Actos

pioglitazon

Diabetes type 2 (11 meningen)
Diabetes type 1 (7 meningen)

Metformine (534 meningen)
Victoza (163 meningen)
Gliclazide (53 meningen)
Glimepiride (46 meningen)
Tolbutamide (34 meningen)

22-10-2013

Diabetes type 2

Uiteindelijk kreeg ik na Actos weer een ander medicijn, het zou zijn dat dit goedkoper was, maar hetzelfde zou er in zitten, maar ja, het helpt wel.
13-03-2013

Diabetes type 2

Sinds tweejaar gebruik ik Actos tablet een per dag van 30 mg! ik was vanmorgen bij mijn arts voor de jaar controle van mijn diabetes,hij adviseerde mij per direct te stoppen met de Actos tablet, er waren gevallen geconstateerd van blaas kanker zeer waarschijnlijk veroorzaakt door het medicijn Actos, ik schrok er wel van, heel erg voor de mensen die dat te horen kri[lees meer...]jgen, zelf moet ik nog afwachten,volgende week word mijn urine onderzocht, en ik hoop er het beste van!!!!
28-08-2012

Diabetes type 2

Na vier jaar Metformine ellende, na een jaar lang proefkonijn te zijn geweest van een interniste: Galvus, Victoza en Lantus Insuline vroeg ik een second opinion aan in het Diabetes Centrum van de VU. Ik moest Insuline gaan spuiten, maar ik was daar doodziek van geworden. De artsen hebben mij een pil gegeven: Actos (Piaglitazon). Wat een ongelooflijke rommel! De bloedsuiker[lees meer...] daalde zo erg dat ik na een maand zowat elke dag een hypo kreeg. Slaapstoornissen, pijn met plassen en het allerergste: het gevoel alsof rond mijn hart een open zenuw was. Ik ben naar de psycholoog gegaan voor hulp. Een vervangende huisarts, die van mijn bijwerkingen hoorde, zei dat ik moest stoppen. In een aantal artikelen heb ik gelezen dat Actos al jaren wordt afgeraden om voor te schrijven en dat eerst de leverfuncties moeten worden gecontroleerd. Ook dit is niet gebeurd.
17-04-2012

12-01-2012

Diabetes type 1

01-12-2011

Actos (pioglitazon)

neem ze voor 't avondeten in. eerst geprobeerd (naast insuline), combinatie ging goed.
14-11-2011

Diabetes

samen met metformine 4 x 500 mg per dag, zeer goede ervaring, Actos gebruik ik nu samen met de Metformine omdat Avandia vorig jaar uit de markt gehaald werd en waar ik ook bijzonder over tevreden was
27-10-2011

gestopt
20-08-2011

Diabetes 2

Gebruik Actos sinds 3 weken in combinatie met 3x1000 mg Metformine. Zie wel resultaat, maar nog niet al te schokkend. BG is iets gedaald. Heb al bijna tien jaar diabetes type 2. Tot 2005 met veel succes behandeld met alleen Metformine. Toen ineens veel hogere waardes. Actos voorgeschreven gekregen. Pas na 1 maand gebruik van Actos daalden mijn waardes, maar wel zeer spec[lees meer...]taculair. Ik kwam ondanks dieet en bewegen wel 10 kg aan!!! In 2008 hartinfarct en daarna operatie. Alles is zeer goed gegaan. In het ziekenhuis bleek dat de metformine zonder actos ineens weer goed werkte. Nu, 3 jaar later, deed de Metformine ineens zo goed als niets meer. Dus weer Actos gekregen. Maar na 3 weken gebruik nog weinig resultaat. De vorige keer duurde het een maand, dus wachten we even af. In de bijsluiter staat merkwaardig genoeg dat er na 2 uur al werking moet optreden. Nou, dat was de vorige keer 672 uur, namelijk 4 weken. Maar toen wel heel goed. Bij wie duurde het ook lang voordat Actos effect sorteerde?
31-05-2011

Diabetes II

Ben sinds zondag gestopt met dit medicijn, omdat ik er heilig van overtuigd ben dat het bij mij gewichtsreductie tegenwerkt. In de twee maanden dat ik het slik ben ik maar 0,6kg afgevallen. Het feit dat ik niet ben aangekomen is alleen maar te danken aan mijn dieet en het flink trappen op de hometrainer. Medicijn zal best goed helpen bij het omlaag brengen van de bloedsui[lees meer...]ker, maar als het de bedoeling is dat je ook afvalt ( en volgens mij is dat belangrijk) is het voor mij dus niet geschikt.
27-03-2011

Diabetes II

Ik weet dat ik het nog maar 4 dagen gebruik, maar ik ben wel al 0,9 kg aangekomen deze week. Als dit idd één van de vervelende bij effect is, dat ga ik er snel mee stoppen. Ik wil gewicht kwijt, niet bijkomen !!!
15-03-2011

Diabetes2

dit is uit de handel genomen
23-01-2011

goede bloedsuikerspiegel, gewichtstoename
14-11-2010
Vrouw

Diabetes

Hoi, ik gebruik deze medicatie al enkele jaren, maar tot dusver wel tevreden. sinds kort op dieet,, en me suikers zijn nog niet weer boven de 10.0mmol geweest, dus in combinatie met mijn dieet werkt deze medicatie best. slik 30mg 1x daags. maar omdat me suikers zo goed zijn, misschien dat de actos er wel in zijn geheel af mag. ( eerst bloedonderzoek afwachten )
09-11-2010
Man

Diabeet 2

sinds ik actos gebruikt bloedsuiker snel om hoog gegaan probeer alles maar gaat niet naar benededen
10-10-2010
Man

Diabetis 2

Ik gebruik Actos nu ruim een jaar eerst in de 45 mg vorm nu 30 mg vorm,er blijft een vervelende bijwerking in zitten je kan geen gewicht meer verliezen, wat je ook doet sporten een dieet niets helpt.En ik vraag me af of deze pil wel werkt.

Amoxicilline (475) - Antibiotica - penicillines breedspectrum