Anafranil

clomipramine

Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)
Sociale fobie (1 mening)

28-04-2019

Anafranil (clomipramine)

Hallo, Ik heb dit ook gehad. Ik heb nu 10 jaar behoorlijk zware angstoornissen, de ene dag beter dan de andere. Heb zowat gans de apotheek geprobeert. Ik neem nu al jaren Lysanxia, en is ook niet denderend, maar ja, ik reageer te fel op meeste meds. Wat jij beschrijft heb ik ook vaak gehad bij verschillende meds.. Hoe moeilijk het ook is, probeer vol te houden en prob[lees meer...]eren... Groetjes Steve
22-04-2019

Anafranil (clomipramine)

Hoi,in februari 2019 begonnen met anafranil 10mg dit ging zonder problemen geen bijwerkingen en voelde na de 10de dag geen angst of paniek meer. Dan opgebouwd naar 20mg bij deze kreeg ik alle bijwerkingen erbij,het ergste was de werking op mijn spieren en enorme spierzwakte op mijn benen. Na ongeveer 12 dagen verdween alles van bijwerkingen. Nu zijn we april en krijg ik si[lees meer...]nds 3dagen barstende hoofdpijn,misselijk,en terug enorme spierzwakte op de benen. Ik neem 20mg per dag in 2 innamens, kwa angst en paniek werkt het super goed deze zijn helemaal verdwenen,ik vraag mij nu af vanwaar deze bijwerkingen vandaan komen en wat kan ik er mee doen??? Neem ik mss te weinig of te veel??? Want de spierzwakte op de benen is hel. Alvast bedankt. Groetjes Angke.
25-01-2019

Anafranil (clomipramine)

Ik heb een vraag, ik slik al vele jaren anafranil maar sinds 2 weken slik ik nu 60 Mg (was 30 Mg). Ik voel me eerder slechter dan beter (onrustiger en neerslachtiger). Moet ik wel doorgaan of wil ik te snel resultaat? De dokter Vertelde dat het 2 weken zou duren voordat het aou "aanslaan". Ik slik het i.c.m. 30 Mg Frisium.
19-07-2018

Chronische depressie

Ik ben op advies van de psycholoog na 10 jaar gebruik van Fluoxetine overgestapt op Anafranil. Ik heb het ongeveer een jaar gebruikt en ben toen weer terug overgestapt naar Fluoxetine. Ik was minder depressief maar ik voelde mij niet 'gewoon mezelf', wat ik wel had met de fluoxetine. Ook hielp het niet echt tegen mijn eetstoornissen. In overleg met de huisarts hebben w[lees meer...]e eerst de dosis verhoogd maar dat had niet gewenste effect dus toen weer terug naar de Fluoxetine en dat slik ik nu alweer meer dan 10 jaar en voel me (meestal) prima.
20-11-2017

Anafranil (clomipramine)

Ik heb van mijn huisarts anafranil voorgeschreven gekregen, sinds ik die neem heb ik, overmatig zweten, geen fut, uitslag, steeds moe en erge oorsuis is om gek van te worden heb ook gewichtstoename. Ben naar een oorarts geweest voor die Oorsuis om zeker van te zijn dat het niet zelf aan mijn oor lag, ik heb die Oorsuis enkel aan mijn linkeroor. De oorarts zei dat het een b[lees meer...]ijwerking was van anafranil, ben nu 1 maand gestopt met anafranil maar dat Oorsuis blijft aanhouden. Nu neem ik Sipralexa 10 mg en blijkbaar krijg je dezelfde bijwerkingen zoals bij anafranil. Ben radeloos! Geen van beiden geven resultaten ze geven enkel bijwerkingen.
16-09-2017

Obsessieve-compulsieve stoornis

Helaas geen baat erbij, alleen vervelende bijwerkingen waardoor de psychiater me weer liet stoppen met het middel. Ook geen effect bij de depressie die ik naast de OCD draag. Ik heb 225 mg geslikt. De ergste bijwerkingen vond ik het zweten en de zwakte (zwak op de benen staan). De andere bijwerkingen: Duizeligheid, vermoeidheid, problemen met het praten, tintelingen in han[lees meer...]den, armen en benen, reflexmatige spiertrekkingen in de benen.
22-12-2016

Anafranil (clomipramine)

Tijdens de opbouw was ik erg misselijk (dit was een hel i.c.m. emetofobie) en ben ik flauwgevallen. Na de opbouw merk ik vooral dat ik overmatig zweet en vermoeider ben dan zonder het slikken van deze tabletten. De opbouw was een hel van een paar weken, maar nu ik al langere tijd 112,5 mg slik (in mijn bloed blijkt dit de juiste hoeveelheid te geven) voel ik me zoveel bete[lees meer...]r dan ik me ooit gevoeld heb!
18-06-2016

Chronische depressie

Heeft een aantal jaren goed zijn werk gedaan als anti-depressivum. Zeker in vergelijking met alleen gesprekken, en enkele ssri's. Het werkte niet meteen optimaal, zodat er lithium aan is toegevoegd. Van deze combi werd ik minder somber en angstig en kreeg ik ook weer meer energie. Het heeft me het zetje gegeven om intensief bezig te gaan met cognitieve therapie en weer d[lees meer...]ingen te gaan ondernemen. Het was in die zin een goede opstap en ondersteuner. Ik ben na een paar jaar weer in een depressie gevallen, waarna ik overgestapt ben op Parnate. Ik slik op dit moment een combinatie van lithium en Parnate en daar doe ik het heel aardig op.
22-02-2016

Anafranil (clomipramine)

Hoe en/of wanneer kan ik Anafranil (clomipramine) retard (sustained release) 225 MG, drie tabletten het beste innemen?
12-02-2016

Anafranil (clomipramine)

ik heb veel middelen gehad maar dit middel is top spul!. mijn hele leven al angsten gehad nu ben angsten vrij. Gr martin
03-02-2016

31-07-2015

Anafranil (clomipramine)

In het begin heb ik veel last van bijwerkingen gehad. Ik werkte toen nog en ben toen gestopt met de Anafranil. Later heb ik het middel nogmaals geprobeerd. De bijwerkingen waren minder maar het middel werkt tot nog toe het beste bij mij. Ik gebruik het samen met seroquel
07-11-2014

Borderline persoonlijkheidsstoornis

ik hoop dat ik met deze ervaring veel mensen zal helpen. ik heb een 3tal weken anafranyl 75mg retard gebruikt en de eerste 10 dagen waren fantastisch. nu kan ik alleen maar besluiten dat ik door deze pillen nog nooit zo diep geraakt ben. ik kan alleen maar huilen en in een bolletje in mijn bed kruipen en ben nog eens angstig bovendien. soms zie ik dingen in een flits die e[lees meer...]r niet zijn. ik weet nu wat ik met deze pillen ga doen, en dat is in de vuilbak gooien want zoiets wil ik niet meer meemaken. daarvoor nam ik paroxetine 40 mg en ben er maanden goed door geweest op gebied van angsten want ik heb agorafobie. maar voor borderline helpt het niet. morgen komt de dokter langs en ik hoop dat hij mij eindelijk het juiste middel kan voorschrijven. dus mensen begin niet aan anafranyl, ik hoop dat ik een beetje kon helpen.
20-12-2013

Anafranil (clomipramine)

Na drie SSRI's kreeg ik afgelopen zomer Anafranil voorgeschreven. Vanaf de eerste week merkte ik onmiddellijk effect! Bij mij werkt het zeer goed en ik wil voorlopig ook geen wijzigingen in dosering etc doen. Zit nu op 2 maal 75 retard. Bijwerkingen zijn wel fors: bloeddruk omhoog, droge mond, zweten, krachtverlies, vertraagde zaadlozing, moe, gewichtstoename en verstoorde[lees meer...] stoelgang. Maar daar staat de effectieve werking tegenover...dan maar wat bijwerkingen!
02-12-2013

03-11-2013

Alcoholverslaving

Anafranil hielp goed tegen mijn obsessief compulsieve angststoornis maar vlakte al mijn gevoelens flink af zoals de meeste antidepressiva. Ik beleefde alles minder intens en dat deed afbreuk aan de kwaliteit van mijn leven.

Amoxicilline (475) - Antibiotica - penicillines breedspectrum