Forxiga

dapagliflozine

Diabetes type 2 (22 meningen)
Diabetes type 1 (0 meningen)

03-10-2019

Diabetes type 2

Dit medicijn is mij twee jaar geleden aangeraden in het ziekenhuis na intolerantie metformine en tolbutamine novorapid werkte wel maar wilde niet insuline afhankelijk worden forxiga werkt top hba1c waarde normaal met prikken tussen de 4.2 en 6.8 bijna niks te merken van de omschreven bijwerkingen droge mond had ik al van de astma medicijnen geen hypers meer gehad b[lees meer...]egon hiermee na hypers van 35 de uitvinding en je valt er nog vanaf ook door middel van eetpatroon wijzigen en forxiga nu van 155 naar 80 nu 75 kg wijt
07-07-2019

Diabetes type 2

Ik gebruik geen insuline meer vond het prikken eng. Gebruik sinds 2 jaar Forxiga. Bloedspiegel blijft schommelen. Ben wel afgevallen maar let ook op mijn voeding. Heb pijn in mijn zij en veel jeuk in geslachtsdeel.
18-03-2019

Diabetes type 2

Ben 25 jaar diabeet. Spoot circa 70 eenheden insuline per dag, kort- en langwerkend. Sterke schommelingen, hypo's en hyper's. HBA1C rond de 6. Ontevreden over de sterke schommelingen. Via internet Forxyga gekocht. Half jaar gebruik. Erg positief. - spuit nu nog circa 50 eenheden insuline per dag - veel minder bloedsuikerschommelingen, veel stabielere bloedsuikerwaarden[lees meer...]. - 9 kg. gewicht verloren, kan veel meer eten zonder aan te komen. Ook veel koolhydraten eten (brood, zoetigheid) geven minder hoge bloedsuikers. Oppassen dat ik niet te mager word. - bloeddruk was te hoog maar is door Forxiga gebruik lager geworden. Minder bloeddrukverlagende medicijn nodig. Positief dus. - mogelijk nadeel/bijwerking: gevoeliger huid. Weet niet zeker of dit door Forxiga komt. - verder geen nadelige bijwerkingen -
26-02-2019

Forxiga (dapagliflozine)

14-02-02019 Na 1 maand en half forxiga 10mg te nemen 1 per dag, ik neem ook nog glucofase 2x 850mg en een halve uni diamicron 60 mg , van die forxiga 10 mg altijd droge mond en veelvoudig plassen om het uur , wat betreft gewicht van 97 kilo naar 85 kilo door nu een jaar lang gemiddeld 4 x in de week 12 a 15 kilometer daags te wandelen aan 6 km per uur, en op de voeding[lees meer...] te letten, voor mij denk niet dat die forxiga veel invloed heeft op mijn suiker in mijn bloed, behalve veel plassen, zonder die forxiga 10mg stond mijn suiker ook al op 7, dus verder bewegen, bewegen.
14-12-2018

23-09-2018

Diabetes type 2

Ik voel mij en stuk rustiger door deze pil, beter dan het prikken van insuline. Ben wat afgevallen. Maar ik heb wel pijn in mijn zij en irritatie geslachtsdeel.
08-07-2018

Diabetes type 2

Slik het nu reeds langere tijd in overleg met de internist op aanraden van de diabetes vepleegkundige. Sinds die tijd zijn mijn waardes beter en beter geworden met als hoogtepunt afgelopen week. Waardes waren zo goed dat men mij binnen drie weken vzn de insuline af wilt hebben. Hoera!! Heb hier geen bijwerkingen van gehad.
20-06-2018

Diabetes type 2

Tot nu toe is dit het eerste middel dat eindelijk mijn waardes eens duidelijk verlaagt, hoopvol gestemd dus. Transpireer wel veel en droge mond vind ik minder prettig, hopelijk gaat dit na langer gebruik over.
06-06-2018

Diabetes type 2

Voor mij een wondermiddel. Mijn waardes waren veelste hoog (12-17 mml) ik spoot pd ong 120 eenheden novorapid en 80 eenheden levemir. In April met Forxiga begonnen en met mijn waardes zit ik nu onder de 7.5, ik spuit nu 52 eenheden novorapid pd en 50 eenheden levemir. Daarbij ben ik ook koolhydraatarm gaan eten, met als resultaat -15kg en voel me super fit. Samen met insul[lees meer...]ine word Forxiga niet vergoed door de zorgverzekering. Maar wel door “Terugbetaalregeling.nl”, je behandelend arts kan je hier meer over vertellen.
16-05-2018

Diabète type 2

Na 5 dagen blaasontsteking gevolgd door nierontsteking en bloed plassen. Ben er moeten mee stoppen door de niet aflatende pojn. Was nochtans efficient middel: HbA1c daalde in 5 weken vzn 8.1 naar 6.9, maar er waren te veel bijwerkingen.
06-07-2017

Diabetes type 2

zeer goed resultaat, suikerwaarden zeer goed nu en 14 kg afgevallen op 6 maanden, weinig bijwerkingen
15-05-2017

Diabetes type 2

Meteen na begin met dit medicijn namen de bijwerkingen al stevige vorm aan. Elk half uur tot een uur plassen. Schimmelinfectie na een week en ook beginnende blaasontsteking. Zware dorstbuien en een algemeen gevoel van moeheid. Voor mij zeer oncomfortabel. na drie weken in overleg gestopt. Naast dit medicijn gebruik ik ook metformine en galvas. Nu overgestapt op gliclazide.[lees meer...]. Mijn nuchtere stijgt namelijk langzaam boven de 6.0 uit, was daarvoor altijd rond de 5.3.
25-04-2016

Diabetes type 2

Ik kreeg meteen hypo's van dit middel. Ik moet constant plassen en 's nachts moet ik ongeveer ieder uur opstaan om te plassen. Op de derde dag dat ik dit middel gebruik, had ik al blaasontsteking.
04-04-2016

Diabetes type 2

Na m.i. te hoge dosis 4 X 500 Mg. Metformine, op advies van algehele arts tussentijds 1 Forxiga 19 Mg en totaal 3 Metf. In eerste instantie nuchtere vingerprik waarden dalend tot 5,2 en < 6,2 en ideaal gewicht na 3 kg gewichtsverlies. Daarna begon alles weer als vanouds, bijna onmerkbaar de werking terug te lopen. Nb! wel voldoende beweging en fitness, sporten (tennis). Nu[lees meer...] uitproberen voor een tussenvorm, met wisselende resultaten in alle opzichten.
23-01-2016

Diabetes type 2

Eerst had ik 4 x metformine 500 en 3 x gliclazide per dag. Dat werd mij een beetje te veel. Maagkrampen, verstoppingen ed. Hbac1 7.0. Nu naar de internist. Deze schrijft forxiga voor. Nu 3 x Metformine en 1 x forxiga 10. Na 2 maand gebruik Hbac1 nu 8.0. Het werkt dus niet gr@#$%#&. bij mij dan toch.
29-06-2015

zeer goed