Ervaringen met Diamicron

gliclazide

Diabetes type 2 (4 meningen)
Diabetes type 1 (1 mening)

22-02-2023 | Vrouw | 38
gliclazide (30mg)
Diabetes type 2
Glicazide werd opgehoogd maar deed niets voor mijzelf diabetes, hb1ac steeg tijdens gebruik. En bloedglucose ook ondanks koolhydraat beperkt dieet Het zorgde er ook voor dat mijn antistolling acenacoumarol niet werkzaam meer was. Bij elke verhoging glicazide daalde inr en moest antistollingsmiddelen ook verhoogd worden tot 8mg! Acenacoumarol wat extreem hoog is ,dusdanig [lees meer...]dat bij 4 tabletjes glicazide ik een inr had vergelijkbaar bij iemand die géén antistolling gebruikt.(inr 1.1) Indicatie voor antistolling is recidief trombose longembolieën dus dit was voor mij een zeer gevaarlijk bijwerking.Advies arts trombose dienst per directeur gestopt . In bijsluiter glicazide staat tegenovergesteld effect mogelijk inr verhogend,dat dit ook extreem verlagend kan zijn staat er niet in . Toch zou ik adviseren hierop waakzaam te zijn in gecombineerd gebruik . eventueel bij zelfde ervaring het ook te melden arts. Overall ervaring: doet niets voor mijn diabetes en gevaarlijke bijeffect mbt antistolling (voor mijn situatie) ben dan ook niet te vreden. Verder had ik géén bijwerkingen maar dus ook geen werking Nb onverwachte bijeffect sterk dalende inr , tegenwerking antistolling is gemeld bij Lareb. Mede omdat in bijsluiter juist stijgende inr als mogelijk bijwerking vermeld staat. Blijkbaar kan beide

15-02-2021 | Vrouw | 53
gliclazide (30mg)
Diabetes type 2
Ik had veel bijwerkingen van Metformine en daardoor overgestapt, maar mijn suikerwaarden werden gevaarlijk hoog, bij ziekenhuisopname 300.

12-04-2012 | Man | 71
Diabetes type 2
De overgang van diamicron 80mg (1 capsule 's ochtends en 's avonds) naar diamicron 30mg en daarna 60mg heeft ontzettend mijn bloedsuikerspiegel verstoord, terwijl die met diamicron 80mg perfect was. Ik zal het maar niet hebben over de merkloze variant (bizar, maar die bestaat al) waar ik rond het middaguur al een hypo heb. Ik weet niet meer wat ik moet doen, mijn arts kan [lees meer...]het niet heel erg corrigeren. Waarom een medicijn aanpassen dat bijwerkingen heeft en weer nieuwe risico's met zich meebrengt.

19-02-2012 | Vrouw | 50
Diabetes type 2
De reden waarvoor mijn arts me heeft gevraagd Victoza te proberen, is dat hoewel ik Diamicron in maximale dosering neem en een beetje Januvia, mijn bloedsuikerspiegels nooit optimaal zijn geweest..... dus, sinds eind januari heb ik me gestort in het avontuur Victoza... Eerlijk gezegd, ik had er eerder mee moeten beginnen... ik vind dat de lichte bijwerkingen in het niet va[lees meer...]llen bij de goede resultaten van dit medicijn... je moet blijven volharden....

24-10-2010 | Vrouw
Diabetis
Slik 2x diamicron samen met eucreas 50/1000 maar vind mijn waarden niet goed de laatste maanden. Ik mis de middelen avandia en nog meer acomplia die beiden uit de markt zijn genomen.