Ervaringen met Keppra

levetiracetam

25-01-2024 | Vrouw | 50
Epilepsie
Als kind een schedelbreuk opgelopen en vanaf mijn 7 jaar epilepsie. Dit is alleen niet erkend en heb lang geen medicatie gehad en wel aanvallen. Deze werden toen ik 30 jaar was zo heftig dat ik aan de medicatie moest. Na een aantal omzwervingen kwam ik op Kepra. Mijn aanvallen, depressie en zintuigelijke sensaties verdwenen maar werd intens moe. Hier moest ik maar aan wenn[lees meer...]en. Wel ging ik steeds slechter functioneren en ben inmiddels afgekeurd. De gekste dingen kwamen voorbij! Ineens niet meer kunnen lopen, flauwvallen, ernstige darmklachten, heftige allergieën tot shocks aan toe op andere middelen, ernstige draaiduizeligheid en geen normaal gesprek kunnen voeren. Inmiddels krijg ik jodium en b12 injecties zodat ik weer een beetje functioneer. Maar de koek is op en ben naar mijn neuroloog gestapt dat er iets moet gebeuren! Maar wat?? Ik heb geen idee!! Ik voel me inmiddels zwaar gehandicapt maar durf nog maar weinig te veranderen omdat ik overal zo heftig op reageer. Inmiddels ben ik zelfs van mening dat ik maar het beste overal mee kan stoppen en misschien een ketogeen dieet moet gaan starten??……

07-01-2024 | Vrouw | 12
Epilepsie
Wat een hel deze medicatie. De epileptische aanvallen bleven dan wel weg, maar ik was totaal niet mijzelf. Nog nooit psychische problemen gehad, maar ik was een wrak. Na 6 weken afgebouwd en toen werd het iets minder heftig en verdwenen gelukkig de zelfmoordgedachten, maar ik was nog steeds totaal niet mijzelf. Uiteindelijk overgeschakeld naar Briviact. Dit is het [lees meer...]tweede generatie “zusje” en dat lijkt nu al beter te zijn.

06-09-2023 | Man | 64
Epilepsie
Zie ook mijn gunstige verhaal over overstap naar Briviact.

29-08-2023 | Vrouw | 27
Epilepsie
Na mijn eerste insult aan deze medicatie begonnen. Veel bijwerkingen en was totaal mezelf niet meer. Ik werd er depri van en wou zelfs de deur niet meer uit. Nooit eerder zulke gevoelens gehad waarvan ik niet wist hoe ik er mee om moest gaan. De eerste dagen leek het alsof ik dronken was. Ging er niet vanuit dat ik epilepsie had (na enkel insult) dus ben ik de medicatie ga[lees meer...]an afbouwen. Echter na 3 dagen zonder, kreeg ik 2 aanvallen in dezelfde nacht (tonisch klonische epilepsie). Nu opbouwfase Lamotrigine en dat gaat beter. Ik ben weer mezelf en kan lachen ondanks enkele bijwerkingen.

27-08-2023 | Vrouw | 54
Epilepsie
Door NAH epilepsie waargenomen en werd op 2x 750 mg gezet. Bleek te hoog.. toen 2x 500 mg en dat vijf jaar geslikt...kreeg rare klachten maar was te suf om erover na te denken... echter Keppra was toch veilig?maar wekt ook aanvallen op! Enfin 2022 lag ik tweemaal op de IC. Acute bloeddrukdaling door orgaanfalen waardoor hart stopte en lag op straat. 1e x lag ik op de Brai[lees meer...]n Care Unit met hartbewaking (juni) daarna op Cardiologie.( aug ) liep o.a.als een Parkinsonpatient en had ineens een slepend been; bleek een stolsel in nekslagader... dus dit medicijn verandert bloedbeeld! Had nooit iets; was kerngezond. Na een moeilijk gesprek met neuroloog ("wie gelooft u nou, hen op de IC of mij.. Ik ben de neuroloog") op aandringen van mij stemde ze in tot langzaam afbouwen want ze wilde meteen stoppen. (???) Dus in 2014 zat ik op 2x 750 mg (tandvlees zwol op en ik kwijlde) 2016 tot 2022 2x 500 mg en in 6 mnd afgebouwd tot 1x 250 mg en die breek ik nu en zit op 125 mg per dag. Gek genoeg geen enkele bijwerking meer en voel mijn eigen lijf weer. Volgende mnd een EEG. Ik ga gastlessen geven op mijn oude college omdat er een grijs gebied is over bijwerkingen op lange termijn! Ik weet nu dat ze mij elk half jaar had moeten bloed prikken op Levetiracetam. Bovendien is de communicatie tussen artsen summier. Mijn tip: wees alert en assertief ook al kostte het eerst bijna je leven. Arrogante neuroloog doet weer erg beleefd.

31-05-2023 | Vrouw | 15

31-10-2022 | Vrouw | 70
levetiracetam (1000mg)
Epilepsie I combinatie hartinfarcten

28-10-2022 | Man | 58
Epilepsie
Eerste onverwachte aanval op 58 jarige leeftijd. Geen enkel spoor van de ziekte teruggevonden na hersenscan CT en MRI. Enkel een oud trauma van een val of kwetsuur te zien in frontale kwab. Eerste 3 weken geen enkele bijwerking, daarna sterkere tinnitus en momenten van duizeligheid en hoofdpijn. Vroeger nooit hoofdpijn gehad.

05-10-2022 | Man | 14
levetiracetam (600mg)

09-08-2022 | Vrouw | 63
levetiracetam (2000mg)
Epilepsie
Moet sinds drie dagen verhoogt keppra 2000mg eerst was1750mg kreeg aanvallen vandaar verhoging veel plassen duizelig in hoofd misselijk overgeven mening sinds drie dagen verhoging wie heeft dit ook

08-08-2022 | Vrouw | 63
levetiracetam (1750)
Epilepsie
Krijg je daar dementie of parkinson van ik gebruik ze al jaren arst wil smorgens verhogen na1000 mg zou graag weten dat is mijn angst veder bevallen ze al enkele keer aanval laatste tijd

31-07-2022 | Man | 27
Epilepsie
Keppra was voor mij niet het juiste medicijn. Ik heb van mijzelf altijd al een ietswar neerslachtig karakter gehad en de keppra versterkte dit hevig. Heb het toch langer dan een half jaar geprobeerd waarna ik overgestapt ben op lamotrigine. Dit was voor mij persoonlijk het beste wat mij overkomen is. Mijn stemmingswisselingen en mijn neerslachtigheid verminderde na een[lees meer...] aantal weken. Ook de hoofdpijn klachten verminderde en mijn hevige migraine aanvallen verdwenen. Wat voor mij bezonder was aangezien ik deze ook al voor mijn keppra had.

04-03-2022 | Vrouw | 32
levetiracetam (500mg)
Een hel, na jaren depakine op dit gezet want dat was veilig. Op 3 maanden werd ik depressief en neerslachtig ook heel agressief en had er op de laatste dag naast mij een scherp voorwerp gelegen kon ik dit niet schrijven. Ik raad het echt af!

11-02-2022 | Man | 61
levetiracetam (500mg)
Naepileptische aanval als gevolg van tumor 2 maal 500mg kepra. Tumor verwijderd een bestraling en chemo gehad. In begin geen echte verschijnselen. Na ca 8 maande, gevoel van coordinatie velies. Ook wat onhandig geworden. Noit meer een aanval gehd, maar ook omdat de oorzaak is weggwnomwn. Ik begin meer en meer problemen te krijgen met de kepr. Ik functioneer goed en werk ge[lees meer...]woon, maar concentreren lijkt in toenemende mate lastig en vergt meer concentratie. Bij volgend bezoek neuoloog bespreken, maar die wil handhaven, omdat ik op de minimale dosis zit.

13-01-2022 | Man | 61
levetiracetam (1000mg)
Epilepsie
omdat het zo ging mocht ik van mijn specialist medicijnen verminderen, ik gebruik tabletten keppra 500 mg. door het verminderen had ik ook tabletten van 250 mg nodig, deze kreeg ik maar na circa 9 maanden ben ik hiermee gestopt want ze hadden vele bijwerkingen, ik voelde mij niet meer 100 %. ik ben weer teruggegaan naar mijn oude tabletten en na circa 5 weken was het oude [lees meer...]gevoel weer terug. maar nu is het maar hopen dat ik ook weer eetlust krijg, want dit is een bijwerking van keppra.

24-12-2021 | Man | 4
Epilepsie
LET OP : Deze ervaring gaat over het gebruik bij een hond, niet bij een mens!!! Ik gebruik dit voor mijn Canadese herder deze is 4,5 jaar oud en weegt 32 kg 2 maal dagelijks 250 mg Maar de aanvallen blijven komen, 18 stuks in 3 dagen! Dosis nu verhoogd naar 375 mg, en dit ook twee keer per dag , resultaat hond is over actief ! Of heeft iemand anders een idee !!