Ervaringen met Abasaglar

insuline glargine

Diabetes type 2 (22 meningen)

Lantus (70 meningen)
Novorapid (43 meningen)
Bydureon (22 meningen)
Levemir (14 meningen)
Humalog (11 meningen)

05-05-2017 | Man | 64
Diabetes type 2
Ik maak bijna geen insuline meer aan, dus orale middelen helpen niet meer om mijn glucosespiegel te regelen. Ik ben sinds begin dit jaar ingesteld op insuline, 4 x daags (1 x abasaglar, 3 x daags Novorapid) Ik gebruik nu 32 eenheden Abasaglar per dag ('s avonds geïnjecteerd), naast in totaal 30 eenheden Novorapid. De insuline doet wat het moet doen: het verlaagt mijn gluc[lees meer...]osespiegel naar keurige waarden (tussen 5 en 8 mmol/l). Bijwerkingen zijn verwaarloosbaar (op de spuitplekken na, maar die verdwijnen na een paar dagen vanzelf. Ze zijn prima te voorkomen door een spuitplek voldoende ver van de vorige plek te kiezen. Verder is het hooguit een cosmetisch probleem). Hypo's heb ik wel gehad, maar zijn toe te schrijven aan een combinatie van te weinig koolhydraten voor de dosis Novorapid. Ik gebruik nu mijn voorraad Abasaglar op en over een maand ga ik over naar Toujeo. De reden om over te stappen is dat er maar een derde van de hoeveelheid vloeistof ingespoten hoeft te worden. Hierdoor zouden de spuitplekken (bijna) niet meer voor mogen komen.

01-03-2024 | Man | 65
Diabetes type 2
Werkt voortreffelijk. Ik heb duidelijke instructies gehad van de verpleegkundige en de apotheek. Dat is wel een voordeel van een fysieke apotheek

08-03-2021 | Vrouw | 65
Diabetes type 2
De inhoud van het middel werkt goed, als het eruit komt. De insuline zit in een voorgevulde pen, die met een schroefdraad kan worden ingesteld. Ik heb nu al een aantal keren gehad dat er kennelijk iets verschuift/afbreekt en dan is de pen niet meer in te stellen. Dan heb ik dus nog een pen (gisteren bijna vol, slechts 1 dosis eruit) en die kan ik weggooien. Ik kan dan w[lees meer...]el weer een nieuw doosje halen, maar dat kost mij weer de ter hand stellingskosten. In het verleden had ik Lantus, daar heb ik dit probleem nooit gehad. Ben ik de enige met dit probleem?

22-01-2020 | Man | 65
insuline glargine (55)
Diabetes type 2
Eerst de Lantus ingebruik ,toen wegens preferentie naar de goedkopere Abasaglar .. werking is minder effectief als bij de Lantus. Het spuiten gaat stroef ( ligt aan de pen ) en is pijnlijk. Bijkomend verschijnsel is, dat er zich luchtbelletjes verzamelen in de vloeistof.

10-11-2019 | Man | 65
Diabetes type 2
Ten aanzien van de Lantus werkt deze dus een stuk minder,de Abasagler is een goedkopere variant insuline en preferentie beleid van de zorgverzekeraar. Ik ben in ieder geval niet tevreden over dit middel.

31-08-2022 | Man | 67
Diabetes type 1
Door verzekeraar overgezet van eerdere Lantus; deze pennen liepen ook niet altijd probleemloos, maar was goed mee te leven. Abasaglar-pennen lopen horterig/ schieten vaak per klik' 2 of 3 kliks verder en lopen bijna standaard vast, heb momenteel een exemplaar waarmee ik na een paar dagen ben gestopt. Afwachten maar, hoe de volgende pen injecteert! Ergens in de gebruiksaa[lees meer...]nwijzing wordt wel aangegeven dat je bij haperen rustig door moet drukken, maar geregeld loopt-ie echt vast! Is ook niet te verhelpen door enig heen en weer draaien en dan op resterend aantal weer in te brengen. Echt waardeloos dat deze pen niet inmiddels is vervangen; Novorapid-pennen van Novo Nordisk bijv. lopen echt probleemloos, en zoals eerder gemeld, Lantus ook veel beter.

22-06-2019 | Man | 67
Diabetes type 3
Vond mijn vorige spuit beter en gemakelijker

01-07-2019 | Man | 69
Diabetes type 2
Er zitten luchtbelletjes in de vloeistof ,hinderlijk. Bij Lantus nooit geen klachten. Gemeld bij apotheek

11-09-2022 | Vrouw | 70
Diabetes type 2
Heb me sinds het gebruik van Abasaglar niet meer zo goed gevoeld ...omdat ik ook Fibromyalgie heb...had ik altijd al veel pijn....maar door de insuline is het erger geworden . Soms het gevoel dat je in brand staat . Jeuk ... Spuitplekken voel je vaak de hele dag nog. Pen weigert heel vaak...

28-05-2021 | Man | 71
Diabetes type 2
Zo als altijd proberen ze iets goedkoper te geven (.....). Als het niet makkelijk gaat kan het ook de goedkopere naaldjes zijn probeer de novofine naalden andere zijn pijnlijk en passen niet goed (RED. Mijnmedicijnen.nl: verkorte tekst - alleen eigen ervaringen met medicijnen doorgegeven)

21-09-2019 | Man | 71

09-05-2022 | Man | 72
Diabetes type 2
De werkzame stof lijkt O.K. alleen de pen is een hopeloos ding, slecht mee te werken.

10-04-2020 | Vrouw | 72
insuline glargine (16)
Diabetes type 2
direct na eerste gebruik hevige pijnen in linkerbeen. Voelt als een ontsteking van voet tot heup. Soms ook aan rechterkant. Erger 's nachts (ik spuit 's avonds) Daardoor heel slecht slapen en overdag erg moe. Ook hoofdpijn rechts met een gevoel alsof mijn oog niet meer in de holte zit.

13-03-2023 | Man | 73
insuline glargine (100)
Gedwongen over gestapt van Lantus naar Abasaglar, gevolg: totaal ontregeld!

31-12-2020 | Vrouw | 75
insuline glargine (100)
Indrukken van de pen is stug. 3keer een half volle pen weg gegooid omdat de drukknop vast zit.