Ervaringen met Lanoxin

12-09-2012 | Man | 61
Hartklachten

23-02-2012 | Man | 80
digoxine
ben geopereerd aan de hypofyse en moest daarna een beta blokker gebruiken . Dat werd Lanoxin !! Ik werd al beroerder ; kon niet meer als 100 meter lopen , moest dan spuigen en was daarna weer lekker . Dit verschijnsel bleef zo,n 2 maanden hetzelfde . Heb toen de bijsluiter goed gelezen en daar stond bij de bijverschijnselen precies wat ik mankeerde . Ben gestopt met ook m[lees meer...]aar iets te slikken en werd elke dag beter . Bij de arts een ander middel gekrgen en het gaat nu prima met mij . Nu gebruik ik bisoprol en heb geen last meer van een bijverschijnsel .

23-01-2011 | Man | 72
Diabetes
vanaf dat ik lanoxin en promocard gebruik gaat het goed

25-09-2009 | Man
Hartproblemen
In Portugal kreeg ik last. arts adviseerde catheterisatie. In Nederland vond men het risico van catheterisatie te groot. Nu tabletten.

14-07-2023 | Vrouw | 75
digoxine (0,125mg)
Hartritmestoornissen
Na de eerste week overal rode bultjes die heel erg jeukten

02-04-2019 | Vrouw | 75
Hartritmestoornis
Had op een nacht dat mijn hart op hol sloeg. Kwam in het ziekenhuis terecht en kreeg een prik in mijn hand. Dat hielp geweldig. Ging naar huis met een recept voor Lanoxin. Heb ik een paar maanden gebruikt en toen was mijn suiker iets verhoogd. Een pilletje en over 6 maanden terug komen. Toen bleek dat mijn suiker over de 30 was. En iedereen wilde mij opnamen en laten spu[lees meer...]iten. De internist bleef kalm. Die gaf mij meer medicijnen en zei ; even afwachten. Na 3 maanden terugkomen. Medicijnen hielpen maar het schommelde heel erg. Eind 2018 moest ik voor controle naar de cardioloog. Toen mocht ik stoppen met de Lanoxin. Drie maanden er na was mijn suiker normaal. Dus ik heb sterk het vermoeden dat door de Lanoxin mijn suiker zo was ontregeld.

05-01-2019 | Vrouw | 71
digoxine (0,125mg)
Hartritmestoornis
Zo beroerd elke dag, misselijk, moe, vervelend dus depresief . zit mezelf zo in de weg, cardioloog gebeld, is niet aanwezig, andere cardioloog haleerde de hoeveelheid. Gevoel net zo slecht, waar moet ik heen, wie helpt mij, vande cardioloog naar de apotheker, die stuurt je naar de dokter, en zij wer naar de cardioloog. Ja leuk 3 maanden wachttijd.

17-05-2018 | Vrouw | 56
Hartritmestoornissen
werd depressief en in de war.een vreselijk middel.

09-06-2017 | Vrouw | 58
Hartritmestoornis
Ik vind het een afschuwelijk middel. de hele dag het gevoel dat ik toen blikjes pep op heb. Opvliegers erbij, hoofdpijn en elke ochtend straalmisselijk. Ook huiduitslag waar ik veel pijn en last van heb. Lanoxin is een bekend gif, maar je slikt het inderdaad ook niet voor je lol. Het voelt inderdaad alsof je vergiftigd wordt. Ik slik het 'tegen' hartritmestoornissen, nou, [lees meer...]die hartritmestoornissen zijn tweemaal zo erg geworden. Ook moet ik gewoon furosemide en betablokkers erbij blijven gebruiken, terwijl dat afgeraden wordt. Wat is dat toch met artsen dat ze continu weer iets anders op je uit willen proberen? Ik begrijp best dat ze verdienen aan receptjes uitschrijven, maar we zijn geen proefkonijnen.

12-01-2014 | Vrouw | 50
Hartritmestoornis
In oktober 2013 kreeg ik last van hartritmestoringen, een flutter van 150 deed mij op de eerste harthulp belanden, een cardioversie werd voorbereid, maar omdat mijn ritme weer gewoon werd is er besloten eerst medicatie te geven. Na drie dagen opname ging ik naar huis met sotalol, zelf merkte ik trouwens niets van die flutter, maar na het geexperimenteer met medicatie voe[lees meer...]lde ik me erg onrustig en vooral in d ena ht waren er veel storingen. Na een aantal dagen thuis werd ik alleen maar beroerder, hele dag misselijk gevoel, en erg onrustig. Na een bezoek aan de huisarts weer op de hartbewaking terechtgekomen, omdat mijn hartslag beneden de 40 kwam. Bleek er teveel sotalol gegeven te zijn. Ik ging naar huis met minder sotalol en kwam twee dagen later weer terug, omdat ik alleen maar zieker werd. Toen werd overgegaan op Tambocor en metropolol, na twee weken zou er een fiettstest plaats hebben om mijn energienivo te bekijken, echter voordat ik deze test ging doen, ontdekte men weer een flutter van 150 en startte het geheel opnieuw, cardioversie werd voorbereid en ik kwam in opstand, heb letterlijk de Cardioloog aan zijn jasje getrokken en hem verteld dat ik er klaar mee was. Sinds ik met medicijnen bezig ben, was ik er alleen maar slechter van geworden. Hij nam mij weer op voor drie dagen en zou overleggen met een Cardioloog uit het LUMC, omdat hij niet meer wist wat hij kon doen. Toen kreeg ik lanoxin en metropolol voorgeschreven en zou er een spoedoproep naar het LUMC gaan voor een Ablatie. Nu Januari 2014 ben ik net in het LUMC onderzocht en er kan een ablatie plaats hebben, wachttijd ongeveer drie maanden. Maar ik was niet content met het middel Lanoxin dat ik ondertussen al twee maanden slik, zonder dat er door mijn cardioloog een bloedtest afgenomen is, vond hij niet nodig. Nu sliep ik al die maanden erg slecht, drie uur achter elkaar was heel wat. Maar wat schetste mijn verbazing dat na het eerste onderzoek en gesprek met de Cardioloog in het LUMC zij mij opbelde en vertelde dat ik gelijk met Lanoxin moest stoppen, dat heb ik gedaan en wat denk je, ik slaap al een aantal nachten als een roos, een keer eruit per nacht om te plassen en gelijk weer inslapen en als er geen wekker gezet is, slaap ik gewoon door tot een uur of negen! Ik ben daar natuurlijk erg gelukkig mee, en de laatste nachten ook geen ritmestoringen gevoeld. Nu afwachten op de oproep voor mijn Ablatie. Slik nu alleen nog Perindopril en Metropolol. Ik vind dat Cardiologen zeer onzorgvuldig omgaan met het medicijn Lanoxin, ga hier toch nog een klacht over indienen als dat lukt. Want al dat geexperimenteer met medicatie ben ik zo langzamerhand spuugzat.

14-08-2013 | Vrouw | 96

Hartinfarct
werkt goed.

24-02-2011 | Vrouw | 74
Hartkloppingen
Hartkloppingen komen zo nu en dan terug. (bij schrik/inspanning, zakt dan wel na een uurtje) Dosering verhogen? Liever niet gaat goed zo.

23-01-2011 | Vrouw | 62
Hartritmestoornissen
effect lijkt wel afhankelijk te zijn van hoe onrustig ik me voel. gespannen levert meer klachten op