ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

10-06-2018

Epilepsie

Sinds 2017 gebruik ik (de originele) Keppra. M'n lichaam heeft er lang over gedaan om er aan te wennen, bijna een jaar! In het begin laat gehad van suïcidale gedachten en depressie. Toen ik dit direct vertelde aan m'n neuroloog, is de dosering gehalveerd naar 2 x 250 mg per dag. Na verloop van tijd weer langzaamaan omgebouwd naar 2 x 500 en dat werkt goed. Ik sport weer me[lees meer...]erdere malen per week. Ik heb wel het idee dat m'n eetlust wat onderdrukt wordt en ik merk dat ik moet opletten om niet bozer te reageren in bepaalde situaties dan ik van mezelf gewend ben. Tot nog toe nog geen enkele tonisch-clonische aanval gehad en daar ben ik erg blij mee!
19-04-2018

Het heeft mijn aanvallen voor 90% onderdrukt
12-04-2018

Epilepsie

na operatie van een hersenbloeding direct een aanval epileptie gedaan. Mijn zoon was 30jaar toen hij een avm kreeg: nog steeds grote gevolgen.hij woont alleen:wilde dit zelf. heeft sedert hij alleen woont al 5aanvallen gedaan: De bezorgdheid als moeder blijft:
25-03-2018

Keppra (levetiracetam)

EpEliquis, tegenwerking?ilepsie aanval 9 maanden na CVA, gebruik ook Eliquis 2x 5mg, tegenwerking?
16-02-2018

Epilepsie

Als ik dit medicijn innam voelde ik me na een half uur draaierig en na ongeveer 2 uur moest ik een uur of twee uur slapen. Verder voelde ik me heel depressief en kon ik om alles huilen. Overdag kon ik niks terwijl ‘s avonds kon ik wel weer sporten, want dan waren de medicijnen weer uItgewerkt. Hier ben ik dan ook snel weer mee gestopt.
17-01-2018

Epilepsie

Wat ik nog vergat mee te geven is dat bij deze laatste aanval ook de linkerarm betrokken was. Normaal is enkel de rechterkant onderhevig aan de aanval. Op de 33 jaar dat ik nu epilepsie heb, is de linkerkant nog maar enkele keren bij een aanval betrokken geweest. Ondanks de korte duur en geen bewustzijnsverlies zijn bij deze laatste aanval alle andere verschijnselen die ik[lees meer...] ooit gehad heb samen aanwezig geweest (hoofdpijn, moeheid, lichtschuw , linkerkant eveneens betrokken bij aanval, lange recuperatieperiode). Groeten, K.
17-01-2018

Epilepsie

Ik neem dus dagelijks 5 gram keppra en 1 gram tegretol CR. Dankzij de hoge dosis Keppra zijn de aanvallen minder lang, en blijf ik bij bewustzijn. De Keppra wordt in 3 innames ingenomen ( 's middags 1 tablet) , de tegretol CR over 2 innames (600mg-400mg). Het positieve aan dit medicament is dat de dosis goed verdragen wordt, dat de aanvallen minder zwaar zijn (nog maar 7 [lees meer...]minuten) en dat er geen bewustzijnsverlies is. Toen bij 4 gram Keppra en 1 gram tegretol CR de aanvallen bleven komen, was er geopperd frisium bij te nemen, maar uiteindelijk gekozen de dosis Keppra te verhogen naar 5 gram, samen met 1 gram Tegretol CR. Echter verleden week toch een aanval gedaan die volledig doorkwam. Geen bewustzijnsverlies en duurtijd 3 minuten. Achteraf 3 dagen hoofdpijn (heb 1 malig 1 gram dafalgan genomen, normaal is de hoofdpijn dan dezelfde dag over, maar nu dus niet) Eveneens een dag lichtschuw en 5 dagen nodig gehad eer ik terug volledig hersteld was. Bloedspiegel Tegretol was binnen de grenzen en EEG was normaal. En er was geen vergeten dosis (ik gebruik mijn GSM als alarm voor de inname medicatie en ik gebruik een medicatie etui die ik steeds bij heb. Als gevolg van deze aanval en de gewichtstoename besloten om de Keppra te vervangen door Topamax. Vermits er standaard afgebouwd wordt à rato van 500 mg/2 weken, zal het minstens 20 weken duren eer ik volledig overgeschakeld zal zijn, alhoewel ik voorstander ben om nog langzamer af te bouwen. (nogal gevoelig voor wijzigingen). Over 14 dagen terug afspraak met neuroloog om de omschakeling te bespreken.
14-01-2018

Epilepsie

Zoon (nu 11) kreeg 2 jaar geleden eerste aanval. Voorheen ook aantal “gekke” aanvallen gehad. Onrustig EEG. Dus gestart met keppra. Zoon heeft complexe neurologische aandoening aan zenuwstelstel waarbij epilepsie “weleens” voorkomt en vermoeidheidsklachten horen. Afgelopen 2 jaar zijn de vermoeidheidsklachten sterk toegenomen. Veel dokters gezien, niemand heeft relatie met[lees meer...] keppra gelegd. Na 2 jaar aanval vrij afgebouwd. Bij de eerste mindering van 250 mg, kregen we al een ander kind. Veel iniaitrijkers, alerter, minder moe. Nu helemaal gestopt en we weten niet wat ons overkomt. Achteraf gezien zijn de bijwerking steeds erger geworden. Twee maanden voor stoppen had hij zijn diepte punt. Erg blij dat we gestopt zijn! En gelukkig geen nieuwe aanvallen.
Pagina 1 van 7

Mirena (2050) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (450) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (444) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (363) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!