Ervaringen met Levetiracetam

levetiracetam

moe wakker worden stemmingswisselingen snel geïrriteerd depressief agressief

08-08-2021 | Vrouw | 56
Hersentumor
In 2012 ben ik geopereerd aan een (glioom, een kwaadaardige hersentumor. Nog op de IC kreeg ik een partiéle epileptische aanval.Sindsdien gebruik ik anti/epileptica. Ik begon met keppra, heb ook andere middelen gebruikt, depakine bv.maar de bijwerkingen daarvan waren erger dan bij keppra-levetiracetam. Ik moet kiezen tussen een leven zonder epilepsie en kunnen autorijden, [lees meer...]zwemmen , maw zelfstandigheid en een leven met voortdurende vermoeidheid. Ik heb een half jaar geleden de dosering 's avonds met een halve tablet verminderd, minder mag niet van mijn neuroloog. Ik denk dat ik die halve tablet minder naar de ochtend ga verschuiven. Ik gebruik nu 1750 mg per dag.

12-08-2014 | Man | 56
Epilepsie
Sinds 1985 last van aanvallen gehad tijdens mijn slaap. Eerst met medicatie Depakine geprobeerd maar dat bleek niet te helpen. Kreeg ongeveer 2x per maand aanvallen alleen tijdens mijn slaap. Sinds +/-2005 met keppra begonnen 2x 500 Mg per dag. In 2009 begon ik maar 1 tablet van 250 Mg per dag in te nemen en heb mijn neuroloog hiervan op de hoogte gesteld. Na een blo[lees meer...]od onderzoek vertelde hij me dat ik beter 2 tabletten per dag kon innemen. Sinds 2011 ben ik opnieuw maar 1 tablet van 250 Mg per dag gaan innemen waarna af en toe 1 tablet per twee dagen.tot nu toe geen aanvallen gehad. Vorige week ben ik voor een afspraak geweest bij een andere neuroloog en die vertelde me dat 1 x250mg per dag geen nut heeft en dat ik kon ermee stoppen. Ik vind het nog eng om ermee te stoppen maar ik ga het proberen en hopelijk ben ik dan van alle medicijnen af.

06-04-2022 | Vrouw | 57
Epilepsie
8 Januari werd ik wakker in het ziekenhuis ,voorr het eerst 2 epeleptische aavallen.Il was net hersteld van de laatste chemo kuur toen ik opeens epelepsie had.Zware hersenschudding, gebroken ribben en gekneusde spieren.Na 8 dagen kom ik naar huis na een week thuis was ik niet verwarmd meer em begreep ik wat ik had.Nu heb ik 2 mei een MRI en ik hoop dat ik wat minder keppra[lees meer...] kan of kan afbouwen.Rare dromen ,moe,hoofdpijn,altijd verkouden ,maag pijn .Maar ik ben er nog!

28-08-2013 | Vrouw | 57

26-12-2012 | Man | 57
Epilepsie
Sedert zaterdag een goedkoper middel gebruikt in plaats van de originele (Keppra). Het ging meteen al mis. Dezelfde avond een aanval gekregen. Daarna nog een paar keer. Ik dacht nog even volhouden. Echter het werd van kwaad tot erger. Ik heb nu last van duizeligheid, spanningen in mijn hoofd, oorsuizen, zweten en krijg in de nacht waanideeën. Ook een droge mond en irritati[lees meer...]e van mijn gehemelte, buikpijn. In de wachtkamer van de neuroloog stond indertijd dat het middel door hen goed bevonden werd voor de originele Keppra. Ik heb er dus heel slechte ervaringen mee. Ik gebruik die van Sandoz. In de bijsluiter van Sandoz staan heel andere stoffen dan in die van UCB Pharma (de originele)

21-06-2017 | Vrouw | 58
Epilepsie
Ik raad iedereen dit middel af! De ernstige bijwerkingen (afwezig, niet kunnen denken, depressief, vermoeid, knijpende ogen, zeer veel epileptische aanvallen) merkte ik pas na een aantal weken en als je dan stopt duurt het weer een poos voordat het uit je bloed is en je weer herstelt!

04-03-2024 | Man | 61
Epilepsie

moe wakker worden snel geïrriteerd

2 x 500mg is bij mij het maximum om nog enigszins vrolijk door het leven te gaan. Onlangs 's nachts 2 aanvallen gehad en de arts schreef toen 2 x 750mg voor. Hier werd ik zo depressief, moe en lusteloos van dat ik zelf weer de oude hoeveelheid medicatie ben gaan gebruiken. Deze geeft ook wel deze bijwerkingen maar minder. Ben wel snel geïrriteerd over kleine dingen die ni[lees meer...]et helemaal naar wens gaan.

04-02-2017 | Man | 62
Epilepsie
Het sloeg meteen aan toen de diagnose gesteld was en ik hier mee moest starten. Wel beroerd op een gedeelte van de dag. Toen heeft de neuroloog voorgesteld het gelijkmatig over de dag te verdelen. Daarna geen last meer gehad. Na een jaar gebruik krijg ik erge huiduitslag met erge jeuk. En nadat het genezen lijkt blijft een bruine plek achter. Ik vermoed dat het met dit med[lees meer...]icijn te maken heeft.

01-01-2018 | Vrouw | 63
Epilepsie
De medicijnen gaven gelijk een gevoel van ongelooflijke helderheid. Ik kreeg echter steeds meer kleine toevallen. De medicijnen gaven toenemende boosheid die je niet direct verbaal uit naar anderen toe , maar in je hoofd lijken te zitten. Ook kleine hallucinaties en heel veel slaap. Het gekke was dat je gevoel los lijkt te staan van je handelingen en je er niet over [lees meer...]kan praten. Je zit als 't ware in een bubbel van gedachtes. Veel gruwelijke nachtmerries. Een familielid met kreeg gelijk met mij ook dit middel en dezelfde dosering, vanwege een hersentumor die kleine toevallen veroorzaken en kreeg gevaarlijke dwanggedachtes die net als bij mij snel verdwenen na stoppen van dit middel. Doordat we beiden niet over ons gevoel konden praten maakt het het lastig en gevaarlijk voor buitenstaanders om in te schatten wat we gaan doen.

12-11-2023 | Man | 64
Hersentumor
Na een hersentumoroperatie kreeg ik 2X750mg per dag...werkte goed...maar met bijwerking van loslaten huid van mijn voetzolen...Dosering was dus te hoog...Eerst afgebouwd naar 2X500mg per dag...en na 1 jaar naar 2X250mg per dag...Nu nog maar 1X250mg (soms 2X250mg) per dag Werkt goed en snel...nauwelijks bijwerkingen.

12-06-2013 | Man | 65
Epilepsie
Ik voel mezelf depressief,tussendoor beef ik,geen energie iets te doen. Ik voel me verantwoordelijk voor mijn vrouw,anders zou ik zo uit dit leven stappen.

20-02-2016 | Vrouw | 67

20-08-2018 | Man | 70

24-02-2018 | Man | 71
CVA (cerebrovasculair accident)
Ik heb na 7 jaar opnieuw een CVA gekregen. Ik lijd aan vasculitis (variant eGPA = Churg Strauss) en ben daarvoor onder controle bij een internist in een ander ziekenhuis, die op deze ziekte gespecialiseerd is . Toen ik de CVA kreeg beweerde een verpleger van de ziekenauto volgens mijn vrouw dat ik epilepsie zou hebben. In het ziekenhuis werd dit niet vastgesteld bij de o[lees meer...]nderzoeken maar wel als diagnose opgevoerd; in de map die ik mee naar huis kreeg had iemand aangetekend: "toch geen insult". Mijn vrouw heeft 42 jaar in een psychiatrisch ziekenhuis gewerkt en houdt vol dat dit geen epileptisch insult was maar naar haar wordt niet geluisterd. Daarom heb ik dit medicijn voorgeschreven gekregen met alle bijwerkingen van dien. Ik ben van plan om dit medicijn op korte termijn af te bouwen, met of zonder instemming van de neuroloog. Ik mag niet autorijden met deze pillen en ook niet zonder dus dat maakt niet uit. Eens kijken of ik een epileptische aanval krijg; ik geloof er niets van.

19-07-2023 | Vrouw | 72
Epilepsie
40 jaar Carbazepine geslikt! Altijd te hoog cholesterol, mede erfelijk bepaald! Nu bij gebruik Levetiracetam verlaagd, maar haaruitval!

16-06-2019 | Man | 73
levetiracetam (250mg)
Door een meningeoom Rechts , tegen het chiasma opticum en oogzenuw aan, epilepsie, d.w.z. aanvallen van geheugenverlies en verwardheid. Daarvoor bestraling, 30x, in het VUmc gehad. Voor het beginnen met de levetiracetam ook last van het gevoel van zachtjes trillen na het wakker worden, gebrom en getol in mijn hoofd, horen van vogelgekwetter. Af en toe een aanval van he[lees meer...]vige misselijkheid. De behandelend neuroloog (in opleiding) sprak af dat als de aanval niet binnen 5 minuten over was een neusspray met midazolam te gebruiken. 4 februari 2019 begonnen met 2x 250mg, dit in een paar weken tijd opgehoogd tot 2x 1500mg. Na het verhogen eerst een paar dagen verbetering en daarna toename van de klachten, de nare sensaties. Ook werd er clobazam voor het slapen voorgeschreven eerst 10mg, later 15mg. Elke dag na het wakker worden had ik 1 of 2x neusspray nodig om door te kunnen slapen. Vaak begon de ellende om 5 uur. Kort samen gevat gaat het om het rebound fenomeen, eerst beter en dan nog veel erger. De opleider van de neuroloog heeft de behandeling over genomen en afgesproken om de levetiracetam af te bouwen en onmiddellijk met de midazolam te stoppen (zeer verslavend), want al die vervelende sensaties was geen epilepsie, maar bijwerkingen van de levetiracetam. Uiteindelijk zijn we uitgekomen op 2x 500mg levetiracetam en 10mg clobazam. Zodra ik onder de 2x 500mg kwam, waren er weer aanvallen van geheugenverlies. Nu heb ik als bijwerkingen alleen het gevoel van lichte elektrische schokjes, die binnen een minuut over zijn. Wat opvalt is dat als ik op mijn zij ga liggen er weer schokjes optreden en ook als ik mijn armen of benen beweeg, verleg. En dit gebeurt altijd bij het wakker worden. De epilepsie lijkt zo onder controle