Topamax

topiramaat

Epilepsie (46 meningen)

25-10-2018

Topamax (topiramaat)

Zeer neerslachtig na een paar weken, gewichtstoename, concentratieproblemen. Hielp in aantal tegen migraine, aanvallen waren even erg tot erger.
09-09-2018

Epilepsie

Ik gebruik deze medicijnen nu 3 jaar. Ik heb geen aanvallen meer gehad sinds ik deze medicijnen gebruik. Wel heb ik af en toe last van absences, voornamelijk als ik erg moe ben en gestrest ben. Toen ik net met deze medicatie begon had ik last van tintelende vingers, maar na een half jaar zijn deze bijwerkingen helemaal verdwenen. Voordat ik topamax gebruikte heb ik d[lees meer...]epakine gebruikt en ben ik heel veel aangekomen, vandaar dat ik met depakine ben gestopt en over ben gestapt op topamax. Ik zit nu weer op mijn oude gewicht.
28-11-2017

Hoofdpijn

03-11-2017

Topamax (topiramaat)

Ik ben sinds 7 maanden onder behandeling bij een neuroloog voor mijn migraine. Bij acute migraine aanvallen slik ik rizatriptan 10mg smelttablet wat prima werkt. Maar de omdat de aanvallen zo vaak terugkeren nu weer opnieuw op zoek naar een preventief medicijn. Sinds 4 maanden slik ik topiramaat (opgebouwd naar 75mg), de eerste maand tijdens het opbouwen (25mg) geen aanval[lees meer...]len gehad. De overige 3 maanden bijna iedere week een migraine aanval. Ik kan dus wel stellen dat dit medicijn voor mij niet werkt. Daarnaast ben ik veel gewicht verloren. 10kg. Van 58kg (wat al niet erg veel was) naar 48kg. Daarnaast merk ik dat ik af en toe veel moeite heb mij te concentreren op mijn werk. Als de migraine aanvallen er daadwerkelijk minder van werden, had ik het er misschien nog voor over gehad. Maar aangezien ik mezelf niet meer terug herken, heb ik in overleg met de neuroloog besloten dit medicijn af te bouwen. We gaan nu over op Candesartan, een bloeddrukverlagend middel wat redelijk nieuw is tegen migraine. Ik ben benieuwd..
09-08-2017

Topamax (topiramaat)

hallo ik ben monica. Ik ga al een hele tijd naar een neuroloog voor mijn hoofd, omdat ik zeer veel last hebt van migraine. Zeer veel medicijnen gebruikt, maar hielp niet echt. Het verzachte wel, maar het ging niet sinds dat topamax niet gaat het beter. Ik moet het wel opbouwen, maar ik ben er wel serieus ziek van. Sinds ik dat neem, heb ik me niet meer goed gevoeld in mijn[lees meer...] vel. Een ding heb ik wel, mijn hoofdpijn is er wel mee beter. Als ik serieuze pijn hebt, moet ik er nog iets bij nemen en ben ik goed 2&3 en dan moet ik weer iets bij nemen, dat was niet bij die andere medicijnen. In november moet ik weer op controle bij de neurologe voor mijn hoofdpijn en intussen werk ook halftime omdat niet verlopig niet gaat om voltime te werken, want 's namiddags kan ik me niet meer concentreren. Zijn er mensen die weten hoe ik van die misselijkheid kan afkomen, want het is leuk om alle dagen zo misselijk te zijn, want de neuroloog heeft ook al aangesproken voor me volledig thuis te zetten invalideteit, maar dat wil ik niet ben nog te jong daar voor. wie kan me er helpen? danku.
10-03-2017

Epilepsie

Ik heb verschillende epileptie-aanvallen gehad tijdens een coma (Nov2014) en tot iets nadat ik uit coma ben gekomen....De Dokter(s) vonden geen oorzaak van die aanvallen(nog steeds niet op 10 03 2017 ). ik kreeg de topamax preventief. Bijwerkingen: duizeligheid, misselijkheid, hoofdpijn, van slag zijn vooral 's morgens, moe gevoel tijdens de dag..... uiteindelijk depressie[lees meer...]f geworden (nam tegelijkertijd ook Kepra)
10-02-2017

Bipolaire stoornis

Heb een drug en drank verslaving in het verleden, ook impulsief karakter. Sinds 3 jaar eigen zaak begonnen en op stressvolle en eenzame momenten word ik oncontroleerbaar, onvoorspelbaar en impulsief. Drank en drugs was/is zowaar mijn uitweg en daar had/heb ik genoeg van. Mijn huisarts raadde me Topamax aan om het dwangmatige gevoel te onderdrukken en meer rust te brengen e[lees meer...]n dat merkte ik meteen bij dag 1. Ik ben het nog aan het op opbouwen, ik merk wel dat ik minder enthousiast ben over normale zaken en een beetje neerslachtig, dat is wel jammer, maar gezien de moeilijke situatie waarin ik verzeild ben geraakt, weet ik dat dit soort medicatie me er kan door helpen. Het is wel een beetje aanvoelen in het begin "dat zweverige" maar je leert het te balanceren in je dagelijks patroon. Oh ja en ik slaap ook veel beter. Iets Minder kopzorgen. En paniekerige gedachten geraken niet meer tot een pijnlijk niveau.
22-01-2017

Epilepsie

Ik was niet zo'n angstig type en ben inmiddels gewend aan het slikken van pillen plus dat ik erop vertrouw dat de artsen die ze voorschrijven weten wat ze doen dus. Maar dat blijkt in mijn geval niet waar te zijn ik slik 3 soort pillen tegen mijn Epilepsie aanvallen , dit zijn complex partiële aanvallen. Deze kunnen alle drie ervoor zorgen dat je depressief word wat in m[lees meer...]ijn geval dan ook aardig gelukt is. Ik ben zeer regelmatig zwaar depressief en wil dan ook alleen mijn ogen dichtdoen en nooit meer open doen. Verder word je agressief heel erg moe snel geïrriteerd slecht slapen komt er ook nog bij, maar dat deed ik al want ik heb Apneu. Ik heb het vermoeden dat al mijn kwaaltjes met elkaar te maken hebben inmiddels en oh ja ik ben ook nog doof aan beide oren.
26-12-2016

Eetstoornis

Verwoestend middel wat je hele lichaam en geest aantast en verstoord. Schadelijk en gevaarlijk middel. Net drugs oftewel Dopamax. Een halfjaar geslikt voor boulimia en stemmingsklachten. Werkte uiteindelijk averechts door de sterk opkomende depressie en daaruit voort eetbuien. Klachten zoals verlaging IQ en geheugenproblemen, zware spier en gewrichtsklachten, zoals het voe[lees meer...]len als een bejaarde. Weken van 27/4 huilbuien, hoofdpijn, suicidaliteit en zichtverlies en uitvalsverschijnselen. Verstoring hormoonhuishouding, overgang- en zwangerschapsklachten en candida. Algehele negatieve karakterverandering. Raakte mijzelf helemaal kwijt. Leek wel alsof ik dement werd en een kreupel oud angstig, negatief, afhankelijk, geïsoleerd oud vrouwtje. Paniekaanvallen, zware angstoornis, sociale angst en depressie, maar ook woedeproblemen en irritatie naar mensen. Nier- en leverfalen en maag- en darmklachten. Bijna erdoor in de ziektewet beland. Na halfjaar gebruik noodgedwongen afgebouwd en gestopt in 2 weken en nu halfjaar afkicken en herstellen van deze troep wat mij nog zwaarder valt. Vraag is of "ik" mijn lichaam en persoonlijkheid weer de oude wordt zonder blijvende schade. Veel ervaring met medicatiegebruik, maar dit is een heel ander verhaal. Nog nooit zo'n gevaarlijk en schadelijk middel ervaren. Voor mij nooit meer. Vind dat dit middel in NL wordt onderschat. In Amerika en de vele sites is veel meer bekendheid over de negatieve gevolgen. Veel meer begeleiding en uitleg gewenst door specialisten en waarschuwing voor negatieve en schadelijke gevolgen.
20-11-2016

Bipolaire stoornis

Sinds jaren worstel ik met mijn Bipolaire Stoornis. Geen enkele stemmingsstabilisator leek geschikt. Lithium niet. Seroquel kwam ik ruim 30 kg van aan. Dit was nummer 7. En eindelijk. Samen met Bupropion. Je komt er niet van aan. Ik blijf stabiel. De Bupropion zorgt dat ik niet te depressief kan worden. Helaas doen weinig Nederlandse psychiaters er nog wat mee. Maar mijn [lees meer...]leven lijkt nu eindelijk op orde te komen.
12-11-2016

Epilepsie

Topamax is hetzelfde medicijn als de Carbamazepine, zij het met een andere stofwerking / functie. Vooral als je de medicijn Carbamazepine meer dan 20 jaar geslikt hebt. Overigens ontbreekt bij de Carbamazepine de medicijnstof B2, en breekt het de vitamine D af. Daarom dat ik nu ben overgegaan naar de Topamax door de specialist.
13-10-2016

Topamax (topiramaat)

Blij met de topamax, weinig aanvallen meer. Enigste bijwerking heel veel gewichtsverlies. Zijn er meer mensen die sinds de start van topamax elke dag diarree hebben....
26-09-2016

Epilepsie

Sinds ik deze medicijn slik heb ik minder last van licht, waardoor ik minder kans op aura's hebt om aanvallen te krijgen. Toch heb ik dagelijks last van spierkramp, denkelijk door dat dit ( volgens de huisarts ) tot de bijwerking behoord, buiten mijn andere medicijnen carbamazepine en de clobazam.
28-07-2016

Epilepsie

Ik moet al jaren lang Depakine Gronno 500 slikken, en dit middel heeft de bijwerking om je te laten groeien. Toen kreeg ik van mijn neuroloog de vraag, wil je Topamax uitproberen? Daar heb je geen groei problemen mee, ik zij toen oké en moest een aantal maanden opgenomen worden in een epilepsie kliniek. Na 4 en halve maand raakte ik steeds sneller agressief, maar wist niet[lees meer...] waar het weg kwam. Op een gegeven moment kreeg ik heel erg waanbeelden, zelfs zo erg dat ik dacht dat iedereen me niet moest en boos op me was. Hierdoor wilde ik uit het leven stappen en raakte in een GGZ instelling terecht. Daar zeiden ze dat het middel Topamax niet bij mij paste en weer af moest bouwen en naar mijn oude medicatie terug moest. Nu heb ik weer het middel Depakine Gronno 500. (8 pillen per dag)
27-07-2016

Hoofdpijn

sinds ik topamax neem voor hoofdpijn, wat wel helpt, veel minder hoofdpijn. Maar nadeel ik veel nierstenen heb, nu om de twee maanden. En daarom topamax heb gestopt en nu zien of ook nierstenen zullen weg blijven en hopen dat ik niet meer hoofdpijn terug krijg.
15-06-2016

Clusterhoofdpijn

Doordat indometacine veel bijwerkingen gaf heb ik voor mijn clusterhoofdpijn van de neuroloog Topamax gekregen. Totaal geen succes helaas: de hoofdpijn verdween niet en na het middel ongeveer een week gebruikt te hebben begon ik me naar te voelen. Gedurende de hele dag had ik een soort stoned/wazig gevoel en ik leek me een stuk verdrietiger te voelen. Meteen de neuroloog m[lees meer...]aar gebeld en met het middel gestopt.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum