Cipramil

citalopram

Bij  DepressieX

Overspannen/burn-out (2 meningen)
Bipolaire stoornis (1 mening)
PDD-NOS (1 mening)
Postnatale depressie (1 mening)

09-09-2019

Cipramil (citalopram)

Omdat ik allergisch ben voor hulpstoffen tabletten druppels gekregen. Na 20 minuten helder in hoofd maar bijwerkingen startten ook meteen. Darmen lieten alles los, voelde het zelf niet altijd. Eerste 3 dagen erg misselijk en gevoel een marionet te zijn omdat ledematen eigen leven leden. Avond van de 3e dag wegzakken, verward, huid branderig, luchtbellengevoel door hele lij[lees meer...]f, benauwdheid, gevoel alsof keel dichtkneep. Op de HAP extra antihistamine gekregen en moest acuut stoppen. Ook na stoppen nog paar dagen lijf van slag. In overleg met psychiater de antidepressivatest aangevraagd. Nu wachten op die uitslag en hopen op een medicijn waar ik niet zo heftig op reageer.
01-09-2019

Cipramil (citalopram)

Depressie door verschillende oorzaken, voor jullie niet relevant. Na in name cipramil had ik na enkele dagen al resultaat. Na enkele jaren werkte het naar mijn inziens niet meer. Uit mijn eigen cold turkey afgekickt, daarna voelde ik mij weer als herboren.
12-06-2016

12-06-2016

03-11-2015

Depressief

Door vele jaren stress in een burn out beland, met angst, en depressieve gevoelens, daardoor ook niet meer kunnen slapen en alleen maar kunnen piekeren. Hulp gezocht bij een psycholoog, maar dit was niet afdoende, ik bleef angstig en depressief. Een goed gesprek gehad met mijn huisarts en besloten om te gaan starten met cipramil druppels, doordat ik erg gevoelig ben en a[lees meer...]ltijd heftige reacties krijg op medicatie is er besloten langzaam te beginnen met 1 druppel en na 5 dagen ophogen met een druppel. Ondertussen zit ik op 5 druppels wat 10 mg is, de meeste bijwerkingen zoals meer onrust en down gevoel en geen eetlust zijn wel afgenomen, wat ik nog wel heb is dat ik vreselijk slecht slaap, maar zo'n 4 uurtjes. Ik mag van de huisarts bij onrust en voor het slapen gaan, oxazepam innemen, dit gebruik ik overdag nu niet meer zo vaak, wel in het begin van het opstarten met de cipramil. Voor het slapen gaan slik ik oxazepam 10 mg... Mijn stemming is al beter gelukkig, wel momenten op een dag maar er zit een stijgende lijn in. Nu moet ik eerst afwachten of ik op de 10 mg kan blijven ik zit nu 2 weken op 10 mg, daarvoor langzaam opgehoogd. Mijn vraag is kan ik de inname veranderen? ik neem het nu voor het slapen gaan in, maar doordat ik zo slecht slaap is het misschien goed om het de ochtend in te nemen? wie kan mij daar een antwoord op geven? En zijn er ook mensen met positieve ervaringen met 10 mg gebruik? en wanneer er weer opgehoogd moet worden, komen de bijwerkingen dan terug? Ik hoop op een reactie.
10-10-2014

Depressief

Depressief door een aantal opeenvolgende gebeurtenissen, een onverwerkt trauma en misschien ook door de medicijnen voor hoge bloeddruk. Tot nu toe weinig bijwerkingen. Moest heel voorzichtig beginnen, de eerste drie dagen een druppel, na drie dagen twee druppels, weer na drie dagen drie druppels net zolang ik aan de zes druppels zit. Verminderde eetlust(mag toch wel wat af[lees meer...]), wat moe overdag en vreselijk gapen. Maar ja, wat ik met andere medicijnen heb meegemaakt is dit een eitje daarbij vergeleken. Ik merk nog niet zoveel van de werking, maar mijn psychotherapeut zei dat het zo'n beetje zes weken duurt voordat het gaan werken.
28-04-2014

