Ervaringen met Triumeq

Genvoya (9 meningen)

19-10-2015 | Man | 37
dolutegravir/abacavir/lamivudine (1)
HIV
Binnen 2 maanden na de diagnose HIV positief gestart met medicatie, Triumeq dus. en buiten dat ik de eerste dag mijzelf wat dronken voelde (raar gevoel in mijn hoofd bij snelle bewegingen en milde concentratieproblemen) totaal geen negatieve effecten gemerkt. Ik ben nog afwachtende met betrekking tot de uitkomst van mijn viral load meting. dus wat betreft de effectiviteit[lees meer...] kan ik nog niets zeggen (maar moest het wel invullen), maar ik zal zsm daar een update over doen.

19-10-2015 | Man | 27
dolutegravir/abacavir/lamivudine (600)
HIV
Na een heftige primaire hiv infectie, waarbij ik met een hersenvliesontsteking, 5 dagen coma en een epileptische aanval ben opgenomen in het ziekenhuis. Ben ik eerst volgegooid met 4 verschillende hiv remmers. Na een maandje ben ik overgestapt op Triumeq. Zoals vaak het geval is heb ik ook bijwerkingen gehad bij de start van Triumeq. De eerste week was ik vrijwel bijwerkin[lees meer...]gloos. In de tweede week had ik last van 3 bijwerkingen: Diarree, Kon slecht in slaap komen (lag elke avond tot 3 uur wakker), Psychisch had ik desinteresse in van alles. Geen zin in werk, sporten, familie en vrienden zien etc. Maar nu, in de vijfde week van mijn behandeling, ben ik bijwerkingloos en helemaal de oude. Voel me gewoon weer "gezond".

02-10-2015 | Man | 36
dolutegravir/abacavir/lamivudine (600/50/300)
HIV
was eerste maand heel enthousiast, geen bijwerkingen behalve beetje vroeg wakker en niet kunnen slapen. Maar na 3 maanden merkte ik een gedragsverandering. ik werd destructief, ging steeds maar tot het gaatje. Overmatig drugs en drankgebruik waar ik eerst geen problemen mee had. beetje depressief ook. Werd er kortom niet blij van maar zulke bijwerkingen zijn wel heel sluip[lees meer...]end en moeilijk te duiden. Ben nu overgestapt (naar rezolsta en Kivexa)en voel me weer `de oude.` Mijn internist voelde zich ook genaaid door de fabrikant omdat hij veel psychische klachten tegenkomt, waarvan niets in de bijsluiter staat.

05-09-2015 | Man | 38
Aids
cd4 op 450 detectie voor triumeq <25 NA TRIUMEQ een blips tot [nu]38 dit zou van de overgang van medicatie kunnen zijn! geen bijwerkingen ervaren, het formaat van de pil is te doen, net iets groter dan truvada [en daar neem je vaak nog 2 andere pillen bij in] we de eerste nacht wakker gelegen, daarna niet meer!

29-06-2015 | Man | 32
dolutegravir/abacavir/lamivudine (1)
HIV
In het begin wat bijwerkingen, maag-darmklachten, misselijk. Waardes waren binnen 1 maand prima hoge cd en een niet meetbaar aantal virusdeeltjes. Fijn dat het met en zonder voedsel kan worden ingenomen. Enige nadeel is de grote van de pil.

02-06-2015 | Man | 49
dolutegravir/abacavir/lamivudine (50/600/300)
HIV
Triumeq 2 maanden gebruikt, ondanks tevredenheid over voorgaande medicatie. Dit op advies van specialist. Binnen een aantal dagen al bijwerkingen. Oververmoeidheid, enorme wallen van vermoeidheid, kortademig! Al met al niet geschikt voor mij, op advies 2 maanden volgemaakt. Vermoeidheid zou geen reden zijn om te stoppen, echter na het stoppen (terug naar oude medicatie re[lees meer...]gime) binnen 5 dagen grootste deel van klachten verdwenen.

13-05-2015 | Man | 38
HIV
Een goede HIV remmer. (Binnen een mum van tijd een undetectable viral load. CD 4 telling ook gewoon normaal!). Nadeel althans bij mij, dit medicijn gaf als bijwerking zware vermoeidheid, hoofdpijn, metallic smaak na inname, tranende ogen , wallen door de vermoeidheid, levendige dromen. Al met al gebrek aan energie. Door deze bijwerkingen gestopt met het gebruik van triume[lees meer...]q.

08-05-2015 | Man | 34
dolutegravir/abacavir/lamivudine (50Mg)
HIV
Gebruik sinds een paar dagen en geen last van bijwerkingen. Alleen de eerste avond werd ik wakker, neem ze rond 21.00 in, maar toen ik even wakker werd rond 23.30, leek het of dat ik in een wervelstorm zat met mijn hoofd. Dat was alleen de eerste avond. Prima pil.

31-03-2015 | Man | 40
dolutegravir/abacavir/lamivudine (800)
HIV
Enige bijwerking is een probleem met doorslapen. Ik val prima in slaap, maar wordt vroeg, rond 3 uur, wakker, waarna het moeilijk is om weer in slaap te vallen.