This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure.

lees de ervaringen

Moclobemide

Depressie - antidepressiva MAO-remmers
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Moclobemide
Geef mening

Wordt gebruikt bij:

Moclobemide is een MAO-remmer. Het werkt tegen depressie door de afbraak van serotonine en andere neurotransmitters in de hersenen

[lees meer...]

Pagina 1 van 1

21-08-2015
Vrouw, 37 jaar

Chronische depressie

Ik gebruik moclobemide nu een jaar of 7 naar tevredenheid. Door de depressie kon ik in de ochtend mijn bed niet uit komen. Moclobemide helpt daarbij. Ik begon met 450 mg (3 tabletten van 150) en ging daarna naar 600 mg, het maximum ivm de ernst van de depressie. Geen last van bijwerkingen en ik werd iets actiever. Na ongeveer een jaar ging het duidelijk beter en toen merk[lees meer...]te ik dat ik langzamerhand teveel binnen kreeg. Van 20 uur per dag slapen ging ik over naar bijna niet meer slapen en ik kreeg spiertrekkingen in mijn bovenbenen als ik gewoon op de bank zat. Geen probleem maar wel een teken om iets minder in te nemen. Toen naar 450 en alleen in de ochtend innemen. Dat ging prima. De slapeloosheid bleef maar werd wel minder erg. Inmiddels zit ik op 300 en hoop dit jaar naar 150 te gaan. Ik ben tevreden over dit middel en heb geen last van bijwerkingen. Ik weet niet of de slaapproblemen te maken hebben met dit middel of dat die er los van staan.
07-05-2015
Man, 59 jaar

ADHD

Ik gebruik nu meer dan 10 jaar Aurorix (Moclobemide) voor mijn ADHD en het werkt uitstekend. Ik heb geen bijwerkingen. Ik kan het zelf ietsje minder of ietsje meer doseren naar de omstandigheden. Mijn kinderen gebruiken het ook en ervaren het net zo. Gemakkelijker aan het werk gaan; je beter ertoe kunnen zetten. Ook saaie klusjes gaan makkelijker en ik heb mezelf beter on[lees meer...]der controle.
25-06-2014
Man, 25 jaar

Moclobemide (moclobemide)

Gebruik het medicijn inmiddels 3 weken tegen mijn sombere klachten en ietwat angst en voel me hierbij top! Hiervoor 2,5 maand citalopram gebruikt 10,20 en uiteindelijk 30 mg uiteindelijk geen stap verder mee gekomen werd alleen maar erger wat een troep! (Voor mij iig) ik begin me nu weer richting mn oude ik te voelen !
07-06-2014
Man, 56 jaar

Moclobemide (moclobemide)

Voor de tweede keer (eerste meer dan 20 jaar geleden) aan dit medicijn Ik heb last van zenuwachtigheid gevolgd door angst gevoelens en onrust. Tijdens deze periodes ben ik lusteloos heb totaal nergens zin (ik moet me dwingen om iets te doen. Mijn huisarts heeft eerst citalopram voorgeschreven ik werd daar helemaal Ziek van ik durfde niet alleen thuis te blijven. Inm[lees meer...]iddels 2 weken aan dit medicijn en vanaf dag een voel je dat het werkt.
18-12-2012
Man, 57 jaar

Moclobemide (moclobemide)

In het verleden al een paar x gebruikt. Werkte atijd goed. Beter dan de andere gebruikelijk antidepressiva
19-03-2011
Man, 33 jaar

Moclobemide (moclobemide)

Ik gebruik het samen met Hyperiplant, het laatste voor de stemmingsschommelingen, het depressie gevoel is zeker weg. Als medicijn zou dit vaker voorschreven worden dan de SSRI rommel en SNRI's. Deze medicatie heb ik vroeger gehad, altijd mega veel bijwerkingen. Met Moclobemide heb ik enkele bijwerkingen; duizeligheid, hoofdpijn en milde misselijkheid...maar valt in het ni[lees meer...]ets..als je ziet en merkt dat je depressie goed verholpen wordt! Dus mijn mening; Top Spul..
Pagina 1 van 1

Thyrax Duotab (676) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (358) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (338) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely