Pregabaline

Topamax (202 meningen)
Rivotril (150 meningen)

17-10-2019

Gordelroos

Heftige Trigeminus-Zoster-infectie met meningo-encefalitis. 16 dagen aan het infuus met Aciclovir. Nu is het zes maanden later en de pijn is dragelijk, dankzij de maximale dosis Pregabalin (600 mg) plus 2 x 500 mg Metamizol. Maar ik zit regelmatig te knikkebollen en mijn hoofd lijkt wel een zeef. Ik moet echt alles opschrijven, anders is het weg.... Hoop dat het niet per[lees meer...]manent is!
12-10-2019

Pregabaline (pregabaline)

Ik begon met pregabaline voor de zenuw pijn dat hielp niet. Wel werkte het positief op mijn humeur. Later ben ik er twee gaan slikken op advies van de neuroloog omdat het dan wel wat af zou doen aan de zenuwpijn. Het hielp niet. Weer veel later wilde de neuroloog dat ik er drie ging slikken. Dat heb ik niet gedaan. In overleg met de huisarts ben ik gestopt. Na een week wa[lees meer...]s ik dood moe, ik was echt tot niets meer in staat. Ik moest me ziek melden. Volgens de huisarts lag dat niet aan het stoppen met de pregabaline. Pas weken later toen een co assistente zei dat het toch zou kunnen ben ik weer begonnen en de klachten waren na enkele dagen verdwenen. Weer veel later heb ik geprobeerd heel heel langzaam af te bouwen. Maar na een week of zes werd ik weer zo moe. Vreselijk moe. Ik kan dus niet stoppen met de pregabaline . Nu ben ik er achter gekomen dar ook de vergeetachtigheid waar ik steeds meer last van krijg in de lijst met bijwerkingen staat. Ik vergeet van alles, en doe som rare dingen. Mijn hersenen geven dus de verkeerde signalen door. Meestal kan ik het nog verbloemen en verbeteren. Maar als ik de deur van de diepvries open laat staan kan dit behoorlijke gevolgen hebben. En als ik op mijn werk fouten ga maken, dan is echt het hek van de dam. Ik kan niet stoppen, want dan zou ik wie wet hoe lang in de ziektewet moeten gaan, en mijn man zou dat niet aan kunnen.
10-09-2019

Pregabaline (pregabaline)
Acute necrotiserende gingivitis (ANG, ANUG)

4weken opgezeten,heel weinig geslapen. Gebruik nu 600 Mg per dag ,eerst + 2 weken 300 Mg , nu 600 Mg. Somsnog wakker worden van pijn in rug en armen sinds. Pijnpoli 29 aug voor injectie voor rug. 2sept MRI cerivale wervelkolom,weet nog geen uitslag.
10-09-2019

Pregabaline (pregabaline)

het enige wat ik doe is aankomen gebruik ze nou 3 maand ben er 3/4 kilo aangekomen maar verder geen bijwerkingen
14-07-2019

Rugklachten

Vanwege een amputatie van mijn onderbeen (2017) kreeg ik een prothese waarbij ze je weer recht willen laten lopen . Daardoor kreeg ik ( door al deze tijd verkeerd te hebben gelopen) last van enorme zenuwpijn in de onderrug met uitstraling naar de bil tot aan de tenen. Begonnen met pregabaline 2 x 75 mg 2 x p/d. Eigenlijk geen werking , dus na een tijdje de boel verhoogd [lees meer...]naar 300 mg `s morgens en 300 mg `s avonds. en ja....het werkte naar behoren. Pijn niet helemaal weg, maar ik kon weer lopen. Na een tijdje voelde ik me moe worden....zo moe dat ik in slaap viel als ik op m`n telefoon keek. Ik gebruik het nu bijna 2 jaar en heb last van vergeetachtigheid..Hartkloppingen... soms wazig zien...en vooral `s nachts in rust last van warmte en koude aanvallen..Ik heb dan het gevoel dat de huid koud is , maar dat onder de huid de warmte in "golven" door mijn lichaam gaat. Ik moest een hart registratie kastje dragen vanwege de soms heftige hartkloppingen die ik heb en de "steken "die ik voel . Maar ja..na 4 dagen dat ding ingeleverd en na een telefoongesprek werd er gezegd dat hij niets geregistreerd had....DUSSSS dat mag ik binnenkort over doen. Na wat rond gegoogeld te hebben en na wat andere medicatie gekeken te hebben blijkt wel dat pregabaline veel klachten met zich mee brengt dan bijvoorbeeld GABAPENTINE. A.s maandag even contact met de huisarts hebben over het wisselen van deze medicatie. Hopelijk dan minder klachten . Maar nu nog iets. Er was bij mij een tumor geconstateerd op de schildklier....GEEN KANKER, maar kan het wel worden zei de internist, dus er uit met dat ( **##*^^*##) wat er niet hoort. Nu heb ik vandaag een gesprek gehad met iemand die bijna het zelfde heeft als mij, en hij vertelde me dat ook hij eerst een tumor kreeg op de rechter helft van zijn schildklier, en later ook aan de linker kant. Eerst het ene deel eruit, en later het andere deel verwijderd. Ook hij gebruikt pregabaline......Zie ik daar nu een overeenkomst of heb ik dat verkeerd. Misschien heeft iemand anders ook dit ( meegemaakt ). Dan is het dus wel dat pregabaline een tumor veroorzaakt en dan moet dit toch doorgegeven worden. Dus indien mogelijk .... geef dit door aan uw arts..
16-06-2019

