Ervaringen met Lantus

insuline glargine

Diabetes type 1 (31 meningen)
Diabetes type 2 (28 meningen)

Novorapid (43 meningen)
Abasaglar (31 meningen)
Bydureon (22 meningen)
Levemir (14 meningen)
Humalog (11 meningen)

07-07-2022 | Vrouw | 37
Diabetes type 2
Weet niet goed of het werkt. Ik spuit de lantus in mijn bovenbeen in de avond, 13 eenheden. Branderig gevoel bij inspuiten wordt tegengegaan wanneer er erg langzaam wordt ingespoten: 2 eenheden spuiten, min. 5 seconden wachten. Ik gebruik de insuline voor diabetes type 2, vanwege een zwangerschapswens en de tabletten slecht voor een embryo/foetus/baby zijn. Ik gebruik de[lees meer...]ze naast snelwerkende insuline.

13-05-2018 | Vrouw | 37
Diabetes type 1
Sinds 8 jaar diabetes mellitus type 1 en sindsdien gebruik ik de Lantus dagelijks voor het slapen gaan. Hopelijk komt er ooit een dag dat diabetespatienten niet meer hoeven te spuiten, maar op een andere manier.

17-11-2018 | Vrouw | 38
Diabetes type 1
Werkt goed bij het gebruik bij diabetes type 1. Ik kreeg echter teveel last van nachtelijke hypos, iets wat we niet onder controle kregen. Nu overgestapt naar toujeo, wat voor mij beter werkt

05-02-2019 | Vrouw | 43
Diabetes type 2
Ik spuit in mijn benen maar sinds ik ben gaan spuiten heb ik helaas extreme jeuk en veel last van exceem daardoor gekregen. In de buik spuiten helpt wel voor de benen maar daarvan krijg ik een soort jeugdpuistjes(rode knopjes met geel kopje) van. En dan vind heel vies en naar nog erger dan exceem maar ben wel met korte en langwerkende tegelijk gestart dus kan op zich van a[lees meer...]llebei komen

08-08-2015 | Vrouw | 43
insuline glargine (16)
Diabetes type 1
Ik heb de lantus vanaf het begin. Super tevreden. Heb nooit hoeven overstappen.

30-05-2012 | Vrouw | 45
Diabetes type 2
ik werd/bleef er dik van!

22-09-2017 | Man | 46
Diabetes type 2
Gebruik Lantus nu drie maanden. Van eerst 10 unit zit ik met regelmatige ophogingen nu op 30 units per dag zonder dat ik ook maar enig effect zie. Wel in twee maand 7 kilo aangekomen en steeds meer spierpijn overal in het lichaam. Werk nu 40% minder omdat mijn lichaam het anders niet aan kan. Nu net gelezen op internet bij hun bijsluiter: Zeer zelden voorkomende bijwerking[lees meer...]en (kan voorkomen bij 1 op de 10.000 mensen) In zeer zeldzame gevallen kunnen dysgeusie (smaakstoornissen) en myalgie (spierpijn) voorkomen. Dus toch maar over stappen op een andere insuline.

04-03-2016 | Man | 48
Diabetes type 1
Gebruik dit nu reeds meer dan 11 jaar in combinatie met 3 inspuitingen Novorapid. Nog nooit problemen gehad, enkel gewichtstoename van ± 10 kg door de insulines + iets minder actief.

09-11-2013 | Vrouw | 48
Diabetes type 1
Ik heb 9 jaar diabetes en heb voor de nacht altijd Insulatard gebruikt naar tevredenheid. Op aanraden van de diabetesverpleegkundige Lantus gaan gebruiken. De spuitplekken zijn hard, het voelt branderig, kreeg weer puistjes in mijn gezicht die nooit meer weg gingen maar de ergste bijwerking vond ik overmatig zweten bij de geringste inspanning. Gevolg, Ik ging niet meer naa[lees meer...]r feestjes en droeg alleen nog zwarte kleding. Ben nu een week gestopt en het zweten is over en de puistjes slinken al.!!!!

23-01-2011 | Vrouw | 50
Diabetes
onstabiele reactie van de insuline. Dit verschilt van flacon tot flacon. Ik heb soms geen of nauwelijks reactie en dat is erg lastig. Ong. 1 op de 5 a 10 flacons geeft nauwelijks effect.

24-08-2018 | Vrouw | 51
Diabetes type 2
Had weinig tot geen effect izwm methoformine

11-12-2015 | Vrouw | 51
insuline glargine (38)
Ik groeide ontzettend van de insuline 20 kilo in 1,5 jaar

25-03-2015 | Vrouw | 52
Diabetes type 1
Nadat bij mij Diabetes Lada (type 1,5) is geconstateerd ben ik Lantus gaan spuiten, ondersteund door 3 keer novorapid. Mijn waarden schommelen nog steeds tussen +30 en 5. Heel uiteenlopend dus. Sinds ik insuline spuit houd ik heel veel vocht vast, ondanks dat ik veel drink, met grote regelmaat naar het toilet ga.

13-05-2019 | Vrouw | 55
Diabetes type 2
Werkt prima. Pen is makkelijk in gebruikt. Licht in te drukken en makkelijk te doseren.

25-08-2012 | Man | 55
insuline glargine
ik gebruik nu een halfjaar de lantus en het gaat goed, echter, ik krijg in elke pen luchtbellen, en die spuit je er ook niet makkelijk uit, dat betekend dat je de laatste 20 ml moet weggooien, dit is wel erg snel verdiend. ik bewaar ze in een koelkast op 5 graden, de te gebruiken pen ligt op een constante kamer temp.van 22 gr. ook geprobeerd elke dag een nieuwe naald, en [lees meer...]ook geprobeerd met de naald te laten zitten. niets werkt.. Heeft u nog een idee???

25-04-2015 | Man | 56