ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 2

12-11-2017

Bipolaire stoornis

Ik kan niet meer zonder, het heeft de kwaliteit van mijn leven verbeterd. Was enkele dagen gestopt, maar werd erg depri en ziek, was blij dat ik ze terug genomen heb, het geeft rust in je hoofd. Eerst jaren experimenteren, tot ik dit op het internet gevonden heb en aan mijn psychiater gevraagd heb die het direct voorschreef, eerst 300 mg. per dag en nu 600 mg. per dag en [lees meer...]dat is voor mij prima, slaap goed, eet beter en heb weer zin in het leven na al die rommel die ik de eerste jaren geslikt heb. Heb 2 maal een burn-out gehad en kon niet meer werken, dan ben je echt totaal op en dit wens ik niemand toe. Na de 2e burn-out behandeling gestart met allerlei rommel zoals Sipralexa, lithium enz. en ik werd alleen maar zieker, na het starten met moclobemide is het beter beginnen gaan.
29-09-2017

ADHD

Sinds een paar aantal gebruik ik moclobemide i.v.m. ADHD. Naast ADHD heb ik ook een gegeneraliseerde angststoornis en een paniekstoornis die nu gelukkig onder controle is. Methylfenidaat en dexamfetamine gaven behoorlijke en serieuze bijwerkingen en ik werd er heel angstig en zenuwachtig van. Wellbutrin werkte nauwelijks. Aangezien Strattera zo duur is heb ik nu moclobemid[lees meer...]e gekregen. Vanaf dag 1 merk ik het verschil. Mijn concentratie is goed, zonder extreme tunnelvisie die je bij stimulantia vaker hebt. De gedachtestromen in mijn hoofd zijn goed in toom te houden. Daarnaast heb ik ook echt zin en motivatie om dingen te doen. Ik voel me ook een stuk minder gespannen dan voorheen. Er lijkt door dit middel echt een deken van rust over me heen te vallen. De enige bijwerking die ik heb is dat ik soms nog een klein beetje duizelig ben en dat ik af en toe lichte hoofdpijn heb. Die bijwerkingen zijn echter heel minimaal.
13-03-2017

Moclobemide (moclobemide)

Ik gebruik dit medicijn nu twee weken. Na het lezen van veel positieve gebruikerservaringen heb ik mijn behandelaar gevraagd om mij dit middel voor te schrijven. In het verleden heb ik eerder Sertraline gebruikt wat effectief bleek tegen mijn depressie, maar wegens de nadelige bijwerkingen ben ik met dit medicijn gestopt. Ik hoop met Moclobemide een medicijn gevonden t[lees meer...]e hebben wat effectief is tegen mijn depressie en door het geven van weinig bijwerkingen ook geschikt is om voor een langere periode te gebruiken. Tot nog toe bemerk ik helaas diverse bijwerkingen. Ik slaap zeer slecht. In slaap komen lukt wel maar na 3-4 uur slapen word ik wakker en kom ik onmogelijk weer terug in slaap. Ik heb last van een droge mond en ogen en ik merk dat ik sinds een paar dagen emotioneel erg afgevlakt ben. Daarbij merk ik bij vlagen een gevoel van nervositeit en agitatie. Op het Web lees ik uit de enkele Nederlandse gebruikerservaringen weinig tot niets over deze bijwerkingen. Op Engelstalige fora kom ik meer gebruikerservaringen tegen die bijwerkingen rapporteren. Ik ben erg benieuwd of er in Nederland ook mensen zijn die deze bijwerkingen hebben gehad bij het starten met Moclobemide en wat het verloop van deze bijwerkingen is geweest. Heeft iemand hier een reactie op?
21-08-2015

Chronische depressie

Ik gebruik moclobemide nu een jaar of 7 naar tevredenheid. Door de depressie kon ik in de ochtend mijn bed niet uit komen. Moclobemide helpt daarbij. Ik begon met 450 mg (3 tabletten van 150) en ging daarna naar 600 mg, het maximum ivm de ernst van de depressie. Geen last van bijwerkingen en ik werd iets actiever. Na ongeveer een jaar ging het duidelijk beter en toen merk[lees meer...]te ik dat ik langzamerhand teveel binnen kreeg. Van 20 uur per dag slapen ging ik over naar bijna niet meer slapen en ik kreeg spiertrekkingen in mijn bovenbenen als ik gewoon op de bank zat. Geen probleem maar wel een teken om iets minder in te nemen. Toen naar 450 en alleen in de ochtend innemen. Dat ging prima. De slapeloosheid bleef maar werd wel minder erg. Inmiddels zit ik op 300 en hoop dit jaar naar 150 te gaan. Ik ben tevreden over dit middel en heb geen last van bijwerkingen. Ik weet niet of de slaapproblemen te maken hebben met dit middel of dat die er los van staan.
07-05-2015

ADHD

Ik gebruik nu meer dan 10 jaar Aurorix (Moclobemide) voor mijn ADHD en het werkt uitstekend. Ik heb geen bijwerkingen. Ik kan het zelf ietsje minder of ietsje meer doseren naar de omstandigheden. Mijn kinderen gebruiken het ook en ervaren het net zo. Gemakkelijker aan het werk gaan; je beter ertoe kunnen zetten. Ook saaie klusjes gaan makkelijker en ik heb mezelf beter on[lees meer...]der controle.
25-06-2014

Moclobemide (moclobemide)

Gebruik het medicijn inmiddels 3 weken tegen mijn sombere klachten en ietwat angst en voel me hierbij top! Hiervoor 2,5 maand citalopram gebruikt 10,20 en uiteindelijk 30 mg uiteindelijk geen stap verder mee gekomen werd alleen maar erger wat een troep! (Voor mij iig) ik begin me nu weer richting mn oude ik te voelen !
07-06-2014

Moclobemide (moclobemide)

Voor de tweede keer (eerste meer dan 20 jaar geleden) aan dit medicijn Ik heb last van zenuwachtigheid gevolgd door angst gevoelens en onrust. Tijdens deze periodes ben ik lusteloos heb totaal nergens zin (ik moet me dwingen om iets te doen. Mijn huisarts heeft eerst citalopram voorgeschreven ik werd daar helemaal Ziek van ik durfde niet alleen thuis te blijven. Inm[lees meer...]iddels 2 weken aan dit medicijn en vanaf dag een voel je dat het werkt.
18-12-2012

Moclobemide (moclobemide)

In het verleden al een paar x gebruikt. Werkte atijd goed. Beter dan de andere gebruikelijk antidepressiva
Pagina 1 van 2

Mirena (2019) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (828) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (425) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (424) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (354) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!