Ervaringen met Januvia

sitagliptine

Diabetes type 1 (2 meningen)

10-11-2022 | Man | 67
Diabetes type 2
Toen ik in Frankrijk woonde (2016-2021) werd alle benodigde medische hulp en medicatie m.b.t. diabetes vergoed. Er werd mij in Frankrijk een combinatiepil voorgeschreven (metformine en januvia) en Glicazide Ret tablet 60mg (1xd). In Nederland werd de combinatiepil niet vergoed.

09-08-2022 | Man | 73
Diabetes type 2
Ik ben januvia beginnen innemen op advies van de dokter om mijn suikergehalte naar beneden te brengen , na de inname en controle over 3 maand was er een tastbaar resultaat (van 7,3 naar 6,7) Ik neem wel Januvia in combinatie van UNI DIAMICRON (1 x60 mg) en METFORMINE (3 X 850 mg)

26-06-2022 | Vrouw | 73
Diabetes type 2
Gebruik nu forxiga. Nog maar net begonnen

16-03-2022 | Man | 49
Netelroos Roodheid gezicht Jeuk

20-11-2020 | Man | 56
sitagliptine (25mg)

11-09-2020 | Man | 74
Diabetes type 2
Ik verdroeg Metformine niet. Op den duur zeer heftige diarree op de meest ongunstige momenten. Kon bijna de deur niet meer uit. Januvia is, ondanks de bijwerkingen die ik ervaar, een gunstige vervanger. Ik gebruik het nu al zo'n jaar of negen en heb er geen ander diabetesmedicijn bij. Er is wat bezorgdheid over dit medicijn maar er schijnt nog geen bewijs te zijn voor[lees meer...] pencras- kanker of onststeking. Ik houd dit wel in de media in de gaten.

09-10-2018 | Vrouw | 53
Diabetes type 2
Al eerder gebruikt en zelfde bijwerkingen.

22-07-2018 | Vrouw | 72
Diabetes type 2
mijn bloedsuiker was hoog 19, mede door een infectie en ik kreeg van de huisarts deze medicijnen voorgeschreven. wat voelde ik mij ziek en na een paar dagen ben ik gestopt en gebruik nu metformine 2x500 (wat ik al deed) met gliclazide geven ook bijwerkingen maar daar kan ik redelijk mee leven en let op wat ik eet en nu zijn mijn glucosewaardes prima. controleer iedere dag [lees meer...]en een paar uur na het ontbijt is mijn glucose soms onder de 4. Ik herinner mij de uitzendinvan Zembla over dit middel en gezocht op dr. Google en de bijwerkingen zijn erger dan de kwaal

10-05-2018 | Man | 75
Diabetes type 2
Ik heb eerst metformine gebruikt maar werd daar behoorlijk ziek van. Veel last van diarree en veel buikkrampen. Gebruik nu Januvia en ben daar zeer tevreden mee

23-03-2018 | Man | 74
Diabetes type 2
Laatste “redmiddel” om insulinespuit te voorkomen

18-02-2018 | Man | 60
Diabetes type 2
Kreeg 8 jaar geleden diabetes 2, met ernstig hoge suikerwaarden. Dokter schreef metformine voor. Dat bleek niet voldoende effectief. Kreeg januvia erbij. Januvia gaf na enige tijd grote rode vlekken rond mijn oksels. Stapte over op glimepiride. Eerst 2, daarna 3, daarna 6 Mg per dag. Weinig effect. Op advies huisarts januvia weer opgestart, ditmaal in combinatie met de gli[lees meer...]mepiride en de metformine. Ernstige Diarree klachten, dagelijks. Ondanks maximaal pillengebruik, steeds hoge waarden. Hba bleef rond de 11. Zeer streng dieet bracht het terug tot 9.5 was zeer ontmoedigd en had niet meer de discipline om door te gaan met dieet. Tijdens vakantie in het buitenland, verplichtte mijn nieuwe vriendin mij om opnieuw op dieet te gaan. Compleet suikervrij. Mijn dagelijkse kopje thee met stevia, ter okekke zerr populaire zoetstof. Na 2 Dagen suikerwaarden russet 6-7 !! In 5 jaar nite meegemaakt! Reeds ernstige zenuwschade wegens doorlopend the hoge waarden. Gedurende hele week vakantie iedere dag tussen 5-7 gezeten. Eenmaal thuis, direct weer tussen 10-13 suikerwaarden!!?? Mijn vriendin had mij een grote pot stevia meegegeven. Ik besloot weer thee te drinken met stevia. Iedere ochtend waarden rond de 5-6 !!! Werd ineens heel ziek. Pijn in de maag/ borst. Arts dacht aan hartklachten, ik ging het ziekenhuis in. Geen aanwijzing voor hartproblemen, maar het nare gevoel bleef. Ik vermoedde dat de combinatie met de pillen en stevia geen goed deed. Eergisteren gestopt met januvia. Resultaat? Weg diarree, suikerwaarden met iedere dag 2 x kopje thee met stevia: tussen de 5-7!!! Conclusie: die pillenrotzooi is stinkend duur en helpt nauwelijks. Pot stevia kost 80 cent , klachten weg, suikerwaarden na 5 jaar ploeteren weer normaal, pillen kunnen in de kast blijven! Heel lang niet zulke waarden gehad!! Nu een prima gevoel. Blijft de vraag: in het buitenland weten ze al jaren van het positieve effect van stevia op het bloedsuikergehalte. Waarom in Nedetland niet? Belang van de farmaceutische industrie? Ook op het internet staan onderzoeksresultaten die aangeven dat het middel de suikerwaarden tot 20 % kan doen zakken!!

09-12-2016 | Vrouw | 67
Diabetes type 2
Heb bijna 1,5 jaar Januvia gebruikt. Had geen invloed op bloedsuikerwaarden maar daarentegen wel op mijn algehele welbevinden. Ben in 1,5 jaar heel beroerd geweest. Kon niet functioneren. Geen eetlust. Veel slaap. Algehele malaise. Sinds 1,5 maand gestopt en heb mijn leven weer terug. Dat was eens maar nooit meer.

18-03-2015 | Vrouw | 65
Diabetes type 2
Januvia bevalt redelijk goed. Eerst alleen metformine gebruikt maar dit bleek niet voldoende. Januvia toegevoegd, dat ging 3 jaar goed maar het effect liep langzaam terug. Inmiddels een 3e medicijn erbij Glucazide. Nu zijn mijn waardes beter. Maar voldoende beweging is noodzakelijk. Ik maak mij inmiddels wel zorgen over het gebruik van Januvia na de uitzending van Zembl[lees meer...]a. Bijwerkingen zijn er zeker, zoals diarree.

06-12-2014 | Vrouw | 51
Diabetes type 2
Ik heb enkele maanden Januvia geslikte i.v.m. Diabetes type 2. De suikerwaardes gingen enorm naar beneden. Na enkele maanden kreeg ik een acute alvleesklierontsteking! Werd met ambulance naar ziekenhuis bevracht met enorme pijn, iets onder mijn borst en kon niet meer diep inademen en alleen nog voorover gebukt staan, zo'n pijn!!! Gelukkig bleek het een milde vorm. Heb n[lees meer...]og 1 week in ziekenhuis gelegen na allerlei onderzoeken. Ik had geen galstenen en drink geen alcohol. Mijn huisarts heeft mij toen gewaarschuwd betreft Januvia. Het staat zelfs in de bijsluiter dat je er pancreatitis van kan krijgen! Mijn internist doet met of zijn neus bloed. Hij had dit middel voorgeschreven en ontkent dit in alle toonaarden. Ben er gelijk mee gestopt.

21-03-2014 | Man | 64
Diabetes type 2
Januvia (1 x 100 mg.) + metformine (2 x 1500 mg.). Na 2 maanden inname-tijd: # vooral hoofdpijn, dagelijks, "zeurend/drukkend" voorhoofd / zijkanten ("frontaal / temporaal") # raar "leeg moeheidsgevoel" + slaperigheid De afgelopen maanden wekelijks toenemend. Ik ben gestopt met januvia, nu alleen metformine + EXTRA voorzichtig met eten: voel me veel beter. Terug [lees meer...]bij de interniste, zelf regelmatiger mijn glucosewaarden in het oog houden.

19-03-2014 | Man | 55
Diabetes type 2
Sinds ik dit medicijn had voorgeschreven gekregen had ik ernstige pijnen in mijn extremiteiten . Lopen ging regelmatig heel slecht. Volgens diabetes verpleegkundige kwam dit door de combinatie met crestor 10mg deze daardoor gewijzigd in 5mg. Ik was er echter van overtuigd dat dit niet de juiste manier was. Nu ik gestopt ben met dit medicijn en gestart ben met Victoza z[lees meer...]ijn die klachten helemaal weg.