Ervaringen met Fevarin

Agorafobie (1 mening)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

07-11-2012 | Man | 45
fluvoxamine
Na 3 x 25mg gebruikt te hebben, ging het helemaal mis. Ik kreeg zulke zware hartkloppingen dat ik twee dagen met een schokkend en trillend lijf op bed heb gelegen. De psychiater die me het middel heeft voorgeschreven had dit nog nooit meegemaakt. Daarna 10 maanden 5mg Lexapro gebruikt. Ook dit medicijn heb ik vanwege ernstige lichamelijke klachten (cardiale klachten: lage [lees meer...]bloeddruk en pijn op de borst) moeten stoppen. Ik ben nu medicatie vrij maar nog wel onder behandeling voor mijn angsten maar dat is een zeer langdurig en moeizaam proces, Genezen zal ik nooit is mij gezegd en dat geklopt ook wel als je al meer dan 40 jaar aan een angststoornis lijdt.

12-04-2011 | Vrouw | 49
fluvoxamine
Drang op de blaas en niet meer de deur uitdurven
Ben begonnen met dit medicijn na een jar van klachten door mijn blaas, steeds de aandrang hebben om te plassen. Werd er gek van. Huisarts fluvoxamine voorgeschreven, om de angst weg te nemen, begonnen met 100mg. Niet afdoende na 2 weken. Verder gegaan met 150 mg. OOk niet afdoende toen 200mg voorgeschreven, dag daarna een zelfmoordneiging die duurde 2 dagen, een hel dus. B[lees meer...]leek overdosis, moet je doorheen zeiden ze. Aan me nooit niet dacht ik 4 dagen neigingen en de 5e dag zeker echt. Nee dus. Hele lichaam stond in de fik. Wat een troep dacht ik toen. Meteen afgebouwd naar 100mg. Gaat nu redelijk. week heel goed, vandaag voor het eerst moe. Maar durf best weer veel. Maar nooit mee deze troep als ik hier door ben. O ja, neem af en toe ook een oxecapam om rustig te worden. Krijg nu ook een blaasonderzoek voor mijn echte probleem waar het om te doen is. En komt daar niets uit ga ik in gesprekstherapie.Heeft iemand dit ook zo meegemaakt. Bah wat een troep eigenlijk, gewoon vergif dus. groetjes xena

01-06-2010 | Man
Angststoornis (OCS)
Gebruik dit medicijn nu 3 dagen a 25mg en ben helemaal gestrest/van de kaart. Door de hevige hartkloppingen en angsten die het bij mij geeft, kan ik niet meer slapen en werken. Ook de droge mond en vieze smaak is zeer vervelend. Ik stopt per direct want mijn lichaam schud van de hartkloppingen. Ook heb ik last van zweten, onrustige benen, opwinding, onrustige darmen, duize[lees meer...]ligheid en erg veel trek in eten.

27-09-2019 | Man | 76
fluvoxamine (100mg)
Zware depressie suïcidaal. Deze medicatie had voor mij niets meer dan een cederend effect.

02-10-2014 | Vrouw | 66
fluvoxamine
dit middel hielp in het begin heel goed ,maar naar verloop van tijd ,hielp het steeds minder.van daar over gestapt naar een ander merk.

20-11-2012 | Man | 50
Depressiviteit
ik zat niet lekker in mijn vel en kreeg dit voor geschreven door een arts en heb dit 20 jaar gebruikt heb vreselijke bijwerkingen gehad in het begin bij het afbouwen werd ik niet ondesteund door artsen ik moest het zelf maar uitzoeken.Ik zou mensen aanraden uit te kijken met wat je slikt en hoe je moet afbouwen de werking is per persoon verschillend ik zal nooit meer dit s[lees meer...]pul willen gebruiken of een ander soort ik hbe me jaren opgesloten gevoeld in mijn lichaam en ben blij dat ik hier van af ben

26-06-2012 | Man | 43
fluvoxamine
Ik gebruik nu 9 jaar anti-depressiva tegen een dwang- en angststoornis, eerst seroxat en sinds 2005 fevarin. Heb een aantal keren afgebouwd, maar omdat de klachten weer toenamen keerde ik steeds terug naar mijn oude hoeveelheid, namelijk 300 mg per dag. Volgens de artsen is dat het maximale wat je mag innemen. Eerder werkte fevarin wel redelijk tot goed, maar nu niet meer.[lees meer...] Ik zit sinds 3 maanden weer op het niveau van 300 mg per dag, maar mijn dwangproblemen zijn er nog steeds. Zou ik meer moeten/kunnen/mogen innemen? Of heeft iemand goede ervaringen met een ander medicijn dat helpt tegen dwang? Alvast dank voor de reactie.

27-02-2012 | Vrouw | 34
fluvoxamine
Fevarin is een middel dat makkelijk in te nemen is, maar het had niet het verhoopte effect. De duistere gedachten verminderden wel en ik was minder angstig, maar het hield me ook enorm in bedwang waardoor ik niets meer ondernam en lethargisch bleef. Daardoor ben ik, op aanraden van mijn psychiater, overgeschakeld op Efexor.

13-07-2011 | Vrouw | 58
Paniekstoornis
heb al ongeveer 12 jaar met tussenposes antidepressiva geslikt t laatste jaar de fevarin maar de helft vd maand helemaal weer mis ze gooien t steeds op hormonen maar kunnen er niets mee een hormoonmiddel is weer kanker verwekkend dus raden ze dat af maar dit is ook geen leven wie heeft ook zi iets ervaren

19-01-2011 | Man | 44
Burn out depressie angststoornis
Medicijn 5 weken gebruikt, gestart met 25 mg en verder opgebouwd naar 100 mg. Helaas heb ik continue last van de bijwerkingen gehad, het middel sloeg psychis wel aan bij mij. Bijwerkingen waren: spierkrampen, gewrichtspijn, slapeloosheid en je gewoon ziek voelen. Deze bijwekingen waren bij dosering van 75 en 100 behoorlijk heftig maar ook bij een dosering van 25mg waren [lees meer...]de bijwerkingen niet acceptabel. Op naar het volgende Citalopram ga ik nu proberen.

26-07-2010 | Vrouw
Angst/dwanggedachten ,depressie
ik slik dit middel nu 6 weken en mijn klachten zijn heel erg verergerd. Heb met psychiater gebeld en mag weer terug naar mijn eerder vertrouwde seroxat. twijfel opeens omdat ik misschien iets langer moet doorzetten, want van seroxat kreeg ik gewichtstoename.. kan me iemand adviseren?

01-09-2009 | Vrouw
Depressiviteit, angst
Omdat de bijwerkingen zo sterk waren bij mij ben ik na ongeveer 3 weken gestopt. Ik was na deze weken te veel afgevallen en zat al op ondergewicht. Kon niets meer eten, was steeds misselijk en had bijna geen gevoel meer tijdens sex. De eerste week had ik alle andere bijwerkingen er ook nog bij (o.a. verstopping, duizelig, slapeloosheid). Deze bijwerkingen zijn wel na een w[lees meer...]eek duidelijk minder geworden. Of ik me er beter door zou gaan voelen weet ik niet want daarvoor heb ik het niet lang genoeg geslikt. Ik voelde me in deze weken erg slecht maar dat kwam dus omdat ik er heel ziek van werd.

31-08-2009 | Vrouw
fluvoxamine
Met fevarin voel ik me redeijk goed. maar sinsdien geen behoefte aan sex.Vind ik toch heel jammer.Weet iemand hier een oplossing voor.

05-04-2023 | Vrouw | 64
fluvoxamine (50mg)
Helaas weet ik niet meer het jaartal waarin ik begonnen ben met Fevarin. Ik heb het meerder malen geslikt. 1 keer ben ik begonnen in 1991, en de andere keer in 2003. Later ben ik overgestapt op Anafranil In de periode daar tussen heb ik ook nog Seroxat geslikt. Het is altijd een hele zoektocht naar het juiste medicijn. Bij seroxat had ik het meeste baat, maar ook de m[lees meer...]eeste bijwerkingen,en dat heeft er zelfs voor gezorgd dat ik ben gescheiden.

29-05-2013 | Vrouw | 38

09-10-2012 | Man | 58
fluvoxamine
ik gebruik fevarin 15 jaar, ik heb er de eerste jaren wel baat bij gehad, maar depressies en angstaanvallen komen toch terug, het heeft ook volgens mij nare bijwerkingen (voortdurend trek in eten, ik ben 22 kilo aangekomen, moeite met klaarkomen, vermoeidheid, jeuk) ik wilde dit jaar voorzichtig gaan afbouwen, nam een halfje per dag minder maar kreeg aan het eind van de zo[lees meer...]mer hevige spierpijn, ook last van duizeligheid, dus zit nu weer op 200 mg per dag, in 2009 ook al eens geprobeerd af te kicken, maar toen wegens hevige ontwenningsverschijnselen gestopt.