Ervaringen met Glucophage

metformine

Diabetes type 1 (4 meningen)
Diabetes type 2 (3 meningen)

Metformine (589 meningen)
Ozempic (288 meningen)
Victoza (193 meningen)
Saxenda (113 meningen)
Jardiance (77 meningen)

21-09-2010 | Man
Diabetes (type 2)
Nadat 7 maanden geleden de diagnose diabetes (type 2) werd gesteld (zit in de familie) ben ik begonnen met 2 x daags glucophage 550 te gebruiken. Binnen een maand na gebruik was mijn bloedsuiker bijna gehalveerd. Bij ieder controlemoment van 3 maanden was de bloedsuiker verder gedaald, en zit ik nu bijna op de juiste waarde. Ik let wel op met met het eten van suikerhouden[lees meer...]de producten en het eten van producten met "verborgen" en/of natuurlijke suikers en zetmeelhoudende producten maar laat daarentegen mn glaasje (droge) wijn niet staan. Wat mij betreft niet of nauwelijks bijwerkingen (soms lichte diarree), niet moe, geen lusteloosheid, libido van een vent van 20, draag lenzen maar het zicht is door de medicatie scherper geworden. Maaaarrrrrrrrr, wél naar de sportschool en je lichaam er flink van langs geven middels fitness en spinnen want met sporten nemen je spieren de overtollige suikers op, dus kan ik alle diabetes type (2) patienten aanraden naast de medicatie regelmatig te bewegen ! Ik ben me ervan bewust dat elk lichaam weer anders (kan) reageren op een bepaald medicijn, maar glucophage 550 is voor mij een prima medicijn.

22-01-2009 | Man
Diabetes type 2
geeft u een goede waarde van bloedsuiker aleen veroorzaakt het veel diaree maar geefd u wel betere waarden om beter geregeld te zijn

05-01-2020 | Vrouw | 25
Diabetes type 1
klopt cz vergoed het gelukkig wel na verklaring dokter omdat ze uit buitenland moeten komen ,ben zelf allergisch namelijk voor de merkloze variant en ben blij mee dat ik ze gelukkig vergoed krijg veel opties in pillen zijn er ook niet en met deze pillen zijn de waardes keurig hoef gelukkig niet te spuiten

12-03-2021 | Vrouw | 31
metformine (500mg)
Ongewenste bijwerking van ander medicijn
Glucophage werd mij vorgeschreven om de mogelijke bijwerking van een ander medicijn tegen te gaan. Namelijk metabool syndroom bij een antipsychoticum. Dit is off-label gebruik maar wel gestaafd door onderzoek. Het lijkt te werken. Van een ander anti-psychoticum was ik fel bijgekomen. Na verandering van anti-psychoticum plus opstart glucophage kon ik in combinatie met leefs[lees meer...]tijlveranderingen mijn vorige gewicht terug behalen.

15-09-2016 | Vrouw | 47
Prediabetes
bijwerkingen: gevoelige maag en alle dagen diarree met buikkrampen

05-09-2012 | Man | 65
Diabetes type 2
Het medicijn heeft 20 jaar goed zijn best gedaan in het begin maar 1 tablet/dag momenteel 2 tabletten/dag en sinds 10 jaar 2x daags insuline Nova mix 30,sinds maandag begonnen met Victoza 0,6 mg 1x/dag zonder bijwerkingen .

10-11-2011 | Vrouw | 66
Switch module metformine
voor een diabeet is dit super, maar wordt niet vergoed, ondanks brief van internist.

23-01-2011 | Vrouw | 69
Diabetes
ik heb af en toe diarree klachten

16-10-2019 | Vrouw | 70
Diabetes type 1