt

Nardelzine

10-01-2020 | Vrouw | 56
Bipolaire stoornis
De MAO-remmer Nardelzine is het enige medicijn wat helpt tegen depressies ivm bipolaire stoornis. Bijwerkingen (zoals hoge bloeddruk,tyramine-syndroom) heb ik niet door gebruik van Edronax 4 mg erbij te gebruiken.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6340)
Anticonceptie - overig (4480)
Cholesterol (3284)
Depressie - antidepressiva overig (3117)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2865)
ADHD - psychostimulantia (2536)
Pijn - morfine-achtigen (2518)
Verslavingsziekten (2308)
Pijn (2257)
Bloeddruk - betablokkers (1921)
Maagzuur - protonpompremmers (1781)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1714)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1665)
Anticonceptie - eenfase (1593)
Angststoornissen (1574)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1447)
Antibiotica - urineweginfectie (1277)
Depressie - antidepressiva TCA (1233)