Ervaringen met Betahistine

betahistine

Ziekte van Menière (31 meningen)
Evenwichtsstoornis (19 meningen)

Primatour (2 meningen)

11-11-2017 | Vrouw | 47
betahistine (8mg)
Duizeligheid
Van het ene op het andere moment vreselijk duizelig, met name als ik me omdraaide in bed. Met moeite naar nightcare gegaan. Diagnose: draaiduizeligheid. Arts heeft me betahistine voorgeschreven. Eerst 3 x daags 16 mg maar ik kreeg last van hoofdpijn. Terug gegaan naar 3 x daags 8 mg en dat werkte goed. Begin oktober gestopt met medicatie maar duizeligheid kwam met momente[lees meer...]n terug, met name ‘s nachts. Slik nu weer 3 x daags 8 mg en blijf dat ook doen. Zeer tevreden met resultaat als ik dit medicijn slik. Ook de druk op mijn oren neemt af na anname.

03-08-2017 | Vrouw | 51
betahistine (8mg)
Duizeligheid
Overmatig draaiduizeligheid, na jaren ziekenhuis onderzoeken niets te vinden en diagnose hyperventilatie gekregen, welke ik totaal niet had!! ik ging daar niet mee akkoord en heb zelf onderzoek gedaan, na wat onderzoekjes en gesprekjes met mede patienten van de draaiduizeligheid kwam ik erachter dat er wel degelijk medicatie was die werkt! ik heb dat mijn huisarts voorg[lees meer...]elegd, ik wou deze medicatie proberen omdat ik geen leven meer had en niets meer kon...hij schreef de medicatie voor en er ging een wereld voor me open! wat een geweldig e ervaring...na 12 jaar ziekenhuis in en uit en niet gezien te zijn, het welbekende kastje naar de muur verhaal... Ik ben een enorme doorzetten en mag de vruchten daarvan plukken! het werkt perfect, ik durf de straat weer op!! Ik doe weer alleen de boodschappen, ik ga weer wandelen en meer... met dank aan alle artsen die niet weten wat dit was en ik al jaren riep dat t De ziekte van Meneire was, geen herkenning noch erkenning. Gelukkig ken ik heel goed mijn lichaam en kan verder met mijn leven. Lucky me!

26-07-2016 | Man | 48
betahistine (16mg)

11-04-2015 | Vrouw | 47
betahistine (16mg)
Duizeligheid
Geweldig medicijn. Na 25 jaar duizelig zijn door whiplash kreeg ik een infectie aan mijn evenwichtsorgaan. Drama. Kon geen stap meer zetten. Na 1 dag betahistine knapte ik al op. Echt een verademing om vrijwel niet meer duizelig te zijn. 1 dag misselijk geweest de 2e dag was dat al over. Top. Zo blij met deze medicijnen. Fabrikant is Teva maar die stond hier niet in de l[lees meer...]ijst.

09-09-2014 | Vrouw | 32
Duizeligheid
Midden in de nacht ging alles opeens draaien als een gek. Zo erg dat ik direct moest overgeven. Bij een beweging van het hoofd gebeurde dit direct nog een keer. Gevolg: gekluisterd aan bed met hoofd in dezelfde positie. Huisarts met spoed gekomen. Diagnose: Vertigo. Dit betekend dat er in het slakkenhuis in het oor kristallen zijn losgeraakt en zijn gaan rondwegen. Hier[lees meer...]door heb je geen balans meer, waardoor alles gaat tollen. S'middags begonnen met eerste tablet. Ochtend erna voelde ik me al stukken beter. Wat ben ik blij dat hier een behandeling voor is, wat een verschrikkelijke aandoening. Bijwerkingen zijn een beetje buikpijn. Weegt echter totaal niet op tegen de goede eigenschappen van dit medicijn. Een goede bijwerking is overigens dat ik opeens veel minder honger heb, waardoor mijn eetpatroon is genormaliseerd van overeten naar normale bescheiden 3 maaltijden p.d.

04-06-2014 | Vrouw | 53
Duizeligheid
Al voor het tweede jaar maanden lang last van aanvallen van draaiduizeligheid, met misselijkheid, last van ogen en vermoeidheid. Vorige week bleek na E.N.G. onderzoek het evenwichtsorgaan van mijn rechteroor niet goed te functioneren. Vermoeden van Meniere. Merkte al na inname tweede tablet groot verschil. Kan eindelijk weer normaal rondlopen en me bewegen, zonder te gaan [lees meer...]tollen. Super blij mee dus.

13-05-2013 | Vrouw | 65
Duizeligheid
3 weken geleden 'raar' oor: dof/dovig/overge voelig voor geluid/geluid dreunt. Heb het even afgewacht. Maar op een nacht duizelig in hoofd, ik leek wel dronken. Ook volgende dag. Direkt naar KNO arts. KNO gaf Betahistin 24. 3 x dgs 1/2 tbl. Na 3 dagen weer urenlange zware duizeling. Toen 3 x dgs 1 tbt. Geen duizelingen meer gehad. Re. oor nog steeds dof en dreunend. Ga nu[lees meer...] over op 3 x 1/2 en kijken of het dan ook goed gaat.. Neem tbl. na het eten in en dan geen bijwerkingen.

18-03-2013 | Vrouw | 67
Duizeligheid
Ik slik ook Bètahistine 3x 24mgr en voel me er goed bij .Arts adviseerde 3x 16mgr maar om dat ik me goed en vooral weer zekerde voelde mocht ik 24mgr blijven slikken . Durf nu weer auto te rijden en alleen ergens heen te gaan Hoop dat het zo blijft.