Ervaringen met Byetta

exenatide

Diabetes type 1 (8 meningen)
Afslanken - overgewicht (1 mening)

Metformine (589 meningen)
Ozempic (288 meningen)
Victoza (193 meningen)
Saxenda (113 meningen)
Jardiance (77 meningen)

01-04-2012 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
Buiten misselijkheid voel ik me super, ben 6 kg kwijt en hopelijk volgen er nog wat. 's Ochtend en 's avonds ong 3 uur misselijk

10-03-2012 | Vrouw | 49
Diabetes type 2
Ik neem Byetta sinds juli 2009, eerst 5 en daarna 10 mg zonder misselijkheid. Ik ben een week in het ziekenhuis geweest, waar ik 8 kg ben verloren. Super, en ik heb inmiddels al 13 kg verloren. Ik voel me beter, maar er zijn nu wel andere problemen. Ik heb een probleem met mijn spijsvertering en brandend maagzuur, waarvoor ik een colonscopie krijg om te kijekn of het geen [lees meer...]maagzweren zijn. Kan dit hieraan liggen? Ik heb ook een verhoging van mijn lipases (die helpen de alvleesklier bij de spijsvertering) dit kan ook met de Byetta te maken hebben. Er worden nu onderzoeken gedaan om het in de gaten te houden en de behandeling met Byetta is gestopt om te kijken of dit product de oorzaak is.

04-01-2012 | Vrouw | 24
Diabetes type 2
Erg misselijk geweest. Werd na 3 maanden minder. Maar geen resultaat. Suikerwaardes werden van het verhogen van 5 naar 10 slechter. Niet afgevallen.

20-10-2009 | Vrouw
Diabetes type 2
Ik gebruik nu 10 weken byetta en vind de bijwerkingen erg heftig. Ben nog steeds erg misselijk en moet nog regelmatig overgeven. Een pluspunt is wel dat ik 5 kilo ben afgevallen. Helaas blijven de waardes nog aan de hoge kant, maar ik vind het wel de moeite waard om door te zetten. Zonder medicijnen afvallen valt niet mee, maar met Byetta zeer zeker ook niet. Ik houd de [lees meer...]moed erin en hoop straks op een goed geregelde suiker en natuurlijk nog meer gewichtsverlies.

21-08-2012 | Man | 59
Diabetes type 2
Ik gebruik nu 6 maanden Byetta in het begin misselijk maar gaat over.Wel moet je 6 uur tussen de byetta in spuiten nemen. Anders had ik er last van. Het bevalt nu prima en ben 20 kilo kwijt met een hele goede suiker spiegel. Heelerg tevreden

07-08-2012 | Man | 57
Diabetes type 2
Gebruiker sinds =/- 2 jr. ,al dat gezeur over misselijkheid en niet veel meer kunnen eten,het laatste is waarschijnlijk al 1 van de redenen dat je suikerziekte hebt gekregen,LEES de BIJSLUITER byetta zorgt voor een vertraagde afgifte van de maaginhoud[vol is vol] als je blijft proppen wordt je beroerd 1+1=2 ,maar 2a'3 aardappels 2 flinke scheppen groentte stuk vlees gaat e[lees meer...]r nog makkelijk in,dus ik begrijp niet wat deze mensen voor hoeveelheden wegstouwen.

19-05-2012 | Man | 28
Diabetes type 2
het grote verschil is dat er bij byetta 2 injecties per dag plaatsvonden, bij bydureon vindt er 1 injectie PER WEEK plaats, in mijn ogen is het gebruiksgemak veel groter, bijwerkingen zijn gelijk bij de beginperiode van beide medicijnen.

14-02-2012 | Man | 64
Diabetes type 2
Verklaart diabeet in 1995, controle bij een diëtist en langzaamaan onder behandeling. Verschillende behandelingen geprobeerd tot 2008, ik weigerde insuline te gebruiken, mijn diabetesspecialist stelde me Byetta voor. Eerst 5microgram daarna 10, nieuwe behandeling op de markt, alleen verkrijgbaar op recept via de apotheek. Ik bleef 5 gebruiken, met 10 te misselijk. 20kg ver[lees meer...]loren en bloedsuiker onder controle en eigenlijk wel normaal.

12-02-2012 | Man | 57
Diabetes type 2
Uiteindelijk gestopt met Byetta. Vaak geen lucht, steeds erger. Medicijn (?) verminderd werking van de nieren, lichaam houdt vocht vast en je krijgt geen lucht. Dacht echt dat ik dood ging. Zeer erge ervaring!!! Diabetesverpleegkundige: METEEN stoppen. Cardioloog zeer verbaasd hart en lonegen in orde, geen lucht pijn op borst etc. STOPPEN

08-02-2012 | Man | 57
Diabetes type 2
Ik gebruik Byetta nu een maand. Ben niks afgevallen. Zie geen verbetering in bloedsuikerspiegel. Wel problemen met ademhaling /hartkloppingen en dit vooral bij gebruik van een glas bier!