Januvia

sitagliptine

Diabetes type 1 (2 meningen)

09-10-2018

Diabetes type 2

Al eerder gebruikt en zelfde bijwerkingen.
22-07-2018

Diabetes type 2

mijn bloedsuiker was hoog 19, mede door een infectie en ik kreeg van de huisarts deze medicijnen voorgeschreven. wat voelde ik mij ziek en na een paar dagen ben ik gestopt en gebruik nu metformine 2x500 (wat ik al deed) met gliclazide geven ook bijwerkingen maar daar kan ik redelijk mee leven en let op wat ik eet en nu zijn mijn glucosewaardes prima. controleer iedere dag [lees meer...]en een paar uur na het ontbijt is mijn glucose soms onder de 4. Ik herinner mij de uitzendinvan Zembla over dit middel en gezocht op dr. Google en de bijwerkingen zijn erger dan de kwaal
10-05-2018

Diabetes type 2

Ik heb eerst metformine gebruikt maar werd daar behoorlijk ziek van. Veel last van diarree en veel buikkrampen. Gebruik nu Januvia en ben daar zeer tevreden mee
23-03-2018

Diabetes type 2

Laatste “redmiddel” om insulinespuit te voorkomen
18-02-2018

Diabetes type 2

Kreeg 8 jaar geleden diabetes 2, met ernstig hoge suikerwaarden. Dokter schreef metformine voor. Dat bleek niet voldoende effectief. Kreeg januvia erbij. Januvia gaf na enige tijd grote rode vlekken rond mijn oksels. Stapte over op glimepiride. Eerst 2, daarna 3, daarna 6 Mg per dag. Weinig effect. Op advies huisarts januvia weer opgestart, ditmaal in combinatie met de gli[lees meer...]mepiride en de metformine. Ernstige Diarree klachten, dagelijks. Ondanks maximaal pillengebruik, steeds hoge waarden. Hba bleef rond de 11. Zeer streng dieet bracht het terug tot 9.5 was zeer ontmoedigd en had niet meer de discipline om door te gaan met dieet. Tijdens vakantie in het buitenland, verplichtte mijn nieuwe vriendin mij om opnieuw op dieet te gaan. Compleet suikervrij. Mijn dagelijkse kopje thee met stevia, ter okekke zerr populaire zoetstof. Na 2 Dagen suikerwaarden russet 6-7 !! In 5 jaar nite meegemaakt! Reeds ernstige zenuwschade wegens doorlopend the hoge waarden. Gedurende hele week vakantie iedere dag tussen 5-7 gezeten. Eenmaal thuis, direct weer tussen 10-13 suikerwaarden!!?? Mijn vriendin had mij een grote pot stevia meegegeven. Ik besloot weer thee te drinken met stevia. Iedere ochtend waarden rond de 5-6 !!! Werd ineens heel ziek. Pijn in de maag/ borst. Arts dacht aan hartklachten, ik ging het ziekenhuis in. Geen aanwijzing voor hartproblemen, maar het nare gevoel bleef. Ik vermoedde dat de combinatie met de pillen en stevia geen goed deed. Eergisteren gestopt met januvia. Resultaat? Weg diarree, suikerwaarden met iedere dag 2 x kopje thee met stevia: tussen de 5-7!!! Conclusie: die pillenrotzooi is stinkend duur en helpt nauwelijks. Pot stevia kost 80 cent , klachten weg, suikerwaarden na 5 jaar ploeteren weer normaal, pillen kunnen in de kast blijven! Heel lang niet zulke waarden gehad!! Nu een prima gevoel. Blijft de vraag: in het buitenland weten ze al jaren van het positieve effect van stevia op het bloedsuikergehalte. Waarom in Nedetland niet? Belang van de farmaceutische industrie? Ook op het internet staan onderzoeksresultaten die aangeven dat het middel de suikerwaarden tot 20 % kan doen zakken!!
09-12-2016

Diabetes type 2

Heb bijna 1,5 jaar Januvia gebruikt. Had geen invloed op bloedsuikerwaarden maar daarentegen wel op mijn algehele welbevinden. Ben in 1,5 jaar heel beroerd geweest. Kon niet functioneren. Geen eetlust. Veel slaap. Algehele malaise. Sinds 1,5 maand gestopt en heb mijn leven weer terug. Dat was eens maar nooit meer.
18-03-2015

Diabetes type 2

Januvia bevalt redelijk goed. Eerst alleen metformine gebruikt maar dit bleek niet voldoende. Januvia toegevoegd, dat ging 3 jaar goed maar het effect liep langzaam terug. Inmiddels een 3e medicijn erbij Glucazide. Nu zijn mijn waardes beter. Maar voldoende beweging is noodzakelijk. Ik maak mij inmiddels wel zorgen over het gebruik van Januvia na de uitzending van Zembl[lees meer...]a. Bijwerkingen zijn er zeker, zoals diarree.
06-12-2014

Diabetes type 2

Ik heb enkele maanden Januvia geslikte i.v.m. Diabetes type 2. De suikerwaardes gingen enorm naar beneden. Na enkele maanden kreeg ik een acute alvleesklierontsteking! Werd met ambulance naar ziekenhuis bevracht met enorme pijn, iets onder mijn borst en kon niet meer diep inademen en alleen nog voorover gebukt staan, zo'n pijn!!! Gelukkig bleek het een milde vorm. Heb n[lees meer...]og 1 week in ziekenhuis gelegen na allerlei onderzoeken. Ik had geen galstenen en drink geen alcohol. Mijn huisarts heeft mij toen gewaarschuwd betreft Januvia. Het staat zelfs in de bijsluiter dat je er pancreatitis van kan krijgen! Mijn internist doet met of zijn neus bloed. Hij had dit middel voorgeschreven en ontkent dit in alle toonaarden. Ben er gelijk mee gestopt.
21-03-2014

Diabetes type 2

Januvia (1 x 100 mg.) + metformine (2 x 1500 mg.). Na 2 maanden inname-tijd: # vooral hoofdpijn, dagelijks, "zeurend/drukkend" voorhoofd / zijkanten ("frontaal / temporaal") # raar "leeg moeheidsgevoel" + slaperigheid De afgelopen maanden wekelijks toenemend. Ik ben gestopt met januvia, nu alleen metformine + EXTRA voorzichtig met eten: voel me veel beter. Terug [lees meer...]bij de interniste, zelf regelmatiger mijn glucosewaarden in het oog houden.
19-03-2014

Diabetes type 2

Sinds ik dit medicijn had voorgeschreven gekregen had ik ernstige pijnen in mijn extremiteiten . Lopen ging regelmatig heel slecht. Volgens diabetes verpleegkundige kwam dit door de combinatie met crestor 10mg deze daardoor gewijzigd in 5mg. Ik was er echter van overtuigd dat dit niet de juiste manier was. Nu ik gestopt ben met dit medicijn en gestart ben met Victoza z[lees meer...]ijn die klachten helemaal weg.
30-11-2013

11-06-2013

Diabetes type 2

Gebruik Januvia half jaartje. Bevalt me prima. Het is een middel wat nog in soort van onderzoeksfase zit. Uiteindelijke resultaten worden pas over een jaar of 4 bekend. Heb eerst Metformine gebruikt, veel teveel darrmklachten waardoor ik in mijn sociale leven belemmerd werd.
04-03-2013

Diabetes type 2

Ik had ook maagklachten, was misselijk, had hoofdpijn, werd depressief en als laatste een aanval van netelroos en toen ben ik er mee gestopt.
13-10-2012

Diabetes type 2

In 2007 las ik een verhaal over Avandia, ben onmiddelijk gestopt en kreeg Januvia. Internist enthousiast, ik ook. Mooie suikertjes, en geen gewichtstoename. Wel langzamerhand allerlei "vage"klachten, rugpijn, maagpijn, darmen deden af en toe vervelend, goed voor pantaprazol, paracetamol. Tot vanmorgen ik in de de krant een intervieuw las met dr. hans van der Linde, (dez[lees meer...]elfde die Avandia oa. aan de kaak stelde), dat bij de DPP4-remmers, al bijwerking alvleesklierkanker is gesignaleerd. Ik schrok me een hoedje.Ben zeer verontrust. Maandag meteen de internist consulteren hierover.Heb ook schildklier en cholesterol medicijnen. Heb ik eindelijk, na zo langzamerhand alle diabetespillen gebrobeerd te hebben, eentje die mijn suikerwaarden rond de 6.5 houdt, dit weer. En meteen een gedachte in mijn hoofd, WAAROM wordt dit niet verteld????
22-08-2012

Diabetes type 2

Vanaf start behandeling onmiddelijk effect. Waarde van 14.3 naar 5.7(!!!!) op twee maanden tijd. Wel erbij zeggen dat ik heel nauwgezet op mijn eten let. hetwelk ook bijdraagt aan deze daling. Geen enkele klacht zoals bij enkelen die hier negatief op reageerden
29-04-2012

Diabetes type 2

Gezien de enorme bijwerking van Metformine op mijn darmen en weerd eens een keer de Metformine van mijn fabrikant niet te krijgen was heb ik via mijn Apotheker het voorstel gekregen om Januvia te bespreken. Deze na overleg met suikerconculente en arts begonnen in te nemen. De huisarts had al zijn twijfels. Jammer dat hij gelijk heeft gekregen. Mijn suiker is nog nooit zo [lees meer...]hoog geweest. Bijna 22. Naast de Januvia gebruikte ik ook nog 2x 1000mg Tolbutamide. Metformine gebruikte ik 3x 850mg per dag. Die dus gestopt ivm Januvia. Nu zijn door de hooge suiker mijn ogen aangetast. Zichtvermindering van jewelste en 's-nachts helemaal geen zicht. Als mijn waarde weer laag is zal dit volgens mijn oogarts weer moeten verdwijnen. Zit nu vocht in en tussen het weefsel door de hoge suiker. Ik was zo blij aangezien ik voor het eerst sedert jaren weer normale ontlasting had zonder naijlen vanslijm enz. Al die onderzoeken aan mijn darmen waren dus overbodeig geweest. Maar ja nu moet ik toch weer terug op Metformine. Hebben meer mensen deze ervaring gehad bij overgang naar Januvia of ben ik de enige waarbij deze medicijn niet aan slaat. Is er misschien iets anders fout gegaan? Hadden we anders moeten starten? Ik baal enorm dat ik nu weer terug ben bij Metformine om de suikerwaarde terug te krijgen. Gaat overigens wel langzaam. Wat wel meteen weer terug was na de eerste 3 tabletten was de diaree enz. Hopelijk heeft iemand een positieve mededeling.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum