Pregabaline

Topamax (200 meningen)
Rivotril (148 meningen)

14-07-2019

Rugklachten

Vanwege een amputatie van mijn onderbeen (2017) kreeg ik een prothese waarbij ze je weer recht willen laten lopen . Daardoor kreeg ik ( door al deze tijd verkeerd te hebben gelopen) last van enorme zenuwpijn in de onderrug met uitstraling naar de bil tot aan de tenen. Begonnen met pregabaline 2 x 75 mg 2 x p/d. Eigenlijk geen werking , dus na een tijdje de boel verhoogd [lees meer...]naar 300 mg `s morgens en 300 mg `s avonds. en ja....het werkte naar behoren. Pijn niet helemaal weg, maar ik kon weer lopen. Na een tijdje voelde ik me moe worden....zo moe dat ik in slaap viel als ik op m`n telefoon keek. Ik gebruik het nu bijna 2 jaar en heb last van vergeetachtigheid..Hartkloppingen... soms wazig zien...en vooral `s nachts in rust last van warmte en koude aanvallen..Ik heb dan het gevoel dat de huid koud is , maar dat onder de huid de warmte in "golven" door mijn lichaam gaat. Ik moest een hart registratie kastje dragen vanwege de soms heftige hartkloppingen die ik heb en de "steken "die ik voel . Maar ja..na 4 dagen dat ding ingeleverd en na een telefoongesprek werd er gezegd dat hij niets geregistreerd had....DUSSSS dat mag ik binnenkort over doen. Na wat rond gegoogeld te hebben en na wat andere medicatie gekeken te hebben blijkt wel dat pregabaline veel klachten met zich mee brengt dan bijvoorbeeld GABAPENTINE. A.s maandag even contact met de huisarts hebben over het wisselen van deze medicatie. Hopelijk dan minder klachten . Maar nu nog iets. Er was bij mij een tumor geconstateerd op de schildklier....GEEN KANKER, maar kan het wel worden zei de internist, dus er uit met dat ( **##*^^*##) wat er niet hoort. Nu heb ik vandaag een gesprek gehad met iemand die bijna het zelfde heeft als mij, en hij vertelde me dat ook hij eerst een tumor kreeg op de rechter helft van zijn schildklier, en later ook aan de linker kant. Eerst het ene deel eruit, en later het andere deel verwijderd. Ook hij gebruikt pregabaline......Zie ik daar nu een overeenkomst of heb ik dat verkeerd. Misschien heeft iemand anders ook dit ( meegemaakt ). Dan is het dus wel dat pregabaline een tumor veroorzaakt en dan moet dit toch doorgegeven worden. Dus indien mogelijk .... geef dit door aan uw arts..
16-06-2019

Artrose

Ik gebruik dit omdat ik een scheur en artrose in mijn onderste ruggewervel heb, een hernia in L4-L5 en een schwazinoom/neurinoom tussen L3-L4. Mijn vrouw gebruikte het omdat ze fibromialgie heeft. Aanvankelijk lijkt het niet zoveel kwaad te kunnen maar beiden hebben we weinig tot geen baat bij pregabaline. Beiden zijn we hardcore aan de lijn (minder dan 1000 kcal per dag[lees meer...]) en desalniettemin blijft/bleef de weegschaal gelijk staan. Nu mijn vrouw gestopt is met pregabaline vliegen de kilo's er bij haar af terwijl die bij mij blijven zitten en we hetzelfde eten. Ik houd veel vocht vast. Mijn vrouw is het inmiddels kwijt. Mijn vrouw heeft het middel (Pregabaline 75) ervaren als zeer verslavend. Bij het stoppen heeft ze heftige afkickverschijnselen ondervonden met koorts (warm-koud), nachtzweten en wanen. We wonen in het buitenland en hebben sterk het idee dat de specialist het heeft voorgeschreven als een soort klantenbinding. Elk consult moet hier apart moet worden betaald en is allesbehalve voordelig.
18-05-2019

Pregabaline (pregabaline)

De eerste 2 dagen (2 capsules van 75mg per dag) voelde ik me dronken. Op dag 3 had ik er wat baat bij: minder zenuwpijn in been en bil. Bij 3 maal daags , samen met 6 paracetamol en 400mg ibuprofen, is de pijn te verdragen. Het echte effect verwacht ik van een operatie.
03-05-2019

Polyneuropathie

De ergste pijn in afgenomen in heftigheid, waardoor ik meer kan lopen, bewegen en actief zijn. De kijk op de toekomst is positiever geworden.
10-04-2019

Pregabaline (pregabaline)

ik heb erge zenuwpijn in het hele lichaam. ik gebruik het nu twee dagen en ze beginnen te werken. ik heb een paar bijwerkingen en dat zijn: moeheid, duizelig, dikke benen, bijna niet kunnen lopen, maar dat kan ik nog wel aan. ben zeer positief en lacht eindelijk weer. ik heb HEEEEEEL veel pijn gehad, nu nog wel maar het begint minder te worden. ik weet waar ik de pijn[lees meer...] van gekregen heb: van zyprexa. ik ben verslaafd geweest. ze hebben me van alles aangepraat, ben in 2017 gestopt met ALLE medicijnen en toen werd de pijn HEEL erg. ik ga nu verder met mijn leven, ik ga genieten. laat je nooit geen medicijnen aanpraten. ik had er 103 PER week. ik zie er eindelijk weer goed uit šŸ˜ƒ graag een reactie.
05-04-2019

Aangezichtspijn

Door dat ze denken dat ik aangezichtspijn heb hebben ze dit voor geschreven šŸ˜Š het werkt super tegen de pijn alleen de oplopende kilo's zijn echt niet geweldig woog 85 en houd het goed bij en nu is het zo'n 100kgšŸ˜­
03-04-2019

Pregabaline (pregabaline)

Matig effect, veel vervelende bijwerkingen.
30-03-2019

Pregabaline (pregabaline)

in het begin veel duizeligheid. later vermoeidheid, kortademig. slaperigheid. na langere periode van gebruik ernstige obstipatie.
27-03-2019

Pregabaline (pregabaline)

Vanwege slijtage in de onderste rugwervels als gevolg van zwaar werk alles geprobeerd. Ik dacht dat Pregabaline niet hielp, dus begonnen met afbouwen. Toen ik op 2x 50mg per dag zat was de pijn niet meer te harden, ik werd gek. Dacht....wat is dit nu weer? Zo erg nog nooit meegemaakt. De apotheek had mijn medicijnen niet op tijd geleverd, alles op, dus maar 2x 150mg [lees meer...]gepakt, die had ik nog in voorraad. WAT TOEN GEBEURDE IS NIET TE GELOVEN, BIJNA PIJNVRIJ EN KAN NORMAAL BEWEGEN. IK WAS VERGETEN HOE HET VOELDE. NU WEET IK HET ZEKER...................PREGABALINE WERKT !! (Nog even voor de duidelijkheid, ik gebruik daarnaast ook Methadon als pijnstiller)
18-01-2019

Pregabaline (pregabaline)

De zenuwpijn werd in 2dagen minder. Niet helemaal pijnvrij maar te doen. Wel last van obstipatie en soms vergeetachtigheid
25-12-2018

Polyneuropathie

Sinds enige jaren last van chronische idiopathische axonale polyneuropathie ook wel CIAP genoemd. Dag en nacht brandende overgevoelige voeten. En de voetzolen voelen vreemd aan. Pregabaline geeft enige verlichting. En, niet als laatste, het verbeterd de stemming en maakt alles wat draaglijker. Oorzaak onbekend en aanleg waarschijnlijk erfelijk. Meer familieleden hebben er [lees meer...]last van. Kan ook voortkomen uit zeer overmatig alcoholgebruik en diabetes. Geef geen geld uit aan therapieƫn, want die zijn er niet...
23-12-2018

Pregabaline (pregabaline)

goede ervaringen in verband met pijn klachten
19-12-2018

Artrose

Ik had zeer veel pijn en stijfheid bij het opstaan 's morgens. Het eerste half uur loop ik scheef van de pijn. Daarna trekt de pijn bijna helemaal weg. De pregabaline heb ik in verschillende sterktes geprobeerd: 75 mg, 1oo mg , 150 mg, 50 mg. Over het algemeen werkt de pijnstilling fantastisch: ik kan me bewegen zonder pijn. Echter de bijwerkingen worden steeds meer ,[lees meer...] ondanks het verminderen van het aantal mg'en. Uiteindelijk gestopt met dit middel i.v.m. de vele bijwrkingen.
31-10-2018

Pregabaline (pregabaline)

Ik ben 40 jaar en loop al vanaf mijn 18e met rugklachten, ligkuur gehad, operatie en weer een ligkuur. Veel fysio gehad en gesport. Hoe zwaarder ik sportte hoe beter het ging maar dat hield ik n iet vol, dus altijd wel een aantal maanden in het jaar veel rugpijn, zeker van de zomer naar de winter toe. nu na 2 kinderen, was ik de pijn zo zat en wilde ik kunnen spelen met de[lees meer...] kinderen. weer een MRI scan gehad en er zat wel degelijk een zenuw bekneld, maar deze kon niet nog een keer geopereerd worden. dus kwam de specialist met medicijnen. Pregabaline Ranbaxy 75mg. 2x daags 1 capsule. Het is voor mij dragelijk nu en ik kan gek doen met de kinderen en dat is zo lekker. maarja ik wil niet mijn levenlang medcijnen slikken. Maar het helpt. en ik ben nu geholpen.
06-08-2018

Pregabaline (pregabaline)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)

niet veel voor mij gedaan
19-07-2018

Polyneuropathie

Hierbij kom ik enigszins terug op mijn beoordeling van 2 augustus 2017 Aangezien zenuwpijn een zeer vervelend iets is, ben ik toch verder gegaan met pregabaline, heb de huisarts gevraagd om een dosering van 2 X daags 25 mg. Bij deze dosering gaf wel wat verlichting en waren de bijwerkingen acceptabel. Toen langzaam opgehoogd, eerst 1 X 50mg en 1 X 25 mg per dag en uitein[lees meer...]delijk 2 X daags 50mg. Dit geeft een redelijk resultaat. Hierbij gebruik ik 3 X daags 1 capsule van 400mg palmitoylethanolamide (PEA) Dit geeft een goed resultaat. Dus gebruik van Pregabaline nauwkeurig instellen i.s.m. (huis)arts is mijn advies.

Amoxicilline (475) - Antibiotica - penicillines breedspectrum