lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 2

11-02-2017

Pregabaline (pregabaline)

Na een operatie aan mijn buik (reconstructie) had ik links op mijn linker kuit een dove plek dat gevoel is gezakt naar mijn voet alleen de linkerkant van mijn voet doet niet zeer. De rest heeft aanrakingspijn - steken - zeurend slapend gevoel en warmer dan mijn andere voet. Daar heb ik deze medicijnen voor gehad, maar de pijn gaat gewoon door met zeuren en steken. Wel word[lees meer...] ik licht in mijn hoofd en iets slaperig maar dat is alles.
18-01-2017

Polyneuropathie

Weinig resultaat
16-01-2017

Aangezichtspijn

Gebruik nu +- 9 maanden Het medicijn is zeer doeltreffend en had na +- 1 maand inname geen aangezichtspijnen meer. Eerste weken ; zeer duizelig en zware evenwichtsproblemen alsof je dronken rondloopt. Niet verantwoord om auto te rijden! Zelfs fietsen geeft problemen! Evenwichtsproblemen verminderen, maar blijven. Zware concentratieproblemen met black-out's middeni[lees meer...]n gesprekken Vergeetachtig & verminderde interesse. Humeur & karakter veranderen duidelijk tijdens innameperiode. Ik kreeg last van zware obstipatie & serieuze plasproblemen. Regelmatig zware rugpijnen. Geen gewichtstoename.
24-12-2016

Lage rugpijn

In 2005 motorongeluk gekregen en een wervelbreuk op gelopen (L3). Compressie fractuur. In de jaren daarna kreeg ik steeds meer pijn en uitstraling in rechterbeen die steeds erger werd. Na de Pijnkliniek, heb ik nu dus Pregabaline met de nodige bijwerkingen: Huidproblemen, rode vlekken. spierpijn in kuiten kan daardoor moeilijk lopen. Hoofdpijn, duizelingen, trillende hande[lees meer...]n, behoorlijke vergeetachtigheid en waggelend lopen.
28-09-2016

Fantoompijn

09-06-2016

Pregabaline (pregabaline)
Hereditaire motorische en sensorische neuropathie

Beste Frank, Ik hoop da tik zo kan bereiken om mijn dank uit e spreken voor je meedenken. Ik ga jouw tip zeker aan mijn huisarts voorleggen. Ik moest opnieuw alles invullen; geen idee of het allemaal hetzelfde is. Fijne groeten, Ton
27-05-2016

08-05-2016

Polyneuropathie

Na een zoektocht door pijnpoli en huisarts ivm volgens huisarts extreme neuropatische pijn tgv chemotherapie met oxylaplatin nu 3 x 300 mg pregabaline per dag, 3x 100 mg tramadol per dag en 25 microgram fentanylpleisters. Deskundigen verbazen zich dat ik nog rondloop. Bijwerking: 15 kilo aangekomen, en die gaan er niet af omdat bewegen zeer pijnlijk is. Ik ben boos op onco[lees meer...]logie, omdat ze er dat bij de intake voor de chemo niets hebben verteld over neuropathie als bijwerking en toen het zich begon voor te doen zeiden dat dat bij de meeste mensen na een paar maanden over gaat. Ik heb zelf moeten uitvinden dat het neuropathie heet! Volgens oncoloog geen medicijn tegen; na door vragen toch wel, maar met bijwerkingen. Vorig jaar februari huisarts gebeld: doe mij de bijwerkingen maar. Begonnen met gabapentine, dosis daarvan opgevoerd; toen een ander medicijn, naam van kwijt, vervelende bijwerkingen, toen cymbalta, ook vervelende bijwerkingen, toen eerst lyrica, nu pregabaline. Maximale dosis, eigenlijk overdosering. Probeer t minderen met tramadol en pregabaline vanwege sufheid ene evenwichtsgevoel kwijt, maar dat geeft direkt weer pijnklachten. Pijn is met beschreven dosering onder controle, anders niet. Maar zo is het ook geen doen. Tips?
Pagina 1 van 2

Mirena (1947) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (786) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (402) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (395) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (338) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!