Ervaringen met Atripla

HIV (32 meningen)
Auto-immuunziekte (1 mening)

20-06-2013 | Man | 29
HIV
ik slik het nu 2 weken atripla en neem ze elke in de ochtend samen met blowtje en gaat goed samen verder droom ik wel vaak en raar en ken ze ook allemaal onthouden sinds 2 weken verder geen last tot nu toe van bijwerkingen .ik keek er altijd tegen op om ooit aan meds te beginnen maar is me zwaar meegevallen

10-01-2013 | Man | 57
HIV
ik heb (eerlijk) atripla over. door financiele problemen wil ik deze verhandelen. (Red; het is niet mogelijk om via en op deze site medicijnen te (ver)kopen. Mvg MijnMedicijn )

21-11-2012 | Man | 53
HIV
Sinds een half jaar gebruik ik Atripla. daarvoor een combi. Doordat het virus (zegt men) niet meer aanwezig is maar mijn weerstand te laag blijft (althans kruipt langzaam omhoog) hebben we besloten atripla te gebruiken. Aha de eerste dag toen ik wakker werd was het alsof ik een enorme joint gerookt had. Ha ha eigenlijk best een prettig gevoel was dat. Nu 6 maanden later [lees meer...]voel ik mij moe en heb niet veel zin om "in beweging" te komen. Zo'n, ik heb nergens zin in gevoel en toch weten dat er best veel gedaan kan worden. Normaal gesproken heb ik enorm veel energie en doe veel dingen die ik eigenlijk niet moet doen. ha ha aard van het beestje zal ik maar zeggen. Alle resultaten van mijn persoontje zijn in principe okay maar dit lusteloze gevoel...gadver.

20-11-2012 | Man | 46
HIV
Op eigen initiatief begonnen met Hiv remmers wegens het niet willen besmetten van seks partners. Met een VL van 78.000 en een CD4 (weerstand) van 1150, niet nodig volgens Nederlands beleid. Begin scores waren 1350 CD4 en VL van 300. Nu na half jaar (na 3 maanden van Truvada/Stocrin naar Atripla undetectable (gelukkig! Een pak van mijn hart) Bijwerkingen, welke ik denk da[lees meer...]t het van de Stocrin komt is mijn droge en gevoelige huid. Had ik al voordat ik met medicijnen begon, maar is erger geworden. Nu sta ik voor de overstap naar een vervangend middel van de Stocrin welke zijn naast de Truvada dan: Nevirapine of Raltegravir (Isentress), Of over op 1 relatief nieuwe pil Eviplera. Maar opties als Prezista in combi met Norvir kan ook nog. Over de Veramune is niet gesproken, omdat deze de huidklachten kan versterken.

21-10-2012 | Man | 45
HIV
Ik gebruik nu bijna 4 jaar Atripla, ik had er destijds over gelezen en wilde persé dit medicijn omdat het maar 1 slikmoment per dag heeft. De eerste paar dagen last van duizeligheid gehad en daarna nergens meer last van gehad, in de afgelopen 4 jaar 1 keer een bliebje gehad in m'n viralload, dus even detecteerbaar, maar inmiddels weer onder de 50 .... Met innemen ben ik [lees meer...]heel makkelijk, wel optijd maar mocht ik in de kroeg zijn neem ik het net zo makkelijk met alcohol in, ook de combinatie met partydrugs heeft geen effect op de werking, ben super tevreden....

08-09-2012 | Man | 26
HIV
Voor de rest heel realistische dromen en als ik ze eens te laat inneem voel ik me net op een boot in de oceaan... :-) Ik ben zeer tevreden over deze mix....(ik nam eerst een cocktail van Norvir, Truvada en Przista. Maar wegens kleine nierproblemen en m'n onregelmatige leven overgeschakeld naar Atripla). No problems with taking these motherfuckers. ;-) Cheerz! [lees meer...] (PS; M'n LSD ervaringen zijn eens zo intensief....:-).)

03-06-2012 | Man | 38
emtricitabine / efavirenz / tenofovir
Ik was sinds korte tijd begonnen met stocrin en truvada. In Atripla zaten dezelfde bestanddelen, maar voordeel was, dat het slechts 1 pil per dag was 'Beter!' dacht ik. Gek genoeg had ik van de Atripla veel meer last. Veel meer duizeligheid, veel meer darmproblemen. Dus ik ben na een kleine maand weer teruggegaan naar de losse stocrin en de truvada. Problemen gelijk weer[lees meer...] weg! (Er zijn mensen die zeggen: dat kan niet, want het is precies hetzelfde. Toch zei mijn internist dat er meer mensen zijn die wel degelijk verschil merkten en er is zelfs een studie naar gedaan. Voor zover ik begrepen heb is die echter nooit afgerond.) Atripla gaf meer bijwerkingen dan de combinatie stocrin en truvada. Daarom ben ik ermee gestopt. De bestanddelen zijn hetzelfde, dus voor het effect maakt het niet uit.

22-05-2012 | Man | 21
emtricitabine / efavirenz / tenofovir
Hallo allemaal, ik kan alleen maar positief (haha what's in the name). Ik merk helemaal niets van bijwerkingen en mijn internist is heel erg tevreden. Undetactable viral load en weer een cd4 van 800. Ik voel me totaal geen patiënt. 1 pilletje voor het slapen, that's it.

14-04-2012 | Man | 26
emtricitabine / efavirenz / tenofovir
Dag allemaal, interessant om te lezen hoe jullie deze pil ervaren. Ik ben drie jaar geleden een jaar met Atripla begonnen en toen weer gestopt. Nu moet ik voorgoed aan de medicatie. Ik ben nu ruim een week aan het slikken maar vind het dronken gevoel en duizeligheid wel erg vervelend worden. Ik neem de pil elke avond om 23uur in. 2 uur van te voren zorg ik dat ik gegeten h[lees meer...]eb. Ik heb verder geen last van winderigheid, braken diaree, dromen etc.. maar als na vier weken dat dronken gevoel s'nachts en duizeligheid in de ochtend over 3 weken nog niet over is, zit ik er toch na te denken over te stappen op een andere combinatietherapie

01-02-2012 | Man | 40
Auto-immuunziekte
Ik neem Atripla nu sinds 2 weken. De eerste week was super! Een beetje duizeling 's ochtes bij het opstaan en verder niet. Maar sinds minder dan een week, een enorme uitslag die zo'n beetje over mijn hele lichaam verschijnt. De artsen hebben me gezegd dat het normaal is en dat het overgaat. Een beetje corticosteroïden en antihistamine maar niets.. Ze zeggen dat het d[lees meer...]e moeite waard is om door te gaan, maar ik betwijfel het, ik heb geen sociaal leven meer en ik ben gestopt! Het was onmogelijk om naar mijn werk te gaan met alle rode plekken en bulten. Ik hoop dat het snel over gaat. Wat betreft mijn viralload en CD4, ik weet meer over 2 weken en ik houd jullie op de hoogte. Ontdekt dat ik seropositief was eind oktober 2011 en eerste behandeling.

02-12-2011 | Man | 59

30-11-2011 | Man | 47
HIV
Hallo Lotgenoten, Ik neem Atripla nu beina 2 jaar. In het begin nam ik het om 23.00 uur. Gevolgd door hevige nachtmerries de eerst 2 weken. Toen niet meer. Kreeg wel behoorlijk last van winderigheid, wat ook met buikpijn gepaard ging. Neem nu de atripla ´s morgens in, zodat ik de winderingheid beter kan verwerken. Ik kan boeren laten als de beste. Heden ben ik weer met[lees meer...] stocrin en truvada begonnen, om de symptomen te verminderen. Ik ben benieuwd hoe dit gaat. Viruslading ondetecteerbaar cd4 schommeld rond de 600. Verder tevreden met de medicatie

04-11-2011 | Man | 38
Hiv
Ik ben zes jaar seropositief. Mijn allereerste coctail was stocrin/emtriva/viread. Daarna kunnen overstappen op atripla. (een droompil). Ik neem atripla in voor het slapengaan met een lichte maaltijd. Een boterhammeke of een koekje...met iets te eten voel ik me er stukken beter bij. Een anderhalfuur na inname voel ik altijd een wappie gevoel. Ik voel een gezoem in het hoo[lees meer...]fd en wordt moe. Soms gepaard met duizeligheid. Daarna af en toe wat nare dromen snachts (maar geen nachtmerries). het zijn zeer apparte beelden. 's morgens af en toe een suf gevoel maar na ontbijt verdwijnt dat snel. overdag voel ik me kerngezond. Ik kan een normaal leven lijden daarnaast. Ben zeer tevreden over atripla !

01-11-2011 | Man | 36
HIV
Middel is erg gebruiksvriendelijk alleen merk ik dat ik steeds vaker woede/driftaanvallen heb. (Had ik vroeger nooit last van. Het wordt in de bijsluiter expliciet genoemd) Is al een paar keer enorm ge-escaleerd o.a. in het verkeer met ruzietjes. Het gaat vaak om kleine dingen die ik dan enorm opblaas. Heb het gevoel dat ik een 'erg kort lontje' gekregen heb. Ik overweeg t[lees meer...]och maar om over te stappen naar een ander middel.

27-10-2011 | Man | 32
Hiv
In het begin alleen hele rare bizare dromen en de slappe lach in mijn slaap ( erg leuk voor je partner) Ik neem het bijna altijd om 22.00 uur omdat je het beste kan slikken op een lege maag voor de bijwerkingen. Ik slik atripla nu al een geruime tijd en heb geen bijwerkingen. Soms een jeukerige huid. Volgens mijn internist is het het beste om je pil zoveel mogelijk op deze[lees meer...]lfde tijdstip in te nemen, maar mocht je het een keer iets later nemen dan is er nog niks aan de hand. Sinds het slikken van atripla is het virus ondetecteerbaar en zijn mijn cd4 cellen op een normale hoogte. Sinds ik Atripla slik geen griepje, verkoudheidje etc gehad. Ik ben gelijk met Atripla begonnen en heb hiervoor dus geen andere hiv medicatie gebruikt. Dus ook geen vergelijking met andere medicijnen. Voor mij werkt het prima. In het begin zette ik een wekken maar naar verloop van tijd heb ik een biologische klok ingebouwd. Nu wordt ik onrustig rond 21.45 omdat mijn lichaam weet dat ik mijn pil moet nemen, erg handig!

18-08-2011 | Man | 68
HIV
Ongeveer 2 uur na het slikken( neem de pil altijd om 10 uur savonds ) van Atripla beginnen de bijwerkingen, meestal eerst met een dronken gevoel, beetje wiebelig...... in de nacht oa , heftige dromen en warme opvliegingen. In de ochtend is het meestal verdwenen , wel soms last van sufheid bij het opstaan. Overdag nergens last van. Slik het al vele jaren . Verder alleen l[lees meer...]ast van een konstante pieptoon in mijn hoofd. Nooit last van enig ander ongemak zoals verkoudheid of dergelijke. Voel me eigenlijk best wel gezond.