categorie

Hoest / verkoudheid - combinaties

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Hoest / verkoudheid - combinaties

26-07-2023 | Man | 46
Keelpijn
Hoest en keelpijn Niet meer te krijgen in Nederland. Flesje kostte €5.95 maar betaal nu ( onlangs weer besteld ) via Ebay rond de 80 euro voor 2 flesjes en 2 doosje keelpastilles van hetzelfde merk. Je besteld dan rechtstreeks van een handelaar uit Canada. Daar verkoopt het nog wel.. De enige siroop die werkt tegen hoest. Als je hoest even dopje je keel in laten glijd[lees meer...]en. Meestal met max 2 dagen van alle ellende af. Dat is dan weer het jammere want het werkt. Dan mag het niet meer worden verkocht in Nederland met een Katsmoes dat het slecht zou zijn voor dieren. Ik gebruik het voor mezelf. Als mijn dieren hoesten dan hebben ze zich verslikt. Dat gaat met 2 minuten automatisch over

01-06-2023 | Man | 71
Hoest
Zeer effectief en betaalbaar middel tegen (kriebel) hoest. Helaas niet meer in de handel :-((

30-03-2023 | Vrouw | 67
Hoest
Kon jaren niet slapen vanwege hoesten, vooral 's nachts. Ik kreeg tijdens mijn revalidatie In Hornerheide (vanwege COPD) de Toplexil en sinds die tijd geen klachten meer gehad. Helaas is de Toplexil uit de handel genomen. De Promethazine, die ik als vervanger kreeg, helpt niet. Het hoesten, slijm en kortademigheid begint opnieuw

08-03-2023 | Vrouw | 59
Hoest
De beste hoestdrank die er is. Helaas vandaag gehoord van mijn apotheek dat hij uit de handel is. Heel teleurstellend.

19-03-2020 | Man | 73
voor de slijm

03-07-2019 | Man | 21

24-09-2018 | Vrouw | 16
promethazine/ guaiacol/ ipecacuanha
ik ben een 16 jarige adolocent. Ik gebruik onderander promethazine omdat ik zwaar depressief ben. ook heb ik borderline, suïcidaal en heb ik psychotische kenmerken. promethazine gebruik ik om rustig te worden, omdat ik woedeaanvallen ect heb. in de avond gebruik ik 25 mg samen met andere medicatie. het werkt wel een beetje maar voor mijn wil zou ik wel hoger willen, om[lees meer...]dat ik gewoon vaak last heb van van alles. Ik heb wel is 100 mg gebruikt en ik werd er zeer rustig van ja ;) Is niet aan te raden, want ik doe het stiekem maar soms neem ik dat om veel rust te hebben, ook omdat ik dan lekker door en in kan slapen, omdat het mij een rust gevoel geeft, nergens meer aan te proberen te denken. Ik zit ook opgenomen (MIJNMEDICIJN.NL : Wanneer u teveel van dit medicijn gebruikt, kan dat leiden tot ongewenste bijwerkingen en zelfs tot ziekenhuisopname. Gebruik dus nooit méér dan de voorgeschreven hoeveelheid. Vraag uw arts of apotheker om uitleg als u niet precies weet hoe u uw medicijnen moet gebruiken)

28-01-2018 | Vrouw | 67
promethazine/ guaiacol/ ipecacuanha
Vroeger nam ik Phenergan, opeens uit de handel en dus met gevolg Promethazine Tegen slapeloosheid. Spijtig werkt verslavend.

28-01-2018 | Vrouw | 67
promethazine/ guaiacol/ ipecacuanha
Ik gebruik het al heel lang tegen slapeloosheid. Neem er voor het slapen 2 van. Helpt mij prima. Maar is verslavend, wilde overschakelen op 1 capsule maar sliep enorm slecht. Dus neem terug 2 capsules. Vervelende is duur betaalt niet meer terug van het ziekenfonds.

23-12-2016 | Man | 61
Hoest
Het beste hoestmiddel ooit. Werkt gelijk. Bijzonder effectief, maar om een of andere reden uit de handel genomen. Nu alleen nog te koop vanuit Canada met forse shipping kosten. Dit middel moet zo snel mogelijk in Nederland weer verkrijgbaar zijn!!!

02-12-2015 | Man | 47
Astma
Helpt mij goed tegen de hoestbuien, veroorzaakt door astma. Maakt mij rustiger, door de nachtelijke astma-aanvallen kan ik niet slapen. Het helpt ook bij slapeloosheid.

25-06-2015 | Man | 67
Darmproblemen - verstopping

31-03-2015 | Vrouw | 19
Depressiviteit
het middel is in siroop voorgeschreven ivm mijn lage gewicht, ende tablet vorm zijn alleen te verkrijgen vanaf 25 mg. Ik merk het vrij snel en slaap daardoor eerder in en ook door waardoor ik minimaal 6 uur slaap weer haal. Het nadeel is dat als je het niet uit kan slapen je je meer suf voelt over de dag gezien...dit ervaar ik erbij.

Mixtura Resolvens

18-02-2015 | Man | 52
ammoniumchloride / anijs / zoethout
Keelpijn
Andere hoestdranken lijken de hoest juist op te wekken. Mixtura resolvens lost het slijm op en brengt de hoest tot rust. In combinatie met een keelpastille is een een onovertrefbare combinatie.

08-12-2014 | Man | 42
Verkoudheid
Het enige wondermiddel om snel de verkoudheid te verlichten en te verhelpen, maar helaaaaaaaaaaaaaas!!!!!!

06-12-2014 | Man | 63
Keelpijn
Pactolan gebruik ik sinds mijn kindertijd. Het is uiterst effectief tegen keelpijn bij verkoudheid. Het kost heel weinig en is handig verpakt in een potje. Inmiddels gebruiken ook mijn -eerst erg kritische- huisgenoten Pactolan zonder reserve.

27-10-2014 | Vrouw | 46
kaliumwaterstofcarbonaat/ kamfer/ levomenthol
De fabriek gebeld 2 jaar geleden en die lag plat ivm grootscheepse reorganisatie/aanpassen aan nieuwe wetgevingen. Het jaar erop zou de hoestsiroop weer gemaakt worden bij Buckleys en in Engeland te koop zijn. Nu 2 jaar verder en nog nergens te krijgen: heb niet meer de hoop dat het ooit nog terug komt. Zo jammer, het was de enige drank/medicijn dat me van een hese keel v[lees meer...]erloste of als ik geen stem meer had. Binnen 1 a2 dagen altijd geregeld, perfect gewoon en kent zijn weerga niet. Verder is het het enige medicijn dat ik ken dat alleeeeeen maar positieve reviews krijgt op internet, zowel in binnen-als buitenland, dat zegt toch ook wat?!. Eeuwig zonde dat het uit de handel is...

18-05-2013 | Man | 56
kaliumwaterstofcarbonaat/ kamfer/ levomenthol
perfecte hoestdrank die je effectief van je hoestbuien afhelpt. Echter ....... nergens meer te krijgen !! Medicijn authoriteit doe hier wat aan! Ontzettend veel medelanders zullen u er dankbaar voor zijn, het had NOOIT uit de handel genomen mogen worden.

16-05-2013 | Man | 51
Astma
het enige middel wat helpt tegen het hoesten wondermiddel MOET TERUG KOMMEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

13-02-2013 | Vrouw | 50
Verkoudheid
Buckleys was echt de enige effectieve hoestdrank die ik kende. Een half theelepeltje deed al wonderen. Al een paar jaar gezocht naar een goed alternatief; dit is er niet! Mocht iemand weten hoe ik er nog aan kan komen, hoor ik het graag!

22-01-2013 | Man | 55
Hoest
Uitstekend en vooral en probaat middel wat jammer genoeg in NL niet meer is te verkrijgen.

19-11-2012 | Vrouw | 53
Hoest
Buckley`s is absoluut het enige hoestdrankje dat bij kriebelhoest helpt. Geen enkel ander drankje is afdoende. Ik ben al maanden op zoek naar een nieuwe fles, omdat we afgelopen jaar de laatste fles hebben op gemaakt. Helaas lukt het via webwinkels ook niet meer.

05-11-2012 | Vrouw | 45
Hoest
Bucleys mixture is de oplosing.In no time was ik hoestvrij.Buiten Canada mag het niet verstuurd worden,dus,toen ik daar was,heb ik de risico genomen en paar gekocht.Als ik iemand kan helpen met mijn beperkte vooraadje,laat me weten.Want ik snap het,als niemand anders.

14-10-2012 | Vrouw | 47
Hoest
ik gebruikte al vanaf kindjaren Buckleys. ben nu 47 jaar en gebruikt Buckleys nog steeds. vorig jaar heb ik het via een engelse website besteld, maar helaas zijn ze ook in Engeland gestopt met dit product te verkopen. ik heb nu nog een klein beetje over, het is echt een wonder hoestdrank. ik hoop dat het ooit eeens keer terug komt.

27-09-2012 | Vrouw | 48
Hoest
buckly stopt bij mij het hoesten,toen buckly uit de handel was heb ik van alles geprobeert en niks hielp,door het hoesten werdik ook nog hees,,en ik heb mijn stem nodig voor mijn zang,,van herft tot voor jaar hoest ik en dat is al een hele lange tijd zo,,en als ik hoest aanvallen krijg dan kan dat zo erg zijn dat ik geen lucht krijg dan ren ik naar buiten en moet dan overg[lees meer...]even,,,,,,,,,met buckly heb ik deze klachten niet,,,,,,Help, ik wil dat Buckly weer terug komt...

10-09-2012 | Vrouw | 58
Keelontsteking
Ik ken pactolan al sinds kindertijd en mijn hele familie en nu ook mijn kinderen zijn er dol op. T smaakt zo lekker, dat je eel moet uitkijken dat kinderen niet t hele potje leegeten. T werkt heel goed bij verkoudheden en keelpijn

23-03-2012 | Vrouw | 75
guaifenesine/ natriumbenzoaat/ oxomemazine
Ik heb toplexil in eerste instantie genomen tegen een nare hoest, maar ik heb vooral zijn werking als slaapmiddel ontdekt! Ik had al lange tijd last om te slapen, en toen, 10ml 's avonds, niet te laat op de avond, 2 tot 3 keer per week en dat was de oplossing. Ik weet niet of er beperkingen zitten aan het lang innemen - maar in een kleine hoeveelheid ...

05-03-2012 | Vrouw | 62
COPD
Hielp me in 1 dag van een vervelende hoestprikkel af, die me al 3 maanden hinderde en belette te slapen,ondanks de nodige puffers.Waarschijnlijk een bijwerking van verkeerde hoge bloeddrukpillen. Voor mij op dit moment een wondermiddel...

15-12-2011 | Vrouw | 43
guaifenesine/ natriumbenzoaat/ oxomemazine
Hoestsiroop onvervangbaar bij nachtelijke kriebelhoest (droge hoest die opkomt wanneer je gaat slapen en die je verhindert in te slapen). Ik neem het nu al jaren, ik heb het altijd in huis. Bijna meteen effect. Maar in te nemen met voorzorg want je slaapt er meteen op: een desertlepel is genoeg om in slaap van te vallen.... Zelfs zo dat ik de ochtend erna moeite heb om op [lees meer...]te staan. Daarna, daarentegen, wel een goede dag.

05-12-2011 | Vrouw | 38
guaifenesine/ natriumbenzoaat/ oxomemazine
Dit is de eerste keer dat ik dit medicijn neem. Mijn arts heeft me voorgeschreven maatbekers te nemen 's avonds, wat ik gister heb gedaan. De hele ochtend had ik het idee tegen een algeheel verdovend effect, zin om te slapen, wat gevaarlijk is aangezien ik voor een baby moet zorgen. Ik raad in ieder geval deze dosering af. Ik ben niet in staat te rijden. Als ik het weer ne[lees meer...]em, dan neem ik een desertlepel per inname. Daarentegen is de hoest wel verdwenen, maar tegen welke prijs.....

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6347)
Anticonceptie - overig (4483)
Cholesterol (3286)
Depressie - antidepressiva overig (3120)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2868)
ADHD - psychostimulantia (2538)
Pijn - morfine-achtigen (2518)
Verslavingsziekten (2309)
Pijn (2259)
Bloeddruk - betablokkers (1924)
Maagzuur - protonpompremmers (1782)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1719)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1665)
Anticonceptie - eenfase (1595)
Angststoornissen (1574)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1448)
Antibiotica - urineweginfectie (1279)
Depressie - antidepressiva TCA (1234)