lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

10-02-2017

Bipolaire stoornis

Heb een drug en drank verslaving in het verleden, ook impulsief karakter. Sinds 3 jaar eigen zaak begonnen en op stressvolle en eenzame momenten word ik oncontroleerbaar, onvoorspelbaar en impulsief. Drank en drugs was/is zowaar mijn uitweg en daar had/heb ik genoeg van. Mijn huisarts raadde me Topamax aan om het dwangmatige gevoel te onderdrukken en meer rust te brengen e[lees meer...]n dat merkte ik meteen bij dag 1. Ik ben het nog aan het op opbouwen, ik merk wel dat ik minder enthousiast ben over normale zaken en een beetje neerslachtig, dat is wel jammer, maar gezien de moeilijke situatie waarin ik verzeild ben geraakt, weet ik dat dit soort medicatie me er kan door helpen. Het is wel een beetje aanvoelen in het begin "dat zweverige" maar je leert het te balanceren in je dagelijks patroon. Oh ja en ik slaap ook veel beter. Iets Minder kopzorgen. En paniekerige gedachten geraken niet meer tot een pijnlijk niveau.
22-01-2017

Epilepsie

Ik was niet zo'n angstig type en ben inmiddels gewend aan het slikken van pillen plus dat ik erop vertrouw dat de artsen die ze voorschrijven weten wat ze doen dus. Maar dat blijkt in mijn geval niet waar te zijn ik slik 3 soort pillen tegen mijn Epilepsie aanvallen , dit zijn complex partiële aanvallen. Deze kunnen alle drie ervoor zorgen dat je depressief word wat in m[lees meer...]ijn geval dan ook aardig gelukt is. Ik ben zeer regelmatig zwaar depressief en wil dan ook alleen mijn ogen dichtdoen en nooit meer open doen. Verder word je agressief heel erg moe snel geïrriteerd slecht slapen komt er ook nog bij, maar dat deed ik al want ik heb Apneu. Ik heb het vermoeden dat al mijn kwaaltjes met elkaar te maken hebben inmiddels en oh ja ik ben ook nog doof aan beide oren.
20-11-2016

Bipolaire stoornis

Sinds jaren worstel ik met mijn Bipolaire Stoornis. Geen enkele stemmingsstabilisator leek geschikt. Lithium niet. Seroquel kwam ik ruim 30 kg van aan. Dit was nummer 7. En eindelijk. Samen met Bupropion. Je komt er niet van aan. Ik blijf stabiel. De Bupropion zorgt dat ik niet te depressief kan worden. Helaas doen weinig Nederlandse psychiaters er nog wat mee. Maar mijn [lees meer...]leven lijkt nu eindelijk op orde te komen.
12-11-2016

Epilepsie

Topamax is hetzelfde medicijn als de Carbamazepine, zij het met een andere stofwerking / functie. Vooral als je de medicijn Carbamazepine meer dan 20 jaar geslikt hebt. Overigens ontbreekt bij de Carbamazepine de medicijnstof B2, en breekt het de vitamine D af. Daarom dat ik nu ben overgegaan naar de Topamax door de specialist.
13-10-2016

Topamax (topiramaat)

Blij met de topamax, weinig aanvallen meer. Enigste bijwerking heel veel gewichtsverlies. Zijn er meer mensen die sinds de start van topamax elke dag diarree hebben....
26-09-2016

Epilepsie

Sinds ik deze medicijn slik heb ik minder last van licht, waardoor ik minder kans op aura's hebt om aanvallen te krijgen. Toch heb ik dagelijks last van spierkramp, denkelijk door dat dit ( volgens de huisarts ) tot de bijwerking behoord, buiten mijn andere medicijnen carbamazepine en de clobazam.
28-07-2016

Epilepsie

Ik moet al jaren lang Depakine Gronno 500 slikken, en dit middel heeft de bijwerking om je te laten groeien. Toen kreeg ik van mijn neuroloog de vraag, wil je Topamax uitproberen? Daar heb je geen groei problemen mee, ik zij toen oké en moest een aantal maanden opgenomen worden in een epilepsie kliniek. Na 4 en halve maand raakte ik steeds sneller agressief, maar wist niet[lees meer...] waar het weg kwam. Op een gegeven moment kreeg ik heel erg waanbeelden, zelfs zo erg dat ik dacht dat iedereen me niet moest en boos op me was. Hierdoor wilde ik uit het leven stappen en raakte in een GGZ instelling terecht. Daar zeiden ze dat het middel Topamax niet bij mij paste en weer af moest bouwen en naar mijn oude medicatie terug moest. Nu heb ik weer het middel Depakine Gronno 500. (8 pillen per dag)
27-07-2016

Hoofdpijn

sinds ik topamax neem voor hoofdpijn, wat wel helpt, veel minder hoofdpijn. Maar nadeel ik veel nierstenen heb, nu om de twee maanden. En daarom topamax heb gestopt en nu zien of ook nierstenen zullen weg blijven en hopen dat ik niet meer hoofdpijn terug krijg.
Pagina 1 van 7

Mirena (1947) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (786) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (402) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (395) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (338) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!