Cipramil

citalopram

Overspannen/burn-out (2 meningen)
Bipolaire stoornis (1 mening)
PDD-NOS (1 mening)
Postnatale depressie (1 mening)

09-08-2018

Cipramil (citalopram)

Ik gebruik Cipramil nu zo'n 5 weken maar voel er nog niks van. Daarnaast gebruik ik nog andere medicijnen, zoals bv lorazapam voor de rust, 2 x daags 2.5 mg. Als ik deze inneem ben ik gedurende 2 a 3 uur wel rustig. Ik worstel met deze angststoornis sinds oktober 2017. Tot op heden geen verbetering en ik kan wel zeggen dat deze angststoornis mij behoorlijk in de macht h[lees meer...]eeft. Durf niet naar de winkel of op visitie of andere leuke dingen. Het is dus een gegeneraliseerde angststoornis waar ik op vele fronten angst heb. Wanneer begint de cipramil te werken? Mij is verteld na zo'n 6 weken. Sinds ik het middel gebruik zijn de angsten alleen maar toegenomen. Ook pieker ik erg veel wat weer in relatie staat met de angst. Men noemt het wel een piekerstoornis. Vaak is het piekeren om het piekeren en de angst voor de angst. Wie herkent dit en kan mij waardevolle tips geven. Voorts heb ik ook een cognitieve gedragstherapie die ik nu een week of 10 volg maar ook hier merk ik nog niks van.
20-08-2016

Cipramil (citalopram)

Graag wil ik mijn mening delen omdat ik weet hoe fijn het kan zijn om positieve verhalen te lezen wanneer je zelf net begint. Ik heb cipramil voorgeschreven gekregen voor een paniekstoornis en klachten die naar depressie neigen. De eerste periode extra angstig geweest, maar met af en toe een oxazepam is dit te overzien. Merkte ook dat ik met name in het begin veel opvliege[lees meer...]rs had en heel snel heftig ging zweten. Gebruik het medicijn nu vijf weken en deze bijwerkingen zijn nog niet helemaal over, maar wel al veel minder (tip: saliecapsules tegen opvliegers). Na twee weken merkte ik al aan mijn bloeddruk dat het medicijn aansloeg, deze daalde namelijk aanzienlijk. Na een week of drie voelde ik me al beter, al was het met vlagen. Nu, na een week of vijf (zeven druppels per dag), voel ik me weer heel erg mezelf. Heb weer zin in dingen, ben weer vrolijk en het overdreven (haast verlammende) piekeren is ook verdwenen. Enkel als ik moe ben voel ik me weer minder, maar dat heb je zelf in de hand. Was vooraf ook erg bang om aan te komen, maar ben juist een paar kilo kwijt!
02-08-2015

Cipramil (citalopram)

Ik ben nu sinds 1 week bezig en zit op 8 mg cipramil druppels. ik heb in het verleden ook deze medicijnen geslikt en toen was ik erg tevreden. Op dit moment voel ik veel trillingen in mijn lijf en kan mij op moment van de dag echt heel erg depri voelen, mijn gevoel gaat met mijn lichaam aan de haal, verschrikkelijk gevoel is dat. Moet ik hier weer door heen? Ik hoop echt d[lees meer...]at deze medicijnen mijn weer een beetje vrolijker kunnen krijgen en dat ik beter met stress situatie om kan gaan. Kan iemand mij hier nog wat over vertellen.
18-02-2015

Vervelende zweetaanvallen...
16-12-2014

Cipramil (citalopram)

langzaam aan het opbouw van 1 druppel per dagen na 7 weken op 5 druppels per dag. heb erg veel last van de bijwerkingen en zou willen dat het eindelijk eens gaat werken
25-10-2014

Cipramil (citalopram)

ik slik vanaf donderdag cipramil begonnen met 1 druppel en elke dag 1 druppel ophogen de 1e en 2e dag ging wel met bijwerkingen, maar nu lijkt de angst toe te nemen? wat kan ik het beste doen: door de zure appel heen bijten en door druppelen tot ik op 8 zit? op paar dagen op 4 blijven hangen en dan naar 8 gaan? hoop op positieve ervaringen
19-08-2014

Cipramil (citalopram)

Vanwege eerder gebruik van citalopram en daardoor wetend dat ik heel ziek wordt van de bijwerkingen is er gekozen om op te bouwen met druppels. Advies van de huisarts om in 5 weken op te bouwen tot 10mg maar ik heb het in twee weken opgebouwd tot 10mg omdat ik van 2 druppels (is 4mg) al heel beroerd werd en er zo eerder doorheen wilde zijn. De bijwerkingen zijn voor iedere[lees meer...]en verschillend maar voor mij heel heftig waardoor ik geen auto kan rijden en zelfs niet kan werken.
05-08-2014

Cipramil (citalopram)

In 2012 een burn-out gehad met ernstige paniekklachten waardoor ik citalopram heb opgebouwd tot 20 mg. De opbouw was een hel door alle bijwerkingen en ik ben toen 16 kg afgevallen door de misselijkheid. In 2013 ging het zo goed met me dat ik ze heb afgebouwd en dacht ze niet meer nodig te hebben. Helaas nu in 2014 krijg ik de paniekaanvallen terug en durf hierdoor niet mee[lees meer...]r goed mijn huis uit. Na overleg met de huisarts toch weer besloten om te starten met de citalopram en dan de druppels zodat we kunnen opbouwen met 2mg tot 10 mg. De bijwerkingen zijn er wel, maar omdat je langzaam opbouwt zijn ze wel minder heftig als wanneer je ineens start met 10mg. Ook nu ondanks dat ik nog maar op 6mg zit (ga morgen naar 8mg) ben ik in twee weken ruim 4 kilo afgevallen door de misselijkheid, diarree en het niet kunnen eten. Maar ik weet nu dat het uiteindelijk beter wordt en, wanneer je lichaam eraan gewend raakt, het een goed medicijn is. Hier put ik maar kracht uit om door te zetten en ik zal er dan ook voorlopig niet meer mee stoppen ook niet wanneer het weer goed met me gaat.
25-07-2014

Cipramil (citalopram)

Ik heb een vraagje wie heeft er ervaring met cipramil savonds of smorgens in te nemen
03-03-2013

Cipramil (citalopram)

veel meegemaakt met sterfgevallen en was heel erg bang voor de dood van daar deze medicijnen eerst had ik 80mg en nu 40
02-03-2013

Cipramil (citalopram)

Vanaf mijn 20e angst- en paniekstoornis (ben nu 46). In 2011 was ik overspannen en vreselijk angstig. Kon nauwelijks nog naar buiten. Ik gebruikte grote dosering kalmeringsmiddelen ( 6 x alprazolam 0,25 mg) per dag, de maximale dosering voor dit middel. Ik denk dat ik depressief was, maar ik heb dan meer last van angst dan van echte somberheid. Mijn ervaring met anti-depr[lees meer...]essiva was erg heftig, ernstige angst- en paniekaanvallen, terwijl ik me al rot genoeg voelde. Cipramil (citalopram) mocht ik opbouwen met druppels. Eerste 2 dagen 4 mg, daarna 2 dagen 8 mg tot aan de 20 mg. Ik werd snel (echt binnen een paar dagen) rustiger, terwijl de alprazolam werd afgebouwd. Ik kon weer slapen en krabbelde uit het dal. Had sexuele bijwerkingen, maar alles werkt nu weer. Voor mij is dit een goed medicijn, waar ik niet meer mee stop. Enige serieuze bijwerking is moeheid, ik heb veel meer slaap en rust nodig dan een ander, maar ik neem het voor lief, Ga proberen meer te sporten in de hoop meer energie op te bouwen. Na lang gebruik van 8 druppels citalopram in druppelvorm, probleemloos overgestapt naar de pil vorm van dit medicijn (1 maal daags 20 mg)
25-01-2013

Cipramil (citalopram)

Heb cipramil afgebouwd met 5 mg per week minderen. Vrijwel geen afkickverschijnselen gehad, bij teveel angst en onrust 1/2 lorazepam 10 mg gebruikt.Na ruim 2 maanden afbouw, gestart met venaflaxine.De laatste 20 mg cipramil afgebouwd en venaflaxine opgebouwd tegelijkertijd en zo zonder problemen overgestapt.
06-01-2013

Cipramil (citalopram)

Afschuwelijk spul, de eerste twee weken word je nog vreselijker depressief, suicidaal (mag dat zomaar?) en stapelgek. Je weet niet meer waar je het nog moet zoeken. Daarna komt er een evenwicht, heel langzaam, dat daarna doorslaat naar totale manie: niets is nog een probleem. Geld uitgeven als water, gezondheidszaken en eten bijv.: ach wat maakt het uit? Ik kende mezelf n[lees meer...]iet meer. Ieder houvast kwijt. Verder opgezwollen borsten, gigantische neusbloedingen (daarvoor in ziekenhuis terecht gekomen). Toen ik wilde inzien dat het aan de pillen lag, ben ik heel snel gestopt. Sneller dan voorgeschreeven, maar dat was geen enkel probleem. Pas een jaar later alle bijwerkingen weer weg. Gebruik dit als het even kan niet.
17-09-2012

Cipramil (citalopram)

heb jaren 40mg gebruikt en ging prima. ben toen zelf gaan afbouwen naar 20. door een oorontsteking met evenwichtsklachten kwamen de angst en paniekaanvallen weer terug ben dus nu al 2 weken aan het verhogen van 20 naar 40mg. wel iets rustiger maar 's morgens nog af en toe aanvallen, dan neem ik een halve oxazepam. ik heb geen idee hoelang het zal duren voordat ik er baa[lees meer...]t bij zal hebben. heeft iemand hier ervaring mee ?
15-07-2012

Cipramil (citalopram)

In 2009 / 2010 kreeg ik te maken met ernstige paniekaanvallen die samen gingen met hele erge darmklachten. Waardoor functioneren bijna niet meer mogelijk was en dit moeilijk te combineren was met mijn werk. Na meerdere darm en maag onderzoeken en psychiologische hulp ben ik in overleg met mijn huisart overgegaan tot Citolapram. Het heeft 2 tot 3 maanden geduurd voordat ik [lees meer...]de juiste dosis had ( 20 mg was niet voldoende) 30 mg. Je moet het zeker 10 weken geven voordat je echt kunt zeggen of het medicijn of de dosis werkt voor jou. Ik voel me er zeer fijn bij. Ik heb (bijna) geen last van angst en paniek aanvallen, als ik ze heb kan ik het makkelijk relativeren. Ik zit 'minder in mijn hoofd', waardoor het leven er voor mij een stuk prettiger is uit gaan zien. Ik leef rustiger en maak me niet meer 'overal' druk om. Ik zou het liefst nooit meer stoppen. Ik heb ook totaal geen enkele bijwerking. Ik heb nog voldoende emoties, ben niet vlak of raar in mijn hoofd. Ik voel me prima. Nu is het zo dat ik graag zwanger wil worden, maar liever niet met de pillen wil stoppen. Heeft iemand hier ervaring mee ?
20-05-2012

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (513) - Anticonceptie - eenfase