Cipramil (citalopram)

Gedurende 2 jaar dit middel geslikt 2001/2002 en heb me voorgenomen nooit maar dan ook nooit meer antidepressiva te gebruiken. In gevallen van somberheid aan de Sint Janskruid en de methodes van Roy Martina (acupressuur). Van cipramil was ik net een zombie. Geen echte emoties meer, geen negatieve maar ook geen positieve. Verder vreetbuien dus gewichtstoename, zweetbuien t[lees meer...]e pas en te onpas, het leken opvliegers. Kortom een verschrikking. Heb het in overleg met de huisarts heel langzaam afgebouwd.
01-07-2013

Cipramil (citalopram)

Begin ..met heftige bijwerkingen. Niet gekeken vooraf op de bijsluiter. Maar na twee weken terug gaan lezen en achter elkaar het rijtje van droge mond, tot MOE, misselijk, duizelig , heftig dromen etc. Maar na twee weken zga verdwenen. Chemie toevoegen gaat nooit glansrijk denk ik dan maar. Tijdens gebruik ...Weinig last gehad van de bijwerkingen. Was me wel bewust van[lees meer...] de werking. Mondiger of meer lef om te reageren op dingen ipv stil in een hoekje te blijven hangen. Heb wel mn pieken (slash..lekker zon duits toetsenbord ...) mn vrolijkheid gemist. Voelde alsof het bijtje op lavendel minder genot bracht en een stuk vlakker en minder diep binnen kwam. De combi alcohol was ook niet echt altijd even soepel..of jiust wel... Dosering vergeten? Accuut last van de middag erop. Duizelig en kloppende tong. Nu gestopt .... 4 weken lang om de dag 20 mg (ligt niet erg voor de hand) De laaste dagen zelfs wat slordiger geslikt. Nu 5 dagen na de stop klopt mn tong nog lekker door, en verschiet mn beeld nog steeds. Ik voelde me een paar dagen redelijk apatisch en naast mn schoenen lopen. Nu ervaar ik wel de dip van het afkicken van iets, ben redelijk somber, heb soms rare gedachtenkronkels en ben redelijk wisselend van stemming. Net bij de apotheek geweest voor ab.. en aldus de apother: het duurt een week voordat zulke dingen verdwijnen. Zelf ben ik hoogsensitief dus zal de sleep wel iets langer aanhouden. Maar ik hoop aan het einde van de week me wel beter te voelen.. Want deze status bevalt me niet zo ;-) ..in de hoop iets voor iemand betekends te hebben geschreven.. hierbij mijn groeten
24-04-2013

Cipramil (citalopram)

Blij dat ik terug ben van Efexor naar Cipramil!
24-04-2013

07-04-2013

Cipramil (citalopram)

Na een burn-out ben ik onder behandeling Van een psychotherapeut en die schreef mij cipramil in druppelvorm voor je begint met 2 druppels en om de 3 dagen verhoogd met 2 druppels tot de gewenste hoeveelheid ik heb haast geen bijwerkingen gehad alleen een droge mond en slaperigheid maar dat verdween weer na een paar weken ik ben een ieder geval een ander mens geworden ik [lees meer...]doe weer alles zelfs werken dit had ik niet verwacht na 2 jaar vechten om er boven op te komen ook ben zeer tevreden mens.
06-04-2013

Cipramil (citalopram)

Doordat ik me zeer ongelukkig voelde en alles, (kort samengevat), duister in zag heeft mijn huisarts Cipramil voorgeschreven. In het begin was het ontzettend heftig. Veel erger dan voorheen: verdriet, angst en zelfs suicidale gedachten. Verschrikkelijk. Mijn dosis werd verhoogd aan de hand van een opbouwend schema. Ik heb dit ong 2,5 jaar geslikt zonder enige controle hier[lees meer...]op. Slechte zaak eigenlijk. Echt beter ging het niet. Een periode van een paar maanden ging het iets beter maar veelal negatief. Daarbij ben ik ontzettend aangekomen en gaat het er niet meer af!!!!!! Uiteindelijk ben ik uit eigen initiatief gestopt. Ook af te raden, maar ik was/ben er klaar mee. Ik probeer zelf wel weer op te krabbelen en me 'uit te leven' met sporten e.a.
18-03-2013

Depressief

Vanwege spanningsklachten stress paniekaanvalen wisselend depressief eerst begonnen met 10 mg citaprolam, daarna met 15 mg, toen overgestapt op 6 druppels ciprimil. Ben nu 3 wkn bezig. Ben niet meer depressief, maar heb als bijwerking meer enorme paniekaanvallen en angst. s'Avonds voel ik mij na inname medicatie stukken beter en kan weer een beetje lachen. Maar overdag ne[lees meer...]emt angst de overhand vreslijk!. Dit zijn waarschijnlijk opstartbijwerkingen.
14-01-2013

Cipramil (citalopram)

Ik neem al een lange tijd cipramil en ben ook al verscheidene keren gestopt,wel met een afbouwschema.Dat lukt steeds prima maar helaas na een klein jaartje word ik weer zéér weemoedig,prikkelbaar,nerveus en is mijn concentratievermogen erg gestoord.Jaren geleden vertelde de arts mij dat ik levenslang dit medicijn zal moeten innemen omdat ik van nature uit niet genoeg serot[lees meer...]onine aanmaak.Ik kan me hier echter slecht bij neerlegen vandaar steeds mijn pogingen om te stoppen.Helaas lukt me dat niet en heb ik nu besloten om 10 mg te blijven gebruiken en ik moet eerlijk toegeven dat dit prima lukt.Ik voel me weer helemaal ok,ik moet namelijk een zaak runnen en dat werd me de dag moeilijker als ik dit niet neem.Eerlijkheidshalve geef ik wel toe dat ik me nogsteeds niet kan neerleggen bij het feit dat ik niet zonder kan en zal ik waarschijnlijk na een poos weer een poging doen om af te bouwen.
11-12-2012

06-08-2012

Cipramil (citalopram)

Gebruik Cipramil in druppelvorm. In het begin 8 druppeltjes (16 ml) maar na adviesgesprek bij de POP Poli in het Andreas Lucas ziekenhuis toen ik zwanger was mijn dosis opgehoogd naar 25 druppeltjes (50 ml) en doorgezet tijdens de zwangerschap en nu na de bevalling ook bij de borstvoeding. Voor mij is dit het perfecte middel en de perfecte dosis en het blijkt het beste mid[lees meer...]del te zijn tijdens zwangerschap en bij borstvoeding. D.w.z. van alle depressiva het middel met de minste bijwerking en schadelijke effecten voor de foetus en het kind. Voor iedereen die zwanger is; je hoeft echt niet te stoppen. Bij een POP Poli kunnen ze je adviseren. Ik ben rustig niet depressief meer en geen angst en paniek aanvallen. Ik heb een fijn huwelijk, geniet van het moederschap en de goede band met mijn zoontje (terwijl het echt niet makkelijk is geweest; o.a. monster bevalling, infectie bj mijn zoontje door te lang open water, spruw). Maar ik voelde me ondanks alles goed in balans. Vroeger trok ik me het leed van de hele wereld aan, kon ontzettend piekeren en was vaak bang en gestresst. Dat is door de Cipramil helemaal over. Bij het ophogen van de dosis wel een week erge bijwerkingen gehad (opgejaagd gevoel) maar zoals de arts al zei, dat verdween na een week. Ik gun iedereen de werking van Cipramil maar daarvoor is het echt nodig de juiste dosis te vinden.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (509) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum