tranylcypromine

Aurorix (12 meningen)
Nardelzine (2 meningen)

23-08-2021 | Vrouw | 75
Chronische depressie
ben weer depressief en zit op de hoogste dosering van tracydal weet niet weer wat ik moet doen niemand kan me helpen ze hebben er zg. geen verstand van. parnate moet terug komen en snel voor er ongelukken gebeuren

23-07-2021 | Vrouw | 54
Chronische depressie
Door enzym afwijking werken andere antidepressiva niet. Vandaar mao remmer. Max 40 mg ivm lage bloeddruk daarom hiernaast ook ect nodig. Dat werkt goed alleen wel cognitieve bijwerkingen. Wanneer iets anders niet helpt is dit nog wat geprobeerd kan worden. Ect gaat onder narcose. Is niet eng.

20-05-2021 | Vrouw | 75
tranylcypromine (20)
parnate was mijn medicijn maar werd helaas niet meer vergoed door de verzekering. Ik was heel goed opgeknapt door parnate maar helaas moesten we tracydal gaan slikken langzaam maar zeker zakte ik weer terug in een depressie maar dat intreseerd de psychiaters geen ene moer. Want die weten ook niet wat ze er mee aan moeten ik vind het gewoonweg schandalig dat er zo met mense[lees meer...]n gespeeld word zoek het maar uit wat kan ons het schelen.

14-04-2021 | Vrouw | 75
Chronische depressie
na ongeveer 6 jaar heb ik de indruk dat het uitgewerkt is want ik zit weer in een depressie.

16-03-2021 | Vrouw | 54
Chronische depressie
Andere medicatie helpt niet door verkeerde omzetting, polymorfisme. Dit is ook niet genoeg daarom aanvulling met ect! Dat werkt wel maar cognitief nare bijwerkingen. Depressie is erger. Dit voorkomt suïcide!

13-09-2020 | Man | 63
tranylcypromine (20)
Paar maanden neem ik ze in wel wat opgeknapt maar erg moe en geen emoties doe wel dingen maar echte zin ontbreekt nog

13-09-2020 | Man | 63

02-05-2020 | Vrouw | 48
Chronische depressie
Zo goed als geen bijwerking in begin duizelingen. En bloeddruk was zeer verschillend. 1 jr tracydal gebruikt. Niet het gewenste effect. Had elke week wel gedachten over zelfmoord en heb verschillende pogingen gedaan in een jr tijd. Sinds 11 mrt 2020 gestopt. Gedachten aan zelfmoord zo goed als verdwenen. Zit nu weer in een depressie, na 11 mrt. 4 mei 2020 weer naar psychi[lees meer...]ater

13-03-2020 | Man | 69
tranylcypromine (40mg)
gebruik het nu 6 wekeken zit sinds deze week op 40mg ben ontzettend vermoeid en heb nergens geen zin in heb al 8 verschillende antidepressivas geprobeerd maar niets hielp toen heeft mijn psygyator me op tracydal gezet en moet het afwachten

12-02-2020 | Vrouw | 48
tranylcypromine (60mg)
Ik gebruik tracydal nu 8 mnd. Ik merk bijna geen verschil Ze zeggen in begin zelfmoord gedachtes ,maar ik heb ze nog steeds en ook verschillende pogingen gedaan .tracydal is tot op heden geen wonder middel. In okt'19 dacht ik ben voor de helft mezelf weer. Maar ben weer afgegleden de put in en daar zit ik in februari '20 nog steeds. Dus voor mij geen tracydal. De psychiate[lees meer...]r is druk op zoek naar een oplossing wat te doen om mij te helpen. Afeachten nog even slik nog steeds 60 mg tracydal

20-09-2019 | Man | 63
Chronische depressie
Voorheen gewone ( ...)antidepressiva .Toen 3 weken opname om tracydal op te bouwen. Reden had gevoelsmatig allemaal kleine vlammetjes onder mijn schedelpan heel vervelende hoofdpijn altijd tegen een 9 (op de schaal 1 niets tot 10 migraine) De vele vlammetjes verdwenen en de hoofdpijn ging naar waardes tussen 6 en 9 (onvoorspelbaar).maar mijn agitatie verdween niet evena[lees meer...]ls mijn nachtmerries. slecht slapen ondanks quitiapine. ik ben een week bezig geweest met Nardil maar krijg vreselijke hoofdpijn met hele hoge bloeddruk. dus vandaag gestopt volgende week verder kijken wat er mogelijk is .

30-04-2019 | Vrouw | 50
Chronische depressie
Door het gebruik van ssri medicijn ben ik depressief geworden. Voor men er achter was dat ik allergies was voor de seroxat heeft dit 2 jaar geduurd men bleef maar verhogen en ik werd zieker tot zelfmoord poging aan toe Opnamen volgende en kreeg verandering van medicijnen die niets deden. Na 5 maanden opnamen mocht ik naar huis maar werd niet beter. Spanning al om. In midd[lees meer...]els gescheiden en baan kwijt door de depressie. Door de nieuwe psychiater die ik kreeg op de Mao remmers gezet. Hiervoor zou een korte opnamen moeten komen. Echter maakte ze er bij de opnamen een rommeltje van. Te snel een te hoge dosis waardoor ik zowel lichamelijk als geestelijk snel achteruit ging. Alles er af en op nieuw beginnen. Na 7 maanden was alles pas goed ingesteld. Nu functioneer ik goed alleen aan de smaak in mijn mond kan ik niet wennen. Als je over stap doe dit geleidelijk en laat je niet zeggen het gaat goed we doen het sneller dat werkt niet. Mij heeft het ipv 6 weken dus 7 maanden gekost.

28-01-2019 | Vrouw | 66
Bipolaire stoornis
Altijd de voorgeschreven medicatie innemen, anders kunnen er nare dingen gebeuren, m.n. opwinding, agressie naar de ander toe, sterk verhoogde hartslag, hoofdpijn en zorgen voor voldoende slaap en rust.

21-01-2019 | Vrouw | 59
Chronische depressie
Ik heb m'n hele leven last gehad van depressies. Op mijn 12e is mijn vader door een hartaanval overleden. Als enig kind voelde ik me erg verantwoordelijk voor mijn moeder, die een slechte jeugd heeft gehad. Parentificatie. Heb geen afscheid kunnen nemen van mijn vader toen hij overleden was. Mijn moeder vond dat beter. Dit heeft de verwerking voor mij heel moeilijk gema[lees meer...]akt. Na het overlijden van mijn vader miste ik autoriteit, waardoor ik m'n hele leven problemen heb gehad met autoriteit. Leidinggevenden etc. Ook in mijn relaties ging dat door. Door mijn angst te verliezen claimde ik vaak. Of ik koos voor getrouwde oudere mannen, omdat dat veilig was. Geen binding. In mijn huidige relatie die ik al bij 30 jaar heb, ben ik ook bang om voor mijzelf te kiezen. Op het moment gaat het goed met me en kan gelukkig weer genieten. In mijn relatie ben ik verandert, maar het kost me nog steeds moeite voor mezelf te kiezen.

20-12-2018 | Vrouw | 38
tranylcypromine (10mg)
Bipolaire stoornis
de laatste optie na jaren van medicatie die niet werkte, het laatste redmiddel was de MAO-remmer waarom zal dit wel werken, ik geloofde er niet meer in, maar dacht zoals elke dag; morgen kan ik er altijd nog mee stoppen ik kan deze ook nog wel proberen, dan heb ik ze tenminste allemaal gehad geloof me; ik kon en echt niet meer en was continu suicidaal, maar ergens[lees meer...] had ik misschien nog een sprankje hoop ik kon altijd nog stoppen met leven maar dan hierna en na 6 weken begon ik iets te voelen!!! de wolken trokken langzaam, heel langzaam weg en nu 2 jaar later, heb ik mijn leven terug eerst durfde ik het niet te geloven, maar nu is het de waarheid; ik LEEF weer en ben zo dankbaar dat ik nog leef Ik gun iedereen en zeker jou met een bipolaire stoornis ook weer een leven! want ik weet als geen ander hoe zwaar het leven dan kan zijn. liefs en hou vol!

01-08-2018 | Vrouw | 51
Chronische depressie
Na alle anti e depressiva, sommige 2 x, eindelijk psychiater die Mao remmer wil voorschrijven. Het werkt. Bij 20 MG voelde ik het. Helaas moet ik nu van 40 MG naar 30 MG ivm hartklachten. Zware druk op borst, kortademigheid, steken. Erg moe en lage bloeddruk. Bij op laag niveau sporten ben ik nu 3 x plots keihard gevallen wat niet op flauwvallen leek. Ben al onderzocht. Ec[lees meer...]g is gelukkig goed. Echo van hart en Holter onderzoek volgt. Eventueel nog fietsproef. Hoop dat bij 30 MG klachten voldoende afnemen want 't doet wel iets. Zou wel willen weten of Nardi deze klachten ook zou geven... Wordt vervolgd...