Ervaringen met Atripla

HIV (32 meningen)
Auto-immuunziekte (1 mening)

25-07-2015 | Man | 49
HIV
Zolang je geen soa's oploopt en dagelijks je pil neemt is het zeer effectief. Mogelijkse neveneffecten houden vreemde dromen en mogelijks belasting van de nieren. Ik stel me ook vragen over het verlagen van de bloeddruk.

12-02-2015 | Man | 53
HIV
Ik gebruik Atripla nu 4 jaar .In het begin nergens last van gehad.Nu kan ik sinds 2 jaar geen vis meer verdragen. Heb ik vis gegeten maakt niet uit was voor vis word ik misselijk en moet ik overgeven. Heeft iemand daar ook last van. Ik vind het heel vervelend want ik ben gek op vis.

25-07-2013 | Man | 65
HIV
Ik gebruik nu een paar dagen Atripla nam het eerst s,morgens om 7 uur in maar werd erg duizelig in overleg met de verpleegkundige neem ik het nu s,avonds om 10 uur in hoop om minder bijwerkingen overdag

20-06-2013 | Man | 29
HIV
ik slik het nu 2 weken atripla en neem ze elke in de ochtend samen met blowtje en gaat goed samen verder droom ik wel vaak en raar en ken ze ook allemaal onthouden sinds 2 weken verder geen last tot nu toe van bijwerkingen .ik keek er altijd tegen op om ooit aan meds te beginnen maar is me zwaar meegevallen

10-01-2013 | Man | 57
HIV
ik heb (eerlijk) atripla over. door financiele problemen wil ik deze verhandelen. (Red; het is niet mogelijk om via en op deze site medicijnen te (ver)kopen. Mvg MijnMedicijn )

14-04-2012 | Man | 26
emtricitabine / efavirenz / tenofovir
Dag allemaal, interessant om te lezen hoe jullie deze pil ervaren. Ik ben drie jaar geleden een jaar met Atripla begonnen en toen weer gestopt. Nu moet ik voorgoed aan de medicatie. Ik ben nu ruim een week aan het slikken maar vind het dronken gevoel en duizeligheid wel erg vervelend worden. Ik neem de pil elke avond om 23uur in. 2 uur van te voren zorg ik dat ik gegeten h[lees meer...]eb. Ik heb verder geen last van winderigheid, braken diaree, dromen etc.. maar als na vier weken dat dronken gevoel s'nachts en duizeligheid in de ochtend over 3 weken nog niet over is, zit ik er toch na te denken over te stappen op een andere combinatietherapie

04-01-2011 | Man | 58
emtricitabine / efavirenz / tenofovir
Allleen jeuk aan de huid.

07-06-2010 | Man
HIV
Gebruik dit medicijn vanaf 4 mei 2010 en nu na een maand merk ik dat mijn humeur verslechterd, het wil niet zeggen dat het alleen door het medicijn komt maar voel me toch wel een beetje "afgestompt", praat hierover met je internist zodat ze kunnen kijken of je hulp nodig hebt! Verder een tip: ik slik de pil altijd om 22:15 in, dit omdat ik op dit tijdstip vaak nog wakker b[lees meer...]en en je er lekker op kan slapen, in het weekend is het wel eens lastig met eten want ik "gun" mijn maag 2 uur de tijd om leeg te zijn (je moet dit medicijn nuchter innemen) dus voor 20:00 uur MOET ik gegeten hebben. Wat betreft alcohol, ik merk dat mijn humeur de dag na het stappen slecht is, ik drink dan gemiddeld zo'n 4 a 5 glazen Bacardi cola. Probeer dus niet teveel te drinken. Verder raad ik je het af om teveel hierover te Google'en, wat bijwerkingen betreft, praat met je internist als je vragen hebt en ga het niet opzoeken op internet, het is jammergenoeg niet betrouwbaar en de ontwikkelingen zijn razendsnel.

16-09-2015 | Man | 60
HIV
toen ik in 2007 te horen kreeg dat ik hiv en hepatitis b had opgelopen tijdens een losbandige vakantie, dacht ik dat mijn leven was afgelopen. In het begin enorm stoned na inname, dat trekt gelukkig bij, ik neem nu 12 uur 's middags in dat is een tijd die altijd past ook na een stapavond/nacht. Ik heb 5 jr. vriendin gehad die niet wist dat ik atripla slikte, haar na 5 jaa[lees meer...]r laten testen en ze mankeerde niets, ondanks natuurlijk onbeschermde sex. Wel om de 6 maanden controle en stipt iedere dag een atripla erin. Het blijft natuurlijk vervelend om stiekem je pilletje te moeten pakken maar er is echt nog een heel leuk leven mogelijk. inmiddels dus al 8 jaar aan de atripla. bijwerkingen zijn er totaal niet meer. Heb een drukke baan en leuk prive leven. Ik hoop dat er ooit nog eens een pil komt die alles uit je lichaam haalt. Nu heb ik overal die Atrpla verstopt op strategische plekken om maar om 12 uur in te kunnen nemen.

01-05-2015 | Man | 51
HIV
Gebruik Atripla al van ergens in 2011. Daarvoor Combivir/Kaletra. Aangezien ik een aardige onregelmatige leefstijl heb is het tijdstip voor het slapen gaan eigenlijk geen optie. Ik neem het daarom al sinds het voorgeschreven werd rond de etenstijd in (en die varieert ook aardig). Merk dan alleen als ik bv stil op de bank ga zitten tv kijken, dat er dan iets van moeheid/[lees meer...]duizeligheid optreed maar nooit storend. Blijf ik daarentegen gewoon door gaan waar ik mee bezig ben, heb ik er totaal geen last van.

17-04-2015 | Vrouw | 34
HIV
ik heb nauwelijks tot geen bijwerkingen van deze medicijn. Alleen de veranderde vetverdeling is wel opgevallen.

10-02-2014 | Man | 44
HIV
Ik gebruik Atripla nu ruim een jaar en heb vanaf dag 1 nog nooit geen enkele bijwerking gehad. Op het moment dat ik atripla moest gaan gebruiken, was mijn viral load zo hoog en CD4 zo laag dat ik daadwerkelijk aids had en dus al 5 jaar besmet moest zijn minstens. na 9 maanden is de viral load ondetecteerbaar en mijn CD4 al weer op 750.

31-10-2013 | Man | 71
emtricitabine / efavirenz / tenofovir (200/245/600mg)
Mijn ervaring met Atripla is positief . Wat de bijwerkingen betreft, heb ik alleen soms last van een warm lichaam 's nachts , en ik droom heel veel. Wat wel prettig is. De dromen onthou ik ook allemaal. Best spannend, net een tweede leven. Het klinkt misschien raar, maar sinds ik HIV heb, al 15 jaar, ben ik veel actiever en gezonder. Griepjes etc. hebben nooit vat op me[lees meer...]. Ben al jaren niet ziek geweest. Ondanks mijn leeftijd 71 jaar ben ik nog volop in de running. Met nog een fulltimebaan sinds vorige week, een baan van 40 uur per week. Wel let ik erg op mijn voedsel en leef gezond. Geen auto maar een fiets. Rook en drink niet, gebruik geen vet of suiker. Snoep nooit en eet veel bonen, en heel weinig vlees. 2 maal per week vlees, en altijd mager zoals kipfilet of varkenshaas. Kortom ik voel me een gelukkig mens, ondanks mijn leeftijd zie ik er minstens 10 jaar jonger uit , en dat kan alleen komen door gezond te gaan leven sinds ik wist dat ik HIV had. Was ik nooit besmet geweest dan was ik nu een dikzak met suikerziekte en een ouwe vent met kwaaltjes. Nu leef ik heerlijk verder .......... maak me ook nooit zorgen en geniet van elke dag .

21-10-2012 | Man | 45
HIV
Ik gebruik nu bijna 4 jaar Atripla, ik had er destijds over gelezen en wilde persé dit medicijn omdat het maar 1 slikmoment per dag heeft. De eerste paar dagen last van duizeligheid gehad en daarna nergens meer last van gehad, in de afgelopen 4 jaar 1 keer een bliebje gehad in m'n viralload, dus even detecteerbaar, maar inmiddels weer onder de 50 .... Met innemen ben ik [lees meer...]heel makkelijk, wel optijd maar mocht ik in de kroeg zijn neem ik het net zo makkelijk met alcohol in, ook de combinatie met partydrugs heeft geen effect op de werking, ben super tevreden....

08-09-2012 | Man | 26
HIV
Voor de rest heel realistische dromen en als ik ze eens te laat inneem voel ik me net op een boot in de oceaan... :-) Ik ben zeer tevreden over deze mix....(ik nam eerst een cocktail van Norvir, Truvada en Przista. Maar wegens kleine nierproblemen en m'n onregelmatige leven overgeschakeld naar Atripla). No problems with taking these motherfuckers. ;-) Cheerz! [lees meer...] (PS; M'n LSD ervaringen zijn eens zo intensief....:-).)

22-05-2012 | Man | 21
emtricitabine / efavirenz / tenofovir
Hallo allemaal, ik kan alleen maar positief (haha what's in the name). Ik merk helemaal niets van bijwerkingen en mijn internist is heel erg tevreden. Undetactable viral load en weer een cd4 van 800. Ik voel me totaal geen patiënt. 1 pilletje voor het slapen, that's it.