Tracydal

tranylcypromine

INVLOED VAN DNA

Genetisch invloed bekend? Nee.
Genen zijn bij niemand gelijk. Geven jouw genen je meer kans op bijwerkingen?

Parnate (62 meningen)
Tracydal (20 meningen)
Moclobemide (13 meningen)
Aurorix (12 meningen)
Nardil (10 meningen)
Pagina 1 van 3
28-01-2019

Bipolaire stoornis

Altijd de voorgeschreven medicatie innemen, anders kunnen er nare dingen gebeuren, m.n. opwinding, agressie naar de ander toe, sterk verhoogde hartslag, hoofdpijn en zorgen voor voldoende slaap en rust.
21-01-2019

Chronische depressie

Ik heb m'n hele leven last gehad van depressies. Op mijn 12e is mijn vader door een hartaanval overleden. Als enig kind voelde ik me erg verantwoordelijk voor mijn moeder, die een slechte jeugd heeft gehad. Parentificatie. Heb geen afscheid kunnen nemen van mijn vader toen hij overleden was. Mijn moeder vond dat beter. Dit heeft de verwerking voor mij heel moeilijk gema[lees meer...]akt. Na het overlijden van mijn vader miste ik autoriteit, waardoor ik m'n hele leven problemen heb gehad met autoriteit. Leidinggevenden etc. Ook in mijn relaties ging dat door. Door mijn angst te verliezen claimde ik vaak. Of ik koos voor getrouwde oudere mannen, omdat dat veilig was. Geen binding. In mijn huidige relatie die ik al bij 30 jaar heb, ben ik ook bang om voor mijzelf te kiezen. Op het moment gaat het goed met me en kan gelukkig weer genieten. In mijn relatie ben ik verandert, maar het kost me nog steeds moeite voor mezelf te kiezen.
20-12-2018

Bipolaire stoornis

de laatste optie na jaren van medicatie die niet werkte, het laatste redmiddel was de MAO-remmer waarom zal dit wel werken, ik geloofde er niet meer in, maar dacht zoals elke dag; morgen kan ik er altijd nog mee stoppen ik kan deze ook nog wel proberen, dan heb ik ze tenminste allemaal gehad geloof me; ik kon en echt niet meer en was continu suicidaal, maar ergens[lees meer...] had ik misschien nog een sprankje hoop ik kon altijd nog stoppen met leven maar dan hierna en na 6 weken begon ik iets te voelen!!! de wolken trokken langzaam, heel langzaam weg en nu 2 jaar later, heb ik mijn leven terug eerst durfde ik het niet te geloven, maar nu is het de waarheid; ik LEEF weer en ben zo dankbaar dat ik nog leef Ik gun iedereen en zeker jou met een bipolaire stoornis ook weer een leven! want ik weet als geen ander hoe zwaar het leven dan kan zijn. liefs en hou vol!
01-08-2018

Chronische depressie

Na alle anti e depressiva, sommige 2 x, eindelijk psychiater die Mao remmer wil voorschrijven. Het werkt. Bij 20 MG voelde ik het. Helaas moet ik nu van 40 MG naar 30 MG ivm hartklachten. Zware druk op borst, kortademigheid, steken. Erg moe en lage bloeddruk. Bij op laag niveau sporten ben ik nu 3 x plots keihard gevallen wat niet op flauwvallen leek. Ben al onderzocht. Ec[lees meer...]g is gelukkig goed. Echo van hart en Holter onderzoek volgt. Eventueel nog fietsproef. Hoop dat bij 30 MG klachten voldoende afnemen want 't doet wel iets. Zou wel willen weten of Nardi deze klachten ook zou geven... Wordt vervolgd...
17-06-2018

Chronische depressie

supergoed resultaat, stemming enorm goed
28-05-2018

Dwangstoornis

Mijn hele leven vanaf vroege jeugd al angst en dwangstoornissen. Later daardoor zeer depressief. In 2008 begon weer een depressieve periode, die veel langer duurde dan ik gewoon was. Nadat ik daardoor ook mijn baan verloor, was ik wel helemaal geknakt. Het hele scala aan hulp en medicijnen afgewerkt, met af en toe weer een nieuwe psychiater, die dan toch weer wat anders wi[lees meer...]lde proberen, eindelijk beland bij laatste stap. Of etc of Mao remmer. Het is dat laatste geworden. Eerst Parnate, na een periode van helemaal stoppen met alle medicatie, drie weken, begonnen met de Parnate. Na twee of drie sagen voelde ik dat dit goed was. Ik heb mijn leven teruggekregen. Inmiddels afgekeurd, dus alle tijd om terug te komen. Ik kon weer genieten, tot een jaar later ik een hersenbloeding kreeg. Dat is inmiddels ook al weer twee jaar geleden, daar ben ik met wel een aantal niet zichtbare zaken zoals vermoeidheid, karakterverandering en soms het niet kunnen komen op woorden, afasie?, er gelukkig redelijk uitgekomen. Ik ben nu zeg ik wel eens in mijn derde leven. Met rust en regelmaat gaat mijn leven het beste. Geen al te volle dagen. Geen drukke dingen, volle winkels of feesten met veel pratende mensen, komt alles goed. Toen Parnate werd vervangen door tracydal, vond ik dat super eng, ik was bang dat het niet zo goed zou werken als Parnate. Nou gelukkig heb ik daar totaal niets van gemerkt. Ik ben super tevreden. Had ik dit maar jaren eerder gekregen.
15-05-2018

Tracydal (tranylcypromine)

Als sinds 2012 last van een depressie. na meerdere SSRI, SNRI, nortrilen (TCA) en als toevoeging lithium en lamotrigine eindelijk een psychiater die tracydal durfde te geven. Instellen is niet klinisch gebeurt maar doen we heel langzaam ambulant. Reden is dat mijn bloeddruk steeds heel erg daalt na het ophogen en m'n lichaam steeds echt minimaal 2 weken nodig heeft om [lees meer...]weer een beetje normaal te gaan werken. Daarom zit ik nu na 6 weken pas op 30mg. Slik behalve de tracydal ook nog lamotrigine, trazodon (om te slapen, tegen PTSS klachten) en Xyzal. De Xyzal (anti histamine) van 2x per dag naar 1x per dag gedaan omdat mijn bloeddruk op een gegeven moment 66/43 was en we iets wat invloed daarop kon hebben er af moesten halen. in overleg met apotheker is er toen voor de Xyzal verminderen gekozen. Na de ophoging van 20-30 mg ging ik gelijk weer naar 70/50 en nu na 6 dagen ga ik langzaamaan weer omhoog. zit nu gemiddeld op 80/55 Tot nu toe heb ik langzaamaan het idee dat het iets begint te werken. Het opstaan 's ochtends gaat iets beter en mijn grootste dip moment tussen 12 en 3 's middags gaat ook iets beter. Wel zijn er nog genoeg momenten dat het ook nog niet gaat en alles zwart is. Wie weet was er na 6 weken al meer progressie geweest als ik sneller naar een iets hogere dosis had gekund. maar liever nu rustig aan dan teveel bijwerkingen en moeten stoppen. Vind het dieet niet moeilijk om te volgen. Wel vind ik het bloeddruk meten 's avonds irritant omdat ik dan graag gelijk wil slapen als ik naar bed ga en niet eerst even wil liggen en daarna weer opstaan om de meting na 1 en 3 minuten te doen. Verder tot nu toe wel tevreden over het middel omdat er eindelijk iets is wat iets positiefs brengt ondanks redelijk veel en soms best wel heftige bijwerkingen. Het is allemaal nog te doen/uit te houden al is het niet ideaal. Weet niet goed hoe ik dat boven in moet vullen maar ik gebruik om 6.30 20mg en om 12.00 uur 10 mg. Dus verdeeld over 2 giften.
04-03-2018

Chronische depressie

Reden gebruik; dubbele depressie. Chronisch depressie (dysthyme stoornis) icm terugkerende zware depressies al jaren. Opbouwfase was soms best 'eng' (weet even geen ander woord) met bloeddrukstijgingen en vooral de orthostatische hypotensie. Ik zit nu al een paar weken stabiel op 60mg wat erg goed gaat, ik heb mijn leven weer terug en er is zoveel ruimte meer voor andere [lees meer...]dingen dan de depressie! Ik heb zo ongeveer bijna alle andere medicijnen al geprobeerd maar Tracydal is voor mij echt zo'n enorme oplossing en opluchting! De ophoging van 40mg naar 60mg heb ik als zwaar ervaren, regelmatig hoge bloeddruk tegen het randje artsenbezoek aan, maar op aanraden toch doorgezet en met effect. Nu al weken geen bloeddrukstijging gehad (hou me aan het dieet) en ervaar naast de slapeloosheid (waar ik medicatie voor slik; 25mg Nozinan) eigenlijk geen bijwerkingen tot zover ik weet. Dus heb je al enorm veel medicatie geprobeerd en weet je het echt niet meer, dan zou ik Tracydal zeker een kans geven!
Pagina 1 van 3

Thyrax Duotab (842) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (488) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (464) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!