Ervaringen met Vimpat

lacosamide

duizeligheid hoofdpijn moeite met het vinden van woorden

22-04-2015 | Man | 48
lacosamide (50mg)
Epilepsie
Ik gebruikte al 13 jaren carbamezapine in lage dosering tofdat plotseling de aanvallen s'nachts zwaarder en freqenter werden waar ik ook ging 'wandelen 'in huis trap op en af lopen leek op slaapwandelen met ogen open. Direct moeten stoppen met cacarbamezapine.Via neuroloog Vimpat voorgeshreven. De aanvallen zijn met Vimpat nog aanwezig , de bijwerkingen zijn behoorlijk ve[lees meer...]rvelend. Kan geen auto besturen zonder fouten te maken , Suf, duf, geen fut en vergeet veel, moet nu alles opschrijven, en briefje niet vergeten.

09-06-2014 | Man | 38
Epilepsie
Tijdens een opname stelde de specialist voor om mijn medicatie te veranderen door vimpat te gaan gebruiken. Ik was zijn tweede client waar het bij toegepast werd. Het middel was net op de markt en wist mij niks te vertellen over de bijwerkingen. Het middel sloeg zo goed aan dat ik weer goed kan functioneren in de maatschappij . De nachtelijke aanvallen zijn gebleven [lees meer...]maar een stuk afgenomen . Aan dit middel zitten wel vervelende bijwerkingen zoals instabielheid en geheugen problemen met name op het kort geheugen. Die laatste wordt gezien als zeer vervelend, maar ook door mijn omgeving. Deze twee bijwerkingen Spelen elke dag weer op en dat is zeer vervelend, maar weegt niet op tegen het resultaat wat er geboekt is. Ik ben zeer te spreken over vimpat

16-02-2014 | Man | 43
Epilepsie
ondertussen 36 jaar epilepsie en binnenkort tiende keer epilepsiekliniek, dus laten we zo zeggen ...ik ben wat gewend ,maar dit Dit slaat/sloeg echt alles. BIJWERKINGEN: -opgeblazen gevoel -druk op de borstkast -constante misselijkheid -constante pijn / stijfheid in nek en schouders(alsof je tocht op je nek hebt gehad) -vaak naar woorden moeten zoeken -signaal van[lees meer...] bovenkamer (je moet je benen bewegen) -andersom ook,ongecontroleerde bewegingen van benen -trillen bij inspanningen -dizzy evenwichtstoornissen -slecht slapen

20-09-2011 | Man | 40
Epilepsieaanval voor hersentumor
Mijn eerst epilepsieaanval heb ik gekregen op 27 mei 2011, de dotkers hebben me voorgeschreven depakine(300 mg 'smorgens en 500mg 'savonds), voelde mij heel goed. Door die drurkte van hersenzwel op mijn praatgebedied hebben ze mij mijn depakine verhoogd(2x 500 's'morgens en s'avonds + kepra + lamictal); dan was ik echt een zombie en moest met een rolstoel gaan wandelen. Me[lees meer...]t kepra ben ik ermee gestopt en ben begonnen met vimpat(1x100mg s'morgens en s' avonds) en voelde mij fitter. Mijn praataanvallen en klein epilepsieaanvallan(gezichtstrekken) heb ik nog(waarschijnlijk door mijn operatie: kwaadaardige hersentumor multiforme=glioplastomia). Mijn kanker is tock volledig verwijderd. Zal de redenen zijn van mijn praataanvallen en gezichtstrekken. mijn neuroloog hefft mij voorgesteld om de dosering verhogen(i.p.v. 100mg 2x per->150mg 2x per dag). Ben nu aan het wachten voor de resultaten. Ben 10 kg bijgekomen(waarschijnlijk depakine of vimpat), ben nu serieus aan het sporten-).

25-03-2011 | Man | 36
Epilepsie
ik heb vanaf mijn 21e epilepsie, heb sinds zomer 2009 vimpat bij keppra (2x750mg p/dag) gekregen, aanvallen sterk afgenomen, voorheen 8 a 9 per jaar, na vimpat 1 a 2 per jaar, enige nadeel is wel sinds begin vimpat tot nu ca.40 kilo aangekomen, en ik word nog steeds elke maand zwaarder en zwaarder, dat is het grootste nadeel, maar liever wat te zwaar dan meer aanvallen

22-01-2011 | Man | 36
Absence/wegraking
Na een lange periode van druk en stress heb ik mijn eerste wegraking in juli 2010 gekregen tijdens het autorijden, auto totalloss gereden, dit was de eerste aanval, denk ik. Ik had gelukkig niks, het was een eenzijdig ongeval. Op de EHBO weer een wegraking gekregen, Neuroloog stond erbij, die gaf aan dat ik last had van wegrakingen. Hij schreef Vimpat voor, 2 x 4 tablette[lees meer...]n. Sindsdien geen aanvallen gehad, denk ik. Het probleem is, dat je niet weet dat je een wegraking hebt gehad. Ik had wel last van een beetje duizeligheid en gewichtstoename, was ik eindelijk afgevallen, kwam het er weer bij. Omdat ik dacht dat de wegrakingen wel weg zouden blijven, besloot ik in december om 's morgens 2 pillen te nemen en 's avonds 1 pil. En wat denk je? 3 dagen later kreeg ik weer een wegraking toen ik met de overbuurman stond te praten, weer naar de EHBO, en daar kreeg ik er weer 1. Dus nu slik ik weer 2 x 4 tabletten, en ben niet meer eigenwijs, en laat de hoeveelheid wel over aan de neuroloog. Tot nu gaat het goed, en aan de duizeligheid ben ik gewend.

30-12-2010 | Man | 54
Polyneuropathie
Eindelijk , geen pijn .

14-09-2010 | Man
Epilepsie
Ik slik nu ruim een jaar vimpat samen met lamictal. Ik ben nu sinds 10 maanden aanvalsvrij. we hebben bijna 10 jaar naar de juiste medicatie gezocht. voor mij is vimpat de uitvinding. Ik las ook dat het niet vergoed wordt. Bij mij wordt alles gewoon vergoed door de ziekenvonds.

30-05-2010 | Man
Epilepsie
Veel mindere aanvallen en daarbij het dagelijkse leven in orde (heel soms als ik s,ochtends niet eet bevangenheden !!)

21-04-2010 | Man

06-03-2010 | Man
Epilepsie
gebruik dit medicijn samen met keppra (3750 mg ) en lamotrigine( 250 mg) per dag. Voor mij zijn het aantal toevallen afgenomen naar gemiddeld 2 keer per maand.

04-12-2009 | Man
wel wat bijwerkingen, vooral duizeligheid. Dit ging na ongeveer 1 week over