Ervaringen met Lambipol

lamotrigine

bipolaire stoornis

Bipolaire stoornis (8 meningen)

03-03-2024 | Vrouw | 42

bipolaire stoornis

Op mijn 21 jaar is een bipolaire stoornis vastgesteld, hetgeen ik genetisch heb van mijn papa en andere familieleden langs zijn kant. Ik ben begonnen met antidepressiva+Depakine...hiervan kwam ik in gewicht 15kg bij, de werking weet ik niet meer, daarna begonnen met evenwel dezelfde antidepressiva + Lambipol en dat was fantastisch, voor het eerst ervaarde ik hoe het was om[lees meer...] 'normaal' te zijn, ik kon prikkels beter filteren, minder mentale moeheid, meer draagkracht en vrijwel geen stemmingswisselingen meer. Ik had in het begin wel bijwerkingen zoals hoofdpijn, geen eetlust, agitatie, spiertrekking met de hand bij kleine motoriek, sufheid en moe zijn. Die twee laatsten vond ik niet zo erg want ik had problemen met onrust en slapen, het werd eindelijk stil in mijn hoofd. Met antidepressiva ben ik ondertussen al jaren gestopt (na 17 jaar), niet nodig zei mijn nieuwe arts. Ik neem nu Lambipol 250mg. Ik heb niet echt (opvallende) bijwerkingen.

14-07-2023 | Vrouw | 33
lamotrigine (300mg)
Bipolaire stoornis
Nu week 8 300mg. Nog geen beterschap,agressief en sinds vorige week (week 7) suf,heel moe + 4jaar escitalopram 20mg.

05-06-2023 | Man | 63
Bipolaire stoornis
Ik neem Lambipol al een jaar. Sindsdien heb ik geen bipolaire stoornis meer gehad. Echter, ongeveer vanaf het moment van inname, voel ik mij emotioneel totaal afgevlakt, alsof ik geen emoties meer heb. Geen vreugde meer, en ook geen verdriet. Woorden zijn te veel geworden. Ik spreek nog amper, ontloop contacten, ook in mijn huwelijk. Het valt mijn omgeving op...

03-01-2023 | Vrouw | 33
Angst
Ik heb lambipol ongeveer 3jaar genomen, ik voelde mij er niet beter van ook al nam ik een tijdje 400mg lambipol ik voelde me altijd zwaar geïrriteerd en opgeblazen ik was geconstipeerd,ik ben ook 20kg aan gekomen,en ik had meer angsten en stemmingswisselingen. Ik ben nu een maand gestopt met lambipol en ik voel me veel beter! Nog iemand zo een bijwerkingen gehad?

09-06-2022 | Man | 62
Bipolaire stoornis
Ik ben eigenlijk een rustig persoon. Door omstandigheden werd ik derpessief en last van wisselende stemming. SInds een 7tal jaar neem ik antidepressiva en Lambipol. Die Lambipol heeft invloed op mijn gedrag en ik ondervind al een tijd dat ik tè enthousiast vertel, te uitbundig kan zijn. Na een gesprek (geen discussie) doe ik steeds de vaststelling dat het niet 'ik' was die[lees meer...] vertelde, omdat ik weet dat ik eerder bedeesd en rustig ben. Of mijn overgewicht ook een gevolg is van Lambipol is me niet duidelijk. Ik heb overwogen om ipv dagelijks 200gr in te nemen, om nu voor enkele maanden over te gaan naar 100 gr per dag. Iemand dezelfde ervaring? Omerkingen? Mijn dank.

21-02-2022 | Man | 56
Bipolaire stoornis
3jaar mijn depressie is weg als ik 1 dag mis voel ik het depressie terug komen zo rap gaat het ik kan echt niet meer zonder en effexor 1 tablet per dag

05-06-2021 | Vrouw | 51
gewichtstoename

29-08-2020 | Man | 63
lamotrigine (200mg)
het is voor de stres. mijn gewicht gaat teveel omhoog

14-11-2017 | Man | 34
Bipolaire stoornis
ik kan geen goede raad geven, het hielp me niks

26-10-2017 | Man | 53
Depressief

25-08-2015 | Vrouw | 31
Bipolaire stoornis
Ik kan alleen maar kwijt dat ik me er heel erg door geholpen voel, mijn leven was gedurende 30 jaar een ware hel en nu heb ik rust gevonden in mezelf, mijn leven kan éindelijk beginnen. Ik neem ook nog 2 lage dosissen anti depressiva ( sipralexa + edronax ) en savonds voor het slapen seroquel van 50mg. Ik heb me nooit geschaamd voor mijn medicijngebruik, ik weet hoe mijn l[lees meer...]even en gedachten er vroeger uitzagen en daar wil ik nooit meer naar terug, het is dankzij mijn medicijnen dat ik hier nog ben...