Ervaringen met Trajenta

30-06-2023 | Vrouw | 67
Diabetes type 2
Na de zoveelste wijziging in medicatie. Nu 2 x gliclazide en daarbij 1 x Trajenta iedere morgen bij het ontbijt. Het doet nog niet veel voor de suiker gaat niet echt om laag. Wel veel meer last van de bijwerking zoals een hele droge neus met korst vorming en heel veel jeuk en duizeligheid Ik kan niet tegen metformine Ivm met bovenbuik problemen weten ze ook niet mee[lees meer...]r wat ze wel kunnen geven.

04-07-2021 | Vrouw | 54
Diabetes type 2
als toevoeging bij metformine 2x 1000 zou de metfromine graag vervangen, iemand ervaring?

08-10-2017 | Man | 52
Diabetes type 2
Heb dit als vierde medicijn, daar voorgaande medicijnen voor diabetes, die na lange tijd slikken meer bijwerkingen gaven dan dat het nog iets deed, mijn diabetes is ontstaan door langdurig gebruik van Meloxicam (movicox) na een tijd van deze medicijnen af te zijn herstelde mijn lichaam ook de suikerhuishouding (insuline/glucose). Maar korte tijd geleden moest ik omdat and[lees meer...]ere pijnmedicatie niet meer werkten terug over op Meloxicam, binnen een paar dagen was mijn Diabetes terug, hierdoor kon ik ook weer medicijnen gaan gebruiken tegen de diabetesverschijnselen, maar de meeste (hoe onschuldig ook de bijwerkingen) medicijnen verdroeg ik niet, het medicijn dat ik wel zou verdragen, word in mijn geval niet verstrekt door de verzekeraars (voldoe niet aan alle eisen) en nu de Trajenta, dit medicijn is ook weer meer bijwerkingen dan dat het echt zijn werk doet, de stoelgang is verstoord, verwardheid, duizelig, moeheid. Zover mijn verhaal.

26-03-2017 | Man | 67
Diabetes type 2
Gebruik dit medicijn, nadat verhoging Gliclazide 3 x 80mg geen effect meer had. De glucosewaarde is nu al sterk gedaald. Vanmorgen 5.5 nuchter. Voorheen 10+. Wel weer een hypo 3.6 gehad. Te weinig gegeten denk ik.

17-09-2016 | Man | 66
Jaren nuchter te hoog 13 tot 18, nu 5 tot 8

14-08-2016 | Man | 58
Suikerziekte (type 2)

18-10-2015 | Man | 58
Diabetes type 2
Ik heb na een aantal jaren metformine (2x 1000) Trajenta toegevoegd gekregen en dat werkt zeer goed. Leidde ook langzaam tot gewichtsverlies (wat metformine echt niet deed!). Het is dus aanvullend en niet in plaats van metformine. Woon nu in het buitenland en moet medicijnen zelf betalen en dan blijkt het verschil: metformine kost mijn ong. 1,95 euro en trajenta 59,95 e[lees meer...]uro!!! Tja... als het patent verlopen is zal het beslist goedkoper worden, tot die tijd moet ik behoorlijk betalen. Dat is mijn gezondheid natuurlijk mij wel waard.

24-07-2014 | Man | 69
gewelig middel

04-12-2013 | Man | 72
Diabetes type 2
Ik gebruik TRAJENTA . 5 mg naast mijn HUMALOG insuline. Eerste 2 maanden moeilijke stoelgang (opgelost door veel water te drinken) Heel langzaam wat gewicht aan het verliezen en geen verdere bijwerking . Dit is een verademing ten opzichten van METFORMINE dat ze van mijn direct uit de handel mogen nemen.