ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

17-01-2018

Epilepsie

Wat ik nog vergat mee te geven is dat bij deze laatste aanval ook de linkerarm betrokken was. Normaal is enkel de rechterkant onderhevig aan de aanval. Op de 33 jaar dat ik nu epilepsie heb, is de linkerkant nog maar enkele keren bij een aanval betrokken geweest. Ondanks de korte duur en geen bewustzijnsverlies zijn bij deze laatste aanval alle andere verschijnselen die ik[lees meer...] ooit gehad heb samen aanwezig geweest (hoofdpijn, moeheid, lichtschuw , linkerkant eveneens betrokken bij aanval, lange recuperatieperiode). Groeten, K.
17-01-2018

Epilepsie

Ik neem dus dagelijks 5 gram keppra en 1 gram tegretol CR. Dankzij de hoge dosis Keppra zijn de aanvallen minder lang, en blijf ik bij bewustzijn. De Keppra wordt in 3 innames ingenomen ( 's middags 1 tablet) , de tegretol CR over 2 innames (600mg-400mg). Het positieve aan dit medicament is dat de dosis goed verdragen wordt, dat de aanvallen minder zwaar zijn (nog maar 7 [lees meer...]minuten) en dat er geen bewustzijnsverlies is. Toen bij 4 gram Keppra en 1 gram tegretol CR de aanvallen bleven komen, was er geopperd frisium bij te nemen, maar uiteindelijk gekozen de dosis Keppra te verhogen naar 5 gram, samen met 1 gram Tegretol CR. Echter verleden week toch een aanval gedaan die volledig doorkwam. Geen bewustzijnsverlies en duurtijd 3 minuten. Achteraf 3 dagen hoofdpijn (heb 1 malig 1 gram dafalgan genomen, normaal is de hoofdpijn dan dezelfde dag over, maar nu dus niet) Eveneens een dag lichtschuw en 5 dagen nodig gehad eer ik terug volledig hersteld was. Bloedspiegel Tegretol was binnen de grenzen en EEG was normaal. En er was geen vergeten dosis (ik gebruik mijn GSM als alarm voor de inname medicatie en ik gebruik een medicatie etui die ik steeds bij heb. Als gevolg van deze aanval en de gewichtstoename besloten om de Keppra te vervangen door Topamax. Vermits er standaard afgebouwd wordt à rato van 500 mg/2 weken, zal het minstens 20 weken duren eer ik volledig overgeschakeld zal zijn, alhoewel ik voorstander ben om nog langzamer af te bouwen. (nogal gevoelig voor wijzigingen). Over 14 dagen terug afspraak met neuroloog om de omschakeling te bespreken.
14-01-2018

Epilepsie

Zoon (nu 11) kreeg 2 jaar geleden eerste aanval. Voorheen ook aantal “gekke” aanvallen gehad. Onrustig EEG. Dus gestart met keppra. Zoon heeft complexe neurologische aandoening aan zenuwstelstel waarbij epilepsie “weleens” voorkomt en vermoeidheidsklachten horen. Afgelopen 2 jaar zijn de vermoeidheidsklachten sterk toegenomen. Veel dokters gezien, niemand heeft relatie met[lees meer...] keppra gelegd. Na 2 jaar aanval vrij afgebouwd. Bij de eerste mindering van 250 mg, kregen we al een ander kind. Veel iniaitrijkers, alerter, minder moe. Nu helemaal gestopt en we weten niet wat ons overkomt. Achteraf gezien zijn de bijwerking steeds erger geworden. Twee maanden voor stoppen had hij zijn diepte punt. Erg blij dat we gestopt zijn! En gelukkig geen nieuwe aanvallen.
09-01-2018

Epilepsie

Ik ben in mei 2003 op 14 jarige leeftijd begonnen met Keppra 2x500mg per dag. Door het ouder worden en groeien is deze dosis stelselmatig toegenomen. Nu neem ik 2x1500 mg per dag + 2x 100mg Lamictal. Qua bijwerkingen merk ik op dat deze de laatste vijf jaar fel toegenomen zijn: Ten eerste heb ik constant koude handen(tenzij het buiten 30 graden is of ik zwaar fysieke arb[lees meer...]eid uitoefen). Ik kan eten wat ik wil en kom geen gram bij(weeg nu 61 kg en ben 175 cm groot). Ik reageer emotioneel vrij snel(begin vrij snel te huilen) andere dingen die een normaal persoon erg vinden laten me volledig koud. Af en toe heb ik last van evenwichtsstoornissen. Mijn korte termijn geheugen is slecht, ik kan bijvoorbeeld 2 seconden geleden mijn gsm weggelegd hebben en nu totaal niet meer weten waar hij ligt.
28-12-2017

Epilepsie

Voorheen abseance-epilepsie gehad tot begin puberteit (ethosuximide), toentertijd overheen gegroeid en geen medicatie meer nodig. Na 7-8 jaar helaas 3 insulten in een jaar gehad, veroorzaakt door langdurig slaaptekort / stressvolle, onregelmatige periode, waarvan 1 een forse aanval. Met het laatste geval de diagnose epilepsie weer gekregen en besloten om 2x daags 500 mg Ke[lees meer...]ppra te slikken (90 kg). Eerste paar dagen / weken zijn het moeilijkst, extreme vermoeidheid en tegelijkertijd slapeloosheid. Dit in combinatie met de 'aftermath' van een heftig insult raad ik je om een minimaal een week vrij te nemen van werk /opleiding. Neem je tijd om te herstellen, hou je voeding op orde. Tip: eventueel omega3/ zink en magnesium(tekort) aanvullen indien nodig maakt je veel energieker. Probeer gewoon voldoende te slapen. Bijwerkingen verdwijnen dan enorm snel :) Te weinig rust houdt je in die vicieuze cirkel, wat je ook depressief kan maken. Na 3 - 4 weken nog steeds wel last van moeilijk inslapen helaas.
09-11-2017

Epilepsie

Een paar maanden na mijn hersenbloeding kreeg ik een epileptische aanval. Dat schijnt vaker voor te komen, dus ik kreeg van de neuroloog Keppra voorgeschreven. Die slik ik nu al ruim 8 jaar 2 keer per dag 250 mg. Sindsdien nooit meer een aanval gehad. Wat de bijwerkingen betreft: dit zijn typische cva-klachten, zoals pijnlijke spieren, boosheid en depressieve klachten. Ik [lees meer...]denk dat deze "bijwerkingen" niet veroorzaakt worden door het medicijn. Ik ben terug geweest naar de neuroloog en volgens hem is het moeilijk om te bepalen of mijn klachten bijwerkingen zijn of niet. Hij raadde aan om het voor de zekerheid toch maar te blijven slikken, want na een subarachnoïdale bloeding is er toch kans op herhaling, al zou ik een perfect eeg hebben.
05-11-2017

Epilepsie

Ik slik dit medicijn vanaf mijn vijftiende, na 10 jaar vrijwel geen last te hebben van bijwerkingen ben ik opeens zonder reden depressief geworden. Ik had nergens meer zin in. Omdat ik deze medicijnen al 10 jaar slik, had ik niet gedacht dat het door de medicijnen zou kunnen komen. Toch maar een afspraak met de neuroloog gemaakt. Hij pakte het goed op en vertelde mij dat [lees meer...]ook na een lange tijd opeens bijwerkingen kunnen optreden. Hij stelde mij voor om naast de Keppra ook een hoge dosis (300mg) vitamine B6 te gaan slikken. Ik zou binnen een paar dagen verschil merken. Binnen 2 dagen merkte ik al verschil. Binnen een week was ik weer de oude! 😀
14-09-2017

Epilepsie

ik gebruik het originele merk (keppra) en dat scheelt enorm. Vrijwel geen bijwerkingen. Het is algemeen bekend onder neurologen en apothekers dat je op deze verschillende merken heel verschillend kunt regeren. Bij een ander merk krijg ik ongeveer alle bijwerkingen, met name enorme huilbuien, instabiel en ook nog een epileptische aanval.
Pagina 1 van 7

Mirena (2031) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (831) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (435) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (433) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (358) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!