Ervaringen met Lantus

insuline glargine

Diabetes type 1 (31 meningen)
Diabetes type 2 (28 meningen)

Novorapid (43 meningen)
Abasaglar (31 meningen)
Bydureon (22 meningen)
Levemir (14 meningen)
Humalog (11 meningen)

23-01-2011 | Vrouw | 65
Diabetes
naast lantus gebruik ik metformine, enapril, simvastatine en hydrochloorthyazide i.v.m. bloeddrukverlaging en te hoog cholesterol. ik ben zeer tevreden en kan de medicijnen niet missen. Lantus gebruik ik sinds een half jaar tot volle tevredenheid. ik had eerst Levimir, maar daar kreeg ik uitslag van

02-01-2023 | Man | 67
Diabetes type 2
Ik maak best wel regelmatig mee dat de opschroef naaldjes dichtzitten waardoor er geen insuline gespoten kan worden, nieuw naaldje en door.

03-01-2014 | Man | 67
Diabetes type 2
Heeft totaal geen effect. Bij injecties in bovenbenen pijn in liezen en bovenste gedeelte bovenbenen. Blauwe plekken in bovenbenen, buik en bovenarmen als daar gespoten wordt. Branderig gevoel door lage PH.

22-10-2022 | Vrouw | 68
insuline glargine (3ml)
Diabetes type 2
Goedendag Beste lezer(es) van Nederland Mijn vrouw heeft diabetisch 2 en spuit daardoor insuline , zij gebruikt de Lantus solostar 3 ml grijze pen. Heel vaak als ik halverwege de vulling ben doet hij het niet meer, ik kan hem dan niet verder indrukken, dus de pen met de overgebleven insuline is waardeloos geworden. Ik pak dan maar weer een andere uit de koelkast en gebruik[lees meer...] die dan maar. Maarrrrrr Wist u dat deze pen van uw eigen risico afgaat € 8,50 per pen en dat u die gewoon weggooit of in de bak doet bij de apotheek. Als ze op zijn dan besteld u weer nieuwe want u heeft hiervoor geen dokters recept nodig, ik heb 2 weken geleden contact opgenomen met het zilveren kruis en uitgelegd waar het over ging dat ze teveel betalen maar ik zou worden teruggebeld door iemand die hier over gaat maar dat is nog steeds niet gebeurd, ik heb zelf het idee dat ze denken dat het wel meevalt maar als ik u zeg dat ik in 2 maanden al 7 stukkende pennen hier heb liggen en dat maal het aantal gebruikers van insuline pennen dan spreek je echt over miljoenen euro's die er te veel betaald worden aan fabrikanten door de ziekenfondsen, dat u het weet. Ik hoop dat ik een hoop mensen de ogen geopend heb Met vriendelijke groet. (RED mijnmedicijn.nl: de tekst is ingekort tot de ervaring zelf )

16-08-2021 | Man | 68

17-02-2020 | Man | 68

21-05-2014 | Man | 68
Diabetes type 2
Nadat bij mij diabetes type 2 was geconstateerd moest ik direct gaan spuiten. Aangeraden werd een combinatie van Lantus en Novorapid. Zelf ben ik langzaam meer Lantus en minder Novorapid gaan gebruiken waardoor mijn suikerspiegel beter in de hand te houden is. De mix is nu zo dat ik weinig Rapid bij hoef te spuiten. Het enige nadeel hiervan is dat ik na een maaltijd met to[lees meer...]evallig erg weinig koolhydraten wel eens tegen een hypo aanloop. Ik voel dit goed aankomen en met een Colaatje is dit snel verholpen. (heb ik dus ook altijd bij me op de fiets of in de auto. Ik spuit altijd in mijn buik.

27-10-2011 | Vrouw | 68

13-10-2011 | Vrouw | 68
Dfiabetes 2
eerste 3 mnd erge jeuk aan handen,voeten en oren. Daarom even overgestapt naar ander middel. Klachten werden minder. Omdat dat mindel op den duur niet optimaal werkte weer overgestapt op lantus. Middel is prima maar geeft bij tijd en wijle toch weer die jeukklachten. Wel minder dan in het begin. Gewenning lichaam ???

23-01-2011 | Man | 68
Suikerziekte
lantus is langwerkend 's avonds 24 uur. wel tevreden

23-01-2011 | Man | 68
Diabetes
bijwerkingen beurse en erg pijnlijke plekken. ik ben daarom begonnen met tabletten, maar uiteindelijk was dit niet voldoende c.q. te weinig.

05-07-2015 | Man | 69
Diabetes type 2
Soms vasthouden van vocht. Darmen die van slag kunnen zijn.

25-10-2014 | Man | 69
Diabetes type 2
Ik gebruik al 7 jaar Lantus en zeer tevreden, geen bijwerking.

01-12-2011 | Man | 69
insuline glargine
voor de nacht helemaal goed.

20-05-2023 | Vrouw | 71
Diabetes type 1
Ik gebruik al jaren Lantus, 1xdaags 15 ml, heb eigenlijk nooit geen klachten gehad over deze pen, maar heb er in een paar maand tijd al 4 weg kunnen gooien, halverwege valt er niet meer mee te spuiten, ik kan hem dan niet meer indrukken. Heel vervelend, misschien zijn er meer mensen met deze klachten? Groeten Joke

26-06-2018 | Man | 71
Diabetes type 2
Na 4 dagen uitslag en ernstige jeuk.zondags naar de HAP geweest moest direct stoppen en terug naar oude insuline Na 2 weken jeuk bijna over en weer toonbasr voor dr buitenwereld