levetiracetam

Epilepsie (30 meningen)

24-02-2018 | Man | 71
CVA (cerebrovasculair accident)
Ik heb na 7 jaar opnieuw een CVA gekregen. Ik lijd aan vasculitis (variant eGPA = Churg Strauss) en ben daarvoor onder controle bij een internist in een ander ziekenhuis, die op deze ziekte gespecialiseerd is . Toen ik de CVA kreeg beweerde een verpleger van de ziekenauto volgens mijn vrouw dat ik epilepsie zou hebben. In het ziekenhuis werd dit niet vastgesteld bij de o[lees meer...]nderzoeken maar wel als diagnose opgevoerd; in de map die ik mee naar huis kreeg had iemand aangetekend: "toch geen insult". Mijn vrouw heeft 42 jaar in een psychiatrisch ziekenhuis gewerkt en houdt vol dat dit geen epileptisch insult was maar naar haar wordt niet geluisterd. Daarom heb ik dit medicijn voorgeschreven gekregen met alle bijwerkingen van dien. Ik ben van plan om dit medicijn op korte termijn af te bouwen, met of zonder instemming van de neuroloog. Ik mag niet autorijden met deze pillen en ook niet zonder dus dat maakt niet uit. Eens kijken of ik een epileptische aanval krijg; ik geloof er niets van.

16-06-2019 | Man | 73
levetiracetam (250mg)
Door een meningeoom Rechts , tegen het chiasma opticum en oogzenuw aan, epilepsie, d.w.z. aanvallen van geheugenverlies en verwardheid. Daarvoor bestraling, 30x, in het VUmc gehad. Voor het beginnen met de levetiracetam ook last van het gevoel van zachtjes trillen na het wakker worden, gebrom en getol in mijn hoofd, horen van vogelgekwetter. Af en toe een aanval van he[lees meer...]vige misselijkheid. De behandelend neuroloog (in opleiding) sprak af dat als de aanval niet binnen 5 minuten over was een neusspray met midazolam te gebruiken. 4 februari 2019 begonnen met 2x 250mg, dit in een paar weken tijd opgehoogd tot 2x 1500mg. Na het verhogen eerst een paar dagen verbetering en daarna toename van de klachten, de nare sensaties. Ook werd er clobazam voor het slapen voorgeschreven eerst 10mg, later 15mg. Elke dag na het wakker worden had ik 1 of 2x neusspray nodig om door te kunnen slapen. Vaak begon de ellende om 5 uur. Kort samen gevat gaat het om het rebound fenomeen, eerst beter en dan nog veel erger. De opleider van de neuroloog heeft de behandeling over genomen en afgesproken om de levetiracetam af te bouwen en onmiddellijk met de midazolam te stoppen (zeer verslavend), want al die vervelende sensaties was geen epilepsie, maar bijwerkingen van de levetiracetam. Uiteindelijk zijn we uitgekomen op 2x 500mg levetiracetam en 10mg clobazam. Zodra ik onder de 2x 500mg kwam, waren er weer aanvallen van geheugenverlies. Nu heb ik als bijwerkingen alleen het gevoel van lichte elektrische schokjes, die binnen een minuut over zijn. Wat opvalt is dat als ik op mijn zij ga liggen er weer schokjes optreden en ook als ik mijn armen of benen beweeg, verleg. En dit gebeurt altijd bij het wakker worden. De epilepsie lijkt zo onder controle

25-01-2017 | Man | 74
Epilepsie
Het werkt en bijwerkingen is niet helemaal zeker.

25-10-2018 | Man | 76
levetiracetam (500mg)
8 maanden in gebruik. Zie rubriek bijwerkingen.

03-07-2021 | Man | 78
Epilepsie
Ik ben vooral na de eerste pil binnen een half uur erg moe,dat duurt tot de middag!Bij de 2e pil valt alles erg mee,ik merk wel dat ik niet de hele dag kan werken. Hopelijk ben ik snel van de medicijnen af!Het belemmert je dag wel. Helaas moet je het zelf ervaren. Elk lichaam is anders,ik heb gelezen dat er veel mensen zijn die de moeigheid ervaren.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (532) - Antibiotica - penicillines breedspectrum