Ervaringen met Levetiracetam

levetiracetam

moe wakker worden stemmingswisselingen snel geïrriteerd depressief agressief

16-11-2017 | Man | 52
Epilepsie
Ik zie levetricetam als een noodzakelijk kwaad. Ik kan kiezen tussen vrij zware insulten met als gevolg dat ik een hele tijd buitenspel kom te staan of de bijwerkingen van levetiracetam accepteren. Die zijn helaas ook niet misselijk waarbij depressie wel het ergste is. Verder ook problemen met concentratie en geheugen. Helaas hebben andere medicijnen tegen epilepsie ook ve[lees meer...]rvelende bijwerkingen dus ik heb het uiteindelijk maar gehouden bij levetricatam. Het blijft dus helaas wachten op betere medicijnen tegen epilepsie zonder ernstige bijwerkingen. De effectiviteit van levetiracetam is wel redelijk.

22-03-2017 | Man | 35
Hersentumor
Heb sinds 2015 epilepsie door een hersentumor , na een tijdje van het 2 maal daags slikken van 500 mg levetiracetam (s'ochtends en s'avonds), merkte ik dat ik veel last had van agressief gedrag en slapeloosheid, de slapeloosheid verergerde mijn agressief gedrag, ook had ik veel last van geheugenverlies, paranoia (paniek-aanvallen, vergeetachtigheid, concentratieverlies[lees meer...], vermoeidheid, depressiviteit en onzekerheid. Neem sinds kort ook een dagelijks een paar druppels medicinale wiet-olie en de bijwerkingen zijn zwaar verminderd, voor al het slapen gaat weer goed, waardoor mijn lichaam veel meer hersteld en de bijwerkingen veel lichter worden. Vooral sporten en gezond leven is heel belangrijk bij epilepsie . succes allemaal !

14-02-2017 | Man | 54
Beroerte
Mijn bijwerkingen: veel slapen, hoofdpijn, gedragstoornissen, dronken gevoel, moe wakker worden, boos zonder reden, verdrietig zonder reden.

04-02-2017 | Man | 62
levetiracetam (250mg)
Epilepsie
Het sloeg meteen aan toen de diagnose gesteld was en ik hier mee moest starten. Wel beroerd op een gedeelte van de dag. Toen heeft de neuroloog voorgesteld het gelijkmatig over de dag te verdelen. Daarna geen last meer gehad. Na een jaar gebruik krijg ik erge huiduitslag met erge jeuk. En nadat het genezen lijkt blijft een bruine plek achter. Ik vermoed dat het met dit med[lees meer...]icijn te maken heeft.

25-01-2017 | Man | 74
Epilepsie
Het werkt en bijwerkingen is niet helemaal zeker.

12-11-2015 | Man | 33
Epilepsie
Heb dit medicijn uit voorzorg gekregen na een paar aanvallen tijdens fors alcoholgebruik. Zeer veel last gehad van de bijwerkingen van dit medicijn, stemmingswisselingen (vooral veel agressiviteit). Huiduitslag over mijn hele lichaam. Bultjes en rode plekken overal, ook veel last van jeuk, vergeetachtigheid, sufheid, stemmingswisselingen, zeer matig coördinatievermogen (bo[lees meer...]tste overal tegen aan), nu ik aan het afbouwen ben, nemen de bijwerkingen ook snel af. Tip voor andere mensen die ook levetiracetam of keppra gebruiken: neem alle vitamine B supplementen erbij om de bijwerkingen tegen te gaan vooral vitamine B6, maar ook andere B-vitamines zijn belangrijk om tegelijkertijd met dit medicijn te nemen.

12-08-2014 | Man | 56
Epilepsie
Sinds 1985 last van aanvallen gehad tijdens mijn slaap. Eerst met medicatie Depakine geprobeerd maar dat bleek niet te helpen. Kreeg ongeveer 2x per maand aanvallen alleen tijdens mijn slaap. Sinds +/-2005 met keppra begonnen 2x 500 Mg per dag. In 2009 begon ik maar 1 tablet van 250 Mg per dag in te nemen en heb mijn neuroloog hiervan op de hoogte gesteld. Na een blo[lees meer...]od onderzoek vertelde hij me dat ik beter 2 tabletten per dag kon innemen. Sinds 2011 ben ik opnieuw maar 1 tablet van 250 Mg per dag gaan innemen waarna af en toe 1 tablet per twee dagen.tot nu toe geen aanvallen gehad. Vorige week ben ik voor een afspraak geweest bij een andere neuroloog en die vertelde me dat 1 x250mg per dag geen nut heeft en dat ik kon ermee stoppen. Ik vind het nog eng om ermee te stoppen maar ik ga het proberen en hopelijk ben ik dan van alle medicijnen af.

12-06-2013 | Man | 65
Epilepsie
Ik voel mezelf depressief,tussendoor beef ik,geen energie iets te doen. Ik voel me verantwoordelijk voor mijn vrouw,anders zou ik zo uit dit leven stappen.

26-12-2012 | Man | 57
Epilepsie
Sedert zaterdag een goedkoper middel gebruikt in plaats van de originele (Keppra). Het ging meteen al mis. Dezelfde avond een aanval gekregen. Daarna nog een paar keer. Ik dacht nog even volhouden. Echter het werd van kwaad tot erger. Ik heb nu last van duizeligheid, spanningen in mijn hoofd, oorsuizen, zweten en krijg in de nacht waanideeën. Ook een droge mond en irritati[lees meer...]e van mijn gehemelte, buikpijn. In de wachtkamer van de neuroloog stond indertijd dat het middel door hen goed bevonden werd voor de originele Keppra. Ik heb er dus heel slechte ervaringen mee. Ik gebruik die van Sandoz. In de bijsluiter van Sandoz staan heel andere stoffen dan in die van UCB Pharma (de originele)

10-04-2024 | Vrouw | 32

stemmingswisselingen depressief agressief

Ik heb ongeveer 12 jaar levetiracetam geslikt. Toen ik begon met de medicijnen kreeg ik enorm veel bijwerkingen, stemmingswisselingen, neerslachtig, hele enge dromen. Na een paar weken verdwenen deze. De afgelopen 12 jaar heb ik eigenlijk geen last gehad van de medicijnen. Toen ben ik een maand of 4 geleden begonnen met afbouwen. Ik begon enorm agressief te worden, had hee[lees meer...]l veel stemmingswisselingen en werd agressief. Nu ben ik een week of 5 gestopt met de medicijnen en ik merk dat ik mij erg depressief voel, stemmingswisselingen heb, nog steeds agressief (terwijl ik helemaal niet zo ben van nature) En ik heel snel emotioneel ben en moet huilen. Ik kan begrijpen dat medicijnen invloed hebben maar ik ben nu een week of 5 gestopt en ik blijf hier last van hebben. Er is weinig te vinden over de afbouw van deze medicijnen en de consequenties. Hebben meer mensen hier last van en hoe lang duurt zoiets?

09-08-2023 | Vrouw | 27
Epilepsie
De eerste paar dagen liep ik rond met een dronkengevoel. Duizelig, hartkloppingen, eczeem, overmatig transpireren, wazig zien, trillende armen. Daarnaast ook heel emotioneel. Soort paniekaanvallen. Snel geirriteerd en een ongelukkig gevoel. Niet meer naar buiten willen, geen bezoek. Zoveel last van bijwerkingen dat ik besloot er mee te stoppen. Ik had nog maar 1 insult mee[lees meer...]gemaakt en wist niet zeker of ik leid aan epilepsie. 3 dagen nadat ik Levetiracetam volledig had afgebouwd, kreeg ik een nieuwe aanval in mijn slaap, tonisch clonisch. 2-3 uren later volgde er nog een aanval. Nu ben ik Lamotrigine aan het opbouwen en dat gaat veel beter.

19-07-2023 | Vrouw | 72
Epilepsie
40 jaar Carbazepine geslikt! Altijd te hoog cholesterol, mede erfelijk bepaald! Nu bij gebruik Levetiracetam verlaagd, maar haaruitval!

07-05-2023 | Vrouw | 52
Epilepsie
Na een insult 7 jaar geleden zit ik op 1000 mg Levetiracetam per dag, smorgens 2 keer 250 gram en savonds idem Bij het opbouwen naar 1500 begon ik mij zeer ellendig te voelen en onwerkelijk waardoor ik weer terug mocht naar 1000 per dag , maar het afbouwen brengt evengoed dezelfde klachten mee, wie herkend zich hier in , ben in staat om er mee te stoppen met innemen

04-05-2023 | Vrouw | 52
levetiracetam (250mg)

06-04-2022 | Vrouw | 57
Epilepsie
8 Januari werd ik wakker in het ziekenhuis ,voorr het eerst 2 epeleptische aavallen.Il was net hersteld van de laatste chemo kuur toen ik opeens epelepsie had.Zware hersenschudding, gebroken ribben en gekneusde spieren.Na 8 dagen kom ik naar huis na een week thuis was ik niet verwarmd meer em begreep ik wat ik had.Nu heb ik 2 mei een MRI en ik hoop dat ik wat minder keppra[lees meer...] kan of kan afbouwen.Rare dromen ,moe,hoofdpijn,altijd verkouden ,maag pijn .Maar ik ben er nog!

23-03-2022 | Vrouw | 22
Epilepsie
Ik slik de levetiracetam nu vijf jaar, en heb in die vijf jaar verschillende hoeveelheden geprobeerd. Mijn TC's stopten meteen, maar kleinere aanvallen bleven. We hebben een grotere dosis geprobeerd, maar mijn lijf is erg gevoelig voor de bijwerkingen. Daarom slik ik nu 1000mg en probeer ik er wat van te maken met de overige aanvallen, want het is óf dat, óf veel depress[lees meer...]ieve gedachten, angstgevoelens, extreme vermoeidheid en wazig denken. Ik ervaar het korte lontje nog dat vaak genoemd word, en kan ik héél kort boos worden of boze gedachten ervaren. De rest van de bijwerkingen zijn nog steeds aanwezig. Ik ben vaak moe. Soms angstig. Mentaal ben ik niet altijd 100%. Toen ik drie jaar geleden lamotrigine ging slikken leek mijn stemming meer in balans en kon ik weer helder nadenken (levetiracetam ging van 1500mg naar 1000mg) Maar, mentale dipjes horen ook bij epilepsie, het is niet altijd feest. Succes allemaal, met jullie brein. Hopelijk kan de Levetiracetam wat voor jullie doen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (623) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum