Maprotiline

maprotiline

Chronische depressie (1 mening)

Amitriptyline (514 meningen)
Nortrilen (187 meningen)
Clomipramine (153 meningen)
Anafranil (52 meningen)
Imipramine (31 meningen)

13-02-2019

Depressief

Paniekaanvallen wat resulteert in depressie Gebruik het al 20 jaar. Vorig jaar gestopt, heb er een jaar over gedaan om het af te bouwen. Ben er nu weer aan omdat de angsten en paniekaanvallen terugkomen wat suïcidaal kan worden.
30-08-2017

Maprotiline (maprotiline)

Tijdens therapie heb ik de diagnose depressie gekregen. (later bleek dat ik vrijwel alle symptomen heb van serotonine tekort maar dit is niet te bewijzen). Ik ben met dit medicijn tijdens mijn therapie begonnen, enkele maanden later ben ik met dit medicijn afgebouwd omdat therapie was afgelopen. Ik voelde me beter en mentaal ook goed. Na 3 maanden ben ik wederom begonnen [lees meer...]met Maprotiline. De eerste weken voelde ik me goed, hetzelfde als met de medicatie. Daarna begon alles bergafwaarts te gaan. Ik begon weer 'gekke' gedachtes te krijgen, voelde me erg neergeslagen, niet kunnen slapen en/of doorslapen. Na bezoek bij de huisarts opnieuw begonnen met Maprotiline wat snel werd opgebouwd naar 75mg. 2 weken later voelde ik mij stukken beter. Ik kon weer normaal slapen en de 'gekke' gedachtes zijn zo goed als weg. Dit medicijn is een uitkomst voor mij.
06-09-2016

Chronische depressie

Meerdere keren in mijn leven gebruikt. In het begin bijwerkingen maar zeer langzame opbouw maakt het gemakkelijker. Na 1,5 week 75mg effect merkbaar. Niet zoals bij andere middelen algehele afstompen van gevoelens maar je blijft jezelf. Ben niet iemand met lichte depressie/somberheid maar hevig, dus heb wat bijwerkingen (in begin licht dronken gevoel, nachtmerries, later a[lees meer...]lleen nog droge mond) er graag voor over. Met medicatie echt gelukkig gevoel. In de avond tijdig innemen, dan slaap je goed en s'ochtends geen last van.
21-02-2015

Overspannen/burn-out

Ik kende dit middel al vele jaren, maar gebruikte het zeer incidenteel om mijn slaapproblemen mee aan te pakken. In deze lange periode werkte het als zodanig naar tevredenheid want ik sliep op één dosis 3 tot 4 nachten prima. Wel had ik dan overdag veel problemen met sufheid en slaperigheid, maar bij een goede timing van inname was dat te verdragen. In november 2012 heb ik[lees meer...] het zelf aan de huisarts voorgesteld het als antidepressivum te gaan gebruiken omdat ik verschijnselen had die veel aan burnout deden denken. Zelf omschreef ik het als zenuwuitputting, "te weinig stroom in de bedrading", wat mij, naast een algeheel gevoel van onrust en onbehagen, beangstigde bij mogelijke crisissituaties. Het middel heeft enigszins geholpen, maar het feit dat ik sindsdien een keer of zeven vergeefs heb geprobeerd om af te kicken geeft mij toch het gevoel er verslaafd aan te zijn, terwijl de arts(en) nu juist beweren dat je er niet aan verslaafd raakt..... Komt dat omdat ik inderdaad te weinig neurotransmitter produceer of zijn dit afkickverschijnselen die met dit middelgebruik te maken hebben? De depressieve gevoelens die ontstaan bij niet-gebruik zijn echter zo heftig en bedreigend dat ik weer gauw aan de slik ga. Als slaapmiddel werkt het bij mij nauwelijks meer helaas, tenzij ik de dosis tijdelijk verhoog....
27-04-2010
Man

25-07-2009
Vrouw

Maprotiline (maprotiline)

ik gebruik dit middel nu iets van twee weken. ik zit sinds 11 dagen op de 75 mg ik voel me erg rot en dow neerslachtig en kan weinig hebben. mogelijk zijn dit de bijwerkingen maar die hadden volgens mij al weg moeten zijn. misschien ben ik veels te vroeg om er iets over te kunnen zeggen, maar het voeld gewoon niet goed. ik hoop dat iemand anders dit middel ook gebruikt en [lees meer...]kan mij jullie ervaringen met mij delen.
22-05-2008
Vrouw

Maprotiline (maprotiline)

Werkt amper voor mijn gevoel. Grote steeds terugkerende vermoeidheid en slaperigheid, neerslachtigheid en gewichtstoename. Ik heb al een lange tijd last van vermoeidheid en neerslachtigheid, Als deze medicatie dit allemaal verergert vind ik het voor mij een erg slecht medicijn.

Amoxicilline (474) - Antibiotica - penicillines breedspectrum