Abasaglar

Levemir (14 meningen)
Humalog (11 meningen)

10-04-2020

Diabetes type 2

direct na eerste gebruik hevige pijnen in linkerbeen. Voelt als een ontsteking van voet tot heup. Soms ook aan rechterkant. Erger 's nachts (ik spuit 's avonds) Daardoor heel slecht slapen en overdag erg moe. Ook hoofdpijn rechts met een gevoel alsof mijn oog niet meer in de holte zit.
22-01-2020

Diabetes type 2

Eerst de Lantus ingebruik ,toen wegens preferentie naar de goedkopere Abasaglar .. werking is minder effectief als bij de Lantus. Het spuiten gaat stroef ( ligt aan de pen ) en is pijnlijk. Bijkomend verschijnsel is, dat er zich luchtbelletjes verzamelen in de vloeistof.
12-12-2019

Diabetes type 2

Gebruik het nu ruim 4 weken. Na het begin ongeveer 4 dagen enorme kiespijn en oorpijn en en hoofdpijnen alles links gerelateerd. Zo een pijn zelf kiezen laten trekken in de hoop dat dat het was. Om gek van te worden. Pijnen die bleven steeds heviger worden ook naarmate de ophoging om in te kunnen regelen. Stoute schoenen aangetrokken, insuline overboord en na 3 dagen bego[lees meer...]n ik op te knappen, geen hoofdpijn, geen kiespijn en oorpijn meer. Om het zekere voor het onzekere te nemen op zondag avond weer gestart met insuline, nu na 4 dagen weer doodziek op de bank, continu hoofdpijn, oorpijn en pijn in kalken wat geen kies meer zit. Conclusie: Puur vergif en zelfs mijn bloedwaarde zaken niet eens.
10-11-2019

Diabetes type 2

Ten aanzien van de Lantus werkt deze dus een stuk minder,de Abasagler is een goedkopere variant insuline en preferentie beleid van de zorgverzekeraar. Ik ben in ieder geval niet tevreden over dit middel.
19-08-2019

Diabetes type 2

Ervaar geen bijwerkingen van Abasaglar. De pen vind ik niet altijd even handig. Ik ben insuline van Novo ( pen) gewend en deze tikt de eenheden af.
01-07-2019

Diabetes type 2

Er zitten luchtbelletjes in de vloeistof ,hinderlijk. Bij Lantus nooit geen klachten. Gemeld bij apotheek
13-05-2019

Diabetes type 2

Werkt goed. Pen is moeilijk te bedienen. De pen laat zich moeilijk indrukken waardoor doserend spuiten moeilijk gaat. Indrukken gaat zwaar. Ook van de 5 spuiten al twee stuk.
16-08-2017

Diabetes type 2

Abasaglar werkt uitstekend. Het enige nadeel: bij hogere doses (40e) had ik regelmatig last van spuitplekken, ook al hield ik ruim afstand tussen twee opeenvolgende injecties (afwisselend links en rechts in de buik spuitend).
05-05-2017

Diabetes type 2

Ik maak bijna geen insuline meer aan, dus orale middelen helpen niet meer om mijn glucosespiegel te regelen. Ik ben sinds begin dit jaar ingesteld op insuline, 4 x daags (1 x abasaglar, 3 x daags Novorapid) Ik gebruik nu 32 eenheden Abasaglar per dag ('s avonds geïnjecteerd), naast in totaal 30 eenheden Novorapid. De insuline doet wat het moet doen: het verlaagt mijn gluc[lees meer...]osespiegel naar keurige waarden (tussen 5 en 8 mmol/l). Bijwerkingen zijn verwaarloosbaar (op de spuitplekken na, maar die verdwijnen na een paar dagen vanzelf. Ze zijn prima te voorkomen door een spuitplek voldoende ver van de vorige plek te kiezen. Verder is het hooguit een cosmetisch probleem). Hypo's heb ik wel gehad, maar zijn toe te schrijven aan een combinatie van te weinig koolhydraten voor de dosis Novorapid. Ik gebruik nu mijn voorraad Abasaglar op en over een maand ga ik over naar Toujeo. De reden om over te stappen is dat er maar een derde van de hoeveelheid vloeistof ingespoten hoeft te worden. Hierdoor zouden de spuitplekken (bijna) niet meer voor mogen komen.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum