Imipramine

imipramine

Psychische klachten (1 mening)

Imipramine

Bojan Nikolik (15-04-2015)

06-09-2018

14-03-2018

Imipramine (imipramine)

Werkt goed direkt rust .alleen naar 2 uur erg lui en moe goed om tot rust te komen niet te hoog doseren is mijn mening
22-08-2017

Chronische depressie

Na 15 jaar seroxat te hebben gebruikt, werkte het niet meer. Ben met een psychiater met een ander medicijnen begonnen. Ik heb er zoveel gehad die niet werkten en zit nu in een fase dat ze mao remmers adviseren (trycidal). Ik zou zo graag willen weten wie deze mao remmers slikt en hoe de overgang ging van de oude naar de nieuwe medicijnen.
18-04-2017

Chronische depressie

Slik nu al een jaar imipramine. Het is voor mij niet effectief dus de psychiater wil nu overgaan op parnate. Heeft er iemand de ervaring ermee met het stoppen van je antidepressiva en het beginnen aan parnate. Want je slikt 2 weken niks tot je aan de parnate gaat. Wil graag weten hoe dat is gegaan.
22-12-2016

Psychische klachten

Opname met psychose en depressie. Forse dosis nodig ivm snelle afbraak.
02-11-2016

Imipramine (imipramine)

Ontzettende transpiratie aanvallen die me er na 30 jaar gebruik en een slopende tropische zomer toe deden besluiten af te bouwen. Eerdere pogingen mislukten. Nu sinds 12 september zonder, maar doodziek. Griepachtige verschijnselen. Verlammingen. Loop slecht. Weet niet hoelang ik nog zo kan overleven ipv leven. Wie heeft er ervaring met afbouwen na zo een lange tijd en kan [lees meer...]mij zeggen hoe lang de ontwenningsverschijnselen aan kunnen houden? Misschien een moderner middel proberen of doorzetten of anders weer terug naar de imipramine/tofranil... Ik ben in overleg met mijn behandelaars.
26-07-2016

Imipramine (imipramine)

In 3 weken tijd opgebouwd naar 4x 25mg per dag. Eerste tijd veel last van droge mond, spierverslapping, tintelingen. Daarna alleen nog een droge mond en als gevolg daarvan regelmatig ontstekingen in m'n mond (maar dat blijkt met dagelijks spoelen met zout te voorkomen). Klachten depressie zeer verminderd. Afbouwen blijkt erg lastig, klachten komen snel weer terug.
29-02-2016

Imipramine (imipramine)

Med gekregen omdat ik depressief was. Dosering op spiegel bij begin 275 Mg. Door problemen met de stoelgang teruggebracht naar 75 mgr. Dit heb ik zelf gedaan en jaren gebruikt. Doordat het op mijn werk erg druk was, en ik daardoor meer last kreeg van stemmingswisselingen en dip buien in overleg met de huisarts verhoogd naar 200mg. Dit gaf zoveel problemen met de stoelgang [lees meer...]dat ik na verstopping ben gestopt. Ik heb nu wel last van de bijwerkingen, omdat ik gestopt ben, maar die gaan weer over. Ik moet zeggen dat de imipramine mij wel geholpen heeft al die jaren. Rustiger, geen slaapproblemen. De reden dat ik gestopt ben, is de slechte stoelgang. Hoe het nu verder gaat, weet ik nog niet, maar de tijd zal het leren. Graag zou ik ervaringen willen lezen van mensen die gestopt zijn en hoe dat verder ging. Ik zou in geen geval een depressie terug willen krijgen. Ik denk wel dat je zelf dingen kunt herkennen van je zelf en hoe je je voelt.
30-01-2016

ADD

07-11-2015

ADHD

Net een week begonnen en de voornaamste bijwerking is dat ik mij erg sloom voel en steeds erg moe ben. Ook word ik steeds 's nachts wakker. Hopelijk neemt dit snel af. Mijn huilbuien zijn wel verdwenen.
12-08-2015

Imipramine (imipramine)

In 2000 heb ik een burn-out gehad door diverse oorzaken. Ik zat zo diep in de put dat ik er zelf niet meer uitkwam. Ik heb diverse medicatie gehad, maar dit middel werkte het beste. Mijn psych heeft dit middel gevonden voor mij. Ik zit aan 12 stuks per dag van 25 mg per stuk. Ik gebruik het al jaren. Nu ben ik aan het afbouwen heeeel voorzichting. Ik zit nu op elf stuks. D[lees meer...]it houdt in 25 mg per dag minder. Ik krijg wel afkickverschijnselen: levendig dromen, zweten, moe, misselijk en duizelig. Als het goed is duurt dit 6 weken. Ik zit nu in weer vier. In het verleden al meerdere keren geprobeerd om af te bouwen maar dat lukte toen niet. Kijken hoe het nu verder gaat.
17-11-2014

Imipramine (imipramine)

heb geen aanvallen meer met 1 tablet tofranil 10mg heb zonder geprobeerd, kreeg terug aanvallen van evenwichtsstoornissen maar is nu in belgië niet meer verkrijgbaar
22-09-2014

19-12-2013

Imipramine (imipramine)

Ben sinds gister inmiddels met 3 dragees verder gegaan i.p.v. 1. Ik zit nu op 75 mg. Was drie uur later zo moe als ik weet niet wat en kon mijn ogen amper open houden. Ik heb wel rustiger geslapen en had het idee dat de pijn in mijn lichaam veel minder was dan daarvoor. Vandaag wat gespannen spieren en beetje oppervlakkige ademhaling. Volgende week maandag moet ik op[lees meer...]hogen naar 150 mg.
18-12-2013

ADD

Sinds kort ben ik gestopt met Strattera en Wellbutrin voor mijn ADD. Ondanks dat ik merkte dat mijn concentratie beter was, was mijn libido erg laag en kwamen angstgevoelens weer terug. Ik kreeg het gevoel dat Strattera de drang naar afzondering versterkte. Ik zit dan ook veel thuis. Door deze klachten wilde ik een ander medicijn proberen. Mijn specialist zat te [lees meer...]twijfelen tussen dexamfetamine en Imipranine. De doorslag om Imipranine te kiezen, waren mijn depressieve klachten. Imipranine slik ik nu 5 dagen. Vanaf het begin dat ik dit middel gebruik, voel ik me erg moe. Ben niet vooruit te branden en heb maar weinig zin om iets te doen. Daarnaast zie ik wat wazig en voelt het alsof ik licht stoned ben. Al met al niet prettig en hoop dat er snel verandering komt.
16-12-2013

Imipramine (imipramine)

Ben er pas vijf dagen geleden mee gestart, dus weet uiteraard niet hoe het zal aflopen verloop van tijd. Ik ben nu nog angstig, heb last van mijn maag en darmen, ben duizelig, heb hoofdpijn, vreselijk gespannen spieren, bloedingen en ik adem niet juist. Maar dit kan uiteraard ook allemaal komen door de switch van mijn medicatie en angst.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum