Neurontin

Aangezichtspijn (1 mening)
Epilepsie (0 meningen)

03-03-2019

Complicatie na operatie

Ingevolge rugoperatie (PLIF-fusie -L-S1-L5) is de zenuwstreng die naar mijn rechterbeen gaat lichtjes opgerokken. Dat 'zou' in vermoedelijk een zestal maanden postoperatieve neuropatische (zenuw)pijn resulteren. Ik voel(de) een pijnlijke stijfheid/kramp in mijn rechterbeen (vooral kuit), evenals prikkelende 'uitstraling' in mijn rechtervoet. Eerst Lyrica geprobeerd, maar[lees meer...] snel mee gestopt vanwege hevige bijwerkingen. Dan PEA geprobeerd: helpt 'wat' maar onvoldoende. Vervolgens bij Neurontin (gabapentine) uitgekomen, dat helpt goed, maar heeft heeft bij mij dezelfde bijwerkingen als Lyrica, *zij het in veel mindere mate* (zie "bijwerkingen").
18-02-2018

Neurontin (gabapentine)

- Neurontin (...) - 3 keer per dag - capsule(s) per keer - Vanaf ... - Voorgeschreven door huisarts
05-07-2016

Syndroom van Ehlers-Danlos

Ernstige vermoeidheid, duizeligheid,obstipatie
04-03-2016

Neurontin (gabapentine)

10 jaar neuropatische pijn door gordelroos in regio beide schouders. Na overstap van dossis 1 tablet- 3x per dag naar 2 tabletten - 3x per dag, kwam de eerste dag al een evenwichtstoornis (dronkenloop) en het niet meer kunnen uitspreken van woorden. Direct gestopt. Nu eens per 4 jaar zenuwblokkade die werkt.
13-04-2013

Neurontin (gabapentine)

klapvoet door een zenuwklemming in het kuitbeen reeds 2 maanden een lamme voet en nog geen verbetering achter 30 beurten kine en veel pijnstillers zoals valtran en pijnpleisters
06-02-2013

Hernia

Gebruik enige tijd neurontin 300 mg ' van weegen schade aan mijn lever ' zijn mijn zeenuw aan mijn benen aangetast ' het meest slechte ervaring ' is wanneer ik ga slapen ' doe dan de eerste 2uur geen oog dicht door tintellingen en elect schokken'en het lopen loopt ook stroef
21-12-2012

Neurontin (gabapentine)

Eerst kreeg ik andere merken gabapentine en daar werd ik inderdaad ook heel beroerd en misselijk van, maar sinds ik het originele middel krijg voorgeschreven, nl Neurontin, heb ik nergens last meer van. Ik ben voorzichtig met de dosering, en als ik een beetje oplet en niet vergeet de medicijnen 3 x per dag in te nemen, is er weinig aan de hand. Ik heb erge last gehad van z[lees meer...]enuwpijnen in mijn beide voeten, klachten werden steeds erger, dokter wist niks te bedenken wat er aan de hand kon zijn, laat staan wat er eventueel aan te doen was, toen keek mijn zoon eens op Internet en ontdekte binnen 3 minuten wat ik mankeer EN dat er wat aan te doen is, nl Gabapentine. Ik ben mijn zoon daar nog elke dag dankbaar voor!!!!! Ik kan nu weer aardig goed lopen, bv met mijn hondje. Geweldig middel , dat Gabapentine!!!!
26-09-2012

Neurontin (gabapentine)

Neurontin in combinatie met Trileptal werkt prima tegen aangezichtspijn. Ik slik er 6 en 3 per dag, dus in de verhouding 2:1; de pillen zijn 300mg. Geen aantallen om mee te beginnen hoor !! LET wel OP: Deze middelen temperen de werking van al de zenuwen. Niet alleen die van het gezicht. Ook die bij geslachtsgemeenschap. Dit is voor mij (als man dus) een zeer emot[lees meer...]ionele bijwerking, die ik toch voor lief moet nemen. Hoe dit bij vrouwen is weet ik niet; nou ja, elk mens is anders. In de eerste vele jaren wilde ik dood, zo erg was de pijn. Ik neem dus deze bijwerking noodgedwongen voor lief.
26-09-2012

Neurontin (gabapentine)

Naast de hartinfarcten en de reuma die ik tegenwoordig ook heb; kreeg ik voor mijn aangezichtspijn (een Zenuwpijn) Neutontin samen met Trileptal voorgeschreven. In de ruim 35 jaar aangezichtspijn heb ik 10 pittige, onverdoofde, operaties bij de hersenbasis ondergaan die uiteindelijk ook nog eens geen resultaat hebben gegeven. De hoeveelheid die ik gebruik bepaal ik ,nu [lees meer...]na zeer veel jaren, min of meer zelf; zonder het maximum te overschrijden natuurlijk. Vergeleken met (Tegratol en defantoine) wat ik er vroeger voor slikte een heel grote vooruitgang. Let wel Op; medicijnen die de zenuwprikkels temperen werken niet alleen plaatselijk, maar op alle zenuwen. Zo werken ze dus ook op de zenuwen die prikkels bij geslachtsgemeenschap doorgeven. Dat is voor mij, als man, in elk geval een zeer emotionele bijwerking. p.s. In mijn geval, vanwege allerlei andere medicatie (Hartinfarcten en Reuma), geven de Generieke medicijnen (dan van de ene en dan van de andere fabrikant) helaas bijwerkingen.
27-02-2011

Neurontin (gabapentine)
Zenuwpijn in onderrug en benen

Na een half uur Neurontin inname,werden mijn voeten en onderlijf weer warm,en de ernstige pijn ebde langzaam weg! Ik kon me weer voorzichtig omdraaien in bed de tweede dag,en ik kon weer wat normaler zitten! Toch wil ik vandaag weer de nacht doorkomen met Tramadol omdat ik nu te licht ga slapen van deze medicijnen,en of ik dat dan doorzet ligt aan de pijnervaring en het [lees meer...]slechte slapen.
23-01-2011

Pijnbestrijding

Het is een klein beetje geestdempend. Ik kan echter wel goed functioneren.
30-09-2010

Zenuwpijn in rechterarm

In het begin beroerd ervan geweest, maar een duidelijk zeer effectief medicijn. De pijn is ( in combinatie met morfinepleister) te doen nu. De tintelingen zijn ook minder. Als ik een keer een dosis vergeet in te nemen merk ik erg goed hoe goed het medicijn helpt. Ik heb best wel bijwerkingen, maar die staan niet in verhouding met de pijn.
23-09-2010
Man

Chronische neurologische pijn

13-01-2010

Aangezichtspijn

Omdat ik ernstige aangezichtspijn kreeg, kreeg ik Gabapentine (Neurontin) voorgeschreven (600 mg) (was voorheen Amitriptyline). Al snel werd ik behoorlijk depressief. Ik dacht dat dit door mijn werk kwam. De Neurontin is afgebouwd van 600 naar 200/100. De bijwerkingen zijn verdwenen. Ik ben weer begonnen met Amitriptyline. Dit werkt ook goed. Ik heb wel last van nachtblin[lees meer...]dheid. Ik slik ook behoorlijk veel andere medicijnen (Keppra, Lamictal, Omeprazol en Betahistine. Omdat ik aanvalsvrij ben, ga ik niet teveel rommelen met mijn medicatie. Wel heb ik al een tijdje behoorlijk veel last van mijn darmen. Wellicht moet de Omeprazol wat worden afgebouwd. Ik ben hiervoor onder behandeling bij een internist.
19-12-2009

Zenuwpijn aan hand

ik gebruik dit medicijn al meer dan 10 jaar. Ook omdat mijn pijnarts ik nog niets beters gevonden hebben . Het helpt ,ook al weet je op den duur niet meer hoe het zou voelen zonder, je bloed raakt eraan verslaafd ook. Ben altijd wel gevoelig voor betre opties, heb nog teveel pijn vind ik,vooral branderigheid en steken in mijn vingers waardoor mijn hand voelt als een sp[lees meer...]astische kogel. Ben erg snel moe
28-11-2009

MS

Gebruik het voor zenuwpijn in mijn benen, gezicht en handen door MS. Ernstige vermoeidheid, gewichtstoename, toegenomen eetlust.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum