Ervaringen met Abasaglar

insuline glargine

Diabetes type 2 (22 meningen)

Lantus (70 meningen)
Novorapid (43 meningen)
Bydureon (22 meningen)
Levemir (14 meningen)
Humalog (11 meningen)

23-08-2023 | Vrouw | 52
insuline glargine (24)
Diabetes type 2
Al jaren niet goed instelbaar, vele pillen geprobeerd maar geen verbetering. Ik loop elke dag 6 kilometer en eet zo goed als geen koolhydraten. Veel eiwitten en groenten. Mijn bmi is 24 dus helemaal prima . Al 2 keer getest op LADA maar niks uitgekomen . Nu over op insuline maar nog steeds geen verbetering. Jammer dat er altijd eerst een goedkoop middel wordt gegeven en da[lees meer...]t een duurder middel die wel goed zou kunnen werken alleen vergoed wordt met heel veel voorwaarden . Ik hoop nog steeds op een middel die wel gaat helpen ..

29-03-2023 | Vrouw | 58
Diabetes type 1
Zeer onregelmatige bloedsuikers. Veel transpirerend in de nacht na toediening. Hoge bloedsuikers of hele lage, onvoorspelbaar. Veel rode jeukende vlekken op onderbenen. Mezelf totaal onwel voelen en duizelig. Ben erg gelukkig zelf vanaf gestapt en terug naar de Lantus! Top.

13-03-2023 | Man | 73
insuline glargine (100)
Gedwongen over gestapt van Lantus naar Abasaglar, gevolg: totaal ontregeld!

25-10-2022 | Vrouw | 58
insuline glargine (8)
Diabetes type 2
Zoals al eerder gemeld! De pen schiet soms op slot (geen uitgifte van insuline) In korte tijd al 2 pennen moeten weggooien. Ik begin me nu heel onzeker te voelen als ik weg moet. Neem nu standaard 2 pennen mee voor het geval de pen weer dienst weigert. Heel erg gebruikersonvriendelijk, in de ruim 20 jaar dat ik insuline spuit met Lantus nooit problemen gehad. Maar nu [lees meer...]regelmatig.

11-09-2022 | Vrouw | 70
Diabetes type 2
Heb me sinds het gebruik van Abasaglar niet meer zo goed gevoeld ...omdat ik ook Fibromyalgie heb...had ik altijd al veel pijn....maar door de insuline is het erger geworden . Soms het gevoel dat je in brand staat . Jeuk ... Spuitplekken voel je vaak de hele dag nog. Pen weigert heel vaak...

14-07-2022 | Man | 59
Diabetes type 2
Goedendag, Heb een vraagje aan iedereen over een bijwerking van Abasaglar. Heb het idee dat ik een bijwerking heb met lopen/rennen. Lijk af en toe dat ik val/wegglij sinds ik deze insuline gebruik. Voorheen Lantus,maar geen bijwerkingen. Heeft iemand de zelfde bijwerkingen met lopen? Dan hoor ik het graag ,want dan stop ik er gelijk mee!

09-05-2022 | Man | 72
Diabetes type 2
De werkzame stof lijkt O.K. alleen de pen is een hopeloos ding, slecht mee te werken.

22-04-2022 | Vrouw | 45
Diabetes type 1
Ik heb MIDD en een stofwisselingsziekte. Hierdoor maak ik bijna geen insuline meer aan. Lange tijd met orale medicatie kunnen redden (gliclazide, metformine mag ik niet gebruiken ivm mijn stofwisselingsziekte). Helaas werden mijn suikers reeds hoger en onvoorspelbaarder dus overgestapt naar abasgalar. En ik spuit indien nodig bij met Novarapid (deze gebruikte ik al lange[lees meer...]r zonder problemen). Sinds het gebruik van abasgalar krijg ik 10 minuten na inspuiting last van buikpijn die doortrekt richting de nieren. Verder enorm misselijk tot overgeven aan toe. Dit zakt gelukkig na een paar minuten weg. Verder werkt de pen erg slecht en krijg ik hem nooit goed leeggespoten. Werkt wel beter met de naaldjes van Novofine.

08-03-2021 | Vrouw | 65
Diabetes type 2
De inhoud van het middel werkt goed, als het eruit komt. De insuline zit in een voorgevulde pen, die met een schroefdraad kan worden ingesteld. Ik heb nu al een aantal keren gehad dat er kennelijk iets verschuift/afbreekt en dan is de pen niet meer in te stellen. Dan heb ik dus nog een pen (gisteren bijna vol, slechts 1 dosis eruit) en die kan ik weggooien. Ik kan dan w[lees meer...]el weer een nieuw doosje halen, maar dat kost mij weer de ter hand stellingskosten. In het verleden had ik Lantus, daar heb ik dit probleem nooit gehad. Ben ik de enige met dit probleem?

22-01-2020 | Man | 65
insuline glargine (55)
Diabetes type 2
Eerst de Lantus ingebruik ,toen wegens preferentie naar de goedkopere Abasaglar .. werking is minder effectief als bij de Lantus. Het spuiten gaat stroef ( ligt aan de pen ) en is pijnlijk. Bijkomend verschijnsel is, dat er zich luchtbelletjes verzamelen in de vloeistof.

12-12-2019 | Man | 48
Diabetes type 2
Gebruik het nu ruim 4 weken. Na het begin ongeveer 4 dagen enorme kiespijn en oorpijn en en hoofdpijnen alles links gerelateerd. Zo een pijn zelf kiezen laten trekken in de hoop dat dat het was. Om gek van te worden. Pijnen die bleven steeds heviger worden ook naarmate de ophoging om in te kunnen regelen. Stoute schoenen aangetrokken, insuline overboord en na 3 dagen bego[lees meer...]n ik op te knappen, geen hoofdpijn, geen kiespijn en oorpijn meer. Om het zekere voor het onzekere te nemen op zondag avond weer gestart met insuline, nu na 4 dagen weer doodziek op de bank, continu hoofdpijn, oorpijn en pijn in kalken wat geen kies meer zit. Conclusie: Puur vergif en zelfs mijn bloedwaarde zaken niet eens.

10-11-2019 | Man | 65
Diabetes type 2
Ten aanzien van de Lantus werkt deze dus een stuk minder,de Abasagler is een goedkopere variant insuline en preferentie beleid van de zorgverzekeraar. Ik ben in ieder geval niet tevreden over dit middel.

22-06-2019 | Man | 67
Diabetes type 3
Vond mijn vorige spuit beter en gemakelijker

16-12-2022 | Vrouw | 55
Diabetes type 2
Al 15 jaar diabetis, sinds 2019, na suikercoma, met alleen metformine hoefde ik nooit m'n bloed te testen met een vingerprik. Best vreemd. Vandaar m'n coma (32). Toen leren spuiten, 4x per dag. 3x novorapid, in m'n buik. Ging soepel, maar de abasaglar 1x in m'n been, zo vaak gehakkel, slaat altijd wel een x op slot. Ik dacht dat het aan mij lag. Dan schiet ie weer los, te[lees meer...] snel dus, en heb ik weer een blauwe plek erbij. Al een paar x aangegeven bij controle. Gaat ze niet op in. De huisarts. Zeer ontevreden, sta vaak te vloeken als ie weer spaak loopt. Ik spuit al 1jaar, 1x per dag, helaas die abasaglar. Het ligt dus niet aan mij.

08-04-2022 | Vrouw | 49
insuline glargine (23)
Diabetes type 2
Ik ben zéér ontevreden over dit product. In het kader van het preverentiebeleid moeten overstappen van Lantus naar Abasglar, maar de pen hapert zeer regelmatig waardoor dit in feite een onbruikbaar product is. Je kunt niet inschatten hoeveel insuline je daadwerkelijk injecteert, er blijft te vaak iets achter in de pen. Klacht ingediend bij Menzis omdat ik terug wil naar La[lees meer...]ntus maar ik vind geen gehoor, terwijl het toch regent van de klachten lees. De apotheker en diabetesconsulent doen hierin ook te weinig naar mijn mening. 'Fijn' dat de zorgverzekering uitmaakt welke medicatie je mag gebruiken. Zeer frusterend.

16-06-2021 | Vrouw | 50
insuline glargine (38)
Diabetes type 2
Door verzekeraar plotseling overgezet van Lantus op Abasaglar. Ik moest steeds meer gaan spuiten. Van 18eh Lantus naar 38eh Abasaglar. Dagelijks een pijnlijk/ dof hoofd en steeds hogere suikers ondanks verhoging vd dosis. 5 kilo aangekomen welke er nauwelijks weer af gaan. Nu plotseling zonder bericht weer over op de Lantus. Hoofdpijn is weg en de dosis in een maand ver[lees meer...]laagd van 38eh naar 33eh. Ik heb het destijds maar klakkeloos geaccepteerd, maar zal dit een volgende keer niet zomaar meer laten gebeuren!