TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

02-02-2014 | Vrouw | 70
sertraline
Van Zoloft verergerden mijn klachten, maar omdat het altijd wat aanpassingen nodig heeft slikte ik het bijna 3 maanden. Het werd zo erg dat ik dacht dat ik zou sterven.. Op een avond heeft mijn man mij naar de dokter gebracht en die concludeerde dat ik een vreselijk hoge bloeddruk had en dat ik direct medicijnen daar tegen moest slikken. En dat ik direct moest stoppen, in [lees meer...]overleg met de specialist ben ik op een middel overgegaan dat ik al eerder had geslikt clomipramine 25 mg. Het ging direct beter met me, en tot op heden kan ik zeggen dat ik redelijk tevreden ben.Behalve dan dat ik zo dik word !En zo'n droge mond heb! Ik heb ook het idee dat mijn spieren in kracht afnemen maar dat kan ook aan mijn leeftijd [70jaar] zijn

20-01-2014 | Vrouw | 40

28-07-2013 | Vrouw | 41
sertraline
Ben best tevreden over dit medicijn,slik het nu een aantal dagen,en de bijwerking vielen tot gister erg mee!!! Vandaag heb ik veel meer last van paniekaanvallen dan de dagen daar voor niet. Zou het kunnen dat de bijwerkingen per dag kunnen verschillen??? Wie heeft hier ervaring mee??

23-05-2013 | Vrouw | 36
sertraline
Zit nu op dag 8 van sertraline,en neem deze elke dag om 16,00 uur in. Weinig bijwerkingen alleen een bijwerking eigenlijk das het gevoel van flauwvallen. Kan iemand mij vertellen of dit normaal is.? Groetjes diana

20-05-2013 | Man | 68
sertraline
Ik heb Zoloft 50 vanaf 1/2005 t/m 1/3/2013 gebruikt, sinds 1/3 heb ik on eigen initiatief gereduceerd naar 25. De eerste 2/3 weken voelde ik me iets anders, maar nu is het weer zoals van ouds, goed. Mijn geheugen is scherper en ik voel me vrolijker/opgewekter. De gehele periode heb ik alcohol gebruikt ( hoofdzakelijk wijn)zonder problemen.Ik reis/de weer over de hele werel[lees meer...]d en rij alleen lange afstanden in de auto, geef presentaties en voel/de me geweldig. Een aanrader, je zelfvertrouwen komt terug, je komt tot rust, luister voorts goed naar je lichaam, neem op tijd rust en eet goed.

13-04-2013 | Vrouw | 39
sertraline
Nadat ik in Januari niet lekker ben geworden en behandeld door neuroloog,en tot op heden nog niks uitgekomen,ben ik nu in overleg met mijn huisarts begonnen aan Zoloft, begonnen met 25 mg en sinds vandaag 50 mg.Na 3 dagen kreeg ik de eerste bijwerkingen,misselijk braken na alles wat je eet of drinkt (3 kg afgevallen),futloos,angst dat je iets aan je hart hebt,om de dag een[lees meer...] brandend gevoel op borst,en dan ook die dagen s nachts gewoon wakker schrikken en niet meer in slaap kunnen vallen vanwege de angst.(dus kapot moe en je slecht voelen) Vandaag begonnen met 50 mg, en nu ook hartkloppingen erbij gekregen. Ik slik dan ook meestal een half tabletje oxazepam erbij,maar kan niet echt zeggen dat dit veel helpt. Voor de maag slik ik Omeprazol 40mg,maar toch opboeren en brandend gevoel op borst. Ik wil het toch even blijven volhouden omdat de huisarts zegt dat de bijwerkingen alsmaar minder moeten worden. Ik heb Zoloft 10 jr. geleden ook geslikt vanwege PTSS en toen had ik eigenlijk helemaal geen bijwerkingen alleen wat last van moe zijn. Ik hoop dat de pillen snel zijn werk gaan doen,zodat ik weer lekkerder in mijn vel zit.

03-03-2013 | Vrouw | 44
sertraline
Sinds September jl ben ik gezegend met een ernstige burnout met daarbij een angst en paniekstoornis. In eerste instantie werd me vrij snel lexapro voorgeschreven, waar mijn klachten door vertienvoudigden en ik na een week gestopt ben. ik heb daarna geprobeerd mijn angst en paniekstoornis dmv therapie onder controle te krijgen, maar ik bleef maar hevige terugvallen hebben. [lees meer...]Na vijf maanden besloten om op het advies van een psychiater toch nog een keer een SSRI te proberen, maar omdat ik eerder zo hevig op een soorgelijk medicijn (lexapro) heb gereageerd was ik hier heel bang voor. De psychiater schreef me daarom Zoloft (Sertraline) voor in druppelvorm 20mg/ml en adviseerde me met twee druppels (2mg) te beginnen en op geleide van de bijwerkingen zelf naar eigen inzicht op te bouwen, met als richtlijn om de drie dagen twee druppels erbij tot 25 mg. Ik kan niet naders zeggen dat me dit tweehonderd procent is meegevallen. Behalve wat lichte duizelingen en hoofdpijn en wat lichte misselijkheidsklachten heb ik totaal geen nare bijwerkingen. Sterker nog ik ben nu bijna vier weken bezig met opbouwen en zit nu op 16 mg en voel me geweldig!! De angstgevoelens zijn nagenoeg verdwenen en neerslachtig heb ik me niet meer gevoeld. Ik blijf even een poosje op deze dosering staan om te kijken of dit voldoende is. Aangezien ik vrij gevoelig ben voor de werking (en bijwerkingen) van medicijnen zou ik misschien niet eens naar de 25 mg hoeven en anders ga ik rustig verder met opbouwen. Erg jammer dat ik hier niet vier maanden eerder aan heb gedurft. Het enige nadeel van de druppels is dat je de druppels in een glas met water moet innemen en dat smaakt ontzettend VIES!!! Maar dat heb ik er graag voor over. Ik gebruik trouwens al jaren het antidepressivum Welbutrin waar ik ook goede resultaten op heb wat betreft een chronische depressieve stoornis vanaf mijn vroege jeugd. Deze helpen alleen niet tegen angt en paniekstoornissen, sterker nog dit medicijn zou dit nog kunnen verergeren. Ik ben de Wellbutrin op aanraden van de psychiater gewoon blijven slikken naast de Zoloft en dat geeft geen problemen.

10-02-2013 | Vrouw | 44
sertraline
ze waren te ligt voor de ernst van de klachten

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum