Ervaringen met Triumeq

Genvoya (9 meningen)

19-11-2016 | Man | 48
dolutegravir/abacavir/lamivudine (300mg)
HIV
Het werkt erg goed op de HIV. Maar... ik heb erg veel last van slaapstoornissen en veel erge nachtmerries. s morgens ben ik gebroken. Soms perioden van neerslachtigheid en erg vaak ook vermoeid.

10-11-2016 | Vrouw | 69
dolutegravir/abacavir/lamivudine (50mg/600mg/300mg)
HIV
Overgestapt vanwege bijwerkingen bij Stribald, met name slecht slapen door vreemde dromen. Is nu een stuk minder maar niet helemaal weg. Verder geen centje last van gehad sinds de start.

09-10-2016 | Man | 55
dolutegravir/abacavir/lamivudine (300mg)
HIV
Soms vreemde smaak chemisch in de mond.

16-08-2016 | Man | 62
HIV
had eerst Atripla, werkte ook goed genoeg. Kon Atripla echter niet combineren met amlopidine (tegen hoge bloeddruk), vandaar de switch.

17-06-2016 | Man | 31
HIV
omg, lees veel hier net als mijn eigen ervaring. ik begon sinds dec 2015, eerste paar weken was nog goed. maar sinds dec 2014 begon het nachtzweten en zeer vermoeidheid. ochtend had ik droog en bitter mond. overdag helemaal geen energie, ik kon niet sporten, maar ik dacht wacht ff, die VL was idd naar 0 gegaan. CD 4 was ook goed boven 700. feb was beter, ik begon benen ui[lees meer...]t dekkerbed slapen. maar sinds apr is t weer erg geworden. ik heb null zin in niks. en het voelt opgeblazen in de lager rug (nier gebied). ik werd low en depressief. ik denk het is effectief, maar niet iets voor mij. ik ga volgende week naar de dokter. ik wil jullie vragen naar welke zou ik switchen? ik had eerder ook niks gebruikt.

21-05-2016 | Man | 46
HIV
ik gebruik het sinds in januari hiv geconstateerd werd na een conversiegriep. Eerst nam ik het in voor het slapen gaan, maar werd dan na drie uur wakker en dommelde daarna alleen nog wat. Na 4 weken 's morgens gaan slikken en dat werkt beter. Heb wel het idee dat ik soms last heb van vermoeidheid, maar verder is ie prima te slikken.

04-05-2016 | Man | 26
dolutegravir/abacavir/lamivudine (50/600/300mg)
HIV
Na mijn diagnose HIV op 8 maart 2016 ben ik op 25 april gestart met Triumeq als HIV remmer. Viral Load van 185.000 en CD4 954 absoluut. Ik kwam erachter na in februari een conversiegriep te hebben gekregen. Triumeq is mijn voorkeursmedicijn, omdat je minder gebonden bent aan een vast tijdstip. Je mag het middel als enige HIV remmer uiterlijk 4 uur voor of 4 uur na je vaste[lees meer...] innametijdstip innemen. Het betreft 1 pil per dag. Ik neem hem 's avonds in ivm voedingssupplementen in de ochtend, daar moet 6 uur tussen zitten. Ook hoef je bij Triumeq niet te eten. De bijwerkingen zijn heel licht en de kans op nier en leverschade zijn bij dit middel ook minder aanwezig, al hebben alle HIV remmers geen goede invloed op de nieren en lever. Al met al zeer tevreden en wachten op een echt geneesmiddel voor HIV!

16-04-2016 | Man | 24
dolutegravir/abacavir/lamivudine (50mg)
HIV
Triumeq lijkt mij goed alleen vervelende droom, last van beetje kort adem, lichaam voelt anders ook aan, beetje misselijk in de ochtend, voor de rest gaat hij prima. 21.00 neem ik het in, voel ik een beetje anders, na enkele minuten is het over. wat ik zou adviseren om altijd wat bij te eten gaat die misselijkheid weg. Ik hoor het graag van jullie: dag / ik had een vraag a[lees meer...]an die mensen die triumeq innemen, neemt ht vet van je lichaam af? bij die stribild die ik eerst had wel.

01-04-2016 | Man | 39
dolutegravir/abacavir/lamivudine (600mg)
HIV
in het algemeen goed verdraagbare medicatie, geen fysieke bijwerkingen, enkel werkt het toch wel op de gemoedstoestand. Regelmatig last van neerslachtigheid.

06-03-2016 | Man | 48
HIV
Ik weet sinds 2006 dat ik hiv+ ben. Ik nam eerst stocrin, truvada en nu atripla. Mijn behandelende arts wil mij laten starten ondanks ik me tamelijk goed voel met triumeq. Ik ben benieuwd en hopelijk verloopt alles zonder al te veel problemen. Bij Atripla had ik juist evenwichtsstoornissen na 15 min inname, daarom neem ik dit altijd voor het slapen gaan. Dus nu afwachten o[lees meer...]p de werken van triumeq.

03-03-2016 | Man | 39
HIV
Aangezien dit de nieuwste 1 pil variant was en mijn partner deze ook heeft ben ik geswitcht (voorheen Truvada/Isentress). Nooit eerder had ik bijwerkingen in de 3 jaar dat ik medicatie neem. Nu heb ik heel erg last van extreme slapeloosheid, voel me vaak low, ben hyper actief, heb jeuk. Gelukkig vond ik dit forum en las ik de reacties. Heel herkenbaar, alsof ik het zelf ge[lees meer...]schreven heb. Oef! Ik ga mijn dokter vragen om terug te switchen. Het schijnt overigens de Dolutegravir te zijn (Tivicay) die de oorzaak schijnt te zijn.

30-12-2015 | Man | 50
dolutegravir/abacavir/lamivudine (50mg)
HIV
Diagnose HIV september 2015. Gestart met Truvada + Tivicay. Was na anderhalve maand ondetecteerbaar. Arts vond dat overschakelen naar 1 pil gemakkelijker zou zijn en had reeds testen gedaan naar allergische reacties voor de stoffen in Triumeq. Gezien de positieve resultaten was de overschakeling mogelijk. Sinds half november 2015 Triumeq. Af en toe wel erg bewuste dromen, [lees meer...]verder gaat het goed. In het begin wel misselijkheid en slecht slapen. Na een week ging het steeds beter. Volgens mij, hadden de ongemakken te maken dat ik de medicatie zonder eten innam. Nu eet ik telkens iets ervoor of erna. Gaat prima.

13-12-2015 | Man | 36
HIV
hoi iedereen, blij dat ik deze site gevonden heb, echt wel belangrijk wat jullie schrijven. ik ga nu beginnen met medicatie.. was 3 jaar bij mn vaste dokter (zonder medicatie, eigenlijk nog niet echt nodig qua waarden, maar recente studies overtuigen mij dat het mss beter is om te beginnen), ze verhuisde toevallig voor een jaar naar een ander ziekenhuis. dus nieuwe dokter/[lees meer...]prof. anyway, hij stelde mij, zonder gewoon medicatievoorstel, voor om mee te doen aan een wetenschappelijk project, gelukkig gebeld naar mijn vorige dokter, ze zei, zeker niet doen, één van de 2, wat je blind krijgt dus, was atripla, heb een geschiedenis van angst, sociale fobie! mss typisch voor een uz:-) dat ze meer bezig zijn met studie dan patient! voor de rest héél content van de mensen in het ziekenhuis hoor! soit, ze zei dat het beste voor mij triumeq was. dat is heel beknopt mijn verhaal :-). Zal later mn ervaringen delen, hoe ik me voel met mn medicatie (triumeq wrschnlk), want is belangrijk om wat objectieve info te kunnen lezen! het ga jullie goed x. ik bedoel maar, een goeie dokter die je kan vertrouwen, vind ik zeer belangrijk! heb er echt slecht van geslapen, ik wil wel iets goed doen, wetenschap helpen, maar niet ten koste van mn gezondheid weetjewel!

09-12-2015 | Vrouw | 25
dolutegravir/abacavir/lamivudine (950mg)
HIV
Bijna een jaar na hiv-infectie gestart met Triumeq. Eerste 2 dagen misselijk en hoofdpijn, daarna hield de hoofdpijn nog een weekje aan. Verder geen problemen, ik sliep ook prima! Omdat ik de pil om 7 uur 's ochtends inneem, doe ik dit ook wel eens op een lege maag. Dan merk ik dat ik een uur later toch wel misselijk word (soms ook met zweten). Ik eet er dus altijd iets kl[lees meer...]eins bij, al is het maar een stukje ontbijtkoek. Verder nergens last van. Heel makkelijk in te nemen (soms doe ik het zelfs zonder water). Na 3 maanden viral load ondetecteerbaar en CD4 753 (voorheen 400).

30-11-2015 | Man | 33
dolutegravir/abacavir/lamivudine (600/300/50)
HIV
Ben van Eviplera overgstapt op Triumeq, omdat ik daar niet bij hoef te eten. 1 uur na inname krijg ik last van moeheid, hoofdpijn en misselijkheid. Dit verdwijnt een uur later weer. Dezelfde bijwerkingen had ik ook bij Atripla, maar bij dat medicijn was het veel en veel erger. Bij Triumeq valt het eigenlijk wel mee en het comfort van innemen zonder eten vind ik belangrijke[lees meer...]r in dit geval. De effectiviteit is 100%. Virus is en blijft ondetecteerbaar.

12-11-2015 | Man | 45
dolutegravir/abacavir/lamivudine (200mg)
HIV
goede dag, ik ben drie maanden geleden overgestapt van truvad norvir persta naar de pil triumeq, eerst geen bijwerkingen, maar na een maand dus wel. kreeg na één maand hartkloppingen, zweetaanval, overdag paniekaanvallen, pijn in mijn linkerarm en een dronken gevoel in mijn hoofd. mijn partner is vijf maanden geleden van reatax norvir kivecsa overgegaan op triumeq, eerst [lees meer...]geen last van de bijwerking erg tevreden over de pil. Maar nu komt het: hij werd depressief, ging dieper op dingen in, kreeg scheid aan alles, geen zin in fam, vrienden, werk. Raakte in de financiële problemen dor hij alle vaste lasten opzij legde. was compleet de weg kwijt, nu is hij een week terug op zijn oude pillen gezet en is weer compleet de oude. Ik ben maandag terug gezet op een ander hiv-remmer, stribild. Ik had ook triumeq en ook ik ging m gedrag anders doen dan normaal. kreeg zweet- en angstaanvallen en wilde mijn leven stoppen, ik bang dat veel hiv patiënten die deze pil nemen en niet sterk in de schoenen staan, iets dom doen. Mensen meld aub u ervaringen met deze pil, voordat er erge dingen gebeuren. grt