mening

Aurorix (12 meningen)
Nardil (11 meningen)

06-09-2018

Fenelzine (fenelzine)

Na de hele reeks klassieke en moderne anti-depressiva geprobeerd te hebben ( het ene middel werkte even en dan niet meer, het andere middel gaf zo veel bijwerkingen dat het niet in verhouding stond met het effect op de depressie) , kreeg ik de MAO-remmer Nardil voorgeschreven. Dit heeft mijn depressie "leefbaar" gemaakt. In combinatie met rust en regelmaat, het vermijden [lees meer...]van druk bezochte feestjes e.d., geen druk en/of moeten, is mijn leven aangenamer geworden. De bijwerkingen neem ik voor lief, op de ontstoken haarzakjes na. ( Pas sinds kort ontdekt dat Nardil dit veroorzaakt) . Mijn gezicht is mismaakt door de vele littekens en ik sta nu voor het dilemma om te stoppen met Nardil en een alternatief te zoeken, of leren omgaan/accepteren dat ik mijn verdere leven nog meer pijn, jeuk en littekens zal krijgen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (513) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum