Ervaringen met Actos

pioglitazon

Diabetes type 2 (11 meningen)
Diabetes type 1 (7 meningen)

22-10-2013 | Man | 66
Diabetes type 2
Uiteindelijk kreeg ik na Actos weer een ander medicijn, het zou zijn dat dit goedkoper was, maar hetzelfde zou er in zitten, maar ja, het helpt wel.

17-04-2012 | Vrouw | 64
Hoge bloeddruk

12-01-2012 | Man | 59
Diabetes type 1

14-11-2011 | Vrouw | 68
Diabetes
samen met metformine 4 x 500 mg per dag, zeer goede ervaring, Actos gebruik ik nu samen met de Metformine omdat Avandia vorig jaar uit de markt gehaald werd en waar ik ook bijzonder over tevreden was

22-09-2010 | Man
Diabetes 2
Vroeger in combinatie met metformine. Nu alleen met bloeddruk tabletten

26-08-2010 | Vrouw
Versterking van de insuline
Ik heb sinds mijn 51ste diabetes en ben moeilijk instelbaar. Na med. te hebben gebruikt kwam de insulinepen, en nu heb ik al zes jaar een insulinepomp met matig resultaat. Mijn internist heeft toen besloten om het med.Actos 30 mg voor te schrijven en dit blijkt nuaan te slaan. ik gebruik maar 15 mg op een dag, neem ik 30mg dan vliegt mijn bloedsuiker omhoog en met 15mg b[lees meer...]lijft het netjes tussen de 5 en 8 mol. enige nadeel is de gewichtstoename in èè maand tijd 3.5 kg. blijft nu wel stabiel maar val niets af.

24-03-2010 | Man
Suiker

14-07-2009 | Man
Diabetes Mellitus 2
In samenwerking met gliclazide en simvastatine geeft dit medicijn een goede werking. Mijn informatie is dat Actos een betere werking geeft dan andere medicijnen maar vanwege de hoge kosten niet vaak zal worden voorgeschreven, afgaande op de uitspraken van de diabetesverpleegkundige.

01-12-2011 | Man | 60
pioglitazon
neem ze voor 't avondeten in. eerst geprobeerd (naast insuline), combinatie ging goed.

13-03-2013 | Vrouw | 72
Diabetes type 2
Sinds tweejaar gebruik ik Actos tablet een per dag van 30 mg! ik was vanmorgen bij mijn arts voor de jaar controle van mijn diabetes,hij adviseerde mij per direct te stoppen met de Actos tablet, er waren gevallen geconstateerd van blaas kanker zeer waarschijnlijk veroorzaakt door het medicijn Actos, ik schrok er wel van, heel erg voor de mensen die dat te horen kri[lees meer...]jgen, zelf moet ik nog afwachten,volgende week word mijn urine onderzocht, en ik hoop er het beste van!!!!

27-10-2011 | Vrouw | 68
gestopt

27-03-2011 | Man | 50
Diabetes II
Ik weet dat ik het nog maar 4 dagen gebruik, maar ik ben wel al 0,9 kg aangekomen deze week. Als dit idd één van de vervelende bij effect is, dat ga ik er snel mee stoppen. Ik wil gewicht kwijt, niet bijkomen !!!

23-01-2011 | Vrouw | 65
goede bloedsuikerspiegel, gewichtstoename

14-11-2010 | Vrouw
Diabetes
Hoi, ik gebruik deze medicatie al enkele jaren, maar tot dusver wel tevreden. sinds kort op dieet,, en me suikers zijn nog niet weer boven de 10.0mmol geweest, dus in combinatie met mijn dieet werkt deze medicatie best. slik 30mg 1x daags. maar omdat me suikers zo goed zijn, misschien dat de actos er wel in zijn geheel af mag. ( eerst bloedonderzoek afwachten )

20-08-2011 | Man | 55
Diabetes 2
Gebruik Actos sinds 3 weken in combinatie met 3x1000 mg Metformine. Zie wel resultaat, maar nog niet al te schokkend. BG is iets gedaald. Heb al bijna tien jaar diabetes type 2. Tot 2005 met veel succes behandeld met alleen Metformine. Toen ineens veel hogere waardes. Actos voorgeschreven gekregen. Pas na 1 maand gebruik van Actos daalden mijn waardes, maar wel zeer spec[lees meer...]taculair. Ik kwam ondanks dieet en bewegen wel 10 kg aan!!! In 2008 hartinfarct en daarna operatie. Alles is zeer goed gegaan. In het ziekenhuis bleek dat de metformine zonder actos ineens weer goed werkte. Nu, 3 jaar later, deed de Metformine ineens zo goed als niets meer. Dus weer Actos gekregen. Maar na 3 weken gebruik nog weinig resultaat. De vorige keer duurde het een maand, dus wachten we even af. In de bijsluiter staat merkwaardig genoeg dat er na 2 uur al werking moet optreden. Nou, dat was de vorige keer 672 uur, namelijk 4 weken. Maar toen wel heel goed. Bij wie duurde het ook lang voordat Actos effect sorteerde?

31-05-2011 | Man | 50
Diabetes II
Ben sinds zondag gestopt met dit medicijn, omdat ik er heilig van overtuigd ben dat het bij mij gewichtsreductie tegenwerkt. In de twee maanden dat ik het slik ben ik maar 0,6kg afgevallen. Het feit dat ik niet ben aangekomen is alleen maar te danken aan mijn dieet en het flink trappen op de hometrainer. Medicijn zal best goed helpen bij het omlaag brengen van de bloedsui[lees meer...]ker, maar als het de bedoeling is dat je ook afvalt ( en volgens mij is dat belangrijk) is het voor mij dus niet geschikt.