TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

05-07-2012 | Vrouw | 35
sertraline
Deze bericht gaat voor dhr. die slikt 2 x zoloft s'ochtends + 2 x s'avonds. Als ik jou was zou ik van psychitaer veranderen. Dat is veel te veel voor iemand die net begint met antidepressiva. >>> In begin moest ik alleen 25 mg slikken 2 weken lang en daarna opbouwen naar 50 en nu slik ik 75 mg s'avonds. Dus bij deze bijna geen bijwerkingen gehad. Alleen droge mond en beet[lees meer...]je onrust maar dat is heel normaal. Nu gaat het prima. Veel succes !!! (Red; wanneer u op de mening van desbetreffende heer reageert, aan rechter onderzijde via 'reageer op deze ervaring'; dan krijgt hij via email een melding dat er een reactie voor hem is. Grotere kans dat hij het daadwerkelijk zal zien! mvg, MijnMedicijn)

12-04-2012 | Vrouw | 37
sertraline
Ik slik dit al 7 jaar. Begonnen met 50 mg en daarna 100 mg. Ik word er wel af en toe manisch van. Ben er een keer mee gestopt maar werd na een maand erg depressief. Als ik het vergeet na twee dagen. Niet vergeten dus. Het werkt wel verslavend. Maar daar zit ik niet zo mee. Dat ben ik toch al jaren. Ik heb ADHD en ben verslavingsgevoelig. Beter dit dan drugs. Lekker blijven[lees meer...] slikken dus. Geen bijwerkingen, ik kom er niet van aan. Dat is ook erg belangrijk vind ik. Dit medicijn werkt prima.

05-06-2011 | Man | 52
Tinittus
Voor mij een werkzaam medicatie om de tinittus niet zo erg op te laten vallen

23-01-2011 | Vrouw | 35
Depresie

11-11-2010 | Vrouw
Paniekstoornis
Ik ben nu voor de 2e keer begonnen met Zoloft. Zit nu nog in de opbouwfase dus de kalchten zijn nu welw at verergert. maar ik heb er zeer goede ervaring mee. ben wel in 1 jaar tijd 10 kilo aangekomen maar ben toen ook wel heele rg gaan snoepen. dat wil ik nu voorkomen.. maar t belangrijkste was dat ik van mijn klachten af was en ik weer kon genieten van het leven!! Kan he[lees meer...]t echt aanraden!! maar wel echt ff doorzetten in het begin!

25-05-2010 | Vrouw
PMS
Ik had na mijn zwangerschappen enorm veel last van "buien". heb het bijgehouden op een PMS kalender en het leek erg samen te hangen met mijn menstruatie. De buien waren vreselijk.Zeer licht ontvlambaar, suicidale gedachten, boosheid, Ik kende mezelf niet meer. Tegelijkertijd had ik ook periodes dat ik me prima voelde. Heb na heel lang wikken en wegen de knoop doorgeh[lees meer...]akt en in overleg met de huisarts met zoloft begonnen. Voor mij is het een wondermiddel. Ik ben mezelf weer. Voel me rustig en niet prikkelbaar. (mijn man is er ook erg blij mee!!!) Beetje bijwerkingen in ht begin, vermoeidheid, diaree, maar dat was na een paar weken over! Heb het er graag voor over gehad! Twijfel nog steeds of ik nu depressief was of toch PMS. Maakt eigenlijk niet uit. Dankzij Zoloft ben ik er af!

30-04-2010 | Vrouw
Lichte depressie
Voor mij werkt Zoloft heel goed. Ik heb nauwelijks bijwerkingen. De eerste dagen duizelig en de eerste maand erg moe. Dat is nu over. Ook mijn libido is niet aangetast. Sterker nog, door de depressie had ik geen libido, nu is dat een stuk beter.

19-04-2010 | Man
Depresiviteit
Weinig bijwerkingen. Oppassen met alcohol en vet eten. Slik het al 8 jaar naar volle tevredenheid. Heb een keer afgebouwd, vanwege negatieve media-aandacht (oa Radar), en zat daarna direct in een zware depressie. Weer opnieuw begonnen en sindsdien nergens last meer van.

09-02-2010 | Vrouw
Burn out
Heb al een paar keer een burn out gehad. Legde mijn lat gewoon te hoog, en heb een aantal zeer emotionele dingen meegemaakt. Ik ben erg sterk in stress/verdrietige situaties en heb daarna erg last met alles te verwerken.Eerder zoloft gebruikt en gestopt, maar doordat ik weer iets heftigs meemaakte adviseerde mijn HA om nu gewoon zoloft te blijven gebruiken.Ik voel me er u[lees meer...]itstekend bij, ben erg blij, heb veel inlevingsvermogen en kan ook erg verdrietig zijn voor mijn menstruatie. Dus allemaal normale reacties dacht ik zo. Denk toch wel eens over stoppen, omdat ik "sterk" van mezelf wil zijn en soms denk dat de zin in sex dan toeneemt (heb echter al 27 jaar een relatie dus zal wel leeftijds kwestie zijn?!) , alleen denk dan; zoveel mensen hebben medicijnen nodig voor allerlei `kwalen` en dit is ook een lich kwaaltje denk ik dan maar weer.

19-01-2010 | Vrouw
Lichte depressie
Zins de overgang kreeg ik klachten van zwaarmoedigheid,ook had ik last van allerlei kwaaljes zoals spierpijn,ik gebruikte eerst seroxat daar ging mijn gevoel van weg,zins ik zoloft gebruik gaat het stukken beter,ik ben alleen soms wat te actief waardoor ik mijn spieren te strak aan span,ik ben nu samen met mijn huisarts aan het zoeken wat we kunnen doen aan de overmatige e[lees meer...]nergie,daar moet nog een middenweg in gevonden worden,ik gebruik nu diazepam een halve van 2 mg dus 1 mg s'avonds om 8 uur samen met 50 mg zoloft,ik slaap er goed op en ben volgens mijn omgeving een stuk rustiger. Het is volgens de huisarts beter dat ik de zoloft blijf gebruiken om een herhaling van een depressie uit te sluiten en daar hou ik mij dan ook aan.

12-12-2009 | Vrouw
Angst-depressie
Ik ben heel erg tevreden over het medicijn, bij mij helpt het dat ik me wat evenwichtiger voel. Als ik stop dan merk ik dat na een maand of 3, weer wat meer huilbuien en onzekerheden!

28-08-2009 | Vrouw
sertraline
Heb jarenlang Seroxat gebruikt, maar werd daar dik van (zo'n 10% gewicht erbij). Gevraagd naar vergelijkbaar alternatief --> zoloft. Gewicht inmiddels terug naar oude niveau. Werkt prima, wel iets minder dan Seroxat, maar het positieve verschil is dat je iets meer emoties voelt dat bij Seroxat; ook de leuke dingen als leuker ervaart! En ik vond het erg fijn om weer te ge[lees meer...]nieten van ook de leuke momenten die het leven biedt.

21-10-2008 | Vrouw
Chronische angst/depressie/dysthimie
Sertraline/Zoloft is echt een aanrader.

30-07-2008 | Vrouw
sertraline
prima medicijn je komt er wel wat van aan helpt bij mij erg goed