Tryptizol

amitriptyline

12-09-2018

Tryptizol (amitriptyline)

na enkele jaren "aanklungelen" werd ik opgenomen bij de PAAZ. Het was even zoeken welk medicijn bij mij paste. Uiteindelijk werd mij triptyzol voorgeschreven door de psychiater binnen enkele weken merkte ik verbetering en krabbelde ik weer op. op een gegeven moment voelde ik mij "top ". Ik voelde me goed en ging op eigen houtje afbouwen. Had ik dus niet moeten doen. de de[lees meer...]pressie greep mij opnieuw in de kraag. Ik wilde niet iemand zijn die bij de gratie van pillen kon functioneren. Dit was een proces van acceptatie. Nu denk ik: oke, ik moet een pil om mijn depressies de baas te blijven. Andere mensen nemen medicijnen voor b.v. de bloeddruk of diabetis. en ik dus medicatie om een ndepressie te voorkomen. Het zij zo. dus gewoon accepteren.
04-11-2017

Tryptizol (amitriptyline)

Ik kan al enkele weken niet slapen tgv verkeerstrauma. Ben deze week met Metaslaap en vandaag met Tryptozol begonnen en ik voel mij weer de oude ik worden. Veel relaxer, geen angsten, goed geslapen...
19-02-2014

25-05-2013

Tryptizol (amitriptyline)

meicijn vanwege depressie. Help als ruggesteuntje bij een rouwverwerking
01-02-2013

Tryptizol (amitriptyline)

na ruim 8 jaar met zenuwpijn is dit het eerste medicijn dat echt helpt. Door de verbeterde slaap ben ik uitgeruster. De bijwerkingen zijn droge mond en wazig zien.
22-12-2012

HIV

Erg droge mond, onbedwingbare slaap na inname
12-09-2012

Beenkrampen

geen effect.
30-01-2012

Tryptizol (amitriptyline)

na 2x overspannen(tegenwoordig heet dit een burn out)te zijn geweest, gebruik ik al zo,n 5 jaar tryptizol en ja zeker zijn er bijwerkingen, hele droge mond, terug trekken van het tandvlees, mijn tandarts zag het gelijk en vroeg mij of ik tryptizol gebruikte, ook heb ik best veel last van hoofdpijn. ik gebruik 150mg per dag en toch werk ik nog steeds 40 uur per week. trypti[lees meer...]zol is mijn redding geweest.
19-04-2011

Hoofdpijn

Inmiddels gebruik ik Tryptizol al ruim 12 jaar voor mijn dagelijkse hoofdpijn. Na vele migraine medicijnen geprobeerd te hebben, hoorde ik op een lezing over dit medicijn. Schijnt onbekend te zijn waarom het kan helpen bij hoofdpijn, mijn apotheek moet het speciaal voor mij bestellen, maar het werkt voor mij perfect. Als ik het vergeet te nemen heb ik de volgende dag hoofd[lees meer...]pijn. Migraine aanvallen blijven helaas wel bestaan, maar die heb ik niet elke dag.
14-10-2010

Overspannenheid

drogenmond
03-10-2010

Overspannenheid

ik kreeg dit middel tegen te veel onrust en gespannenheid tenslotte kreeg ik te horen dat ik overspannen was ik weet niet meer precies hoe lang ik het heb gebruikt maar zeker een paar jaar ik kreeg last van angsten en begon dingen te zien die niet normaal waren voor mij door het stoppen met deze medicijn werd alles gelukkig weer als eerder en normaal.
27-09-2010

Chronische zenuwpijn

Vijf en half jaar slecht geslapen en ook overdag chronische pijn in nek en achterhoofd. Dagelijks Paracetamol en Ibuprofen geslikt. Nu heeft huisarts Tryptizol voorgeschreven opgebouw tot nu 50 mg. Neem in voor het slapen gaan tezamen met 200 mg Ibuprofen. Slaap eindelijk weer eens door.
09-05-2010

Chronische pijn

Na een knieoperatie hield ik rugklachten en moest van de neuroloog naar een manueel therapeut. Deze heeft flink aan mij getokken en liet mij oefeningen doen. Het ging stedds slechter. Toen begon hij met een druk therapie aan de wervels. Ik kreeg steeds meer hoofdpijn veel last van een tintelende wervelkolom, kreeg steeds meer meer pijn.Kramp en ellendig, Huisarts blee[lees meer...]f ontkennen en therapeut ook. Waar het verkeerd is gegaan weet ik niet maar het was vreselijk. Ik kreeg toen binnen drie weken 225 mg, tryptisol . Was erg duf maar had minder pijn. Ben nog wel een tijd onder behandeling van een psycholoog geweest, want ze zeiden dat het een depressie was. Toen ik met dit medcijn op hield kwamen de klachten weer terug, dit is nu 15 jaar gelden en ik heb nog altijd vreselijke pijn. Heb van alles geprobeerd. Dus het middel tryptizol kan je zo duf maken dat je helemaal niets meer voelt. Pas op hier mee. Het verslapt je spieren en dan ga je weer van alles doen wat niet goed is voor je lichaam als je een doorzetter bent.
25-02-2010

Tryptizol (amitriptyline)
Overmatig piekeren; moeite met slapen / hoofdpijn

Dit middel is voor mij een kleine ondersteuning v.w.b. slapen en brengt de lichte mate van 'drukte' in mijn hoofd ietwat tot rust. Waar ik haast nog blijer mee ben is dat het mijn hoofdpijnklachten vermindert. Ik zou meer mogen slikken, maar omdat het een ietwat (echt maar heel weinig vind ik!) dempende werking heeft op mijn concentratievermogen houd ik het toch maar zo. [lees meer...]

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum