Ervaringen met Fevarin

Agorafobie (1 mening)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

23-11-2010 | Vrouw
Straatvrees
Na 8 jaar binnen gezeten te hebben, kreeg ik weer vrijheid.

02-11-2010 | Vrouw
Angststoornis en depressie
Ik vind Fevarin werkelijk een wondermiddel. Ik gebruik het nu al 17 jaar. Ik ben op mijn 26e jaar zwaar depressief geworden en kreeg dit middel van mijn huisarts. Door fevarin en gesprekstherapie ben ik snel weer de oude geworden. De opbouw van het middel is zwaar want het heeft veel bijwerkingen zoals migraine, misselijkheid, angsten en trillen. Maar na 14 dagen doorzette[lees meer...]n gaat dit helemaal over. Tijdens mijn zwangerschappen heb ik op doktersadvies de fevarintabletten weer afgebouwd. Toen gelijk heel depressief geworden. Na de bevalling weer opgebouwd en het ging snel weer goed. Nog een keer een poging gedaan om dit medicijn af te bouwen en direct weer depressief geworden. Nu besloten om fevarin tot mijn dood te gebruiken. Ik kan door dit middel normaal meedraaien in de maatschappij en daardoor krijg ik zelf vertrouwen en zin in het leven. Soms moet je gewoon accepteren dat je last hebt van depressies en dat er helaas een middel nodig is.

25-10-2010 | Man
Neerslachtigheid
ik heb allerlei medicijnen gehad tot ik 1989 feverin kreeg ging alles weer normale leven alleen die arts was een oen moest eraf van af 1992 tot 2009 heb ik gevochten als een beer om ze terug te krijgen gelukkig kreeg ik een arts die oren en menselijk gedrag had zo dat ik nu weer op fevarin ben

13-10-2010 | Man

30-09-2010 | Vrouw
fluvoxamine
Heeft goed geholpen nu onderhoudsdosering. In overleg met psychiater blijven gebruiken.

20-09-2010 | Man
Angst

26-07-2010 | Vrouw
Angst/dwanggedachten ,depressie
ik slik dit middel nu 6 weken en mijn klachten zijn heel erg verergerd. Heb met psychiater gebeld en mag weer terug naar mijn eerder vertrouwde seroxat. twijfel opeens omdat ik misschien iets langer moet doorzetten, want van seroxat kreeg ik gewichtstoename.. kan me iemand adviseren?

30-06-2010 | Man
Angst en paniek aanvallen
mijn ervaring met fevarin(fluvoxaminemaleaat) is volgens mij wel goed maar de effectiviteit heb ik in het midden gelaten en waarom,sinds drie jaar gebruik ik ook crestor erbij en de laatse tijd voel ik mij niet goed depresief en dan midden in de zomer? nu hen ik zoveel slechte dingen gehoord over crestor dat je daat ook behoorlijk depresief van kunt worden? wie heeft da[lees meer...]ar ook ervaring mee of kan mij dar iets over vertellen????????.

07-06-2010 | Vrouw
Vooral veel angsten
Ik heb van maart 2006 tot maart 2009 Fevarin geslikt met prima resultaat. Had wel veel last van de bijwerkingen de eerste twee tot vier weken, vooral de toenemende angst en de onrust vond ik zeer vervelend. Heb daarom de eerste paar weken een angstremmer (Oxazepam) erbij geslikt en deze langzaam weer afgebouwd. Op advies van de psychiater heb ik het middel tenminste drie j[lees meer...]aar geslikt, daarna langzaam afgebouwd. Het leek redelijk te gaan totdat ik in september 2009 weer veel last van angsten kreg. Meteen weer, in overleg met huisarts begonnen met Fevarin (ook weer met veel bijwerkingen maar ik wist dat het erbij hoorde). Nu voel ik mij weer prima!

01-06-2010 | Man
Angststoornis (OCS)
Gebruik dit medicijn nu 3 dagen a 25mg en ben helemaal gestrest/van de kaart. Door de hevige hartkloppingen en angsten die het bij mij geeft, kan ik niet meer slapen en werken. Ook de droge mond en vieze smaak is zeer vervelend. Ik stopt per direct want mijn lichaam schud van de hartkloppingen. Ook heb ik last van zweten, onrustige benen, opwinding, onrustige darmen, duize[lees meer...]ligheid en erg veel trek in eten.

23-03-2010 | Vrouw
fluvoxamine
Ik heb dit medicijn jarenlang (8 jaar) geslikt. Tijdens die periode terugkerende depressies gehad en ging dan weer omhoog, tussentijds op onderhoudsdosis van 50 mg. Heb nu voor de derde keer een terugkerende depressie. Na overleg met psychiater besloten dit middel af te bouwen en over te stappen op nieuw medicijn. Heeft mij gedurende de 8 jaar in etappes geholpen, alleen d[lees meer...]e bijwerkingen waren best zwaar, vooral in de periodes waarin de dosis omhoog óf omlaag ging (altijd onder begeleiding arts). Denk aan moe, lusteloos (sterker dan 'normaal' tijdens depressie), geen zin in seks of niets/weinig erbij voelen, huilbuien en duizeligheid. Al met al best een prima medicijn, maar voor mij helaas niet hét middel.

22-03-2010 | Man
Depressie dwang en angsten
dat is een uitstekend middel.door fevarin of beter dit wonder middel ben ik vrij van depressie en angsten.ik gebruik nu sinds 8 jaar 100 mg fevarin.en ben ik steeds tevreden.nu ik gebruik 50 mg en ben ik heel vrij man.geen depressie en geen dwang en geen angsten.ik heb cpramil,seroxat en przak gebruikt.zij hebben mij allemmaal geholpen maar de fevarin is mijn liefling of w[lees meer...]onder middel.geen stress geen pijn.in het begin beetje bijwerkingen.maar na 6 weken is een nieuwe wereld voor mij open .

06-01-2010 | Vrouw
fluvoxamine
Ik gebruik dit medicijn nu bijna 2 jaar. Ik ben erg blij dat ik er mee begonnen ben. Ik heb het een jaar of 4 zonder medicatie gedaan, maar pas toen ik begon met dit medicijn stabiliseerde het en ben ik me echt stukken vrijer en beter gaan voelen. In het begin had ik last van misselijkheid, verstopping, rusteloze voeten en benen(dit was het vervelendste), hartkloppingen[lees meer...] en levendige dromen. Na ongeveer 2 maanden begon het echt te werken en werden de bijwerkingen ook minder. Nu heb ik af en toe nog wel eens periodes met erg rusteloze benen en ik droom ook nog steeds veel en levendig. De zin in seks is nauwelijks verminderd en ik heb gewoon een prima seksleven. Wel kom ik iets moeilijker tot een orgasme dan vroeger. Kortom, ik ben erg tevreden.

16-12-2009 | Man
fluvoxamine
Voelde me altijd nerveus en gespannen. Kon nooit eens echt genieten van een dagje uit of zo. En als ik eens geen last had dacht ik; he ik voel me niet eng en hup daar kwam het weer. Het heeft wel een week of 6 geduurd voordat het werkte maar daarna ging er een wereld voor me open. Weer genieten! Slik het nu ongeveer 10 jaar en eerlijk gezegd durf ik niet te stoppen, bang d[lees meer...]at dat kut gevoel toch weer terugkomt

20-11-2009 | Vrouw
Stress
Heb dit medicijn 5 jaar lang geslikt. Voelde mij hierdoor veel beter, niet meer somber en kon beter met stress omgaan. Wat ik wel al die jaren als bijwerking heb gehad nl. het klemmen van mijn kaken (bruxisme), was wel heel vervelend te noemen. Heb hier zelfs acupunctuur voor gehad. Zelf dacht ik dat dit met stress te maken had. Op internet las ik dat dit ook een bijwerk[lees meer...]ing kan zijn en dat is dus ook zo. Na het stoppen van de medicatie is dit ook gelijk gestopt, gelukkig want het was niet fijn. Nu voel ik mij alleen geestelijk weer niet goed en hoop een medicijn te vinden, die dit niet als bijwerking heeft.

20-11-2009 | Man
Stemmingswisselingen