Ervaringen met Betahistine

betahistine

Ziekte van Menière (32 meningen)
Evenwichtsstoornis (19 meningen)

Flunarizine (3 meningen)
Primatour (2 meningen)

18-03-2013 | Vrouw | 67
Duizeligheid
Ik slik ook Bètahistine 3x 24mgr en voel me er goed bij .Arts adviseerde 3x 16mgr maar om dat ik me goed en vooral weer zekerde voelde mocht ik 24mgr blijven slikken . Durf nu weer auto te rijden en alleen ergens heen te gaan Hoop dat het zo blijft.

29-11-2012 | Vrouw | 60
Duizeligheid
Sinds enkele weken gebruikt mijn echtgenote (60) betahistine om plotse duizeligheid te voorkomen. Dit middel werkt naar behoren. Tot mijn grote verbazing/verbijstering zijn er haar vriendenkring tientallen! die nu plots dezelfde symptomen hebben en door verschillende geneesheren hetzelfde = betahistine krijgen voorgeschreven.. deze (plotse) wijde verspreiding baart me en[lees meer...]ige zorgen, want dit lijkt me niet meer normaal. Hoe meer mensen (vrouwen) ze ontmoet hoe meer klachten over een zelfde fenomeen ? Enige gelijkaardige ervaring/oplossing?

16-02-2019 | Man | 35
Duizeligheid
Voelde me al geruime tijd duizelig en draaierig. Dit alles is mogelijk te verwijten aan een zware midden/binnenooronsteking die ik begin December 2018 heb opgelopen. Duurde 4 weken voordat het helemaal hersteld was. Wel ben ik voor 40 procent doof aan mijn rechter oor en heb ik er oorsuizen aan overgehouden. Ik slik dit middel nu 4 dagen, en de bijwerkingen zijn heel erg m[lees meer...]ild, tot bijna geen. Dus het is best een prettig middel. Ook heeft het nauwlijks interacties met andere medicijnen (alleen anti histamines dan). Ik merk nu al lichtelijk verbeteringen, maar ik geef het nog een maand voordat ik het pas echt goed kan beoordelen. Dit medicijn heeft namelijk tijd nodig is mij verteld (minimaal 1 week tot 1 maand?) Maar goed. Ik slik nu 3x daags 16mg met in de hoop dat als het echt gaat werken, ik naar 3x daags 8mg kan en/of mag. Wel jammer aan dit medicijn is dat het een korte half waardetijd heeft en een korte piek heeft. Dus vermoedelijk is 5x per dag 8mg iets beter. Althans, denk ik. We zullen zien of mijn duizeligheid en draaierigheid komende weken en of/of maanden zal verbeteren. Ik denk het wel, althans hoop ik!

18-09-2018 | Man | 76
Duizeligheid
Aanval van Meniere-achtige verschijnselen, ernstige evenwichtsstoornis, misselijk, oorafwijkingen etc.

15-04-2017 | Man | 55
Duizeligheid
Voorgeschreven door KNO na een problemen met evenwichtsorgaan in rechteroor. Medicatie zou ondersteunend zijn voor het genezingsproces. Ervaar na meer dan een maand nog steeds geen beterschap en heb telkens na inname meer duizeligheid en een verward gevoel, concentratie storingen, vermoeid, algemeen slecht gevoel en gestresseerd. Voor mij is deze medicatie zeker geen hulp.

26-07-2016 | Man | 48

26-08-2015 | Man | 55
betahistine (24mg)
Duizeligheid
Na 3dagen nog duizelig, zij het iets minder dan de eerste twee dagen. wel last van hoofdpijn ter hoogte van de sinussen en druk op de ogen en heel slecht slaappatroon. Hoop dat het geen weken meer duurt...Luc

21-05-2013 | Man | 25
Duizeligheid
Vorig week stond ik op uit bed en viel ineens tegen de muur. Ik dacht dat dit eenmalig zou zijn maar nu ben ik constant duizelig. (vooral als ik mijn hoofd omdraai in ligstand). Nu heb ik 8 mg Betahistine 3 maal per dag. Ik werd wakker met een enorme kater. Ook heb ik nu een zweverig gevoel, en heb ik een warm gevoeld. Verder valt me op dat 90% 50 jaar+ is. Is er niemand d[lees meer...]ie jonger is dan 30 met dit probleem? heeft iemand de zelfde bijwerkingen?