Ervaringen met Zoloft

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

02-10-2010 | Vrouw
Dwanghuilen
Het werd mij gegeven om mijn dwanghuilen controleerbaar te houden terwijl ik van mening ben dat de emoties er maar beter uit kunnen komen. Het nadeel van Zoloft is dat je er niet zomaar mee mag stoppen maar heel langzaam mee moet afbouwen tot op de korrel als je het goed wil doen.Ook ik kwam er een aantal kilo van aan.

27-04-2010 | Vrouw
sertraline
Veel bijwerkingen. Veel zelfmoordgedachten en veel automutileren. Ik heb er niet zoveel goed ervaringen mee. Ik ben uiteindelijk ook gestopt met slikken.

23-04-2010 | Vrouw
Depressie, angststoornis
Ik heb eerst seroxat geslikt en nu slik ik dit middel. Echt goeie ervaringen heb ik er niet mee. Zelfmoordgedachten, depressie, stemmingswisselingen, Misschien slik ik te weinig (50mg), maar bij mij werkt het volgens mij averechts.

16-04-2010 | Vrouw
sertraline
Na jarenlang gebruik krijg ik zo noem ik het zenuwtrekkingen ineens gaat mijn been of arm omhoog en trillingen handen.

20-12-2009 | Vrouw
Ptss

05-09-2023 | Man | 60
Chronische depressie
De werking neemt na jaren af, totdat je merkt dat je in een nieuwe depressie bent geraakt. Dit medicijn werkt hooguit een jaar, daarna heb je niet door dat je al door de oorspronkelijke depressie bent, maar wel de de bijwerkingen houdt. Eigenlijk 10 jaar van mijn leven een placebo genomen. De huisarts zou je na een jaar moeten begeleiden met afbouwen. Mijn huisarts heeft[lees meer...] niets gedaan om mij hierop te attenderen. Zoloft werkt na een paar jaar niet meer en verhogen geeft eigenlijk alleen meer depressie. Voor elk, stop met AD hooguit na een jaar en zie het aan. Het kan zeer bevrijdend werken.

29-03-2021 | Vrouw | 59
sertraline (25mg)
Ik was ooit begonnen met paroxetine maar na 3 dagen zo hondsberoerd en totale paniek toen meteen gestopt en meer dan 4 weken ziek van geweest. Kwam de dag door met 3 x oxazepam. Toen na een paar maanden op advies van psychiater begonnen met citalopram. Weer na 3 dagen te heftige reactie. Bloed laten prikken en een van de C-enzymen werkt niet bij mij. Dus toen weer gestopt [lees meer...]en in overleg met apotheker overgestapt naar sertraline. Had heel veel goede hoop maar na heel langzaam opbouwen met 2 druppels per dag 2 weken volgehouden op 25 mg maar werd echt per dag slechter. Mijn psych denkt dat ik met mijn enzym afwijking niet geschikt ben voor deze middelen. Ik ga weer afbouwen en proberen met Yoga, homeopatische middelen en veel praten mijn angsten onder controle te krijgen.

30-10-2019 | Vrouw | 65
Depressief
Zoloft is opgehoogd ,maar ik hele erge bijwerkingen

26-01-2019 | Vrouw | 35
Dwangstoornis
Vreselijk, ik sliep alleen maar de hele dag ik kon niet wakker blijven, en als ik dat wel was had ik nog meer angsten als voorheen. Vreselijk ik wilde dood, mijn angsten (dwanggedachtes) werden nog erger. Ik heb add en daardoor heb ik last van een angststoornis (dwanggedachtes) hopelijk komt er ooit een wonder medicijn tegen add en de daardoor bijbehorende angsten

20-11-2017 | Vrouw | 74
sertraline (50mg)
Het blijkt dat ik een enzym mis in de lever waardoor medicijnen slecht worden afgebroken. Zoloft is een van die medicijnen. Voor anderen blijkt het een goed medicijn te zijn.

02-02-2014 | Vrouw | 70
sertraline
Van Zoloft verergerden mijn klachten, maar omdat het altijd wat aanpassingen nodig heeft slikte ik het bijna 3 maanden. Het werd zo erg dat ik dacht dat ik zou sterven.. Op een avond heeft mijn man mij naar de dokter gebracht en die concludeerde dat ik een vreselijk hoge bloeddruk had en dat ik direct medicijnen daar tegen moest slikken. En dat ik direct moest stoppen, in [lees meer...]overleg met de specialist ben ik op een middel overgegaan dat ik al eerder had geslikt clomipramine 25 mg. Het ging direct beter met me, en tot op heden kan ik zeggen dat ik redelijk tevreden ben.Behalve dan dat ik zo dik word !En zo'n droge mond heb! Ik heb ook het idee dat mijn spieren in kracht afnemen maar dat kan ook aan mijn leeftijd [70jaar] zijn

12-03-2012 | Vrouw | 68
sertraline
Met zoloft heb ik de ergste angst gekend , Om dat bij werkingen erbij horen heb ik het minstens 6 weken geprobeerd. De angst werd erger en mijn lichaam leek wel in brand te staan . Het bloed voelde ik a.h.w. heet bruisend door mijn lichaam gaan. Ik kon niet slapen en niet tot rust komen. Mijn spieren voelden of er aan getrokken werd. Tot ik op een avond zo vreselijk bero[lees meer...]erd was dat ik zei nu ga ik dood. Mijn man heeft toen de dokter gebeld en deze constateerde een hele hoge bloeddruk en ik moest accuut stoppen, en direkt daarna kreeg ik clomipramine dat helpt goed en dat moet ik levenslang gebruiken

22-04-2011 | Vrouw | 31
Depressiviteit
Voor mij persoonlijk NOOIT meer zoloft. Opgestart met dosering van 25 mg, 1e dag voelde ik me redelijk goed. Na 4 dagen opgehoogd naar 50 mg. Vanaf dag 2 begonnen de bijwerkingen al. Zware hoofdpijn, moe, zweten, beven, hevige paniekaanvallen, bloeddrukdalingen, onregelmatige hartslag, blijvende vaatschade. Bijwerkingen werden na verloop van tijd steeds heftiger. 1 week er[lees meer...]van op bed gelegen.Kon niets meer en at totaal niets meer, voelde me steeds verder wegzakken. Als ik in de spiegel keek, herkende ik mezelf geeneens meer. Ik woog altijd 60 kilo, na 2 weken gebruik zoloft is er 10% van mij gewicht afgenomen. Per order arts die de toestand even had aangekeken het advies gekregen om er DIRECT mee te stoppen. Bijna een ziekenhuisopname geworden. Totaal aantal bijwerkingen die ik op deze medicatie heb gehad: 58 stuks! Nu 2 weken na het stoppen nog steeds klachten nav van het gebruik. 1 ding staat voor mij vast, ik gebruik deze TROEP nooit meer!!! Hoop dat andere gebruikers er betere ervaringen mee hebben!

16-04-2011 | Man | 41
Derpressie
Sowieso ben ik al een tegenstander van anti depressiva. Me toch laten ompraten door mn huisarts. In de eerste instantie werd ik best vlak en dat beviel me aanvankelijk. Vervolgens ging ik me onherkenbaar 'fijn' voelen. Ik kende mezelf helemaal niet zo. Het voelde ontzettend onnatuurlijk. Aangezien mijn depressie te wijten viel(naar uiteindelijk blijkt) aan drankgebruik(nie[lees meer...]t buitensporig veel, maar gewoon overgevoelig voor alcohol). Na een paar maanden Zoloft gebruikt te hebben dacht ik 'ach ik kan wel een paar drankjes nemen' op een manier die onherroepelijk leidt tot WEL overmatig drankgebruik. Ik rende dus precies de andere kant op. Gewoon mee gestopt, en dat was al rottig genoeg. daarna Effexor gekregen, dat was helemaal een ramp. De beste remedie tegen depressie is meditatie, ken uzelf. Ga zelf het gevecht aan. De pillen doen niks anders dan de boel dempen. Laat je niet teveel beinvloeden door een arts. Kijk vooral wat er in jezelf gebeurd...

28-02-2011 | Vrouw | 23
Depressief
Ik heb van de week 1 tabletje ingenomen een uur voor het slapen gaan, dat werd mij geadviseerd door apotheker. Begin van de nacht werd ik wakker als een zombie. Ik had duizelingen, misselijk, kon niet stil zitten, ernstig beven en nog heel veel rare bijwerkingen. Ook kreeg ik op een gegeven moment flauwval gevoelens. Als je dit voorgeschreven krijgt moet je er echt goed ov[lees meer...]er na denken voor je gaat beginnen en probeer zoveel mogelijk informatie te verzamelen. Waarschijnlijk kon ik er niet tegen want ik had bij elkaar 16 soorten bijwerkingen. Nu 5 dagen verder voel ik me nog steeds ziek en ben gelijk na dat ene pilletje gestopt. En mijn angst om naar buiten te gaan is erg, want ik heb het gevoel dat ik elk moment flauw kan gaan vallen. Ik hoop dat niemand dit mee hoefd te maken want je gaat echt door een hel heen! Succes allemaal.

23-09-2010 | Vrouw
sertraline
Wat een gore troep is dit. In een half jaar kwam ik 40 kilo aan. Na een half jaar ben ik van 50mg naar 100mg gegaan. Dokter zei je eet teveel en dan kom je gewoon 1 a 2 kilo per week aan. Vond hij blijkelijk normaal. Het blijkt gewoon iets met je cortisol te maken heeft. Die zorgt dat je bloedsuiker omhoog gaat en dat je dus enorm trek krijgt. Waarschijnlijk ben ik co[lees meer...]rtisolresistent. Ook had ik geen libido meer. Was die helemaal kwijt. Ook ben ik mijn werk kwijtgeraakt in die tijd. Omdat ik niet normaal kon functioneren. Helaas had ik een rotwerkgever die geen rekening hield met mijn medicijngebruik. Was een soort zombie. Ik voelde niets. Als iemand van een fiets viel liep ik door en deed het me niets. Ik was helemaal afgevlakt. Werd ook erg agressief vooral op mijn werk. Heb een keertje een telefoon tegen de muur gesmeten. Gelukkig geen mensen in elkaar geslagen,maar als ik langer door was gegaan had ik dat zeker gedaan. Na 1 jaar ben ik zelf gestopt en heb het zelf langzaam afgebouwd in 3 maanden. Gelukkig ook de 40 kilo kwijtgeraakt na het stoppen. Die er gelukkig niet meer bij gekomen zijn. Ben er inmiddels 7 jaar vanaf.