categorie

Depressie - antidepressiva MAO-remmers

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Depressie - antidepressiva MAO-remmers

01-09-2021 | Man | 51
tranylcypromine
Sinds 4 weken geleden Pernate (tranycypromine 10mg) Milstein gaan gebruiken, dit werkt bij mij erg goed. Ik ervaar meer rust en minder extreme uitschieters in mijn stemmingen/buien.

23-08-2021 | Vrouw | 75
Chronische depressie
ben weer depressief en zit op de hoogste dosering van tracydal weet niet weer wat ik moet doen niemand kan me helpen ze hebben er zg. geen verstand van. parnate moet terug komen en snel voor er ongelukken gebeuren

23-07-2021 | Vrouw | 54
Chronische depressie
Door enzym afwijking werken andere antidepressiva niet. Vandaar mao remmer. Max 40 mg ivm lage bloeddruk daarom hiernaast ook ect nodig. Dat werkt goed alleen wel cognitieve bijwerkingen. Wanneer iets anders niet helpt is dit nog wat geprobeerd kan worden. Ect gaat onder narcose. Is niet eng.

27-05-2021 | Man | 63
Bipolaire stoornis
Al jarenlang lijd ik aan ernstige bipolaire stoornis . Veel verschillende medicijnen gebruikt. Allemaal met weinig succes. Met name de depressie periodes zijn lang en zwaar. Regelmatig afgewisseld met ernstige Manische periodes. Daarvoor 3 keer opgenomen geweest inclusief isoleercel . Vreselijk . Nu alweer bijna 1 jaar in een zware depressie . Mijn psychiater heeft [lees meer...]als laatste optie Parnate / tracydal voorgeschreven .Dit medicijn zou al na een paar weken verlichting moeten zo lees ik overal. Gebruik het nu al ruim 2 maanden zonder effect. Iemand ervaring daarmee? Ben ik te ongeduldig ? Verhoging van de dosering heeft volgens mijn psychiater niet veel zin. Maar wat dan wel? Naast tracydal gebruik ik ook valopraat als stemming stabilisator . H

20-05-2021 | Vrouw | 75
tranylcypromine
parnate was mijn medicijn maar werd helaas niet meer vergoed door de verzekering. Ik was heel goed opgeknapt door parnate maar helaas moesten we tracydal gaan slikken langzaam maar zeker zakte ik weer terug in een depressie maar dat intreseerd de psychiaters geen ene moer. Want die weten ook niet wat ze er mee aan moeten ik vind het gewoonweg schandalig dat er zo met mense[lees meer...]n gespeeld word zoek het maar uit wat kan ons het schelen.

14-04-2021 | Vrouw | 75
Chronische depressie
na ongeveer 6 jaar heb ik de indruk dat het uitgewerkt is want ik zit weer in een depressie.

16-03-2021 | Vrouw | 54
Chronische depressie
Andere medicatie helpt niet door verkeerde omzetting, polymorfisme. Dit is ook niet genoeg daarom aanvulling met ect! Dat werkt wel maar cognitief nare bijwerkingen. Depressie is erger. Dit voorkomt suïcide!

30-01-2021 | Vrouw | 55
Manisch-depressieve stoornis
de werking van de Parnate bleek erg goed, neer dan een jaar lang , toen wert het niet meer geleverd in Nederland en werd het tracydal. tracydal bleek al snel een averechts effect te hebben en mijn vrouw kreeg weer angsten en waan ideeën, ook kwam de drang tot zelf doodging erger terug dan dat zij voor het Gebruik van Parnate had, tracydal is gestopt maar zij kreeg niet de[lees meer...] Parnate terug en ook geen goede verdere Medicatie, door haar angsten verwarde zij mij steeds meer met waan beelden en personen uit haar slecht verleden, en verdraaide de dingen die zij zelf gedaan of gezegd had naar mij of anderen - Pernate STOPTE deze gevoelens en gedacht goed - tracydal heeft dit alleen maar weer meer verergerd - uit haar angsten is ZIJ van mij gescheiden, maar ik probeer haar nu nog steeds bij te staan soms hangt zij heel erg aan mij, maar de GGZ in Nederland laat dit feitelijk niet toe en drijft ons steeds meer uit elkaar en helpen haar zelf ook niet echt, - ik ben erg bang dat zij er binnen kort niet meer zal zijn....

26-09-2020 | Vrouw | 65
tranylcypromine
Ik gebruik het middel vanaf 2012. Na allerlei andere middelen is dit hetgeen dat helpt. Daar voor jaren citalopram gebruikt. Werkte niet meer. Ik gebruik 2 x daags 5 tabletten van 10 mg per tablet dus 2 x daags 50 mg. 8 weken geleden geprobeerd 1 tablet van 10 mg te minderen. Werkt niet. Sinds 4 weken u weer oude dosis, helaas blijf ik depressief.

13-09-2020 | Man | 63
tranylcypromine
Paar maanden neem ik ze in wel wat opgeknapt maar erg moe en geen emoties doe wel dingen maar echte zin ontbreekt nog

13-09-2020 | Man | 63

02-05-2020 | Vrouw | 48
Chronische depressie
Zo goed als geen bijwerking in begin duizelingen. En bloeddruk was zeer verschillend. 1 jr tracydal gebruikt. Niet het gewenste effect. Had elke week wel gedachten over zelfmoord en heb verschillende pogingen gedaan in een jr tijd. Sinds 11 mrt 2020 gestopt. Gedachten aan zelfmoord zo goed als verdwenen. Zit nu weer in een depressie, na 11 mrt. 4 mei 2020 weer naar psychi[lees meer...]ater

21-03-2020 | Vrouw | 48
Chronische depressie
Op zich ben ik heel tevreden. Want dit medicikn was mijn laatste redmiddel na een zeer ernstige depressie van 3 jaar waarvan 2 jaar opname. Het vervelende vind ik de bijwerking slapeloosheid. Ik wordt savonds niet moe. Ik gebruik quetipine om te kunnen slapen.

13-03-2020 | Man | 69
tranylcypromine
gebruik het nu 6 wekeken zit sinds deze week op 40mg ben ontzettend vermoeid en heb nergens geen zin in heb al 8 verschillende antidepressivas geprobeerd maar niets hielp toen heeft mijn psygyator me op tracydal gezet en moet het afwachten

06-03-2020 | Man | 49
Chronische depressie
Na meerdere ect’s is mijn geheugen aangetast. Nu hebben ze voor Nardil gekozen in de hoop dat de laatste succesvolle ect behandelingen stabiel blijven. Dit is helaas niet het geval. Mijn eigen mening was onderhoud ect, maar door het geheugenverlies die ik nu heb opgelopen na 16 behandelingen geven ze deze liever niet.

12-02-2020 | Vrouw | 48
tranylcypromine
Ik gebruik tracydal nu 8 mnd. Ik merk bijna geen verschil Ze zeggen in begin zelfmoord gedachtes ,maar ik heb ze nog steeds en ook verschillende pogingen gedaan .tracydal is tot op heden geen wonder middel. In okt'19 dacht ik ben voor de helft mezelf weer. Maar ben weer afgegleden de put in en daar zit ik in februari '20 nog steeds. Dus voor mij geen tracydal. De psychiate[lees meer...]r is druk op zoek naar een oplossing wat te doen om mij te helpen. Afeachten nog even slik nog steeds 60 mg tracydal

15-01-2020 | Vrouw | 52
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik werdt ruim 15 jaar geleden ingesteld op de nardil.klinisch opgenomen om in te stellen ivm bloeddruk problemen.omdat daar problemen mee verwacht kunnen worden.voedingsadvies wel opvolgen.ivm teramine verhoging(zit in ei marmite en yoghurt*(daarom geen over datum spullen eten)Iniet te veel chocolade of koffie.het helpt me wel.alleen acuut zonder de nardil gekomen omdat de[lees meer...] grondstoffen niet leverbaar zijn.eerste week ging goed 2de week niet.(terugval van klachten) nardil is een maoremmer deze kan wel een kans bieden op een hersenbloeding.dit staat niet in de bijsluiters.dat vind ik wel erg slecht vandaar dat bloeddruk ook van belang is.(wordt vaak voorgeschreven bij therapierestentie)

10-01-2020 | Vrouw | 40
moclobemide
Geen positief effect gemerkt. Half jaar mee gesukkeld. Bijwerking staat niet in de Nederlandse bijsluiter. Inmiddels wel gemeld. Vlgns voorschrijver was het niet mogelijk dat de klachten door monoclobemide kwamen maar ik was een keer s'avonds een dosis vergeten en meteen waren de blaasklachten weg. Toen de volgende dag uitgeprobeerd, de normale dosis monoclobemide genome[lees meer...]n en de klachten kwamen terug. Op eigen initiatief gestopt

Nardelzine

10-01-2020 | Vrouw | 56
Bipolaire stoornis
De MAO-remmer Nardelzine is het enige medicijn wat helpt tegen depressies ivm bipolaire stoornis. Bijwerkingen (zoals hoge bloeddruk,tyramine-syndroom) heb ik niet door gebruik van Edronax 4 mg erbij te gebruiken.

20-12-2019 | Vrouw | 31
Chronische depressie
Voor mij de volgende stap in het protocol. Voor mijn gevoel heeft het aan het begin enig effect gehad, maar verder helaas onvoldoende. Ik heb het gebruik begin 2019 al opgehoogd van 60 mg per dag naar 90 mg per dag. Ik ga in januari verder ophogen naar 120 mg per dag. Ik ben op zoek naar andere mensen die nu Fenelzine gebruiken of het gebruikt hebben.

13-11-2019 | Vrouw | 48
tranylcypromine
Gebruik 7mnd tranylcypromine 50 MG naar tevredenheid. Zei op 18 oktober tegen de psychiater ik voel me voor de helft me zelf weer. En vanaf toen zzak ik de depressie weer in

20-09-2019 | Man | 63
Chronische depressie
Voorheen gewone ( ...)antidepressiva .Toen 3 weken opname om tracydal op te bouwen. Reden had gevoelsmatig allemaal kleine vlammetjes onder mijn schedelpan heel vervelende hoofdpijn altijd tegen een 9 (op de schaal 1 niets tot 10 migraine) De vele vlammetjes verdwenen en de hoofdpijn ging naar waardes tussen 6 en 9 (onvoorspelbaar).maar mijn agitatie verdween niet evena[lees meer...]ls mijn nachtmerries. slecht slapen ondanks quitiapine. ik ben een week bezig geweest met Nardil maar krijg vreselijke hoofdpijn met hele hoge bloeddruk. dus vandaag gestopt volgende week verder kijken wat er mogelijk is .

20-09-2019 | Man | 63
Chronische depressie
Ik gebruikte tracydal 70mg , raakte niet mijn onrust en heftige nachtmerries kwijt. Pas besloten om langzaam over te gaan naar Nardil dus 50 mg Tracydal en 15 mg Nardil. Maar kreeg plots opkomende heftige hoofdpijn en daarbij een veel te hoge bloeddruk. In overleg vandaag gestopt met nardil , men gaat eerst navraag doen bij apothekers wat te doen. Word misschien vervo[lees meer...]lgd. Roelof

15-06-2019 | Vrouw | 64
Chronische depressie
mijnervaring met parnate is prima, alleen de inname vind ik moeilijk, zeker na mijn hersenbloeding in 2017, waarbij mijn korte geheugen en tijdsbesef is geraakt, Bij mijn revalidatie hebben ze mij geleerd, een alarm op mijn telefoon te zetten met de inname tijden van mijn Parnate. op dit moment is mijn depressie, nog steeds aanwezig, maar omdat ik de hoogste dosis heb nl.[lees meer...] 50mg per dag, merk ik dat het middel in kracht afneemt.

31-05-2019 | Man | 64
Bipolaire stoornis
Het duurt in het begin even, voor je het merkt, maar gaat langzaam jezelf beter voelen. Geen hoogtes en laagtes meer , zalig !! Je wordt er lekker rustig van !

30-04-2019 | Vrouw | 67
Bipolaire stoornis
Dit middel gebruik ik al bijna 6 jaar tot grote tevredenheid. Bipolaire stoornissen zitten bij ons in de familie. Dit middel werkt op de serotonine, dopamine en noradrenaline stofwisseling. Het werkte bij mij tot mijn grote verbazing al na enkele dagen. Na wat zoeken naar de juiste inname tijdstippen neem ik er nu in de ochtend twee en tussen de middag een. Verder blijf[lees meer...]t een goede leefstijl van belang met bewegen, goede voeding en veel rust. Stress is heel vervelend en kan mij weer uit evenwicht brengen. Pas op met andere middelen die op het serotonine systeem werken. Bij mij gaf inname van L-Tryptofaan aanleiding tot een hevige hoofdpijn. Het bleek een interactie te hebben met moclobemide.

30-04-2019 | Vrouw | 50
Chronische depressie
Door het gebruik van ssri medicijn ben ik depressief geworden. Voor men er achter was dat ik allergies was voor de seroxat heeft dit 2 jaar geduurd men bleef maar verhogen en ik werd zieker tot zelfmoord poging aan toe Opnamen volgende en kreeg verandering van medicijnen die niets deden. Na 5 maanden opnamen mocht ik naar huis maar werd niet beter. Spanning al om. In midd[lees meer...]els gescheiden en baan kwijt door de depressie. Door de nieuwe psychiater die ik kreeg op de Mao remmers gezet. Hiervoor zou een korte opnamen moeten komen. Echter maakte ze er bij de opnamen een rommeltje van. Te snel een te hoge dosis waardoor ik zowel lichamelijk als geestelijk snel achteruit ging. Alles er af en op nieuw beginnen. Na 7 maanden was alles pas goed ingesteld. Nu functioneer ik goed alleen aan de smaak in mijn mond kan ik niet wennen. Als je over stap doe dit geleidelijk en laat je niet zeggen het gaat goed we doen het sneller dat werkt niet. Mij heeft het ipv 6 weken dus 7 maanden gekost.

03-03-2019 | Vrouw | 54
moclobemide
Toen ik mijn psychiater vertelde over mijn angstgevoelens raadde hij mij aan tot half maart te wachten en dan 1 tablet van 150 mg bij te nemen. De paniekaanvallen zijn nu zo erg dat ik tot 5 x per dag alprazolam moet slikken en heb daarom besloten moclobemide terug af te bouwen. Ben nu ook wanhopig op zoek naar een andere psychiater om mij verder te helpen.

28-01-2019 | Vrouw | 66
Bipolaire stoornis
Altijd de voorgeschreven medicatie innemen, anders kunnen er nare dingen gebeuren, m.n. opwinding, agressie naar de ander toe, sterk verhoogde hartslag, hoofdpijn en zorgen voor voldoende slaap en rust.

21-01-2019 | Vrouw | 59
Chronische depressie
Ik heb m'n hele leven last gehad van depressies. Op mijn 12e is mijn vader door een hartaanval overleden. Als enig kind voelde ik me erg verantwoordelijk voor mijn moeder, die een slechte jeugd heeft gehad. Parentificatie. Heb geen afscheid kunnen nemen van mijn vader toen hij overleden was. Mijn moeder vond dat beter. Dit heeft de verwerking voor mij heel moeilijk gema[lees meer...]akt. Na het overlijden van mijn vader miste ik autoriteit, waardoor ik m'n hele leven problemen heb gehad met autoriteit. Leidinggevenden etc. Ook in mijn relaties ging dat door. Door mijn angst te verliezen claimde ik vaak. Of ik koos voor getrouwde oudere mannen, omdat dat veilig was. Geen binding. In mijn huidige relatie die ik al bij 30 jaar heb, ben ik ook bang om voor mijzelf te kiezen. Op het moment gaat het goed met me en kan gelukkig weer genieten. In mijn relatie ben ik verandert, maar het kost me nog steeds moeite voor mezelf te kiezen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5498)
Anticonceptie - overig (4025)
Cholesterol (3005)
Depressie - antidepressiva overig (2852)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2522)
Pijn - morfine-achtigen (2318)
ADHD - psychostimulantia (2247)
Pijn (2093)
Verslavingsziekten (2077)
Bloeddruk - betablokkers (1761)
Maagzuur - protonpompremmers (1642)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1582)
Anticonceptie - eenfase (1460)
Angststoornissen (1300)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1253)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1220)
Depressie - antidepressiva TCA (1102)
Antibiotica - urineweginfectie (1051)