Artrose

Ik gebruik dit omdat ik een scheur en artrose in mijn onderste ruggewervel heb, een hernia in L4-L5 en een schwazinoom/neurinoom tussen L3-L4. Mijn vrouw gebruikte het omdat ze fibromialgie heeft. Aanvankelijk lijkt het niet zoveel kwaad te kunnen maar beiden hebben we weinig tot geen baat bij pregabaline. Beiden zijn we hardcore aan de lijn (minder dan 1000 kcal per dag[lees meer...]) en desalniettemin blijft/bleef de weegschaal gelijk staan. Nu mijn vrouw gestopt is met pregabaline vliegen de kilo's er bij haar af terwijl die bij mij blijven zitten en we hetzelfde eten. Ik houd veel vocht vast. Mijn vrouw is het inmiddels kwijt. Mijn vrouw heeft het middel (Pregabaline 75) ervaren als zeer verslavend. Bij het stoppen heeft ze heftige afkickverschijnselen ondervonden met koorts (warm-koud), nachtzweten en wanen. We wonen in het buitenland en hebben sterk het idee dat de specialist het heeft voorgeschreven als een soort klantenbinding. Elk consult moet hier apart moet worden betaald en is allesbehalve voordelig.
18-05-2019

Pregabaline (pregabaline)

De eerste 2 dagen (2 capsules van 75mg per dag) voelde ik me dronken. Op dag 3 had ik er wat baat bij: minder zenuwpijn in been en bil. Bij 3 maal daags , samen met 6 paracetamol en 400mg ibuprofen, is de pijn te verdragen. Het echte effect verwacht ik van een operatie.
03-05-2019

Polyneuropathie

De ergste pijn in afgenomen in heftigheid, waardoor ik meer kan lopen, bewegen en actief zijn. De kijk op de toekomst is positiever geworden.
10-04-2019

Pregabaline (pregabaline)

ik heb erge zenuwpijn in het hele lichaam. ik gebruik het nu twee dagen en ze beginnen te werken. ik heb een paar bijwerkingen en dat zijn: moeheid, duizelig, dikke benen, bijna niet kunnen lopen, maar dat kan ik nog wel aan. ben zeer positief en lacht eindelijk weer. ik heb HEEEEEEL veel pijn gehad, nu nog wel maar het begint minder te worden. ik weet waar ik de pijn[lees meer...] van gekregen heb: van zyprexa. ik ben verslaafd geweest. ze hebben me van alles aangepraat, ben in 2017 gestopt met ALLE medicijnen en toen werd de pijn HEEL erg. ik ga nu verder met mijn leven, ik ga genieten. laat je nooit geen medicijnen aanpraten. ik had er 103 PER week. ik zie er eindelijk weer goed uit šŸ˜ƒ graag een reactie.
05-04-2019

Aangezichtspijn

Door dat ze denken dat ik aangezichtspijn heb hebben ze dit voor geschreven šŸ˜Š het werkt super tegen de pijn alleen de oplopende kilo's zijn echt niet geweldig woog 85 en houd het goed bij en nu is het zo'n 100kgšŸ˜­
03-04-2019

Pregabaline (pregabaline)

Matig effect, veel vervelende bijwerkingen.
30-03-2019

Pregabaline (pregabaline)

in het begin veel duizeligheid. later vermoeidheid, kortademig. slaperigheid. na langere periode van gebruik ernstige obstipatie.
27-03-2019

Pregabaline (pregabaline)

Vanwege slijtage in de onderste rugwervels als gevolg van zwaar werk alles geprobeerd. Ik dacht dat Pregabaline niet hielp, dus begonnen met afbouwen. Toen ik op 2x 50mg per dag zat was de pijn niet meer te harden, ik werd gek. Dacht....wat is dit nu weer? Zo erg nog nooit meegemaakt. De apotheek had mijn medicijnen niet op tijd geleverd, alles op, dus maar 2x 150mg [lees meer...]gepakt, die had ik nog in voorraad. WAT TOEN GEBEURDE IS NIET TE GELOVEN, BIJNA PIJNVRIJ EN KAN NORMAAL BEWEGEN. IK WAS VERGETEN HOE HET VOELDE. NU WEET IK HET ZEKER...................PREGABALINE WERKT !! (Nog even voor de duidelijkheid, ik gebruik daarnaast ook Methadon als pijnstiller)
18-01-2019

Pregabaline (pregabaline)

De zenuwpijn werd in 2dagen minder. Niet helemaal pijnvrij maar te doen. Wel last van obstipatie en soms vergeetachtigheid
25-12-2018

Polyneuropathie

Sinds enige jaren last van chronische idiopathische axonale polyneuropathie ook wel CIAP genoemd. Dag en nacht brandende overgevoelige voeten. En de voetzolen voelen vreemd aan. Pregabaline geeft enige verlichting. En, niet als laatste, het verbeterd de stemming en maakt alles wat draaglijker. Oorzaak onbekend en aanleg waarschijnlijk erfelijk. Meer familieleden hebben er [lees meer...]last van. Kan ook voortkomen uit zeer overmatig alcoholgebruik en diabetes. Geef geen geld uit aan therapieƫn, want die zijn er niet...
23-12-2018

Pregabaline (pregabaline)

goede ervaringen in verband met pijn klachten

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum