Briviact

Topamax (202 meningen)
Rivotril (150 meningen)

29-09-2019

Epilepsie

Zeer tevreden met Briviact meedte bijwerking is op nuchtere maag wat slaperig versuft na gebruik voedsel verdwijnt dit enigzins Het besturen van voertuig gaat ook weer prima Wel oppassen met alcohol versterkt enorm slaperigheid
21-02-2019

Epilepsie

Ik heb ruim 2 jaar Levetiracetam gebruikt, hier heb ik vooral het eerste half jaar veel fysieke bijwerkingen van gehad. Na anderhalf jaar ebde het ergste weg, maar ik bleef hangen met de psychische bijwerkingen. Bij het minste of geringste raakte ik zeer gestrest en te neergeslagen, ik had vaak last van depressieve gevoelens. Ik was echter wel aanvalsvrij, ik durfde daaro[lees meer...]m voor een lange tijd niet over te stappen naar een ander middel. Straks sla je die hele weg in, met allerlei bijwerkingen, ben je wellicht niet aanvalsvrij en dus geen steek verder. Ik nam lange tijd de bijwerkingen maar voor lief, want die aanvalsvrijheid was me heilig. Totdat ik Briviact geadviseerd kreeg, het is 'het zusje' van Levetiracetam alleen schijnt het minder psychische bijwerkingen te geven. Voor mij geldt dit zeker! De overstap was eenvoudig en ik heb geen fysieke bijwerkingen ervaren in deze periode, omdat de medicijnen zo dicht bij elkaar liggen. Ik vond het wel heel spannend, omdat het medicijn vrij nieuw is en ik weinig ervaringen van andere gebruikers kon vinden. Psychisch voel ik me helemaal top! Fijn om de bevestiging te hebben dat het wel degelijk door de medicijnen kwam en ik dus niet langzaam gek werd, zoals ik me soms wel eens voelde. Ik zou het iedereen aanraden die maar niet van die hardnekkige psychische klachten af komt die Levetiracetam met zich meebrengt. Aanvalsvrijheid is niet alles, je moet ook nog wel een beetje kwaliteit van leven hebben. Het enig wat ik merk is snellere vermoeidheid, maarja dat heb je helaas met al de troep...
21-03-2018

Epilepsie

Sinds inname en opbouw van briviact geen enkele aanval meer gehad. Ik had voor briviact elke dag 1 tot meerdere aanvallen. Ook met een nvs erbij. Nu sta ik versteld ervan en kan niet geloven dat ik geen aanvallen krijg. Het is eigenlijk heel raar voor mij.
30-11-2017

Epilepsie

Ik heb een hele goede ervaring met Briviact, ondanks dat ik er stemmingswisselingen van had. Vooral de eerste weken was het even aankijken met de dosering. Gedurende de periode dat ik dit medicijn gebruik heb ik geen aanvallen meer gehad en ik ben eigenlijk ondanks de bijwerkingen hartstikke tevreden!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (481) - Antibiotica - penicillines breedspectrum