Ervaringen met Abasaglar

Levemir (14 meningen)
Humalog (11 meningen)

10-11-2019 | Man | 65
Diabetes type 2
Ten aanzien van de Lantus werkt deze dus een stuk minder,de Abasagler is een goedkopere variant insuline en preferentie beleid van de zorgverzekeraar. Ik ben in ieder geval niet tevreden over dit middel.

19-08-2019 | Vrouw | 53
Diabetes type 2
Ervaar geen bijwerkingen van Abasaglar. De pen vind ik niet altijd even handig. Ik ben insuline van Novo ( pen) gewend en deze tikt de eenheden af.

01-07-2019 | Man | 69
Diabetes type 2
Er zitten luchtbelletjes in de vloeistof ,hinderlijk. Bij Lantus nooit geen klachten. Gemeld bij apotheek

13-05-2019 | Vrouw | 55
Diabetes type 2
Werkt goed. Pen is moeilijk te bedienen. De pen laat zich moeilijk indrukken waardoor doserend spuiten moeilijk gaat. Indrukken gaat zwaar. Ook van de 5 spuiten al twee stuk.

16-08-2017 | Man | 64
Diabetes type 2
Abasaglar werkt uitstekend. Het enige nadeel: bij hogere doses (40e) had ik regelmatig last van spuitplekken, ook al hield ik ruim afstand tussen twee opeenvolgende injecties (afwisselend links en rechts in de buik spuitend).

05-05-2017 | Man | 64
Diabetes type 2
Ik maak bijna geen insuline meer aan, dus orale middelen helpen niet meer om mijn glucosespiegel te regelen. Ik ben sinds begin dit jaar ingesteld op insuline, 4 x daags (1 x abasaglar, 3 x daags Novorapid) Ik gebruik nu 32 eenheden Abasaglar per dag ('s avonds geïnjecteerd), naast in totaal 30 eenheden Novorapid. De insuline doet wat het moet doen: het verlaagt mijn gluc[lees meer...]osespiegel naar keurige waarden (tussen 5 en 8 mmol/l). Bijwerkingen zijn verwaarloosbaar (op de spuitplekken na, maar die verdwijnen na een paar dagen vanzelf. Ze zijn prima te voorkomen door een spuitplek voldoende ver van de vorige plek te kiezen. Verder is het hooguit een cosmetisch probleem). Hypo's heb ik wel gehad, maar zijn toe te schrijven aan een combinatie van te weinig koolhydraten voor de dosis Novorapid. Ik gebruik nu mijn voorraad Abasaglar op en over een maand ga ik over naar Toujeo. De reden om over te stappen is dat er maar een derde van de hoeveelheid vloeistof ingespoten hoeft te worden. Hierdoor zouden de spuitplekken (bijna) niet meer voor mogen komen.